S-J 1001: BMW iX3, Infiniti FX37S & Mercedes-Benz 300E W124

S J 1001

Asfaltkampioen
Nooit een topic gemaakt hier. Was even terugdenken, wat heb ik allemaal gehad? Vaak auto’s tegelijk. Zal de lijst nog aanvullen. Jaar van aanschaf vooraan, bouwjaar achter. Zodat ik het enigszins chronologisch kan houden. Heb de auto minimaal 3 maanden in bezit gehad als hij in deze lijst staat. Maar ze zijn niet allemaal zo snel weer gevlogen, er zitten ook auto’s tussen die 5 of wel 10 jaar van mij zijn (geweest).

Update 16/2: foto's toegevoegd, wat tekst toegevoegd bij wat auto's. Later nog aan te vullen. Ook leuk voor mezelf, zeer nostalgisch dit.

2006 - Volkswagen Golf II 1.3 1986

Mijn allereerste auto. 54 pk, handgeschakelde 4 bak en één optie: de rechterbuitenspiegel. Later zelf nog een middenconsole ingebouwd, dat was ook niet standaard. 500,-. Op de A8 ging de brug open en mevrouw met haar Starlet was niet aan het opletten en reed vol in de kofferbak van deze briljante auto. De CRX die je op de foto ziet heb ik nog over Zandvoort heen gejaagd (gedeelde auto met een vriend voor het circuit).

2007 - Honda Civic 1.6i cvt 1998
Elke jongen wilt toch een Civic. 1.6 met d16 motor, geen B blok helaas. Met een cvt. Vreemde combinatie maar heb wel echt van deze auto genoten. Eerste trip met vrienden met deze auto gedaan (Ardennen), ook eerste trip met een vriendin (Duitsland-Zwitserland-Frankrijk). Paris motor show mee naartoe geweest. Uiteraard een andere einddemper onder gejast en andere grotere (wel originele Honda) velgen. Baal dat ik geen foto’s kan vinden. Bordeaux rood was hij met airco en een glazen schuif-/kanteldak! Deze auto wel 2 jaar gehad meen ik. Was ook ‘duur’ voor een student. 3k a 4K.

2008 - Honda Civic 1.3i dx automaat 1992
Kon deze Civic overkopen van een maat voor €300 ofzo dus ik dacht ‘waarom niet’. De fel rode kleur was niks meer van over. Letterlijk met een roller en kwast een andere kleur gegeven en afgetrapt. Na een paar maanden weer verkocht voor hetzelfde bedrag.

2008 - Volvo 440GL 1.8i 1991
Deze auto heeft mij €-7,- gekost. Gekocht bij 500e.nl. Wat een goede prijzen daar!

2009 - Mitsubishi Colt 1.6 GLXi aut4 1998
Donkergroene volautomaat. Heel betrouwbaar autootje. Naar m’n moeder gegaan en die heeft er nog best even in gereden. Airco, elec ramen, cv op ab. Alles wat je nodig had.

2009 - Ford Sierra 2.0i Ghia 1990

De Sierra had ik uitgeleend aan een (daarna ex-)vriend die dacht wel even te kunnen driften. Heb wel echt genoten van deze auto. Weekendjes weg, dakje open en een enorme parasol erin voor naar het strand, 2 motoren op de aanhanger en in z'n 3 vol gas de 'berg' op (achterbank+achterbak zaten ook vol met de zooi van iedereen). Zelf nog cruise control ingebouwd.

Een echte Ghia met koplampwissers, dakje en de Ghia bekleding. Donkere achterlichten En het was een sedan, geen hatch.

2009 - BMW 850i 1991

De eerste aankoop toen ik wat geld had verdiend. Financieel zeer onverstandig? Ja. Heb ik geweldig herinneringen aan die auto? Ook ja. Gemiddeld verbruik van 1:4,5. Maar het geluid bij het starten.. ongeëvenaard. De V12 draaide echt zó mooi. Echt snel was hij niet, wel een geweldige cruiser.

2010 - Volkswagen Golf cabrio 1.8i 1994

Deze auto eigenlijk gekocht omdat m'n broertje aan het lessen was en dit wilde ik cadeau doen. Had volgens mij 1200,- betaald. We zijn 16 jaar verder en hij heeft zijn rijbewijs nog steeds niet dus gelukkig heb ik hem (na 1000+ euro aan onderhoud) weer verkocht. Was wel mijn eerste kennismaking met cabrio rijden - en dat beviel wel. De 320d zie je hier op de achtergrond.

