Schuurvondsten. Onder een dikke laag stof.

2800i zei:
Meeste oude koppelingsplaten en remmen bevatten ook asbest. Laten we niet hysterisch doen. Het is inderdaad bewezen dat het spul heel schadelijk kan zijn, en dat je het niet op moet zoeken of onkundig ermee te werk moet gaan. Ik zou een auto sowieso afspoelen met water, en niet met perslucht schoonblazen.

Bij twijfel in ieder geval mondbescherming dragen, en niet teveel stoffen. Dan is de kans al heel gering. Anders stel ik voor dat we een groot asbest-topic gaan beginnen.

(y)

Wijze woorden.

Klassiekerrijder zei:
Dubbelpost leuk gebruikt...

2101568.JPG

Die wil ik!!! Zo benieuwd wat er nou wordt van zo'n auto.

Zo een auto wordt door een slimme Europese handelaar gekocht voor een gitaar en een vaas en wordt dan opgepoetst. Dan gaat hij naar NL waar een andere handelaar (meestal in opdracht van) er schandalig veel geld voor vraagt en dat meestal ook nog krijgt.

En dan willen we natuurlijk van Audi80coupe weten wat het verhaal is achter die collectie VW's. Linkje beschikbaar?

@D.Elzinga: Die hippie Kever sprong mij ook meteen in het oog, eigenlijk nog meer dan die Corvettes ;)

Dat wordt even een reisje België denk ik zo. Ik wil wel een Kevertje daarvan meenemen hoor :D
Opvallend dat het allemaal recente modellen zijn (v.a. modeljaar 1974 m.u.v. een Spaarkever).

Viel me ook op. Veel zogenaamde "olifantspoten", duidend op de weinig subtiele vorm van de achterlichten.
Leuk om de spaarkever er tussen te zien staan, in al zijn eenvoud (check het iele achterbumpertje).
Voor de forummers die geen idee hebben wat een spaarkever is: zie bovenste foto, het betreft de witte Kever tussen de twee blauwe exemplaren.
De spaarkever was de goedkoopste uitvoering. Dat maakt 'm tot een pure Kever.

§anitarium zei:
Zo'n lichtblauwe wil ik wel hebben, leuk kleurtje. (y)

Ik weet er nog wel eentje hier vlakbij te staan die al enkele jaren in ruste is (zie 'wat zag jij voor bijzonders vandaag' topic, XBXG had hem gefotografeerd)

En doe mij van die andere schuurvondst maar zo'n Corvette C1.:cool:

@ D. Elzinga: De latere Kevers werden van binnen te donker uitgevoerd. Gitzwart kunststof dashbord. Het speelse karakter ging daarmee aan de binnenzijde verloren. Opmerkelijk dat de Mexico Kevers terugvielen op de lay out van de oudere Kevers. Zal voornamelijk een kostenkwestie zijn geweest, denk ik.

Dat vind ik ook wel, het kan verminderen door lichte bekleding of een stripje nephout, maar dat vind ik ook niets voor een Kever.

c142-dash.jpg

Haha, dat was mij nog nooit opgevallen:LOL: Nee, een Kever moet mi zo simpel mogelijk zijn, zoals Ferdinand hem bedoeld heeft als auto voor het volk.

Altijd leuk zo'n schuurvondst, alleen is het nadeel ervan dat na de vondst en openbaarmaking de lol er gelijk een beetje van af is. Vind ik althans.

Inderdaad, topic bedoel ik. Gewoonlijk lig ik om 20:55 uur al in bed, dus dan ben ik niet meer zo helder ;).

Klassiekerrijder zei:
Hier wil ik wel eens een dagje spelen...

433074369_c82ad22b6d.jpg
\
Update: Deze VW's stonden in een loods in Australië. De loods is helemaal leeggehaald en vrijwel alle VW's zijn in Groot Brittanië terecht gekomen. Het is de maker van de foto een raadsel waarom deze VW's niet voor Australië behouden zijn gebleven. Zal een geldkwestie zijn, denk ik.

Deze stond al 6 jaar onder de kapschuur bij de Toyota dealer in Oostenrijk.
Ik heb hem maar gelijk gekocht en opgehaald. Prachtig karretje maar inmiddels alweer verkocht vanwege plaatsgebrek.
P1120722.JPG

Starlet story

Mooi verhaal over een leuke auto. Hopelijk is de Starlet goed terechtgekomen en is ze voorzien van voldoende roestpreventieve middelen.

ZDRIE zei:
Ik heb hem maar gelijk gekocht en opgehaald. Prachtig karretje maar inmiddels alweer verkocht vanwege plaatsgebrek.
Je had natuurlijk ook het plekje van jouw Z3 kunnen vrijmaken voor de starlet ;).

