Renault Zoe (facelift @ pag. 8)

Leuk dat Autobild het een mooie auto vind, maar geen Duitser die een Zoe gaat aanschaffen. (n)

Overigens vind ik het ook een prachtige auto, maar daardoor verkoopt Renault er ook geen een meer. :p Ik zoek alleen nog naar andere kleuren, wit vind ik helemaal niks, zwart zal ik nooit kopen. Hopelijk komt er wel wat meer keuze als bij bijvoorbeeld de Laguna.

Live in meer kleuren:

renault-al-salone-di-ginevra-2012_13.jpg

renault-al-salone-di-ginevra-2012_14.jpg

renault-al-salone-di-ginevra-2012_15.jpg

renault-al-salone-di-ginevra-2012_16.jpg

renault-al-salone-di-ginevra-2012_27.jpg

renault-al-salone-di-ginevra-2012_26.jpg

renault-al-salone-di-ginevra-2012_25.jpg

rezo41_4f578199395c9.jpg

Renault stand: https://www.omniauto.it/ginevra2012/stand/864/renault
Meer foto's: https://www.auto.cz/renault-zeneva-zive-zoe-jiz-zna-svou-cenu-65468 & https://www.carview.co.jp/gms/2012/take_car/renault_zoe/

Chinese kopie:

greenwheel-j0-china-1-458x247.jpg

https://www.carnewschina.com/2012/03/15/greenwheel-j0-of-china-does-the-renault-zoe/

ma 19 mrt 2012, 17:040

Alle prijzen Renault Zoe

AMSTERDAM - De instapversie van de Renault Zoe moet een bedrag van 20.690 euro kosten. Dat was al bekend. Maar hoe zit het met de andere uitvoeringen?

De instapper, de Zoe Life, beschikt over geïntegreerde tablet (Renault R-Link), Caméléon-lader en automatische airconditioning. Zoals gezegd kost deze versie 20.690 euro. Voor de batterij dient maandelijks minimaal 79 euro te worden afgerekend. Standaard heeft de Life de Renault R-Link-tablet, ‘Z.E. Voice’ (een geluidsysteem dat voetgangers waarschuwt voor een naderende auto), een Eco-modus waarin het bereik wordt behouden, automatische airco en voorverwarming/-koeling van het interieur Maar je hebt ook andere versies. Neem de Zoe Zen en Zoe Intens die allebei 22.490 euro moeten kosten. Ook bij deze versies wordt de batterij gehuurd voor een bedrag vanaf 79 euro (10.000 km per jaar / 36 maanden).

"Je kiest voor de Zoe Zen als je van lekkere geuren houdt"
Qua uitrusting verschillen de Zen en Intens elkaar niet veel. Het zijn meer de eigenschappen van het tweetal die het verschil moeten maken. Zo kies je voor de Zoe Zen als je van lekkere geuren houdt, want een verstuiver in het interieur 'spuit' volgens de woorden van Renault ontspannende luchtjes de leefruimte binnen. Ook heeft de Zen een vervuilingsensor die een teveel aan vervuilende stoffen herkent.

INTENS
De Zoe Intens is meer voor de sportieve rijder. Standaard wordt deze versie uitgerust met parkeerhulp met achteruitrijcamera. Zowel de Zen als de Intens worden aangeboden met het zogeheten audiosysteem ‘3D Sound by Arkamys’, een handsfree card voor keyless toegang tot de auto, 16-inch lichtmetalen ‘Aérotronic’-wielen en een Digital-pakket dat toegang geeft tot de R-Link Store apps.
Renault levert de ZOE is zes carrosseriekleuren, metaallak is optioneel leverbaar vanaf 470 euro. De Zoe Life is voor een bedrag van 495 euro met 16-inch wielen te verkrijgen. 17-inch lichtmetaal kost 295 euro voor de Zoe Zen en Intens.

https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/renault/11745139/__Alle_prijzen_Renault_Zoe__.html

Renault Zoe
We go winter testing in Renault's first electric car designed from the ground up

Normally, driving an electric car across a frozen lake wouldn’t be the smartest idea, but these aren’t normal circumstances. We’re North of the Artic circle, near the town of Kiruna, Sweden, to join Renault’s development team and experience cold-weather testing in pre-production versions of the Zoe supermini – which you’ll be able to buy in October.