2010 - BMW 320d E46 2003
Daily driver. Heen en weer naar Parijs kon op één tank. In de stad daar ook rondgereden met de originele BMW 16:9 navigatie als tourguide. Werkte best goed. Facelift model met 150pk en aut5. Leder en 16:9 Navi. Dat laatste was destijds een zeer gewilde optie!

2012 - BMW 528iA Executive Touring E39 1997
Opvolger van de 320d. Reed er eigenlijk altijd rond de 1:10 mee. Geweldige zescilinder. Destijds realiseerde ik mij niet hoe goed deze auto was. Ondanks dat hij 5 jaar ouder dan de 320d was was het een niveau hoger. Eerste daily youngtimer (destijds nog met 25% bijtelling over de dagwaarde).

2013 - Audi A6 2.5tdi h6

Liep dit dieseltje tegen het lijf. Zou heel zuinig moeten zijn, was hij ook. Dankzij de 6 bak kon je lange afstanden zonder problemen tokkelen en dan haalde je makkelijk 1:18. Distributie moest vv worden, koste een godsvermogen. Gekozen om dat niet te doen en ja hoor - die is geknapt en toen was het tijd voor de sloop.

2013 - BMW 520d Touring E39 2000

De velgen die je eronder ziet zaten er bij aanschaf niet op. Hard gezocht omdat ik vond dat ze de auto echt af maakten. Een rondreis door UK/Schotland/Ierland/Isle of Man gedaan. 1200km op een tank gehaald. Heb ook echt heel erg genoten van deze auto. Handgeschakeld, 136 pk en 5 versnellingen maar zo een veel fijnere auto dan de a6. Zou hier anno 2026 nog steeds dagelijks met plezier in rijden. Ik meen dat ik hem rond de 330/350k heb weggedaan omdat de turbo kapot ging. In NL heeft hij nog tot 420k gereden bij de volgende eigenaar (een bekende).

2014 - BMW 520i Touring E39 2000

2014 - BMW 523i Executive Touring E39 1997

Volkswagen Golf 1.9 TDI 1999
Sl.t van de zaak. Roze gewrapt. Zuinig maar reed toch behoorlijk stabiel! Ding heeft kilometers gemaakt. Iedereen mocht hem meenemen, zat ook een trekhaak op en die is ook vaak gebruikt.

Mercedes 260E 1986

Oudgedienden van het forum herkennen de locatie van de eerste foto mogelijk. Castricum. De kleurencombinatie van deze auto in combinatie met de zescilinder (lijn!), handbak én schuifmans zorgden ervoor dat ik gelijk verliefd was. Ik had geen auto nodig maar ik wilde deze gewoon zo graag hebben. Hij was net wegenbelastingvrij dus het was ook geen dure auto om erbij te hebben, totdat de regels omtrent wegenbelasting veranderde.

Met deze auto wel een paar weken door Italië heen gereden. 40 graden, zonder airco of cruise control. Maar wat een heerlijke kilometers heb ik hiermee afgelegd. Heb hem zelfs een tijd dagelijks gereden. De velgen op de 2e foto heb ik lang naar gezocht en horen eigenlijk niet eronder. Net te groot en breed. Maar ik vond het net kunnen :p

Mercedes 300E 1986

Niet lang na de 260E kwam deze 300E te koop bij dezelfde verkoper. Ik was al gek op die 260E en dit was de overtreffende trap. Een nieuwprijs van 88k Duitse Mark in 1986. Cruise control, climate control, velours bekleding, automaat.. the works. Een auto uit de jaren '80 die zijn tijd zó ver vooruit was. Deze auto.. heb ik nog steeds.

2013 - BMW 735i E38 1999

Weer dezelfde verkoper. Ik meen dat ik de SL280 heb ingeruild op deze 735i. V8 met dakje. Dit was de beste daily driver die ik heb gehad. Regelmatig mee naar Duitsland voor werk, 180-200 op de cruise, altijd 1:10. Hij was zo stil en comfortabel op die snelheden. Onder de 100 kwam die auto niet tot zijn recht.

