Schuurvondsten. Onder een dikke laag stof.

Zonde!.

Altijd leuk deze schuurvondsen. Ik baal zelf nog altijd van die oude Mercedes die ik heel lang ergens heb zien staan. Ik ging altijd mountainbiken in Havelte. Op de terugweg kwam ik altijd langs een oude Merc. (normaal 4 duers type). Deze auto stond bij een huis verstopt in de bosjes. Op een gegeven moment werd het huis verkocht en de auto bleef staan. De nieuwe eigenaren haalde na een tijd de tuin leeg en de Merc was verdwenen (en niet op de goede manier). Ik heb net nadat het verkocht was meerdere keren voor het huis gestaan om de eigenaren te vragen naar de auto. Ik had jammer genoeg nooit het lef.

Dat type Talbot is hedentendage een prijzig karretje.

87.jpg

Toelichting op bovenstaande foto:. The collection of 109 cars in Kansas was the work of one man eager to restore them all, but alas, ran out of time.

The focal point of this lot is the ultra-rare 1934 Chrysler Airflow (deze staat rechts van de Ford uit 1941) . But, there is a wide variety of automobiles including several Mustangs – including some early model Fastbacks – and Volvos and a few tractors.

Meer foto's op deze webpagina. Daar staat ook een foto van de Chrysler Airflow met heel bijzondere grille.

Toen ik klein was, stond er altijd bij een huis een paarse Ruska buggy met oogjes op de motorkap geplakt. Helaas, die auto is al lang verdwenen, evenals de blauwe Opel Olympia die jarenlang werkloos stond te wezen op de Kamerlingh Ohnnesweg. Gelukkig is er nog steeds genoeg te ontdekken.:)

opel-omega zei:
Ik heb net nadat het verkocht was meerdere keren voor het huis gestaan om de eigenaren te vragen naar de auto. Ik had jammer genoeg nooit het lef.

Ik zeg altijd maar: Nee heb je, ja kan je krijgen.

Of, als het tegen zit: Nee heb je, een klap kan je krijgen :).

the Fox zei:
The focal point of this lot is the ultra-rare 1934 Chrysler Airflow (deze staat rechts van de Ford uit 1941) . But, there is a wide variety of automobiles including several Mustangs – including some early model Fastbacks – and Volvos and a few tractors.

Ach ja, de Airflow. Werd door de meeste mensen toen spuuglelijk gevonden. Kennis van mijn opa had er eentje in de jaren 50. Wat er van die auto geworden is weet ik niet, wel dat hij is ingeruild op een Ford Fairlane waarvan het stuur half afgezaagd was, zodat hij meer op een vliegtuig leeko_O

Taunusdriver. zei:
Die ziet er op het oog nog aardig hard uit!(y) Onder de motorkap en in de kofferbak ook nog netjes????

Interieur is wat verkleurd, maar is zekers wat moois van te maken:cool:

Mocht je nog onderdelen zoeken, je weet me te vinden;)

@ Sierra Ghia:
Er gaat niks boven zo'n stuur:cool: lekker groot, en dun:D

taunus027.jpg

bedankt taunusdriver!

Hij is idd ng vrij hard! wel veel vliegroest.
Slechte plekken:

Dorpel bestuurderskant
vloerplaat passagier vooraan is redelijk rot
1 voorvleugel rot
de deuren ook niet meer al te fris, maar mss nog te redden.

Dat is het zo'n beetje, de rest wat je ziet is allemaal oppervlakkig, onder de kap en koffer ng prima,

Nou, mijn eigen schuurtuinvondst is helaas verdwenen.:(

55s32c.jpg

Een forummer had wel interesse in deze auto, reden dat ik al een paar maanden geleden daar een briefje door de brievenbus heb gedaan. Niets meer van gehoord, en nu ik er vandaag langs kwam was het pand leeg en is de auto weggehaald.

opelfreak zei:
bedankt taunusdriver!

Hij is idd ng vrij hard! wel veel vliegroest.
Slechte plekken:

Dorpel bestuurderskant
vloerplaat passagier vooraan is redelijk rot
1 voorvleugel rot
de deuren ook niet meer al te fris, maar mss nog te redden.

Dat is het zo'n beetje, de rest wat je ziet is allemaal oppervlakkig, onder de kap en koffer ng prima,

Dat is wel klaar te maken, wil je hem totaal klaarmaken, of alleen rijwaardig?

Ik ben er nog niet uit, feit is dat eerst mijn rode Kadett weer helemaal gaaf moet worden, alvorens aan de Ford te beginnen.

