Schuurvondsten. Onder een dikke laag stof.

Okee... een Fiesta. Herken hem niet direct.

Off topic (maar dat is geen probleem, want dit is een openbaar forum): Over auto's en Funda gesproken.
https://www.funda.nl/koop/bergen-nh/huis-49194361-poelenburgerlaan/
427_1440.jpg

Overigens 'vond' ik deze gisteren in een schuur/garage :T. Ook even 1 foto naar rechts klikken op Funda.

Leuke kelder, ik zoeken naar de hellingbaan: is er niet, aan de voorkant zit een autolift => ook geinig.

Wellicht hier al gepost dan mijn excuses, 2014 Portugal.
https://www.thecoolcars.nl/schuurvondst-portugal/

mame91995 zei:
Ik heb eindelijk ook eens 2 echte schuurvndsten gevonden(nou ja, 1 is meer een bosvondst)

de foto's zijn niet echt geweldig, maar het is in mijn eigen straat, dus ik kan er zo even weer langs rijden voor betere foto's of een overzichtsfilmpje, deze zal ik dan in het onderstaande album erbij plaatsen

ik heb voor jullie: een besteleend, in redelijke staat, een golf 1 diesel, half weggerot, heb alleen het kenteken gefotografeerd, kan er zo meer foto's van maken, moet je me even een PB sturen

verder stond er nog een yamaha brommer/motor, een oude puch en wat onbekende tweewielers (fietsen en brommers)
daarnaast lagen er her en der nog zat onderdelen van verschillende auto's
hier is de link naar het album:

Expeditie Bouwval

hoor graag reacties

Ok, beetje vreemd om jezelf te gaan quoten, maar ik ben vandaag weer eens op dat terrein geweest, de storm van een paar maanden terug heeft mij nu de mogelijkheid gegeven voor wat betere foto's van de AK400, de golf is nog steeds slecht te bereiken, maar heb een soort van betere foto's ervan gemaakt

Citroen 400 BK-68-FF revisit by Matthieu Meewis, on Flickr

Citroen 400 BK-68-FF revisit by Matthieu Meewis, on Flickr

Hier de link naar de foto's van de golf. (zowel alle oude, als de nieuwere foto's)

Speciaal voor de USA markt( rally) is deze ontwikkeld
Er zijn er maar 5 van gemaakt,1 is er stuk gereden,
1 is er grijs gespoten
En 3 rode waar deze de enigste nog bekende is,toch wel iets bijzonders lijkt mij..
Zo vandaag opgehaald na ong 12 jaar stilstand

625524768000.jpg

Op de aanhanger dan maar...wel vergeten dat deze 1 wiel in t midden had :mrgreen:

856284407550.jpg

Na aankomst in Helmond flink wat sop,dasty ect erop..en komt toch een behoorlijk mooi ding onderuit

519428505600.jpg

1304094330000.jpg

2754017625600.jpg
3804568185600.jpg

De smalle variant is bekent,maar de ""wide body "" super zeldzaam..
Na al die jaren nooit meer gelopen..
Toch maar eens proberen..accu ervoor..100amp ,startkabels,remmen reiniger..en na een kleine 5 min proberen...tuffen...tuffen vroem...mooi stationeer lopen ;)
Das weer een zorg minder

Hier de smalle variant

3785280282000.jpg

https://adrian.kochs-online.net/2010/09/09/volkssport/

Dat is inderdaad een heel bijzondere vondst! Maar heeft deze Amerika dan nooit gehaald?

Ik ben alles uit aan t pluizen...maar schijnt dat een nederlander deze meteen vanaf nieuw naar nederland heeft gehaald
En als je googeld op reliant zoe z/3000 krijg je meteen deze...
Heb er de usa lights uitgehaald vandaag(sidemarkers)om schoontemaken en ziet er origineel uit...als mede de uitsparring bekabeling...breedset is ook superpassend...dus niet zelf geknutseld

Ik hang aan je lippen, man. Zeer interessant. Maak anders een topic aan over dit project. Ik zou dit graag willen volgen.