2015 - Maserati 3200GT 1999

De Maserati. Een handgeschakelde 3.2 V8 bi-turbo (maserati motor) in de juiste kleurstelling en juiste uitvoering (met de boemerang-achterlichten). Uiteraard (zoals bijna alle auto's die ik heb gehad) met sluitende historie.

Als het regende had hij er minder zin in. Trillen, of soms zelfs uitvallen. De waterafvoer komt uit op de ECU. Designfout. Als je moet tanken, moet je de knop om de tankklep te openen zoeken in het dashboardkastje. Waren ze vergeten in het ontwerp mee te nemen. Als je getankt had, kon je 400km genieten voordat je weer aan de pomp stond - er zou een 90L tank in moeten zitten maar met de betrouwbaarheid van die meter tank je maar zodra het reservelampje aangaat. Genoeg eigenaardigheden aan deze auto. Maar als je de tweede turbo erin voelt slaan als je in de 3e versnelling toeren maakt met dat echte heerlijke Maserati geluid.. episch! Heb in die periode ook een paar keer een Gallardo, R8, 'gewone' F430 (en nog wat supercar spul) gereden maar de Maserati had echt de hoogste funfactor. (ok op de f430 scuderia na dan - gehuurd in Italië tijdens de roadtrip met de 260E).

2015 - BMW 530iA Executive Touring 2001

Seat Marbella 0.9

BMW 325i sedan 1995

Mercedes SL280 1995

Ben naar Malaga gevlogen om deze auto te kopen. Vakantie van gemaakt en na een weekje in één ruk naar Amsterdam terug gereden. Mercedes+cabrio=leven.

2015 - BMW 320td Compact 2003

Ik had deze auto gereden en ik had hier zoveel plezier in dat ik hier gewoon in wilde rijden. De standaard witte achterlichten vervangen door de facelift rode (veel minder lelijk). De auto was al verlaagd en had al grote velgen. Als 320td in compacte uitvoering was hij ook nog eens retesnel en superzuinig. Een echte BMW, ondanks zijn uiterlijk.

Laatst bewerkt:
Ooh die e39 op de foto. Ik had em ook in die kleur. Wát een auto.
De 850 kan ik me nog wel herinneren geloof ik, iets met politie en wat te hard ook toch? Of ben ik nu in de war met iemand anders.

@Frits79 ja zeker.. veel spijt. Maar soms moet je keuzes maken. Soms worden er keuzes voor je gemaakt :)

@W212 nope dat was ik inderdaad :censored: E31 kwam bij Leitner vandaan.

Ben foto’s aan het zoeken om de eerste post aan te vullen. Denk dat ik een oude laptop moet reviven om het compleet te maken.

Mag niet meer dan 30 foto’s in een post hebben zie ik dus ik splits de openingspost even in 2

2016 - BMW 525d f11 LCI [shortlease]

Moest een periode bijna wekelijks naar DE. Deze auto voelde wel echt futuristisch aan met acc en lane assist. Bijzonder zuinig ondanks de 3 liter zes in lijn en hoge wagengewicht! 1:16 op de lange afstanden met stukken 200+.

2016 - Alfa Romeo 159 2.4 Jtd 2008

Ik wilde eigenlijk een e91 kopen. Maar deze was van een zakenrelatie die er vanaf moest - en die auto reed best strak. Relatief zware auto maar met het stuurgevoel van een bmw, koppel van een Mercedes en roffel van een Volvo. De handbak schakelde strak en doeltreffend en het verbruik loog er niet om. Haalde volgens mij tussen de 1:12 a 14. Maar hij reed dan ook het lekkerst bij 150/160.

2016 - bmw 535d e61

2016 - Dodge RAM 1500 V8 HEMI

2016 - Peugeot 306 1.6

De auto waar ik mijn vrouw destijds mee had genomen op eerste date. Het ging haar niet om de auto, dat weet ik in ieder geval zeker. Maar ik moet zeggen - voor een auto die ik voor 450,- gekocht heb en ook nog eens Frans is was dat ding betrouwbaar, comfortabel en lag nog best goed op de weg. Ook weer zo een auto die op de zaak stond met de sleutels in het contact.

2017 - Volkswagen Golf 6.5 cabrio 1.4 TSI DSG 2013

Een moderne cabrio! 1.4 tsi met 160pk en DSG. Met 60k op de klok gekocht en ergens in de 80k weer verkocht. Was bang voor de tsi & dsg combinatie. Het is jammer dat ze motorisch zo problematisch waren want het zijn echt fijne auto’s om te rijden. Dakje kon rijdend geopend/gesloten worden, volledig elektrisch. Groot schermpje erin. Schakelflippers. Hier en daar een weekendje mee weg geweest.