The Zoe is the fourth electric Renault to arrive – following the Kangoo Z.E. van, Fluence and Twizy – but it’s by far the most significant. Although it resembles a more futuristic version of the Clio, it’s been designed from the ground up to be an electric car, and claims a fistful of world firsts.

Firstly, there’s the £13,650 price tag (£12,340 less than the Nissan Leaf), which is barely more than a diesel Clio and the lowest of any mass-production electric car. There’s a catch of course – you have to lease the batteries for a minimum of £70 a month, but that does include a full recovery service, which includes being rescued when your battery runs flat.

It’s also the first EV to feature a ‘Chameleon’ charger, which accepts any level of power input – so charging takes anywhere between 30 minutes from a industrial-spec fast charger to nine hours from a household socket. And then there’s the range – 130 miles under optimum conditions – although Renault admits it’s closer to 90 miles around town and 60 miles in the cold weather conditions we experienced in Sweden...

Power comes from an 88bhp electric motor – 20bhp less than the Leaf – mounted on the front axle, and from behind the wheel the experience is as serene as we’ve come expect. We were only allowed a few kilometres of driving on compacted snow and with winter tyres instead of the specially-designed low-resistance Michelins that production cars will get, but first impressions are good.

Because the batteries are mounted under the floor, and in the middle of the car, stability is excellent and body roll minimal. The forgiving suspension deals well with rutted snow – so we can assume the Zoe will be every bit at relaxing to drive around town as the Leaf. As for the acceleration and braking performance, it’s difficult to learn huge amounts with a vast white backdrop and no reference points – but let’s just say that the Zoe will feel comfortably quicker on the road than its 0-62mph time of 13.5 seconds suggests.

Up close, the Zoe is an attractive piece of design. The full-width grille and LED running lights are a fresh interpretation of the new family face, while the hidden rear door handles are a nice touch – giving it the look of a three-door at a glance.

On the inside, the Zoe feels firmly from the future. Push the starter button, and you’re greeted by a series of sci-fi sound effects. The R-Link central screen handles everything from sat-nav to the stereo controls, while the simple TFT instrument panel tells you your speed and whether you're sapping power from the batteries or feeding it back to them. This is done via the intelligent regenerative braking system, which increases its force depending on how hard you push the brake pedal.

Renault expects to sell tens of thousands of Zoes each year, and will build them on the same production line as the new Clio 4. It's easy to see why Renault is so confident. Electric charging infrastructure is growing by the day, and the Zoe is the best-priced, most attractive and easy to use electric car to date.

https://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/281047/renault_zoe.html

car_photo_510703_25.jpg

car_photo_510688_25.jpg

car_photo_510700_25.jpg

car_photo_510697_25.jpg

Die blauwe delen in zowel de koplampen als de achterlichten waren hier al een paar keer ter sprake gekomen maar wat ik me afvraag is hoe de Politie hier mee omgaat als dit echt zo in productie gaat.

Je mag immers geen blauw licht voeren en als ik zo op de plaatjes hierboven kijk geven die dingen dus echt wel een blauwige gloed af, vooral bij de koplampen lijkt me dat het geval te zijn, weet niet of de regels in Europa oerval hetzelfde zijn wat dat betreft maar vraag me toch af hoe hiermee omgegaan wordt, hoe dan ook een beetje vreemde keus van Renault.

