S-J 1001: BMW iX3, Infiniti FX37S & Mercedes-Benz 300E W124

Had even zitten dubben over een laadpaal thuis, maar dat geld haal ik er eigenlijk niet echt uit. Ik laad toch vaak aan de paal bij werk of in de parkeergarages op afspraken en met deze range hoeven we zeker niet dagelijks te laden. Voor nu is dit prima, morgenochtend naar de super dan zal hij wel op de 80% zitten - genoeg tot dinsdag waarschijnlijk.
Ik heb wel eens gelezen dat je laad verlies veel hoger is als je zo langzaam laadt. Misschien valt het voor jouw auto mee, maar mogelijk ben je toch gunstiger uit met een laadpaal als deze de laad verliezen reduceert.

Ikzelf heb de laadpaal nodig, omdat ik anders niet snel genoeg mijn zonnestroom (bij mij kan dat oplopen tot 8kW) in de auto kan laden, want gunstig salderen is er met die terugleververgoeding helaas niet meer bij voor ons.

Laatst bewerkt:
Wat een bizar heerlijke lijst zeg, met als absoluut pronkstuk die schitterende Maserati! Al een hele prestatie dat je je al die wagens nog weet te herinneren wat mij betreft! Hoeveel km’s zou je in totaal wel niet hebben gereden als je alles bij elkaar optelt!?

Ik heb wel eens gelezen dat je laad verlies veel hoger is als je zo langzaam laadt. Misschien valt het voor jouw auto mee, maar mogelijk ben je toch gunstiger uit met een laadpaal als deze de laad verliezen reduceert.

Ikzelf heb de laadpaal nodig, omdat ik anders niet snel genoeg mijn zonnestroom (bij mij kan dat oplopen tot 8kW) in de auto kan laden, want gunstig salderen is er met die terugleververgoeding helaas niet meer bij voor ons.

gelijk even zitten rekenen

Denk dat ik maximaal 4000kw zal trekken uit het stopcontact voor de auto dit jaar. Dus 1000,- grof gezegd zonder salderen

Ik lees dat er 5-10% verlies is met 11kw en 10-15% aan het stopcontact. Laten we zeggen dat het verschil 10% is - dus €100 per jaar. Zelfs als het €200 per jaar is.. is het eigenlijk financieel niet rendabel. Comfortabeler, dat wel. Wij hebben ‘maar’ 8 390wp panelen en overdag zullen we niet superveel thuis zijn (of naja, 1 van ons vaak wel maar de bmw is nu de auto die nu ‘altijd’ rijdt).

Hij stond vanmorgen op 80% en zijn ff naar de super geweest. Nu 79%. Prima. De laatste 20% duren dus zo een 12u terwijl de eerste 80% in zo een 30-35u gedaan zijn. In de praktijk zullen we vaak 30-80% laden dus zo een 20-24u. Thuis rond 17:30 en weg om 08:30 is al al zo een 40% batterij. Meer dan we op een dag überhaupt zullen rijden.

8 kW, Dat is ook wel een flinke piek, @KrisPetrolHead . Wat wekken jullie op, op jaarbasis?

Snap jullie wel @S J 1001 . Redden jullie het wel om het eigen verbruik hoog te houden?

In de zomer gewoon drie airco’s volle bak aan :ROFLMAO: verder hebben we eig niet zoveel grootverbruikers. Vaatwasser / wasmachine etc proberen we wel te timen op zonmomenten.

@Jay die s124 mist wel tempomat en velours tov die van mij. En voor dat geld moet er wel een dakje in. Dat is het enige wat ik mis op die van mij..

https://link.marktplaats.nl/m237138...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios 2.0?

https://link.marktplaats.nl/m236539...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Wel een zwak voor dit ding

https://link.marktplaats.nl/m236618...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Ook heel leuk

https://link.marktplaats.nl/m237140...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Maar dit is leuker?

Niet te gek maar wel leuk ?

https://link.marktplaats.nl/m237138...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios 2.0?

https://link.marktplaats.nl/m236539...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Wel een zwak voor dit ding

https://link.marktplaats.nl/m236618...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Ook heel leuk

https://link.marktplaats.nl/m237140...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Maar dit is leuker?

Niet te gek maar wel leuk ?
De Up heeft prima wegligging. Misschien beter een gewone 1.0 TSI kopen en dan chippen naar 140pk. Had Mischa (Nurburgring) ook gedaan met zijn “7Up”

Een gechipte Picanto lijkt mij ook leuk. Lekker licht en vlot.

De 120i heeft ook enorm veel stage 1 tuning potentieel. En rijdt ook fijn en relatief praktisch tov de andere in de lijst.

Wordt er weer iets nieuws gekocht? :p

Nog steeds aan het oriënteren! Allemaal auto’s die een stuk goedkoper zijn dan de v6, alleen de fiesta, SLK en 1 serie gaat mn vrouw in willen rijden (‘als het moet’ gok ik zo). De rest krijg ik haar niet in. Weet ik nu al. Maar zoiets kleins + een motor zou prima zijn voor mij. Wil de ix3 alleen ook nog wel eens rijden..