2017 - Alfa-Romeo Giulia 1.3 super 1973

Fiat 500R 1966

2017 - Volkswagen Polo 1.0 2017 (lease)

Na het ondernemen voor een werkgever gaan werken en dan krijg je je eerste leaseauto. Net zoals de rest van NL een Polo. 1.0 MPI maar wel een late dus 75pk. Gaspedaal was een aan/uit knop en die auto heeft zoveel de toerenbegrenzer gevoeld. Zijn superkracht: drempels nemen! En zelfs met mijn rijgedrag kreeg ik m niet onder de 1:14.

FIAT Seicento Sporting Abarth

2018 - Ford Focus 1.0 ST 2018 (lease, voorloop)

2018 - Volvo V40 1.6 D2 Ocean Race 2014 (lease, pool)

2018 - Honda Civic 1.4i LS aut4 lpg 2005

2018 - Toyota starlet 1.3

2019 - Volvo S60 2.4 2001

2019 - Honda Civic 1.6i aut4 2004

2020 - bmw 440i GC

2020 - Saab 9-3 Cabrio (2.0T handgeschakeld)

2020 - Citroën Saxo 1.1i SX 1997

2020 - Alfa Romeo 164 3.0 V6 1991

Laatst bewerkt:
Holy Moly, wat een lange lijst! En best leuk spul!!
Je hebt behoorlijk gewisseld, zowel qua tijdsduur per auto als per soort auto.

Holy Moly, wat een lange lijst! En best leuk spul!!
Je hebt behoorlijk gewisseld, zowel qua tijdsduur per auto als per soort auto.

Klopt, op het toppunt had ik 7 auto's op m'n naam staan. Het is wel een spanne van bijna 20 jaar, daily gebruik en hobby auto's. Afgelopen jaren zonder eigen loods en met gezin is het een stuk minder geworden.

Heb overal wel verhalen bij haha.

Laatst bewerkt:
Deel III ivm foto maximum per post

2021 - Ford fiesta 2018 1.1i

Corona auto. Gekocht voor 7k. Zou nu, 5 jaar later, nog steeds 7k zijn geweest. Reed echt heel leuk!

2021 - Mercedes e250 2009

Deze auto past wel echt perfect bij mij. Comfortabel, geen amg pakket, distronic plus, nachtzicht. Deed meestal zo een 7-8L/100km. Veel mee gereden. Die kofferbak was zo fijn groot!

2022 - Bmw 530e 2019

Verschrikkelijk fijne wagen zo een 5. Alleen als Phev haalt hij al het plezier weg. Zwaar, kleine kofferbak (kinderwagen ging er niet in zonder uit elkaar te halen) en die range als ev sloeg nergens op. Was ook niet snel op alleen stroom. Wel de juiste specs met driving asst pro, parking pack pro, sportstoelen, galvanische knopjes etc.

2023 - Infiniti fx37 gt 2009

2024 - Volkswagen eGolf 2020

2025 - BMW 330e g21 2021

2025 - Volvo v60 h6 t3 ocean race 2012

2025 - Mercedes clk320 cabrio 2003

2026 - BMW ix3 high exe 2021

Wat sfeerfoto's

afbeelding url's toevoegen

Laatst bewerkt:
Klopt, op het toppunt had ik 7 auto's op m'n naam staan. Het is wel een spanne van bijna 20 jaar, daily gebruik en hobby auto's. Afgelopen jaren zonder eigen loods en met gezin is het een stuk minder geworden.

Ik begon ook met een Golf 2 1.3 in 2006, maar heb toch een wat lagere score hoor :) ;)

Met een tijdsspanne van 20 jaar zijn het er nog 2,5 per jaaro_O! Volgens mij hebben ze alleen voor jou al één volledige FTE bij de RDW en het assurantiekantoor voor de verzekeringen!

Indrukwekkend lijstje, maar hecht jij dan nu waarde aan (je) auto's of juist niet? En heb je op iedere auto een hit op de afschrijving gepakt?

