Schuurvondsten. Onder een dikke laag stof.

In Eefde, nabij Zutphen, staan op een grasveld naast een woning drie C-Kadettjes weg te rotten: twee city's en één sedan. Ze zijn te zien vanuit de trein. Bij 140 km/uur is het echter lastig foto's maken.

In Loenen (Gelderland) staan nabij de kruising richting Hoenderloo minstens 1 D-Kadett en een oude Golf in een half open schuur. Deze zijn momenteel wel zichtbaar vanaf de openbare weg.

@Oldtimer: wat is dat voor merk, die blauwe sportwagen?

the Fox zei:
In Eefde, nabij Zutphen, staan op een grasveld naast een woning drie C-Kadettjes weg te rotten: twee city's en één sedan. Ze zijn te zien vanuit de trein. Bij 140 km/uur is het echter lastig foto's maken.

Als ik de kans krijg rij ik er wel langs.. Kom iedere zaterdag door Eefde

the Fox zei:

In Loenen (Gelderland) staan nabij de kruising richting Hoenderloo minstens 1 D-Kadett en een oude Golf in een half open schuur. Deze zijn momenteel wel zichtbaar vanaf de openbare weg.

Zijn daar geen Streetview-beelden van?

@D. Elzinga: ik heb gezocht, maar ze niet gevonden op maps.google. De jongens van Streetview zijn heel hard over de doorgaande weg door Eefde gereden, dus geen beelden beschikbaar. Ik weet niet of ze vanaf de straat zichtbaar zijn. Ze staan in ieder geval oostelijk van het spoor.

Jammer.:(

Ik reed vandaag door Eemdijk, Spakenburg en omgeving. Met al z'n boerenschuurtjes heeft die plek wel barnfindpotentie. Maar ja, ik moet op het verkeer letten;)

Wie weet hoeveel schatten er nog verborgen staan in die schuurtjes.
Iets buiten Hoenderloo, in de noordoostelijke hoek van de kruising Miggelenbergweg / Elisabethweg stond afgelopen weekend een Mehari-achtige Citroën onder een partytent. Ik weet niet of het zelfbouw is of een kitcar. Ik heb helaas het kenteken niet onthouden, maar het was een zwarte nummerplaat met letters-cijfers-cijfers. Streetview toont de auto verborgen onder een groen zeil.

Dat zou dan wel erg zeldzaam zijn.:eek: Enige in Nederland in dat geval?

Trouwens, er staat hier een paar straten verderop al jaren een blauwe VW Kever weg te rotten zonder APK. Nog Keverliefhebbers hier die naar iets dergelijks op zoek zijn?:)

Kevers laten wegrotten zouden ze strafbaar moeten stellen. Heb je een idee van het bouwjaar en type? (1200, 1300, 1302, 1303)

Later type met grotere achterruit, maar nog wel met de kleine achterlichten. Volgens mij heeft XBXG ooit foto's van die auto geplaatst in het 'wzjvbv' topic.

the Fox zei:
Kevers laten wegrotten zouden ze strafbaar moeten stellen. Heb je een idee van het bouwjaar en type? (1200, 1300, 1302, 1303)

Ik ben er vandaag even voor je langs gereden, het gaat om de 97-60-PN. Origineel NL dus!

https://cgi.ebay.co.uk/Lamborghini-Espada-1972-/300431061308

DSC01182.jpg

Als ik het daar zo lees was de auto vroeger regelmatig te zien op evenementen. Opmerkelijk dat hij dan alsnog zo eindigt..

Realsteel zei:

Waar heb je deze foto gemaakt? In Nederland? Is die gele 345 eronder toevallig te koop?
Best een zeldzaamheid namelijk. Die zou ik graag voor sloop willen behoeden.

the Fox zei:
Wie weet hoeveel schatten er nog verborgen staan in die schuurtjes.
Iets buiten Hoenderloo, in de noordoostelijke hoek van de kruising Miggelenbergweg / Elisabethweg stond afgelopen weekend een Mehari-achtige Citroën onder een partytent. Ik weet niet of het zelfbouw is of een kitcar. Ik heb helaas het kenteken niet onthouden, maar het was een zwarte nummerplaat met letters-cijfers-cijfers. Streetview toont de auto verborgen onder een groen zeil.

Fiberfab Sherpa zou ook nog kunnen.

0LDTIMER zei:
929V6 zei:
the Fox zei:
@Oldtimer: wat is dat voor merk, die blauwe sportwagen?

