Loopt niet echt lekker dit topic. Weinig mensen (meer) die nog schaalmodellen aanschaffen? Voor mij geldt dat in ieder geval nog wel, hier mijn aankopen in (ongeveer) het laatste jaar.
Te beginnen met de Alfa Disco Volante Spider en Coupe in 1 43. Duur, maar mooi.
Vijfdeurs Uno 1:43
Alfa6 1:43
Alfa Giulietta 1:24. Model geeft meteen aan waarom er beter geen bewegende delen aan een schaalmodel kunnen zitten...
Fiat Panda 1:87. Een keer ergens in Duitsland gekocht, staat leuk naast het 1:43 model.
Een half jaar geleden ongeveer op de beurs in Houten deze twee busjes gekocht. Mijn vader was vroeger chauffeur bij de DVM, dus ik heb wel herinneringen aan die oude bussen.
Twee week geleden bij Techno Classica in Essen deze Alfa 4C 1:43 gekocht. Over de prijs zullen we het maar niet hebben...
En deze Lancia Prisma 1:43 daar ook gekocht. Ik wist niet dat er een schaalmodel van was. Staat ook leuk naast de eveneens grijze Delta.
En vorige week in Houten onderstaande. Wederom een busje, van de GVB uit Groningen. Houten is ook de enige plek waar je die busjes kunt kopen.
Oude Alfa 166 1:43 van Solido. Ik had hem al, maar die is iets beschadigd. Voor E 5 kon ik hem niet laten liggen.
Ook had ik al een 156 Crosswagen van Norev, maar die is spontaan gebroken. En als ik op internet kijk ben ik niet de enige. Gelukkig kon ik deze Minichamps kopen voor een goede prijs.
De Peugeot 504 Coupe vind ik 1 van de mooiste auto's ooit. Ik had er nog geen schaalmodel van, maar nu dus wel in 1:43. Persoonlijk vind ik het faceliftmodel het mooist, maar daar zal niet iedereen het met mij eens zijn.
"Helaas" de vitrinekast, niet mijn garage.