Laatst bewerkt:
Leuk lijstje. Ik denk een lichte voorkeur voor Duits met af en toe een verleiding voor een Italiaanse schoonheid waar te kunnen nemen. Veel leuks, maar de 3200 GT en de tikkeltje foute maar daar door stiekem nog geweldigere 850 zijn voor mij wel de echte pareltjes. Ook opvallend dat er meerdere terugkerende modellen zijn, zoals de e39 touring.

Dit vind ik prachtig en inspirerend! Chapeau!

Maar ik ben ook wel razend benieuwd naar de verhalen erbij!

2012 - BMW 528iA Executive Touring E39 1998

2013 - Audi A6 2.5tdi h6

2013 - BMW 520d Touring E39 2000

2014 - BMW 520i Touring E39 2000

2014 - BMW 523i Executive Touring E39 1997
Hier bijvoorbeeld; wat was hier dan de gedachte?

2012: Yes, een fijne vijf serie!
2013: Misschien is een A6 wel fijner
2013: Nee, get, ik neem weer een 5-serie!
2014: Benzine is fijner.
2014: Toch een beetje traag, beter een 23i!

Geen kritiek - verre van zelfs! Maar gewoon heel nieuwsgierig naar hoe die gedachten gingen dat je in twee jaar tijd vier 5-series kocht, haha.

Mercedes 260E 1986

Mercedes 300E 1986

2013 - BMW 735i E38 1999

2015 - Maserati 3200GT 1999

2015 - BMW 530iA Executive Touring 2001
Duidelijke voorkeur voor dik Duits en sjiek Italiaans...
Seat Marbella 0.9
Maar hoe komt een nou weer een freakin' Marbella in dit rijtje, haha!

En zo staat er ook nog een verdwaalde Peugeot 306 en een 23 jaar oude Citroen Saxo in het rijtje van voornamelijk dikke bakken.

Hoeveel van die auto's waren er tegelijkertijd? En ruil je alles in of verkoop je ze juist weer particulier? In de laatste geval zal het wagenpark op momenten toch aardig omvangrijk zijn?

Mooi lijstje.
Wat is de top 3 ?
En welke had je nooit weg moeten doen?

1 - e38 735i - v8 uit de gouden bmw tijd
2 - w212 e250 - ultiem comfortabel cruisen, zonder onzuinig te zijn. Zijn tijd ver vooruit. 2009 maar weinig 2020 auto’s die hetzelfde bieden.
3 - 159 jtdm - handgeschakelde 5 cil. Die auto reed echt fenomenaal goed. Beter dan een 3 uit die tijd vind ik zelfs!

Ix3 is denk ik nr 4…

Nooit weg moeten doen.. zoveel!! Maar als ik er 1 moet kiezen: de Giulia. Had helaas geen ruimte meer dus was ‘gedwongen’.

Met een tijdsspanne van 20 jaar zijn het er nog 2,5 per jaaro_O! Volgens mij hebben ze alleen voor jou al één volledige FTE bij de RDW en het assurantiekantoor voor de verzekeringen!

Indrukwekkend lijstje, maar hecht jij dan nu waarde aan (je) auto's of juist niet? En heb je op iedere auto een hit op de afschrijving gepakt?

Ja er zit natuurlijk een piek rond 2014/2015. Ik hecht enorm veel waarde aan de auto’s. Heb uit elke auto die ik heb gehad plezier gehaald. Op de meeste best wat afschrijving gepakt.

Nu de grote hamvraag. Is dit een hobby die heel veel kost, of koop je ze zo scherp in dat het misschien zelfs wel geld oplevert?

Dure hobby. Deze auto’s hebben mij geen geld opgeleverd. Deed ik soms wel vroeger maar die staan niet in deze lijst!

Dit vind ik prachtig en inspirerend! Chapeau!

Maar ik ben ook wel razend benieuwd naar de verhalen erbij!

Hier bijvoorbeeld; wat was hier dan de gedachte?

2012: Yes, een fijne vijf serie!
2013: Misschien is een A6 wel fijner
2013: Nee, get, ik neem weer een 5-serie!
2014: Benzine is fijner.
2014: Toch een beetje traag, beter een 23i!

Geen kritiek - verre van zelfs! Maar gewoon heel nieuwsgierig naar hoe die gedachten gingen dat je in twee jaar tijd vier 5-series kocht, haha.

Duidelijke voorkeur voor dik Duits en sjiek Italiaans...