Goed punt! Alhoewel, de Nissan Leaf heeft ook blauwe delen in de koplampen:

S7-Essai-Nissan-LEAF-la-fee-electricite-a-bien-bosse-mais-elle-facture-cher-201876.jpg

Zolang het allemaal geen licht afgeeft zal het geen probleem zijn denk ik maar als het op een of andere manier wel blauw oplicht sta je mooi voor joker als ze je aanhouden, krijg je ook niet zomaar aangepast lijkt me. Een hoop Xenon lampen hebben ook een iets blauwe kleur als ze nog niet aanstaan maar zodra je ze aanzet wordt dit gewoon wit.

Vooral op de eerste foto hierboven van de Zoe lijkt het blauwe gedeelte soort van mee te branden, wellicht gezichtsbedrog maar toch je hebt maar 1 overijverige agent nodig.

Ik vind het een mooi ding. Renault/Nissan hebben tenminste electrische auto's die qua looks een beetje wat doen. Ook de Leaf vind ik een knappe auto. Volwaardig alternatief.

Jammer dat 20K+ voor een tweede auto me iets te gortig wordt.

De Zoe Intens is meer voor de sportieve rijder. Standaard wordt deze versie uitgerust met parkeerhulp met achteruitrijcamera.

Ik snap niet wat er sportief is aan parkeerhulp en/of een achteruitrijcamera.:rolleyes:
Toekomstige achteruitrij-race-kandidaat ter vervanging van de Dafjes?
:)

Total Loss zei:
Die blauwe delen in zowel de koplampen als de achterlichten waren hier al een paar keer ter sprake gekomen maar wat ik me afvraag is hoe de Politie hier mee omgaat als dit echt zo in productie gaat.

Je mag immers geen blauw licht voeren en als ik zo op de plaatjes hierboven kijk geven die dingen dus echt wel een blauwige gloed af, vooral bij de koplampen lijkt me dat het geval te zijn, weet niet of de regels in Europa oerval hetzelfde zijn wat dat betreft maar vraag me toch af hoe hiermee omgegaan wordt, hoe dan ook een beetje vreemde keus van Renault.

De Fluence Z.E. heeft ook gewoon blauwe verlichting zoals je misschien wel weet (of vergeet).

De lampen zijn gewoon rood en de gloed is alles behalve blauw.

Renault-Fluence-Z-E-2011-car-pics.jpg

(van voren idem dito)

Dat je alle Renaults af kraakt weten we nou onderhand wel, maar kom dan wel met betere argumenten;) Hij voldoet namelijk echt wel aan de Eu richtlijnen, anders was dit nooit op het productiemodel getoond...

Die agent heeft namelijk niks te zeggen over wel of niet blauw als het al door de RDW of zelfs EU is goedgekeurd;)

Total Loss zei:
Die blauwe delen in zowel de koplampen als de achterlichten waren hier al een paar keer ter sprake gekomen maar wat ik me afvraag is hoe de Politie hier mee omgaat als dit echt zo in productie gaat. (...).

De Prius en Insight hebben ook blauwe delen in de koplampen. Schijnt een beetje bij elektrische auto's te horen. En nog langer geleden had ook de Fiat Stilo blauwe stukjes in de koplampen.

Van mij horft dat blauwe niet, ook niet voor de logo's en dergelijke..

Gaaf, het geluid van de zoe:

https://worldscoop.forumpro.fr/t3044p645-2012-renault-zoe-ze-b10#341594

Rij-impresie Autoweek:

Autoweek.nl zei:
Met de Zoe introduceert Renault eind dit jaar haar belangrijkste EV tot nu toe, bedoeld voor het grote publiek. Om te kijken hoe de innovatieve nieuweling zich houdt in extreme kou vergezellen we Renaults ontwikkelingsteam bij het testwerk in Lapland.

