simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Geluk gewenst met je mooie orginele 1100 TI phase 1 !
Wat gaat er nu gebeuren, een goede poetsbeurt of ga je de auto opnieuw spuiten?
Sluit me aan bij SIMCA 1100, hoop 'm gauw te bewonderen!

Heren, dank voor de complimenten.

Zaterdag is Harm al langs geweest om te kijken. (dat combineerde ie met diverse Simca ophaal en brengzaken!)
Met kennersoog en looplamp heeft ie de auto vast doorgelicht. @henk 1100: We concluderen dan wel dat de auto mooier wordt van een spuitbeurt dan van een poetsbeurt.
Nadien hebben we nog een blokje om gereden om ook motor en wegligging te testen. Ging goed.
Onderweg een mooie fotolocatie aan de Amstel gevonden: tussen de donkere wolken moesten we wachten op een glimpje zonneschijn.

IMG_3482.jpg

Te koop Aangeboden:

... en daar gaat het dus al mis: het te koop aanbieden van goederen is op Autoweek.nl niet toegestaan. Maar dat had je natuurlijk allang gelezen in de forumregels.

Yellow Cab
Autoweek-moderator

In het (franstalige) maandblad Auto-Rétro van de maand juni staat een mooie reportage over de Matra Murena.
Zeker de moeite voorliefhebbers van het merk/model.

PS: we hebben de zoektocht naar een vervanger voor de Murena stopgezet en zullen er geen afscheid van nemen...

Groetjes,
Dieter

Horizon-taal zei:
Te koop Aangeboden:

... en daar gaat het dus al mis: het te koop aanbieden van goederen is op Autoweek.nl niet toegestaan. Maar dat had je natuurlijk allang gelezen in de forumregels.

Yellow Cab
Autoweek-moderator

maar als ik hem op marktplaats zet en dan de link plaats in het 'bijzondere old- en youngtimers te koop aangeboden' kan het wel?
dan doe ik dat wel...

Overigens wordt in de forumregels alleen gesproken van het aanbieden van COMMERCIËLE goederen:

5. Reclame maken voor commerciële producten, evenementen diensten of websites is niet toegestaan. Ook het aanbieden van commerciële producten, evenementen, diensten of websites is verboden, net als het houden van enquêtes of onderzoeken

Ik ga verder niet in discussie, maar denk wel dat het de moeite waard is om de regels nog even tegen het licht te houden...
mvgrt,

Modedit: was mijn collega moderator niet duidelijk genoeg? GEEN link naar je eigen verkoop-advertentie...

CorZa
Moderator AutoWeek.nl

Heb deze Matra Murena eens gespot. Bestaat nu volgens de RDW-site jammer genoeg niet meer? Zonde :(
Het leuke en unieke aan dit autootje blijft de combi van 3 stoelen met een middenmotor. (y)

Foto-NTLOSKPA.jpg

ik ben er helemaal klaar voor!de meeting naar wesel!
beide auto`s die meegaan zijn nagelopen en in orde bevonden voor de reis naar germany.
nu hopen dat het droog en warm wordt op de camping.

Horizon-taal zei:
Modedit: was mijn collega moderator niet duidelijk genoeg? GEEN link naar je eigen verkoop-advertentie...

CorZa
Moderator AutoWeek.nl

Iets vriendelijker en via PB is ook nog een optie...:confused:

On-topic:
Heb vanavond de Horizon maar eens gewassen en er een stukje mee gereden... dat arme ding stond al 2 maand zielig te wezen op de parkeerplaats.:(

Muddy Bandit zei:
Horizon-taal zei:

CorZa
Moderator AutoWeek.nl

Iets vriendelijker en via PB is ook nog een optie...:confused:

Helemaal mee eens!! elkaar afblaffen gebeurt tegenwoordig op de weg al meer dan genoeg als het hier ook nog gaat gebeuren...

je kunt je horizon natuurlijk ook gaan gebruiken als rijdend reclameobject ... bestickering erop.. :p :D

Ik zou de Horizon natuurlijk vol kunnen plakken met kunstgras, maar dat hebben al meer concullega's gedaan... daar kan ik me niet meer mee onderscheiden.
Wordt dus niks om de Horizon te bestickeren, laatdie maar blijven zoals die is... goed aangelegde tuinen en tevreden klanten is nog steeds mijn beste reclame.;)

Ik ben aardig beschadigd door het autovirus merk ik. Ik herken in niet al te nuchtere toestand onder mobiele wc-units al Simca/Talbot velgen..

1333916191612.jpg

Mooi weer en veel Simca's, maar ik vond de organisatie nogal matig. Ongeveer naar het andere eind van de wereld lopen om de douches te bereiken, hoge prijzen voor weinig verfijnd eten (keiharde asperges) en daartoe polsbandjes verkopen terwijl iedereen zonder controle zo kon aanschuiven, geen programma met details over tijd en plaats uitgereikt (stond alleen op internet), in colonne in plaats van met routebeschrijvingen naar Kalkar sukkelen (en het verkeer ophouden) om vervolgens ter plekke alleen op een terrasje te hangen (verder niets medegedeeld over de beloofde bezienswaardigheden) en op zijn zachtst gezegd nogal krappe en totaal niet ingedeelde campingplaatsen. Over het uitreiken van ezels aan prijswinnaars zullen we het dan maar niet hebben... :rolleyes:

heren!

dat de organisatie het nogal had laten liggen in duitsland is inderdaad waar!

maar nu is de mogelijkheid om de volgende meeting in nederland te houden!
echter denk ik dat de SMSC dit niet (meer) gaat organiseren?

daar waar de geruchten gaan dat deze ten einde is!??

is er een mogelijkheid dat de SIMCA automobielclub deze kans grijpt?
er zijn een hoop SMSC (ex)leden die graag de handen uit de mouwen willen steken!

mede ik zelf
de ideeën zijn er.. nu nog uitwerken!
kunnen we met zijn allen laten zien waar een klein land groots in kan zijn! :p

Voor de duidelijkheid: het gaat over de Simca Matra Sports Club. Zou er wellicht een fusie denkbaar zijn tussen beide verenigingen of verschillen de culturen daarvoor teveel?

grensrijder zei:
Voor de duidelijkheid: het gaat over de Simca Matra Sports Club. Zou er wellicht een fusie denkbaar zijn tussen beide verenigingen of verschillen de culturen daarvoor teveel?

hoop het maar denk dat het smsc bestuur dat niet wil...
samen werking met Carjoy werd ook afgewezen

ik hoor ook alles maar...
maar de aftakeling was al langer te zien!
(zelfs de site loopt mega ver achter)

Wat een (mooie) "WEEKEND"!

Na een ietwat lange afwezigheid ben ik er weer. Ook wij zijn in Wesel geweest, nog wel met 2 auto's en wij hebben GE-NÓ-TEN... Net als zovelen van jullie en buiten dit forum om. En wat HÈBBEN wij geluk gehad met het weer... Tjechië was nogal nat, zéker de heenreis met úren pijpenstelen regen (...), Spanje was hélemáál zwemmen geblazen en België was met kou en véél, véél miezelregen ook niet echt denderend op de laatste dag na dan waar wij eindelijk baadden in zonnenschijn.
t.a.v. De organisatie van eender welk Simca Wereld Treffen kan door deze of gene altijd wel kritiek gegeven worden. Ik wil mij daar, persoonlijk niet aan begeven, want doe het maar eens... Harde asperges of niet, ik heb mij in ieder geval als een God in Frankrijk gevoeld toen ik voor een moment achter het stuur van een heuse Simca Neuf (9) uit 1953 plaats mocht nemen... :D:D:D
Een treffen als dit kan nog zo goed georganiseert, maar als het weer niet meespeelt is het een drama.
Eindelijk was daar dan wéér een Simca Wereld Treffen en dat nogdaartoe in het nabije Duitsland dat qua weer niet beter kon! Gedurende alle dagen in Wesel heb ik dan ook genoten zonder einde. Net als België, wéér lekker kortbij èn geweldig weer gehad. Oude contacten weer aangehaald en nieuwe aangeknoopt, waarbij zelfs mischien een Nederlands lid toch maar weer aan een goede motor voor zijn Simca kunnen helpen...
Feit bovenal staat natúúrlijk dat gebleken is dat Simca en haar zustermerken nog steeds, internationaal, springlevend zijn. Wat wil je méér?!
C'est la vie et la vie est belle!:) Zeker nadat notabene Alex met zijn unieke Tagora GLS een méér welverdiende prijs voor Holland in de wacht sleepte, kon het feest niet meer stuk! Proficiat Alex met deze prijs kerel. Jij hebt hem mèt de auto verdient! :D
Even een kleine internationale fotoimpressie. Alleen jammer dat de datumaanduiding van mijn camera op de afzonderlijke foto's verkeerd bleek te zijn afgesteld..., maar dat mag de pret niet drukken.:)

img.php

img.php

img.php

img.php

img.php

img.php

img.php

img.php

img.php

img.php

img.php

img.php

img.php

thoontjepower zei:
heren!

dat de organisatie het nogal had laten liggen in duitsland is inderdaad waar!

maar nu is de mogelijkheid om de volgende meeting in nederland te houden!
echter denk ik dat de SMSC dit niet (meer) gaat organiseren?

daar waar de geruchten gaan dat deze ten einde is!??