Maar hoe komt een nou weer een freakin' Marbella in dit rijtje, haha!

En zo staat er ook nog een verdwaalde Peugeot 306 en een 23 jaar oude Citroen Saxo in het rijtje van voornamelijk dikke bakken.

Hoeveel van die auto's waren er tegelijkertijd? En ruil je alles in of verkoop je ze juist weer particulier? In de laatste geval zal het wagenpark op momenten toch aardig omvangrijk zijn?

Ik weet de exacte volgorde niet meer van de auto’s in hetzelfde jaar. Maar het heeft allemaal een reden. De 528i was na een diesel. Reed toch best veel en kwam een a6 tegen. Dus weer terug naar diesel. Distributie geknapt van de a6. Toen volgens mij die 520d gekocht. Veel km’s mee gemaakt en bij 330k ofzo verkocht. 5 was inderdaad veel meer mijn ding dan een a6. De 520i erna had ik een medewerker mee weggestuurd en was TL gereden. Was eigenlijk zo fijn dat ik een zelfde auto had gekocht als 523. Maar de 528 bleef hangen dus daarna een 530 gekocht als ultieme 5. Zelfs nog getwijfeld over een 540i sedan h6 destijds die bij een bekende teutonia leverancier stond.

De Marbella zou naar de sloop gaan maar heb ik voor 250,- gekocht om vanuit de zaak naar de supermarkt etc te rijden. Sleutel lag er altijd in maar heb er zelf dus serieus nog in gereden. Ander soort genieten! Meer van die auto’s waren erbij voor de lol. Toppunt was dus 7 auto’s. Altijd wel 2+. Vaak 3 a 4 tegelijk.

M’n gevoel zegt dat @S J 1001 een auto sjacheraar handelaar is geweest in een vorig leven :p maar ook wel nieuwsgierig naar het verhaal.

Whahaha ja en nee. Heb het 2 jaar geprobeerd als handelaar maar die auto’s staan hier niet tussen. Was naast mn logistieke bedrijf en horeca zaak destijds. Ook alle bedrijfsauto’s staan hier niet tussen (tig kangoo’s, berlingo’s, vivaro’s, jumpers, sprinters etc)

Mooi lijstje wel hoor, voor mij spant de Maser de kroon. Wat mij betreft een van de mooiste Masers ooit gemaakt :)

Mooi lijstje wel hoor, voor mij spant de Maser de kroon. Wat mij betreft een van de mooiste Masers ooit gemaakt :)

Ook absoluut de meest memorabele. Handgeschakelde v8 bi-turbo.. het geluid en de vermogensafgifte - ongeëvenaard.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ik vind die achterlichten net niet, vrij lomp of zo? Soort van 99% gaaf. Maar bij elke auto is er wat over te zeggen en wat ik zei, Maserati is gewoon... vet

Lekkere lijst zeg. Erg gaaf.

Nooit weg moeten doen.. zoveel!! Maar als ik er 1 moet kiezen: de Giulia. Had helaas geen ruimte meer dus was ‘gedwongen’.
Weet je, ik denk dat het juist goed is auto's ook weer weg te doen. Zo worden en blijven het mooie herinneringen.

Fantastisch rijtje zeg! Die Maserati springt er voor mij ook uit. Hoe was die qua onderhoud? :p

Had natuurlijk een hele mooie met sluitende historie. Was ergens wel naar verwachting: +/- 7000,- uitgegeven aan OH. Gewoon onderhoud, distributieriem, hier en daar wat sensoren. Heb ook wat alfa onderdelen kunnen gebruiken wat de kosten ook wat gedrukt heeft! Zelfde onderdelen maar met een ander logo..

Zo, wat een auto's. En best wel op jacht naar een bijzondere.

Ik heb ruim 25 jaar langer een rijbewijs en kom nog steeds niet op een kwart van jou vloot. Verschil moet er zijn. Wel een leuk topjc om te lezen, dank je wel.

Zo'n moderne Maserati heeft ook wel wat...

Mwah. Heb wel eens op het punt gestaan om een Quattroporte te kopen. Een 2007 met ZF bak. En uiteraard een v8. Een Maserati met v6 is toch een beetje… net niet.

Zo, wat een auto's. En best wel op jacht naar een bijzondere.