Wat een geweldig apparaat. Hoe ben je die op het spoor gekomen? Kon nog wel eens een goede investering blijken.

Had al ruim een jaar niets meer van een ""bmw"" bekende gehoord,omtrent zijn bmw die hij ooit van mij gekocht had,dus wat geappt..
Weet dat hij van speciaal spul houd.
Hij heeft 2 yugo's
Zijn wartburg had die verkocht,en in t gesprek zei die dat die een speciale reliant had...
Maar hij wilde er niets mee,staat al heel wat jaren stil,ect
En de eigenaresse was een jaar of 12 overleden van deze reliant( omg Eindhoven)
Hij wilde hem verkopen maar wist niet hoe of wat..
Dus maar de stoute schoenen aangetrokken,en mede door zijn USA achtergrond mijn interesse gewekt.
Maar er was nog een kaper op de kust,een americaan.
Maar aangezien ik hem destijds een bmw ""gegund"" had,die hij nog steeds in bezit heeft,hadden we na 2 dagen contact een deal.
Maar er gaan heel veel verhalen rond,alleen elektrische gemaakt,dan weer hybride,
Als je googelt ,en op Wikipedia kijkt,staat dat er weer 6 gemaakt zijn.
Dus exacte getallen niet bekend..
Maar zeldzaam en speciaal zeker..hij is zeker niet in concours staat,maar voor een 31 reliant zeer solide..
En ik was er opslag verliefd op....

Ik heb de mogelijkheid om een bod uit te brengen op een origineel Nederlandse Panda 4x4 Classic. Wel uit 2003, maar nog net dat vierkante model. Dingetje staat al jaren stil, heeft een flinke deuk en voornamelijk roest rondom de wielkasten. Lijkt me erg leuk, maar wat zou zoiets waard zijn? Echt geen verstand van. Mocht de roest tegenvallen moet ik er ook weer vanaf kunnen.

Perfecte exemplaren doen rond de €8.500 vraagprijs.

@jeust1 wat zijn je plannen met de Panda mocht je de roest vinden meevallen, wil je hem houden voor eigen gebruik of wil je hem opknappen en doorverkopen.

Tja wat wil ik ermee. Geen idee eigenlijk. Ik heb een zwak voor 4wd's. En hij staat grappig naast onze Discovery. Maar als ik er afstand van kan doen met een leuke winst, dan is dat zeker een optie. Zal hem sowieso op moeten knappen. Roest valt nooit mee is mijn ervaring en het deukje moet er sowieso uit.

Maar heb je er al een keer bij gekeken? Je moet nooit iets kopen zonder het gezien te hebben(tweedehands). Het probleem is wat je er zelf voor over hebt en wat de ander er voor wilt hebben, mij is een Panda 4x4 niet meer waard dan 1000euro.

"Dingetje staat al jaren stil, heeft een flinke deuk en voornamelijk roest rondom de wielkasten."

Zou mij echt niks meer waard zijn. Gaat waarschijnlijk veel geld in om 'm roestvrij te maken en te spuiten. De andere berg geld gaat in het rijklaar maken.

Panda 4x4 heel leuk. Als ie ok is is ie geld waard. Maar met roest en lange stilstand zou ik voorzichtig zijn. Ik zou 1500 de max vinden.

Inderdaad echt goed op roest letten. Dorpels van voor tot achter, deuren (zijn eigenlijk standaard roestig), wielkastranden, felsranden in de wielkasten zelf (van binnenuit ook goed te zien), gordelbevestiging achterbank, achterklep en achterpaneel onder het achterkleprubber.