@KrisPetrolHead 120i met b48 en met dakje en h/k maak je me wel heel blij mee ja..
sportstoelen erin, liefst ook acc

@Jay DoubleYou haha nee dan had ik geen lijstje neergekwakt

Is het echt de bedoeling om te downsizen en kosten te besparen of maakt dat niet zoveel uit? Als het moet dan moet het, maar een V6 weg doen, doet natuurlijk wel een beetje pijn ;)

Mwah het is meer dat de Infiniti was gekocht omdat m’n vrouw die altijd al mooi heeft gevonden maar ik had liever een s212 350/400 gekocht. Met het idee dat zij veel vaker vrij zou blijven (destijds werkte ze zelfs helemaal niet) dus met de kleine zou rondrijden vonden we het logischer dat zij iets zou rijden wat ze leuk vindt.

De Infiniti is geweldig maar de acc van een 2009 Mercedes is 10x beter, de stilte en afwerking van een Benz is ook beter. Het blok en de bak van de Infiniti vind ik dan wel weer super (en de wegligging/stuurgevoel).

Dus ik vind het nu ‘zonde’ om zoveel geld uit te geven aan een auto terwijl degene die er juist van geniet in de andere auto rijd. Ik geniet op andere manieren van een auto. (zie lijst, zitten soms idiote dingen tussen).

Eeeen ik wil graag een motor. Levertijd f450gs is alleen net na het seizoen :-/

Mwah het is meer dat de Infiniti was gekocht omdat m’n vrouw die altijd al mooi heeft gevonden maar ik had liever een s212 350/400 gekocht. Met het idee dat zij veel vaker vrij zou blijven (destijds werkte ze zelfs helemaal niet) dus met de kleine zou rondrijden vonden we het logischer dat zij iets zou rijden wat ze leuk vindt.

De Infiniti is geweldig maar de acc van een 2009 Mercedes is 10x beter, de stilte en afwerking van een Benz is ook beter. Het blok en de bak van de Infiniti vind ik dan wel weer super (en de wegligging/stuurgevoel).

Dus ik vind het nu ‘zonde’ om zoveel geld uit te geven aan een auto terwijl degene die er juist van geniet in de andere auto rijd. Ik geniet op andere manieren van een auto. (zie lijst, zitten soms idiote dingen tussen).

Eeeen ik wil graag een motor. Levertijd f450gs is alleen net na het seizoen :-/
Gauw een tijdelijke motor kopen om de tijd te overbruggen tot de f450gs wordt geleverd.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 19.495
Kilometerstand: 83.562 km
Bouwjaar: 12/2010

Of weer een cabriootje

edit: of een v8

Verkoopprijs: € 18.950
Kilometerstand: 127.123 km
Bouwjaar: 04/2004

Heerlijke kleurstelling

Edit 2:

Verkoopprijs: € 9.950
Kilometerstand: 137.900 km
Bouwjaar: 06/2003

320 ook heel netjes

Laatst bewerkt:

Verkoopprijs: € 19.495
Kilometerstand: 83.562 km
Bouwjaar: 12/2010

Of weer een cabriootje

edit: of een v8

Kilometerstand: 127.123 km
Bouwjaar: 04/2004

Heerlijke kleurstelling

Edit 2:

Verkoopprijs: € 9.950
Kilometerstand: 137.900 km
Bouwjaar: 06/2003

320 ook heel netjes
De Youngtimers zakken momenteel in prijs door de nieuwe wetgeving, dus doe er je voordeel mee.

Verkoopprijs: € 19.990
Kilometerstand: 137.385 km
Bouwjaar: 02/1998

Handgeschakelde zes in lijn limo met dakje!

Verkoopprijs: € 13.990
Kilometerstand: 120.800 km
Bouwjaar: 05/2000

Deze zit ook goed in de spulletjes

Verkoopprijs: € 14.500
Kilometerstand: 160.000 km
Bouwjaar: 02/2001

Cabriootje..

Ahhh ik had 'm elders in het dorp zien staan voor langere periode en dacht dat je 'm verkocht had aan iemand die daar woonde maar dat was dus stalling. Hoewel toegegeven meerdere mensen dat doen aldaar.

Als je een keer mee wil rijden in die kwaliteitsproducten van ons, dan mag je het ook vragen hoor. ;)
Als ik een W124 zou hebben zou ik dat juist voor de lol op het dak zetten, maar dan wel op een origineel Nederlands geleverde met hoge kilometerstand. Soort eerbetoon aan de taxi’s van toen. Ik ben ermee opgegroeid dat ze volop rondreden als taxi. Alleen maar mooie herinneringen. :p

Vandaag met de 124 naar kantoor geweest.. kijken of we 2 weken kunnen zonder de v6 te gebruiken.

Maandag: naar kantoor met de 124(24km retour)
Dinsdag: moest eigenlijk zo een 180km doen maar thuis gebleven
Woensdag: trein
Donderdag: 124 naar kantoor
Vrijdag: bus naar de stad
Zat+zon ix3

Week lijkt te lukken. Dinsdag was het bijna mis gegaan. Denk dat ik m’n vrouw moet overtuigen om toch wel eens in de 124 te gaan rijden, anders kan de v6 niet weg. Of ik rijd nooit meer in de ix3 (weekenden moet ik achterin zitten van de kleinste baas).

