simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Driesdeal zei:
@simcat:

Ben jij komend weekend nog in Venhuizen?

Hoi Driesdeal,

Neen helaas niet. Omstandigheden nopen mij om thuis te blijven.
Kom jij nog naar de Limburgrit op 22 april? Indien ja, meld je dan even to 15 april as. aan via de link ("voorjaarsevenement" op de agenda van de clubsite, www.simcaclub.com) Laten wij voor die rit nog mailen.
Overigens de rit in Limburg beloofd wat te worden zeg. De aanmeldingen strómen binnen...
Groet, Simcat

ik ben begonnen om de buitenzijde alvast een beetje te laten glimmen aangezien er geen gegadigden zijn die dit restauratieproject van me overnemen.
de ti zal van voor tot achter geheel opgeknapt moeten worden en daar heb ik nog lang geen tijd voor.
in de verloren avonduurtjes maak ik alvast het koetswerk schoon en ook de binnenzijde reinig ik.
begin volgende maand verhuist i weer naar een stalling voor een lange slaapperiode.
tot die tijd staat de ti te koop op speurders.
daarna weet ik het nog niet wat er mee gaat gebeuren @driesdeal

DSC02863.JPG

Tjonge Simca TI,
Deze TI ziet er weer puik uit man! (y) Geeft niet dat er niemand voor komt. dan maar wegzetten jòh! Er komen héle andere tijden op ons af als jij mij begrijpt.

Trouwens mensen, gisteren ben ik er zomaar eens op uit geweest en samen met een andere liefhebber even naar Frankrijk op en neer geweest. In het uiterste noorden in Longyon staat een zéér zeldzame Talbot 1100 VF1 !!! :eek::eek::eek: Zo'n bestel 1100 is nogeens vele malen zeldzamer dan een TI en een echte eyecatcher met daarnaast legio gebruiksmogelijkheden. De auto heeft slechts 31000 (!) Km. op de klok :eek:.

In Bastogne op het laatste Simca wereldtreffen was er op 544 auto's welgeteld slechts één (Engels) exemplaar aanwezig en in Tjechië waren er destijds welgeteld 2. Geen twijfel mogelijk dat wij deze wagen MOESTEN zien....
Meecalculerende dat het hier om een bestelwagen gaat die uit 1982 (!) is, bevindt deze 1100 zich in een verreweg vééééél betere staat dan menig andere 1100 welke mij en zeker bij menig andere van jullie in járen onder ogen is gekomen.

Het is daarom dat ik hier méér dan één lans breek voor deze ÚÚÚIIITERST zeldzame en schier 100% unieke Talbot 1100 VF1.
Voor degene die ECHT een zéér zeldzame Simca/Talbot 1100 zoekt dè ULTIEME gelegenheid.

img.php

Geïnteresseerden hebben nu de kans om zonder er zelf heen te hoeven reizen om van mij een uitvoerig verslag te krijgen.

Hoewel de prijs in de advertentie zeer hoog is en als vast staat beschreven laat zich hier zeker nog over discussiëren met de zéér vriendelijke Fransman ms. Lorain. Deze bezat overigens naast de VF1 nog een heuse Présidence (!!!) alsook een zéér zeldzame en práchtige Ariane-Marly uit 1958.

Groet, Simcat

Die Vf1 staat al geruime tijd te koop en heb weleens gedacht eens die kant uit te rijden, zo ver is het inderdaad niet.Maar wat ik me dan afvraag; je neemt die moeite en gezien je lay out van je post ben je best enthousiast, waarom onderhandel je niet en koop je die vf1 niet.
Of denk ik te eenvoudig.
De prijs is overigens inderdaad zeer hoog en zal nog wel even te koop blijven staan.

Zo'n Sunbeam is echt een leuke, zeldzame auto. Kan me niet herinneren die ooit in het echt te hebben gezien.

Tsjonge Simca Ti , dat ziet er weer strak uit. ik ben druk geweest met de 1501 na een paar weken druk met andere zaken. verder uitbouwen van het defecte blok en flink wat opruimwerk in de garage verricht zodat ik meer ruimte heb om dit project tot een goed eind te kunnen brengen. grapjas ik neem binnenkort contact op over het blok je kent het wel druk druk druk.