Voor zover ik weet is de 2014-versie al vergeven aan de UK. De SMSC heeft reeds vanaf 18 april 2012 de vermelding naar Wesel op zijn website staan (daar waar de sluitingsdatum voor aanmelding 15 april was) dus daar hoef je inderdaad niet al te veel meer van te verwachten.

Het was een gezellige bijeenkomst, lekker weer en veel mooie voitures. We hebben genoten!

Potver een prijs gewonnen met "mijn in mijn dromen gekochte" Tagora :)

Komen er nog meer foto's ? zou wel leuk zijn !

Aha, deze meeting zal wel de reden zijn geweest dat we in België werden ingehaald door een Franse Tagora en een Bagheera, en ik later nog een 1307 aan de overkant zag rijden. :D

Is dat jouw Avantime? In dat geval hebben we elkaar nog even kort gesproken, o.a. over je emigratie naar Noorwegen.

Jep, da's (een van de) mijne.

Had jij toevallig de Tagora die tussen de "zo goed als nieuwe" en de "technisch goede maar niet schoon gemaakte" in zat? ;)

Ik wissel nog wel eens van look. Loop ook niet alle dagen in dat gouden trainingspak.

Pas maar op met die look. :DVinden vrouwen meestal niet zo leuk. Van look stink je namelijk uit je straatje zegt men. Maar je kunt samen ook een emmer look opeten, dan ruik je het niet meer...:)

het is alweer een week geleden en heb mijn ogen goed de kost gegeven.
met heel veel mensen gesproken en ook weer nieuwe contacten gelegd ter voorbereiding van de restauratie van de 3drs ti.
de tsechen hadden wel een heel bijzondere camper meegenomen waar ook een simca uit kwam.

DSC03036.JPG

DSC03037.JPG

DSC03038.JPG

ook een engelse 1100 bekeken met een 5 bak aan boord.
dat dit niet eenvoudig te monteren is blijkt wel aan de verbouwing van de hoofdbalk.

DSC03045.JPG

A.BRANDHORST zei:
Pas maar op met die look. :DVinden vrouwen meestal niet zo leuk. Van look stink je namelijk uit je straatje zegt men. Maar je kunt samen ook een emmer look opeten, dan ruik je het niet meer...:)

We kunnen nu eenmaal niet allemaal even succesvol zijn bij 'de vrouwtjes'! :D

grensrijder zei:
We kunnen nu eenmaal niet allemaal even succesvol zijn bij 'de vrouwtjes'! :D
Zeker, wat dat betreft, houd ik het maar bij m´n grijze vriendin, die vandaag weer fijn een verse Apk heeft gekregen. Daar kan ik ook geen ruzie mee krijgen, dat scheelt ook.

Zelfspot is mij niet vreemd...;)

Pedigreepaul zei:
Ik ga echt een spuitje halen..

Afgelopen weekend bij een bevriende agrarier weer eentje ontdekt

Laat dat spuitje maar in de kast, als je goed let op de oudere aanhangers zul je ze nog wel vaker tegen komen... o.a. Anssems heeft deze velgen jarenlang gebruikt op de enkelasser aanhangers.

Hallo mensen,
het is alweer een lange tijd geleden dat ik mij hier begeven heb, maar "recente ontwikkelingen" maken het mij dat ik weer eens bezig kan zijn met mn karretjes.
Zo kwam ik erachter dat te veel stilstaan voor (in dit geval) een 1005 niet goed is voor de waterpomp, want die is helaas lek...
Heeft iemand misschien nog een waterpomp liggen?Of kan deze pomp misschien gereviseerd worden?
In ieder geval vast bedankt voor de aandacht!
Ik zie dat ik inmiddels een paar mooie meetings gemist heb....
Groetjes Menno

Terug
Bovenaan