Is niet voor eeuwig. Als ze eenmaal een schermpje hebben willen ze pappa er niet naast hebben zitten, meekijkend wat ze aan het doen zijn. :p

Wat een heerlijk topic en fantastische lijst. Ga die net als anderen even aan mijn vrouw laten zien....."zie je schat, het valt best mee, ik kan er toch nog wel een kopen?" :)

Ik ben blij dat ik jullie kan ondersteunen met de discussies thuis hahaha

Is niet voor eeuwig. Als ze eenmaal een schermpje hebben willen ze pappa er niet naast hebben zitten, meekijkend wat ze aan het doen zijn. :p

Ja ik zit met liefde naast haar hoor! Inderdaad, zo lang het nog kan..

De kleine bepaalt jouw plek in de auto :eek:
Nooit meer achter het stuur, dat is toch niet te doen?

Is ook een beetje zo gegroeid, we hadden de infiniti als gezinsauto natuurlijk en dat was 'mama's auto'. Als ze dan moe was in de avond terug of als ze sliep zat m'n vrouw achterin en reed ik dan naar huis. Ik rijd doordeweeks voor werk natuurlijk altijd alleen dus vandaar dat ik de egolf ook had ipv de 5 serie toen.

Is ook een beetje zo gegroeid, we hadden de infiniti als gezinsauto natuurlijk en dat was 'mama's auto'. Als ze dan moe was in de avond terug of als ze sliep zat m'n vrouw achterin en reed ik dan naar huis. Ik rijd doordeweeks voor werk natuurlijk altijd alleen dus vandaar dat ik de egolf ook had ipv de 5 serie toen.
Wij zaten nooit achterin naast onze dochter. Tenzij het een drama was onderweg, maar dat was niet altijd gelukkig. Eerste kreeg je niet rustig met rijden, al was dat zo'n standaard tip van iedereen. Eerste vakantie was een drama weet ik nog!
Met twee kinderen kan je er ook niet zelf naast. Of de oudste moet voorin, maar dat deden we niet. Was ook geen isofix.

Ze was eigenlijk niet vaak drama, ze vond autorijden altijd wel prima. Vond het zelf eigenlijk ook niet verkeerd, de Infiniti stoel achterin kan reclinen! En een beetje boekjes lezen en kletsen met de kleine.

Wij gaan nooit verder dan 1/1,5u enkeltje met de auto gelukkig, autovakantie met een kleintje zie ik niet zitten..

124 toch maar afgespoeld, kon niet tegen de poepvlekken op de motorkap haha. Had wel weer even iets met de automaat dus durf m’n vrouw er niet in weg te sturen. Denk dat dit plan niet helemaal doorgaat.

Mijn ouders wonen op 2u afstand dus dat waren ze al snel "gewend". De jongste is nooit een "probleem" geweest in de auto. Voorheen reden we 's nachts en dan slapen ze prima. Dit jaar gaan we weer naar Tsjechië en via Duitsland terug. Dan rijden we overdag. Liedjes luisteren, zelf vermaken, aan het eind vd dag mogen ze nog een filmpje kijken.

Wat voor vakantie doe je dan, alles met vliegtuig? Of dichtbij?

We zitten de afgelopen jaren 1-2x in Azië en dan vaak nog 1-2x iets zuidelijker in Europa (of net wat verder bijv Tenerife). In de 20+ vluchten heeft ze echt maar 2 of 3 keer een paar minuten gehuild.. voor de rest ging het super!

Zo een lange rit in een autostoel, stop je dan elke 2-3u?

We zitten de afgelopen jaren 1-2x in Azië en dan vaak nog 1-2x iets zuidelijker in Europa (of net wat verder bijv Tenerife). In de 20+ vluchten heeft ze echt maar 2 of 3 keer een paar minuten gehuild.. voor de rest ging het super!
Ik zou juist niet zo lang in een vliegtuig willen met kinderen. Maar ik houd ook van kamperen, heel ander type vakantie denk ik ;)
Zo een lange rit in een autostoel, stop je dan elke 2-3u?
Overdag wel en nu met de EV is dat ook mooi laden. Maar 's nachts is het even een snelle wissel, dan stoppen we enkel daarvoor. Ik heb ook wel langer achter het stuur gezeten, maar mijn wederhelft trekt dat niet.

Oeh

Offff

Kilometerstand: 130.500 km
Bouwjaar: 05/2016

Verkoopprijs: € 19.897
Kilometerstand: 65.605 km
Bouwjaar: 12/2018

Heerlijk dit topic eigenlijk, kan gewoon m’n gedachten erin mikken

Laatst bewerkt:
Mogen wij dat dan ook?

Indien ja, dan:
  • Die C-klasse vind ik fout;
  • Die witte 120 beter, maar saaie kleurstelling en die velgen niks;
  • Die zwarte is weer zo zwart...
Ja, het is ook niet snel goed hè malloot!

Indien nee, dan moet je even een zwarte stift pakken...

Terug
Bovenaan