Schuurvondsten. Onder een dikke laag stof.

Gezien de enorme hoeveelheid roet op die auto's denk ik het wel. Maar Nico heeft dat er voor de eerste foto's op laten zitten, want barnfind en hype.

Ik had me ook voorgenomen om te gaan kijken, samen met een vriend en mijn vader. Vol trots stuurde ik de mail van de kavels rond. We waren immers al eens eerder op een kijkdag geweest.

We hadden eigenlijk de "date" al staan, tot mijn kameraad zei, heb je gezien wat het kost...
56 euro voor 1 persoon en 81 euro voor 2 personen.... Gelukkig krijg je een catalogus, en mag je maar een uur kijken als ik naar de tickets kijk....

We gaan wel wat anders ondernemen....

abandoned-ford-dealership-in-germany.jpg

The Ford dealer closed in the mid 80s. It was a very large dealer, as it had a stock of over 300 cars. The owner continued to be an independent car dealer until his death in 1994. He had 300 cars on site, including 150 new Ford cars left over stock from his dealership days. In 1995, the family who owned all the buildings sold off the majority of his cars including most of the new ones. These unsold cars you see here were moved into the showroom, which was then left as a memorial to the owner. The widow kept the building maintained, clean and tidy, and presumably the cars cleaned etc. She would from time to time allow people to come in and view the cars. At some point someone stole some parts from the cars (guessing the wheel trims and one spotlight) and this put an end to welcoming visitors. The widow kept the place maintained but ended up in a care home. Now the family have not kept up the upkeep of the cars / building and this is how they stand today. I didn’t know all this when I made the video otherwise I would have included this information. Thanks for all the positive comments, I can assure you this is not “staged” or “fake”, I would have much preferred getting inside the building legitimately to have a proper look at these cars. Hope this clears up any confusion.

o_O

En dat is nou juist NIET waar.
Het probleem van asbest is dat het kleine scherpe vezels zijn, die tot diep in de longen kunnen komen. Die vezels beschadigen de omgeving, tot het niveau dat de omgeving zich hierop aanpast. Een naar bijeffect van deze aanpassing is het ontstaan van een mesothelioom. Beter bekend als asbestkanker. Dit kan al gebeuren bij (in theorie) 1 vezel.
(Bovenstaande is een vrij weergave van wat er kan gebeuren, geenszins wetenschappelijk onderbouwd)

Dus een eenmalige blootstelling kan wel degelijk leiden tot asbestkanker. Altijd voorzichtig zijn dus.
Overigens is het punt: " Eerst goed afspuiten met water " helemaal juist. Zo verwijder je eventueel asbest wel op een veilige manier van de wagens.
Dat is zeker waar, maar hetzelfde geldt ook voor het roken van een sigaret. Een sigaret over je longen, kan ook genoeg zijn om longkanker te ontwikkelen. Anderen roken 60 jaar en hebben "nergens" last van.

Laatst bewerkt:
Zou mooi zijn als die Chevrolet origineel blijft, zulke auto's worden ook wel tot Hot Rods omgebouwd, al heeft dat ook wel weer wat.

Daar mag nog wel even serieus geld ingestoken worden. Naast een volledige spuitbeurt zal denk alles qua ophanging ook wel wat te verduren hebben gehad gezien de hoeveelheid roest onder de motorkap. Dit is een behoorlijke deelrestauratie. Remmerij, ophanging, banden, spuiten en uitdeuken. Het blok mag dan weer rondgaan maar ben benieuwd hoe het met de opbouwdelen is? Ben je zelf technisch en krijg je wat van de prijs af is het het overwegen waard maar als je alles uit moet laten voeren laat maar staan.

Ik had 'm elders al voorbij zien komen, dát is pas een schuurvondst! Ben benieuwd wat hij gaat opleveren, met 1000 euro per gereden kilometer ben je er vast nog niet :)

Bizar verhaal. 1. Dat je een auto koopt zonder rijbewijs. 2. Dat je er vervolgens na het behalen van je rijbewijs niet meer durft te rijden. 3. Dat je desondanks die auto 43 jaar in de schuur laat staan. Onbegrijpelijk, maar wel een leuke vondst voor de liefhebber.

Maar er zijn dus ook hier mensen die dat wel een mooie auto vinden? Ik zie echt geen enkele lijn die klopt :D
Klapkoplampen scoren bij mij altijd veel punten en als het dan ook nog een roadster is klinkt het op papier geweldig, maar hier heb ik dus ook helemaal niets mee. Leuke basis voor een kitcar.

Hij paste ook absoluut niet in het gamma van MG of Morris, dus de uitspraak blijft staan wat mij betreft... overigens is de motor gebseerd op die van de Dolomite, het is wel altijd de bedoeling geweest dat het een Triumph zou worden. Er is wel even met het idee gespeeld om de duurdere uitvoeringen (de V8?) als MG te verkopen.

Het rare van British Leyland was dat het eigenlijk allemaal losse bedrijven waren die hun eigen ding deden. Als er richting in het geheel zat, dan was dat omdat iemand vond dat er geen budget voor de wilde plannen was, zodat er gerationaliseerd moest worden. Neem bijvoorbeeld de V8 van de Triumph Stag, in eigen huis (onder)ontwikkeld terwijl er een prima V8 voorhanden was.

Een aanrader is het (oude) boek Wheels of misfortune, wat de geschiedenis van Leyland tot in pijnlijk detail behandelt.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan