Tjee, die ford!!., ook nog in de juiste kleur! Wat moet je er mee? ik bedoel stilstand is ook zeker achteruitgang.
Opel Ascona 1,9 1980:
Ik werd alweer enkele jaren terug getipt door een collega die nog een "oude opel" wist te staan, ergens in zo'n dorpje in Noord-Holland.
Al toerend reed ik er naar toe en zag in de openstaande romneyloods achter de garage de ascona staan, helemaal vies en gebruikt.
Ik vroeg aan de belegen garagehouder het een en ander en toonde mijn interesse.
Een oude vrijgezelle man had deze ingeruild op een nieuwe (toen nog) deawoo(?), ik dacht natuurlijk gelijk dat deze garagehouder hem had aangesmeerd.
Deze man reed wekelijks, van zijn huis net buiten het dorp, naar de supermarkt om vervolgens bij het tankstationnetje van de deawoodealer voor vijf euro te tanken(!).
De Opel stond inmiddels alweer drie jaar stil in een loods waar nooit de deur dicht ging.
De opel had iets van 53000 km gedraaid, was vies, stonk van binnen maar was wel hard, er zaten zelfs banden onder uit 1980(?) met om de vooras twee afgekeurde michelins xzx bandjes, dit kon je zien aan het fabrieks stempel, dwz afgekeurd alleen nog geschikt voor de landbouw.
De garagehouder beloofde mij een verse apk, en ik haalde hem de zaterdag op.
Ik heb hem wat opgeknapt en mooi gemaakt, vervolgens een jaar mee rond gereden en toen werd ik benaderd door een mogelijke koper, en die heeft hem gekocht, de opel leeft nog steeds alhoewel niet meer bij die eigenaar.
Hier onder een foto van hoe die geworden is vlak voor de verkoop.
[/img]
[/img]
Voertuiggegevens zegt dat hij eind vorigjaar nog van eigenaar is gewisseld, en dat de apk verlopen is.
Jammer ik hoop hem nog eens te zien.