De Alfa was vorig jaar al een keer gepost door D. Elzinga, dus vele volgers van dit forum wisten van het bestaan van deze Alfa.

the Fox zei:
De Alfa was vorig jaar al een keer gepost door D. Elzinga, dus vele volgers van dit forum wisten van het bestaan van deze Alfa.

Klopt, rest van de foto's moeten nog ergens in het sloperijtopic staan.

Deze auto zal waarschijnlijk of meegenomen zijn naar het nieuwe huis van de eigenaar, of hij is naar de sloop gebracht. Is er geen site waarop ik kan checken of er ergens op een sloperij een Giulietta is binnengekomen?

opelfreak zei:
Ik ben er nog niet uit, feit is dat eerst mijn rode Kadett weer helemaal gaaf moet worden, alvorens aan de Ford te beginnen.

Dat is heel verstandig;) kan beter eerst het ene klaarmaken, en dan met t volgende verder;) gaat nog genoeg geld en tijd inzitten;) kom ik ook al achtero_O

Geld rolt meestal van je af en als je niet oppast rolt het zomaar een diepe put in. Ik weet er alles van. Mijn Kever bleek een moeilijk te dempen put.

hé , schuurvondsten , die heb ik er zelf een stel gedaan .
hier een selectie .
klik op de foto voor een grotere versie

xj6 serie 2

opel rekord / olypia 1955

opel rekord e1

volkwagen 1303

volvo amazone ( mislikte restauratie )

volvo 245 op zolder

citroen ds

fiat x1/9

gmc truck 1937

ford a 1931

citroen c4 1928

citroen c4 1926 in het schuurtje erachter

desoto 1932

kadett c city in een engelse schuur

kadett c1

simca 1100 type vf2

renault 16

fiat 127 serie 1 + datsun 100 a

2 ford trucks circa 1960

peugeot 203 pickup

packard 1954

en er naast in het zelfde engelse schuurtje nog een packard dit maar uit 1950 ex ambasade auto

2 david brown en een ferguson

mercedes 180 d 1953

mercedes 280 se in een lekkende schuur , let op de dorpels die zijn helemaal rot

en als laatste een mg midget mk 1

Nog een schuurvondstje van enkele weken geleden. Dit wagentje is te koop, gegevens via pm te verkrijgen.
British Leyland Mini 1000, bwj 71, ik geloof 85000km, deuren en dorpels slecht, harde deuren zijn erbij. Staat een kleine 20 jaar stil, ik denk ook 1ste eigenaar.

swillekeurig330.jpg

swillekeurig327.jpg

swillekeurig326.jpg

swillekeurig328.jpg

swillekeurig325.jpg

Die simca 1100 type vf2 hierboven heeft ook nog een geldig kenteken. Staat sinds 1999 op naam van de huidige eigenaar.

En jullie mogen zo al die schuren in?;) Zelf heb ik vandaag weer 2 vondstjes gedaan.

Ten eerste:

Kenteken ZS-34-KS
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming KADETT CABRIO C1.6NZ U9
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 14-09-2007

Staat gewoon op straat geparkeerd. Dak kapot, veel krassen, roest en deuken.

Ten tweede een witte Mercedes-Benz W124 op Pools kenteken, staat al een redelijke tijd stil achter een sporthal. Ziet er toch (nog) niet slecht uit.

the Fox zei:
Geld rolt meestal van je af en als je niet oppast rolt het zomaar een diepe put in. Ik weet er alles van. Mijn Kever bleek een moeilijk te dempen put.

Beste The Fox, heb je je kever niet meer dan??

Fantastisch die simca 1100, ook nog op geel kenteken, van de fourgonette heb ik weleens gehoord dat er nog maar twee in NL zijn.

Stif zei:
the Fox zei:

Beste The Fox, heb je je kever niet meer dan??

Jazeker wel. Na circa 7000 euro bovenop de aanschafprijs is ie z.g.a.n.

@DDR man: Ik heb zelf door ruimte gebrek geen enkele oude auto staan. De foto's heb ik wel zelf gemaakt en ik ben altijd fanatiek op zoek naar oude auto's van voor 1980 om te fotograferen, in schuren, bossen, op sloperijen, boerderijen kortom overal.

@D. Elzinga: Ja, ik laat zoveel mogelijk mensen weten dat ik vervallen klassiekers fotografeer en zo nu en dan krijg ik een tip over een barn car en word het wel gewaardeerd dat ik diegene zijn trots wil fotograferen. Ik heb er zelfs kennissen aan over gehouden waar ik nog wel eens op de koffie ga.

@Stif: Die Simca 1100 VF2 is een aangepaste voor rolstoelvervoer en heeft daardoor weinig geleden en is ook de reden dat die op geel kenteken staat.

Greetzz Realsteel

Stif zei:
the Fox zei:
van de fourgonette heb ik weleens gehoord dat er nog maar twee in NL zijn.