Tijden van schaarste waar simcat het volgens mij over heeft zijn allang aangebroken een simpel luchtfilter voor een 1100 is niet bij de autovakhandel te verkrijgen. dus voor veel delen ben je op het clubmagazijn of elkaar aangewezen. laten we niet klagen maar de schaarste maakt het ook wel weer erg bijzonder en zo spreek je ook nog eens iemand ;-) ( onder het mom ieder voordeel heb z'n nadeel zullen we maar zeggen )

Gr Simca1100le

Op de marktplaats staat nu een Simca 1501 te koop:

https://link.marktplaats.nl/548757234

motorische problemen.

Heren van de Simca-club: complimenten voor jullie prachtige stand op het Oldtimerfestival in Venhuizen.(y) Het grote en gevarieerde aanbod tilde het (dit jaar weinig bijzondere) festival naar een hoger niveau. Hoogtepunt was de Tagora van Tagora! Ongelooflijk, nog nooit zo'n nieuwe oude auto gezien...

@Simcat:
Ik heb net even gekeken op Leboncoin naar deze VF1. als ik dat intoets samen met met Talbot dan vind ik niks . Als ik het met 11000 intoets vind ik een exemplaar met " quelques travaux". Wel roest en geen front. Een foto van de achterkant ontbreekt, dus hoeveel travaux daar nog aan zijn is niet duidelijk. Dit is niet de auto op jullie foto. Van de Presidence heb je geen foto gemaakt?

De spreuk zegt: "leven als God in Frankrijk" Mr. Lorain heeft het voor elkaar!

Overigens: vandaag rondgelopen op het oldtimerfestival in Venhuizen. Veeeeel bezoekers. Ik heb veel complimenten gehoord over de mooie presentatie van de Simca/Talbot historie.
Ik had mijn camera niet meegenomen, maar er zin wel veel foto's gemaakt . Die zullen binnenkort wel loskomen.
Ook veel clubleden gezien die kwamen kijken. Leuk voor Andre, die er vel werk in heeft zitten.

Morgen nog.....

Het is een hele mooie presentatie geworden:
Een paar foto's voor een kleine impressie. Mijn complimenten voor de organisatie en grote inzet voor de Simca's en de mensen er omheen.
Later meer, eerst paaseieren zoeken

img1485776434.jpeg

img1485776440.jpeg

img1485776418.jpeg
img1485776413.jpeg

img1485776407.jpeg

dat ziet er zeker goed uit zeg....

die groene van de eena laatste foto is ook wel een gaaf ding zeg !

Driesdeal zei:
@Simcat:
Ik heb net even gekeken op Leboncoin naar deze VF1. als ik dat intoets samen met met Talbot dan vind ik niks . Als ik het met 11000 intoets vind ik een exemplaar met " quelques travaux". Wel roest en geen front. Een foto van de achterkant ontbreekt, dus hoeveel travaux daar nog aan zijn is niet duidelijk. Dit is niet de auto op jullie foto. Van de Presidence heb je geen foto gemaakt?

De spreuk zegt: "leven als God in Frankrijk" Mr. Lorain heeft het voor elkaar!

Hoi Driesdeal,
Dàt heeft meneer Guy Lorain zéker!
De bewuste Talbot VF1 vind je via deze link: https://www.leboncoin.fr/voitures/160469983.htm

Ik had welliswaar mijn fototoestel bij mij, maar ik had de memory-card thuis gelaten... Balen... Helaas géén foto's van de Talbot 1100 VF1, de Simca's Présidence, Régence en Versailles... Gelukkig had mijn collega de bewuste Simca (Ariane) Marly van meneer Lorain een jaar geleden al ergens in de buurt op een jaarlijks treffen (Lac de Madine) gefotografeerd. Aldus kan ik wel twee foto's van die vreselijk zeldzame Marly hier laten zien:

img.php

img.php

Simca1006 zei:
Maar wat ik me dan afvraag; je neemt die moeite en gezien je lay out van je post ben je best enthousiast, waarom onderhandel je niet en koop je die vf1 niet.
Of denk ik te eenvoudig.

Tja Simca1006 we kunnen in ons eentje nu eenmaal niet de hele wereld redden. Daarom dat ik er hier over bericht hier, in de hoop dat iemand er zich voor laat vinden. Ik bedoel ik kan verslag doen over de auto, dus er hoeft niet eerst weer contact gezocht wat natuurlijk weer een slok op een borrel scheelt. Zéker als je dit als DE kans ziet voor een uiterst zeldzame 110-pendant.
Simcat

Radar zei:
dat ziet er zeker goed uit zeg....

die groene van de eena laatste foto is ook wel een gaaf ding zeg !