Verder is de koppakking een put van aandacht bij de meeste Panda's, maar niet gek veel werk om te vervangen.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/jaguar-e-type-serie-2-roadster-benzine-rood-ad1aca60-e11d-0105-e053-e350040a2a40?cldtidx=2
0335564864002.jpg

Afgelopen week nog eentje gekocht:cool:

Ford Sierra Ghia van April 1987

ODJ5S8Ih.jpg

b9vycn9h.jpg

Aantoonbaar 58000km gedraaid, en is ondanks het stof nog in bijna nieuwstaat:cool:

CIRAJO0h.jpg

Kijk..even wat warm water en dasty..en d'r komt een mooie ghia onderuit!!

Leuk, wat is het verhaal erachter en wat ga je ermee doen?

Hoe is het met die Reliant afgelopen Graad?

Ja idd, tis écht een pareltje! Ben momenteel nog een '88er Sierra aan het slopen, heeft 10 jaar buiten gestaan.... En is écht vergane glorie....

Wat ik ermee ga doen? Weet ik nog niet, of het wordt m'n nieuwe daily en gaat mijn mk1 Sierra eruit, of vind ik het toch zonde hem als daily te hebben.... In het laatste geval, zal ie dan weer doorgaan naar een volgende liefhebber, heb nl nog zat ander leuk spul staan:cool:

Dat zal prima velgen voor niet gevoelige velgen, maar op je lak zou ik het echt niet gebruiken persoonlijk. Beter gewoon even de hoge drukspuit er overheen halen.

Graad Raaijmakers zei:
Speciaal voor de USA markt( rally) is deze ontwikkeld
Er zijn er maar 5 van gemaakt,1 is er stuk gereden,
1 is er grijs gespoten
En 3 rode waar deze de enigste nog bekende is,toch wel iets bijzonders lijkt mij..
Zo vandaag opgehaald na ong 12 jaar stilstand

625524768000.jpg

Op de aanhanger dan maar...wel vergeten dat deze 1 wiel in t midden had :mrgreen:

856284407550.jpg

Na aankomst in Helmond flink wat sop,dasty ect erop..en komt toch een behoorlijk mooi ding onderuit

519428505600.jpg

1304094330000.jpg

2754017625600.jpg
3804568185600.jpg

De smalle variant is bekent,maar de ""wide body "" super zeldzaam..
Na al die jaren nooit meer gelopen..
Toch maar eens proberen..accu ervoor..100amp ,startkabels,remmen reiniger..en na een kleine 5 min proberen...tuffen...tuffen vroem...mooi stationeer lopen ;)
Das weer een zorg minder

Hier de smalle variant

3785280282000.jpg

https://adrian.kochs-online.net/2010/09/09/volkssport/

Ik heb begrepen dat dit geweldige ding weer te koop staat voor 2500 euro.

Klopt,ik heb m verkocht.ivm plaatsgebrek
Was/is nog steeds een superaparte auto

Jep,was binnen 5 min verkocht.
Had eigenlijk gedacht dat een americaan hem wel kocht,ivm zijn usa roots

Mooi, ik hoop dat hij in goede handen is en dat we hem nog eens kunnen tegenkomen op een oldtimerevenement bijvoorbeeld.

Hoop dat een liefhebber de auto de aandacht en tijd wil geven,die dit bijzonder autootje verdiend.
Weet zeker dat die snel in waarde zal stijgen...

Zo zeg! Dat bedrijf heeft ineens de sleutel gevonden van een loods op hun terrein?

Wel dom dat ze nog steeds denken dat die Corsa belastingvrij wordt dit jaar. Zucht.

Die Manta op pre GAIK platen is vast al langer dan een jaar niet meer buiten geweest. Overigens rept men in de advertenties nergens over een schuurvondst. Ik heb ze puur in dit topic geplaatst omdat ze onder een dikke laag stof zitten, precies zoals de topictitel stelt. ;)

@Barri, dat bij die Corsa viel mij ook al op. Snapt er dan niemand van die verkopers de huidige regels?

Terug
Bovenaan