Hier in ´s-Gravendeel weet ik er nog één te staan, in een schuur... helemaal ingebouwd in kranten... de locatie weet ik precies!!! Er staan echter nog wel voor in de tuin.. (buiten) 1 verrotte E Kadett GT, en minimaal 2 misschien nog wel 3 BX´en Rechts daarvan een Citroën GSA Special.. een GSA Club break, een oude Mercedes (stokoud!) en een grote Amerikaan.

Daarnaast heeft de man ook nog een Kadett uit 1989 , en een VW Golf 2e type 5deurs uit 1986...

Realsteel zei:
@D. Elzinga: Ja, ik laat zoveel mogelijk mensen weten dat ik vervallen klassiekers fotografeer en zo nu en dan krijg ik een tip over een barn car en word het wel gewaardeerd dat ik diegene zijn trots wil fotograferen. Ik heb er zelfs kennissen aan over gehouden waar ik nog wel eens op de koffie ga.

Ik weet hier nog wel wat te staan:D

Ik merk dat ik zelf, oa door toedoen van dit soort topic, steeds meer in schuurtjes, in garages ed loer of er iets bijzonders staat. En steeds vaker is het raak:)

Ik kan door dit soort topics helemaal nergens meer ontspannen rondrijden, gefocust als ik ben op bijzondere voertuigen op de weg of verscholen achter struiken of in schuurtjes :D.

the Fox zei:
Ik kan door dit soort topics helemaal nergens meer ontspannen rondrijden, gefocust als ik ben op bijzondere voertuigen op de weg of verscholen achter struiken of in schuurtjes :D.

Kijk maar uit, want anders komt jouw auto nog in het topic 'raad het wrak'!;)

Ook wel een mooie en opmerkelijke schuurvondst:

Unieke 1303 met Porsche 928 / Ferrari Testarossa bodykit

62549-1.jpg

62549-6.jpg

62549-2.jpg

Link

Er was een tijdje geleden toch ook een forummer die een dergelijk ding gevonden had en wilde opkanppen?

Bodykit is wel een bijeenraapsel van porsche stijlen. Voorbumper geinspireerd op RSR, zijpanelen en roosters op de voorklep doen denken aan de flatnose turbo, de achterlichten komen van een 928 en de spoiler van een turbo... hmmm. Porsche dashboard is trouwens wel tof.

Hehe, wat een bizar ding. Geenszins mooi, maar wel grappig:) Om het geheel compleet te maken zou ik er wel andere velgen onder doen (Fuchs?).

Wat mij betreft de schuurvondst van het jaar! De auto is in nieuwstaat en een prachtverhaal. (Halverwege de pagina)

https://www.oldtimeropelforum.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=6493

Een nieuwe 33 jaar oude auto, schitterend! Nou maar hopen dat de nieuwe eigenaar er respectvol mee omgaat- geen verbrede stalen velgen en whitewalls, enorme verlaging en zo'n afschuwelijk clichématig jaren-'60-rek op het dak.

Mooie Ascona hoor. Mooi verhaal ook. Zal nog een lastige klus zijn geweest om de auto uit de garage te bevrijden. Toen die Ascona de weg op kwam was ik een joch van 8 jaar.

Prachtig die Ascona.

Maar hoe doen jullie dat, gaan jullie gewoon bij willekeurige schuren naar binnen en maken foto's? Ik zelf zou nooit op zo'n schuur komen vol met prachtige auto's.

There is some comeuppance, though. It is true that all six cars were flown from England back to the States, but until 2001 only five were thought to exist. The sixth car? No one knew. Then a woman named Donna O'Hara lit herself on fire. In her locked storage shed, was the missing sixth car, called CSX2287, that her father had purchased years earlier and left to her. Undoubtedly the greatest barn find in the history of car collecting, its worth is valued at over $4,000,000. Not bad for an initial investment of about five grand.

barnfind1.jpg

0LDTIMER zei:
Maar hoe doen jullie dat, gaan jullie gewoon bij willekeurige schuren naar binnen en maken foto's? Ik zelf zou nooit op zo'n schuur komen vol met prachtige auto's.

'Zomaar' een schuur of garage binnenstappen lijkt me vrij illegaal:) Ik denk dat het bij schuurvondsten vaak een kwestie is van geluk (als toevallig een garagedeur openstaat, zoals het geval was bij de Corvette Stingray die ik ontdekte in een garage achter een snackbar) of het kennen van mensen die nog een oude auto hebben staan. Van een andere categorie zijn dan weer de auto's die buiten bijv. op een oprit staan, die zijn een stuk makkelijker te vinden.

Terug
Bovenaan