Kou en accu’s, het zijn nog steeds geen vrienden. Bij de ontwikkeling van elektroauto’s is het dan ook bittere noodzaak om de accutechniek te wapenen tegen extreem lage temperaturen. Vandaar dat Renault de nieuwe Zoe uitgebreid aan de tand voelt in de poolcirkel, rond haar testcentrum nabij het Zweedse Kiruna. We gaan op stap met het ontwikkelingsteam van Renault voor het laatste testwerk, voordat de nieuwe elektro-Fransoos in het najaar zijn showroomdebuut maakt. De Zoe is de vierde elektrische Renault na de Kangoo Z.E., de Fluence en de Twizy, maar het is absoluut het belangrijkste model van dit kwartet. Hoewel hij oogt als een modernere versie van de Clio, is hij van begin af aan ontworpen als elektrische auto – en dat maakt een wereld van verschil. Tussen neus en lippen door laten de testingenieurs zich ontvallen dat de Fluence met zijn Mégane-onderstel eigenlijk een compromis is. “Doordat we het accupakket niet in de bodem konden plaatsen, heeft hij minder bagageruimte en een hoger zwaartepunt dan wenselijk is”, aldus ingenieur Thierry Bidault. “Bij de Zoe konden we met een leeg vel papier beginnen.” Dat betekende onder meer dat er een nieuw onderstel ontwikkeld kon worden, dat weliswaar enkele componenten met de volgende generatie Clio deelt, maar geheel anders van opzet is. Hierdoor kon het zware accupakket onder de stoelen worden ondergebracht, tussen de assen. “Dat is de ideale plek”, claimt Fabrice Izzillo, EV-ingenieur bij Renault. “Als we een EV ontwerpen, is er geen aparte afdeling die dat doet. Het is bovenal een Renault qua veiligheid en comfort, dit is geen elektrische Clio.” Mooie woorden, maar dat willen we uiteraard zelf wel eens uitzoeken! We mogen slechts een klein stukje op het ijsmeer rijden met pre-productieauto’s, maar de eerste indruk is goed. Daarbij moeten we wel de kanttekening maken dat deze auto’s nog niet de definitieve afstelling hebben, daar gaan Izzillo en zijn team zich in de komende maanden nog over buigen. Bovendien zijn de auto’s voorzien van winterbanden in plaats van de speciale EV-banden die samen met Michelin zijn ontwikkeld, maar dat is op het spekgladde ijs geen overbodige luxe. Voor aandrijving zorgt een 88 pk sterke elektromotor, die op de vooras is geplaatst. Die is zoals valt te verwachten stil en resonantievrij, wat voor veel comfort zorgt. De Zoe voelt stabiel aan en heeft geen last van plotselinge gewichtsverplaatsingen, zoals de eerdergenoemde Fluence. De laaggeplaatste accu’s betalen zich dus absoluut uit tijdens het rijden. De Renault helt nauwelijks over en doet veilig aan. Ook over de vering valt onder deze omstandigheden weinig te klagen. De ophanging weet goed raad met de ongelijkmatige sneeuwlaag. Over zaken als de acceleratie en het remgedrag valt weinig te zeggen gezien de barre rijondergrond en het ontbreken van referentiepunten, maar de Zoe voelt desondanks een stuk sneller aan dan zijn geclaimde acceleratietijd van circa 13,5 seconden voor de sprint van 0 naar 100 km/h suggereert.

Niet haalbaar

En hoe zit het met de achilleshiel van de elektroauto, de actieradius? Renault claimt een range die volgens de NETC-testcyclus 210 kilometer bedraagt, maar de testingenieurs zijn zo eerlijk om eraan toe te voegen dat je die in de praktijk niet snel zult halen. “De praktijk van alledag is wat anders dan een rollenbanktest”, aldus Izzillo. “Als een fabrikant zegt dat een dergelijke waarde ook daadwerkelijk haalbaar is, dan liegt hij. We hadden de Zoe kunnen homologeren voor 300 kilometer actieradius, maar in onze ogen moet zo’n afstand onder alle omstandigheden haalbaar zijn.” En juist daar zit hem de crux, want de accutechniek houdt niet van extremen. “We weten dat de accu in winterse omstandigheden problemen geeft”, legt Bidault uit. “De accu’s hebben bij kou moeite om hun energie af te geven en de via regeneratie verkregen energie op te slaan.” En koud, dát is het hier in Lapland. Vandaag geeft de thermometer -5° Celsius aan, maar ’s nachts kan het hier zomaar -35°C worden. Vandaar dat de koude-kamers van het nabijgelegen testcentrum (zie kader) soms ook gebruikt worden om auto’s óp te warmen… Lage temperaturen hebben volgens de mannen van Renault een positieve uitwerking op de duurzaamheid, maar het heeft een grote impact op de actieradius en de prestaties. Zodoende neemt de 150 kilometer actieradius die in de dagelijkse praktijk onder normale omstandigheden volgens Izzillo haalbaar is af naar circa 100 km bij temperaturen onder het vriespunt.