Ik heb ruim 25 jaar langer een rijbewijs en kom nog steeds niet op een kwart van jou vloot. Verschil moet er zijn. Wel een leuk topjc om te lezen, dank je wel.

Haha dankje! Ik probeer rustig aan bij elke auto wat ervaringen erbij te typen. Dus lees over een paar weken gerust nog een keer de eerste pagina door :)

Mwah. Heb wel eens op het punt gestaan om een Quattroporte te kopen. Een 2007 met ZF bak. En uiteraard een v8. Een Maserati met v6 is toch een beetje… net niet.
Snap ik, maar dat zou mij minder deren. Ik ben nooit verder gekomen dan 4-cilinder :p
Maar snap het wel. Deze heeft wel een v8:ROFLMAO:

Dit vind ik een mooie... maar goed, genoeg vervuiling hier van mij haha

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 62.500
Kilometerstand: 84.290 km
Bouwjaar: 07/2009

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 72.950
Kilometerstand: 22.223 km
Bouwjaar: 03/2010

Die prijzen slaan echt nergens op maar pff dit maakt me wel hebberig

Dat model QP maakt mij ook hebberig, maar vanwege mijn budget kijk ik naar iets oudere exemplaren. Door jou genoemde exemplaren zijn nog wel duur inderdaad en heb je volgens mij ook al wel het nieuwere model voor. Persoonlijk vind ik die wel minder mooi… :p

Na een paar weken rijden even langs de dealer geweest met de ix3. Verkoper was op wintersport dus collega gekeken naar wat zaken, bleven nog wat punten over. Op advies mailtje gestuurd
  • achterruitenwisser wist niet goed, al sinds afhalen, daar moet een nieuwe op
  • Afspraak voor kras maken - welke datum wordt dit? Dan kan ik daar al rekening mee houden. Heb ook een klein deukje onder de tankklep gezien, kan die met spotrepair meegenomen worden?
  • Kofferbak openen met voet - Reinier had dit zelf ook getest en de instellingen nagekeken maar dat werkt niet (goed). Zijn advies was na laten kijken - kan dat tegelijk met de schade afspraak?
  • Melding in het scherm bij aanzetten driving assistance - dit hoort niet neem ik aan (zie bijlage).

Daarnaast zou ik graag een offerte willen voor:
  • Kosten aluminium interieurpaneel passagier (zitten lelijke krassen op, was me nog niet opgevallen)
  • Kosten opvullen middenarmsteun (er zit een ‘gat’ precies waar de elleboog rust, heel vervelend)

Zijn nu al 2 weken verder en nog geappt, zou bevestiging krijgen maar nog niks. Moet zeggen, gaat moeizamer dan ik had verwacht.

Vandaag ook de afschrijving van de wegenbelasting gehad. 121+131€. Als je het zo afgeschreven ziet worden is het toch wel geld, zeker gezien de v6 nu amper gebruikt wordt (ruim een maand gelden de laatste keer getankt!)

Dus miss toch over naar een Mazda 2 oid.. v6 maar even op Autoscout24 geslingerd

Na een paar weken rijden even langs de dealer geweest met de ix3. Verkoper was op wintersport dus collega gekeken naar wat zaken, bleven nog wat punten over. Op advies mailtje gestuurd

Zijn nu al 2 weken verder en nog geappt, zou bevestiging krijgen maar nog niks. Moet zeggen, gaat moeizamer dan ik had verwacht.

Vandaag ook de afschrijving van de wegenbelasting gehad. 121+131€. Als je het zo afgeschreven ziet worden is het toch wel geld, zeker gezien de v6 nu amper gebruikt wordt (ruim een maand gelden de laatste keer getankt!)

Dus miss toch over naar een Mazda 2 oid.. v6 maar even op Autoscout24 geslingerd
Die MRB is ook behoorlijk omhoog gegaan de afgelopen jaren.

Had even zitten dubben over een laadpaal thuis, maar dat geld haal ik er eigenlijk niet echt uit. Ik laad toch vaak aan de paal bij werk of in de parkeergarages op afspraken en met deze range hoeven we zeker niet dagelijks te laden. Voor nu is dit prima, morgenochtend naar de super dan zal hij wel op de 80% zitten - genoeg tot dinsdag waarschijnlijk.

Ja was echt top dat weer maar helaas was de auto niet thuis overdag (of nog te vol). Kan nu nog salderen ..

Terug
Bovenaan