Een Cheetah.
Ja, een Shelby Cobra Daytona Coupe

Bron:https://jalopnik.com/281644/shelby-cobra-daytona-coupe

Je hebt gelijk, dat is 'm.

D. Elzinga zei:
the Fox zei:

Ik ben er vandaag even voor je langs gereden, het gaat om de 97-60-PN. Origineel NL dus!

Uit 1970 en al 4 jaar geen APK meer. Jammer hoor.

De gaten beginnen nu ook al te vallen in de dorpels en wielkasten. Jammer dat zo'n origineel NL Kever na 40 jaar overleven waarschijnlijk(?) alsnog afgedankt wordt.

Die Kapitän is werkelijk uniek! Ik wist er wel al ongeveer een half jaar vanaf. De nieuwe eigenaar gaat de auto voorzichtig weer tot leven wekken en dan beperkt recreatief gebruiken. Veel zal er niet mee worden gereden, maar de maagdelijke km-stand blijft dus niet gehandhaafd...

Geen schuurvondst maar een tuinvondst, deze Opel Rekord, afkomstig uit hartje Amsterdam. Gisteren opgehaald met een bergingstruck, omdat de auto door de nabestaanden van de eigenaar (die de auto in 1979 nieuw kocht) is geschonken aan de Historische Opel Club Nederland en volgende week op de clubdag zal worden geveild ten bate van de club. De auto, of in elk geval de onderdelen, komen dus in elk geval goed terecht!

dsc0034am.jpg

Veel zal er niet mee worden gereden, maar de maagdelijke km-stand blijft dus niet gehandhaafd...

Heb ik eerlijk gezegd geen moeite mee, af een toe met zo'n unieke auto evenementen bezoeken en wat leuke ritjes maken lijkt me geen enkel probleem.

Zo'n Rekord Caravan is vrij uniek tegenwoordig, omdat het zulke pakezels waren zijn de meeste wel opgereden. Mijn opa heeft ze vroeger ook wel gereden in besteluitvoering, het schijnen plezierige auto's te zijn.

Een Rekord doet mij altijd aan m'n Opa denken. Mijn Opa heeft vrijwel elk type Opel Rekord gehad die er was, behalve de laatste serie. De auto's waren kennelijke ideaal als pakezel voor zijn kruidenierszaak. Aangezien mijn opa vroeger aan een dijk woonde en de Rekord's altijd op een steile helling stonden met een 'dikke' 1.2 motor erin heeft mijn opa zichzelf aangeleerd altijd met veel gas en een slippende koppeling weg te rijden. Alleen wel een beetje jammer dat hij dat nadat hij al 10 jaar verhuisd was en gewoon altijd op een vlakke parkeerplaats geparkeerd stond nog steeds deed o_O. Overigens heb ik niets van dat Opel virus mee gekregen.

@ 929V6: De spiegels zijn van een Rekord E2, het type na 1983 dus.

@ D.Elzinga: Zijn inderdaad hele fijne auto's, zowel de sedan als de Caravan. Zeker in combinatie met de 2.0S-motor met 100 pk. Als stationcar zijn ze inmiddels redelijk zeldzaam geworden, zeker de E1. Van de E2 zie je ze nog vaker. Wel uniek is het (waarschijnlijk) originele dakrek. Ik ben toch ergens wel benieuwd wat hij op de veiling gaat opleveren (de inzet is 100 euro, maar daar zal hij wel overheen gaan vermoed ik).

@ Kreidler: Die 1.2 heeft nooit in de Rekord gezeten hoor, was altijd minimaal 1.5 en vanaf de C-Rekord (na 1967) 1.7 ;)

De olympia p1 of ook wel Record (1959-1960) genoemd zat wel degelijk een 1.2 in, zelfs in de car-a-van.

Het was de eerste auto van mijn vader.

Greetzz Renate.

Hoi Renate,

Dat was dan ook een Opel 1200. Die werd niet Rekord genoemd. Wa svan buiten vooral te herkennen aan het ontbreken van de chroomsierlijsten.

In principe zat deze 1200 tussen de Kadett en de Rekord. Later werd het de andere weg op opgelost, door ipv een goedkopere Rekord, een duurdere Kadett te maken, de Olympia Kadett.