De Zoe zit vol met innovaties die de actieradius verbeteren. Een belangrijke vernieuwing is de kachel met warmtepomp, die minder energie vergt van de accu’s. Het werkt feitelijk als een omgekeerde airconditioning. Bidault: “Normaal neemt de actieradius flink af als je de verwarming aan hebt, dit systeem werkt veel efficiënter. We wilden de variabelen bij de actieradius zoveel mogelijk uitsluiten.” In de komende weken gaat het ontwikkelingsteam de grenzen vastleggen waarbij de accu’s volgens de boordelektronica volledig opgeladen en leeg zijn. Daarbij wordt altijd een veiligheidsmarge aangehouden. “De klant mag nooit verrast worden”, aldus Izzillo. “Daarom kun je ook altijd nog een stukje rijden als het display een actieradius van ‘0’ aangeeft.” De Zoe is tevens de eerste EV die wordt opgeladen door een ‘Caméléon’ laadsysteem, dat raad weet met elk vermogen. Zodoende duurt het opladen tussen de 30 minuten in geval van een snellader tot negen uur van een huis-tuin-en-keuken stopcontact.

Toekomst

Een andere noviteit bij de Zoe is zijn lage prijs. Aangezien Renault er wereldwijd tienduizenden per jaar van wil verkopen – in vergelijking met enkele duizenden Fluences bijvoorbeeld – is hij veel goedkoper dan andere EV’s. Zo kost de instapper slechts 20.690 euro, de prijs van een instap-Mégane dus. Standaard is dan onder meer automatische airconditioning, voorverwarming/koeling van het interieur, een geïntegreerde tablet en een waarschuwingssysteem dat voetgangers attendeert op je komst. Maar er is een keerzijde: voor het accupakket moet je maandelijks minimaal 79 euro betalen (bij 10.000 km per jaar/36 maanden). De LG-accu’s kunnen overigens niet worden gewisseld wanneer ze leeg zijn, zoals bij de Fluence. Die laatste auto is volgens de testingenieurs voornamelijk ontworpen voor Israël, Denemarken en Australië. Volgens Izzillo zijn de zogenaamde Better Place-wisselstations vooral voor eerstgenoemd land een goede oplossing, maar zijn ze tevens duur om te bouwen en is er koudwatervrees bij klanten wat betreft het rijden met een ‘geleende’ accu waarvan men de afkomst niet weet. Voor de Zoe heeft men daarom een andere aanpak gekozen.

Als gezegd staat de nieuwe kleine Renault op Michelin Energy Saver E-V-banden met een speciale rubbermix die voor een zeer lage rolweerstand en minder geluid zorgen. “We zijn nog bezig om samen met Michelin de beste samenstelling te bepalen”, legt Izzillo uit. “Vooral de geluidsproductie is erg belangrijk, bij een EV vallen dat soort zaken nu eenmaal extra op omdat je geen motorgeluid hebt.”