Wat een mooi verhaal van die Starlet! Ook leuk dat ik voor mij bekende vakantieplekken langs zie komen: stausee bij Bad Arolsen en Zell am See. :)

Lijkt me erg leuk om zelf ook zoiets te doen, en dan ook binnendoor terug natuurlijk. Prachtig! (y)

Mijn eigen 'barnfind' in een garagebox waar ik toevallig langsreed. Bij navraag blijkt de 244 van de vader van de eigenaar van de box en wordt niet meer gebruikt. Auto schijnt al jaren in deze garage te staan. De zonen vinden het zonde de auto weg te doen. Bij het invoeren van het kenteken
KentekenImage.ashx
bleek mijn ontdekking helaas minder exclusief. Auto is gewoon verzekerd en APK gekeurd. Maar het voelde toch een beetje als een ontdekking.
Afb031.jpg

Oja, de accu stond ook gewoon onder de druppellader.

the Fox zei:
Mooi verhaal over een leuke auto. Hopelijk is de Starlet goed terechtgekomen en is ze voorzien van voldoende roestpreventieve middelen.

Dat is zeker te hopen, anders rijdt ze binnen de kortste keren alweer in Afrika...

Vandaag nog een geweldige schuurvondst gedaan, een Taunus TC1 facelift 1300 2-deurs met 87.000km

swillekeurig322.jpg

swillekeurig321.jpg

swillekeurig320.jpg

IMG]https://img98.imageshack.us/img98/6647/swillekeurig324.jpg[/IMG]
swillekeurig323.jpg

Tjee, die ford!!., ook nog in de juiste kleur! Wat moet je er mee? ik bedoel stilstand is ook zeker achteruitgang.

Opel Ascona 1,9 1980:

Ik werd alweer enkele jaren terug getipt door een collega die nog een "oude opel" wist te staan, ergens in zo'n dorpje in Noord-Holland.
Al toerend reed ik er naar toe en zag in de openstaande romneyloods achter de garage de ascona staan, helemaal vies en gebruikt.
Ik vroeg aan de belegen garagehouder het een en ander en toonde mijn interesse.
Een oude vrijgezelle man had deze ingeruild op een nieuwe (toen nog) deawoo(?), ik dacht natuurlijk gelijk dat deze garagehouder hem had aangesmeerd.
Deze man reed wekelijks, van zijn huis net buiten het dorp, naar de supermarkt om vervolgens bij het tankstationnetje van de deawoodealer voor vijf euro te tanken(!).
De Opel stond inmiddels alweer drie jaar stil in een loods waar nooit de deur dicht ging.
De opel had iets van 53000 km gedraaid, was vies, stonk van binnen maar was wel hard, er zaten zelfs banden onder uit 1980(?) met om de vooras twee afgekeurde michelins xzx bandjes, dit kon je zien aan het fabrieks stempel, dwz afgekeurd alleen nog geschikt voor de landbouw.
De garagehouder beloofde mij een verse apk, en ik haalde hem de zaterdag op.
Ik heb hem wat opgeknapt en mooi gemaakt, vervolgens een jaar mee rond gereden en toen werd ik benaderd door een mogelijke koper, en die heeft hem gekocht, de opel leeft nog steeds alhoewel niet meer bij die eigenaar.
Hier onder een foto van hoe die geworden is vlak voor de verkoop.
Foto-OFFPVJKP-D.jpg
[/img]
Foto-QC3ONPWA-D.jpg
[/img]
Voertuiggegevens zegt dat hij eind vorigjaar nog van eigenaar is gewisseld, en dat de apk verlopen is.
Jammer ik hoop hem nog eens te zien.

opelfreak zei:
Vandaag nog een geweldige schuurvondst gedaan, een Taunus TC1 facelift 1300 2-deurs met 87.000km
Wat gaat er nu met deze Ford gebeuren? Hoe komt ie in die schuur, hoe lang heeft ie daar gestaan? Ik verneem het graag. De verhalen achter de foto's zijn vaak minstens net zo interessant.

Een vriend van mijn broer had ooit zijn auto gestald in een boerenschuur waar een gierput onder zat. Omdat de auto in de weg stond bij het verplaatsen van het een en ander is ie binnen de schuur verplaatst. Helaas werd de auto niet teruggezet op z'n oude plek maar bleef ie staan boven een ontluchtingsgat van de gierkelder. Binnen een paar maanden was de auto reddeloos verloren :(. Als ik het me goed herinner was het een MG.
Een dak boven het hoofd is dus geen garantie voor een goede conservering.

Toch wel een aardige schuurvondst gedaan vandaag in Le Tilleul in Normandië Frankrijk :D:

24gpx6u.jpg

2cxi9z4.jpg

j8350j.jpg

148qkch.jpg

Terug
Bovenaan