Gr Jeroen

Ach ja, ik heb me ook nooit echt verdiept in die Opel's. Ze konden mij samen met de Lada's die hij later reedt erg weinig interesseren. Overigens zat er aan die Lada's wel een leuk verhaal. Mijn Opa was echt de meest ideale klant die je je als autoverkoper kon bedenken. Op de dag dat de garantie van zijn oude auto verliep ging hij altijd naar de zelfde garage en kocht gewoon binnen 5 minuten één van de auto's die in de showroom stond. En de ene keer dat ik daarbij was kwam er toevallig net een vrachtauto met een nieuwe lading Samara's het terrein op gereden. Mijn Opa keek ernaar en koos zonder de auto ook maar van dichtbij gezien te hebben een licht blauwe Samara die boven op de vrachtwagen stond. De enige eis die mijn opa had was dat er in iedere auto een opendakje moest komen.

Overigens zat er aan die Lada's wel een leuk verhaal.

Mijn vaders Lada was de enige auto die hij ooit had die vandalisten leek aan te trekkeno_O

- Er is eens iemand gewoon over de auto heen gelopen.
- Een plaatselijke aso ramde de Lada en probeerde te vluchten, waarna mijn vader hem nog een tijd achtervolgd heeft. Toen hij politie tegen kwam wilden zij niets tegen de aso te ondernemen en lieten hem gaan.

Verder zijn er ontelbaar vaak onderdelen afgevallen of stukgegaan, de afwerking was slecht en het stuurde zwaar. Toch reed hij altijd wel.

Erg leuke schuurvondst in Cuba :eek:. Deze auto's zijn in goede staat samen toch al snel vele miljoenen waard.

gullwing10.jpg

gullwing3.jpg

gullwing-300sl.jpg

Je ziet het idd goed, een echt Mercedes-Benz 300SL Gullwing.

SSM11797.JPG

300Roadster.jpg

Een 300SL roadster.

SSM11815.JPG

61001794_Maserati_A6G_54_Zagato_Coup.jpg

Een Maserati A6G.

SSM11842.JPG

Fiat_Abarth_750_Zgato_1959_PB_2007_DDD_0019.jpg

Abarth Zagato

Een hele berg Ro80

Foto-7NTBJGC6-D.jpg
[/img]
Foto-XX4LKWNN-D.jpg
[/img]
Foto-OSBEKQXZ-D.jpg
[/img]
Foto-TNIHXAVE-D.jpg
[/img]
Foto-KEXMIP4L-D.jpg
[/img]
Foto-CVTEVBJO-D.jpg
[/img]
Foto-OJ6AISGP-D.jpg
[/img]
Foto-773C7IWT-D.jpg
[/img]

Wat jammer van die RO's 80! Maar hopen dat een liefhebber daar nog wat van maakt. Ik heb héél veel bewondering voor de RO 80, een premium auto uit die tijd. Jammer dat destijds de wankelmotor blijkbaar nog niet voldoende testkilometers had gemaakt! Ik vond het een imposante en in die tijd zéér moderne auto!

Ik zou me meer zorgen maken over het vinden van de ontbrekende onderdelen o_O.

Gave vondst!
Dit soort auto's worden waarschijnlijk wel gerestaureerd..
Maar heeft die 300SL roadster nou achterlichten van een kever? o_O
Zie je trouwens wel vaker, op Tractions en MGa's..

Lijkt idd verdacht veel op een olifantenpoot. Ik dat het al een tijdje slecht ging met de financiën van de eigenaar voor dat de auto's in deze schuur belanden.

Maar heeft die 300SL roadster nou achterlichten van een kever?

Inderdaad:) In de voormalige Sovjet-Unie had je ook vaak dit soort praktijken, denk maar aan de VW38 die rijdende werd gehouden met allerlei onderdelen van Oost-Europese auto's.

@Kreidler: puur theoretisch gezien.;)

D. Elzinga zei:
Nou, mijn eigen schuurtuinvondst is helaas verdwenen.:(

55s32c.jpg

Een forummer had wel interesse in deze auto, reden dat ik al een paar maanden geleden daar een briefje door de brievenbus heb gedaan. Niets meer van gehoord, en nu ik er vandaag langs kwam was het pand leeg en is de auto weggehaald.

Jep ik had intresse in de Giuliette maar nooit wat van gehoord helaas, hij zou toch niet naar een sloop zijn.

Iemand een Giulietta tegen dan graag een PB. Zoek nog wel meer oude italianen, dus mailen kan altijd.

Gr Roy

Bewoners zijn ook een tijd geleden vertrokken, helaas... Je kunt anders nog wel bij de sloperijen hier navragen of hij daar naartoe gebracht is?

Terug
Bovenaan