Om ondanks de in de vloer gemonteerde accu’s toch voldoende hoofdruimte te bieden, heeft de Zoe een hoge bouw, maar het merk wilde een MPV-uitstraling voorkomen. Dat is zeker gelukt, want de brede grille en LED-dagrijlichten zijn een hippe interpretatie van het nieuwe familiegezicht, terwijl de ‘verstopte’ deurhendels achter hem op het eerste gezicht als een driedeurs laten ogen. Zodra je instapt, heb je het gevoel de toekomst te betreden. Als je de startknop indrukt, wordt je begroet door een reeks sciencefictionachtige geluidseffecten. Met het grote ‘R-Link’ display (komt ook in de volgende Clio) bedien je alles van het navigatiesysteem tot de radio, terwijl het kleine TFT-instrumentenpaneel je informeert over je je snelheid en over het gebruik dan wel bijladen van de accu’s. Dat gebeurt via het slimme regeneratieve remsysteem, dat de mate van energieopslag aanpast op de wijze waarop je het rempedaal intrapt.

De eerste productie-Zoe’s rollen in oktober/november van de band in het Franse Flins, zij aan zij met de nieuwe Clio 4. Er is een jaarlijkse productiecapaciteit van 150.000 Zoe’s, dus de ambities zijn groot bij deze nieuwe EV. En als de voortekenen niet bedriegen, is dat geen ijdele hoop, want de innovatieve Zoe heeft genoeg kwaliteiten in huis om in de smaak te vallen bij het grote publiek

Bij het Atelier in Parijs zo te zien. Als ie op de markt is maar eens aanvragen als testauto, want ik vind het er echt goed uit zien (y)

JP2010 zei:

3x zo veel in z'n uppie als alle andere EV's wereldwijd in een jaar tesamen.
https://news.autoplus.fr/news/1456278/Prix-Electrique-Gamme-Renault-Fluence-Z.E.

Total Loss zei:

Wanneer de auto daarmee zijn Europese typegoedkeuring heeft verkregen kan de politie er ook niet voor bekeuren, dus die zullen er verder geen aandacht aan besteden. Hooguit om eens te kijken wat voor auto het is, zoals ze ook wel eens doen bij andere 'bijzondere' auto's als kitcars en dergelijke.

Ik vind dit een erg gave auto. Jammer dat de actieradius nét even te klein is (200km heb ik toch echt wel nodig), want nu valt het ding toch af. Jammer, want ik vind 'm serieus mooi.

rickm zei:
JP2010 zei:

Klinkt goed! Jammer eigenlijk dat de Zoe niet met conventionele motoren geleverd wordt. Model kan prima dienstdoen als Modus opvolger. Dan zou het succes nog groter zijn...

Maar desalniettemin prima prestatie natuurlijk! En dat terwijl 99% er waarschijnlijk nog niet mee heeft gereden en het grote publiek hem ook nog niet heeft gezien (laat staan gereden).

" De maximale actieradius van de Zoe bedraagt 220 km, maar bij koude weersomstandigheden is dat slechts 100 km. "

Echt verschrikkelijk jammer, 100km in de winterperiode. Kan dat inmiddels nou echt niet beter?

Renault15.17 zei:
Ja hoor, dat kan beter. Waarschijnlijk haal je de 130 km als je zonder verwarming rijdt :D;)

:p

Het wachten is op de aangekondigde nieuwe accu's die de actieradius vergroten en oplaadtijd bekorten.
Sowieso weinig aandacht voor EV's en de Zoé op de Parijse Salon. althans, zo komt het op mij over.

Imo gaat het nooit een succes worden die batterij auto's.
Ik wed voorlopig op de brandstofcel. Zeker nu Hyundai er mee in de startblokken staat.
Ziet er ook nog uit als een normale auto en niet als een playmobil zoals al dat ev spul :)

rickm zei:
Renault15.17 zei:
Ja hoor, dat kan beter. Waarschijnlijk haal je de 130 km als je zonder verwarming rijdt :D;)

:p

Het wachten is op de aangekondigde nieuwe accu's die de actieradius vergroten en oplaadtijd bekorten.
Sowieso weinig aandacht voor EV's en de Zoé op de Parijse Salon. althans, zo komt het op mij over.

Die stond dan ook al in Genève op de beurs, sowieso komt ie over een paar maanden/weken op de markt dus zal er dan zeker meer aandacht voor zijn.

Over de accu, die actieradius is al 2x zoveel als de overige Renault EV's, die ontwikkeling gaat dus aardig snel.

Hou het maar op een paar maanden (y)
Kennis heeft een Zoé besteld en die moet begin volgend jaar binnenkomen. Hij heeft nu nog een Clio III RS203 die te koop staat.

Dhr. Kleton van Renault NL vertelde me ook dat het begin 2013 zou worden m.b.t. de Zoé. Overigens, in Parijs even ingezeten, maar het is sowieso een leuke auto.

adinsx zei:
Kennis heeft een Zoé besteld en die moet begin volgend jaar binnenkomen. Hij heeft nu nog een Clio III RS203 die te koop staat.

Dhr. Kleton van Renault NL vertelde me ook dat het begin 2013 zou worden m.b.t. de Zoé. Overigens, in Parijs even ingezeten, maar het is sowieso een leuke auto.

Mag dat wel, die sluikreklame. :p
Kennis = een klant?
Prijzig, die gebruikte Clio RS!

rickm zei:
adinsx zei:

Mag dat wel, die sluikreklame. :p
Kennis = een klant?
Prijzig, die gebruikte Clio RS!

Nee, die kennis / kameraad hoe je het ook wil noemen werkt bij die dealer.
Zoontje van de eigenaar zeg maar.

Dus die kennis = niet een klant, ik zit in een andere tak van 'sport' binnen de autobranche ;)

@carfanatic
Nee ik vat hem ook niet. Jammer genoeg wilden ze de Clio niet 1 op 1 omruilen met de Twingo. Want het is een briljante auto.
Dus eh, ik snap de overstap ook niet zeg maar :T

Zag dat ik deze nog niet had geplaatst.

Vorige week (26ste) kwam iemand de Zoé in NL tegen op de A16.
581379_347696231988638_610033844_n.jpg

9 en 10 oktober op de ECO-mobiel beurs debuteerd ie in NL.

A110-50 zei:
rickm zei:
JP2010 zei:

Klinkt goed! Jammer eigenlijk dat de Zoe niet met conventionele motoren geleverd wordt. Model kan prima dienstdoen als Modus opvolger. Dan zou het succes nog groter zijn...

Maar desalniettemin prima prestatie natuurlijk! En dat terwijl 99% er waarschijnlijk nog niet mee heeft gereden en het grote publiek hem ook nog niet heeft gezien (laat staan gereden).

dan is het een Clio

Vip-show? Er was voor degene die de ZOE al voorbestelt hadden een speciale preview bij Renault NL.

Natuurlijk was ie al in Parijs te zien en ook op de ECO-mobiel beurs 1,5 week terug.

Dit draadje is (logischerwijs) erg ver naar onder gezakt. Weet iemand hoe het zit met dat gespotte exemplaar? Dat vraag ik met name omdat die kleur nergens (meer?) voorkomt in de kleurkeuze.

Die bruinige was op de introductie op de Eco mobiel beurs. VkV weet er meer van, maar de kleur komt niet meer voor in de kleurkeuze begrijp ik?

Het is sowieso lastig om informatie over de Zoe te krijgen op dit moment. Renault Nederland houdt het op "tweede kwartaal" als het gaat om de definitieve publieksintroductie. Brochures zijn er nog niet en de informatie op de website is ook summier, maar de bruine kleur komt voor zover ik kan ontdekken niet meer voor. :(

De Zoe heeft absoluut mijn interesse :cool: en naar aanleiding van dit artikel: Eerste Renault Zoe afgeleverd in Frankrijk dacht ik weer eens te informeren bij de dealer. Als die minister er in kan rijden, kan ik dat toch ook? :)

Hier kan je hem iig configureren, niet in het bruin inderdaad;)
https://www.renault.fr/gamme-renault/vehicules-electriques/zoe/zoe/configurateur/#/configurator

Terug
Bovenaan