Hoi Radar,
Da's een Simca- Matra dan wel Talbot-Matra Bagheera II van 1976 tot 1980.
Simcat

@Simcat; Dat we niet alles kunnen redden weet ik inmiddels ook wel. Dus ik snap je wel en begrijp je actie ook volkomen. Niks is voor eeuwig, ook matriale zaken niet daarin ben ik de afgelopen weken/maanden wel achter gekomen. Mijn Simca krijgt een ander baasje, ik heb er vrede mee en kijk uit naar iets wat al heel lang op mijn lijstje staat. Die auto zal er morgen of volgende week niet komen maar enkele van het huidige wagenpark krijgen een schop en met wat sparen moet het volgende doel haalbaar zijn. Sorry helaas geen Simca, sterker nog geen Franse auto.

Mooie stand met mooie auto's daar in Venhuizen of all places! (y)

Geweldig ge-NOTEN in Venhuizen. Een pluim voor de organisatie en mega veel bezoekers! Met de nieuwe Tagora 450 voortreffelijke kilometers gereden en veel mooi reactie's op de auto en de stand! Overigens veel lol gehad met Ronald en vele anderen.

Hoi Tagora,
Jouw nieuwe Tagora is echt als nieuw, belachelijk zo mooi.
Verder zag de stand er heel goed uit.

Had ik er verdorie toch even naar toe gemoeten.maar ja andere verplichtingen.
Op de foto's kan ik geen 1100 ontdekken, was die er wel?

Tagora zei:
Geweldig ge-NOTEN in Venhuizen. Een pluim voor de organisatie en mega veel bezoekers! Met de nieuwe Tagora 450 voortreffelijke kilometers gereden en veel mooi reactie's op de auto en de stand! Overigens veel lol gehad met Ronald en vele anderen.

Ik ga die anderen eens vragen hoe ze het met jou vonden:LOL:

@Tagora: wat mij betreft heb jij met je nieuwe Tagora de juiste NOOT geraakt! Al vraag ik me wel af waar de NOOD-uitgang was!

Mensen die betrokken zijn geweest bij de clubstand en op de clubstand van het Noord Hollands Oldtimerfestival zijn geweest: bedankt!

Zonder jullie had het nooit zo'n succes kunnen zijn!

Binnenkort zal ik de foto's plaatsen op het forum van de website van de Simca Automobiel Club Nederland!! :D

Het clubgevoel was zeer aanwezig afgelopen weekend! Ook Ronald nog hartelijk bedankt voor het poetsen van de Solara!
Wat mij betreft schitterde de auto van Tagora echt... wat een beauty! Daarom heb ik daar nog een paar extra foto´s van genomen.
Iedereen bedankt voor de gezelligheid, en wat mij betreft vind ik dat de Simcaclub zich hiermee heel goed heeft gepresenteerd naar het publiek! Klasse. Wanneer we nog eens zo´n kans krijgen: we moeten hem grijpen! Nu wil ik niet zulke lappen tekst hier neerzetten als Simcat, ieder zijn kwaliteiten, maar echt, dit was geweldig!
sdc16308u.jpg

sdc16309.jpg

sdc16310.jpg

sdc16311.jpg

sdc16326.jpg

sdc16327l.jpg

sdc16312.jpg

sdc16314.jpg

sdc16315v.jpg

sdc16316z.jpg

sdc16317s.jpg

sdc16318.jpg

sdc16319.jpg

sdc16320.jpg

sdc16321.jpg

sdc16322.jpg

sdc16323.jpg

sdc16324t.jpg

sdc16325.jpg

sdc16330.jpg

Het was absoluut grote klasse zoals de club zich had gepresenteerd !
Aan alles was gedacht, zelfs de liedjes van de Peruaanse panfluitspeler waren uit de goede ouwe tijd.:D

Vandaag de 1501 gereinigd en het chroomwerk grondig gepoetst hieronder het resultaat

042cu.jpg

041dlo.jpg

zie allemaal lof berichten voor de blauwe tagora, erg strakke wagen maar de 1100 en 1301/1501 staan er ook zeer mooi bij !

Helemaal mee eens! (y) De auto´s op de Simca stand zagen er in het algemeen top uit.

zie allemaal lof berichten voor de blauwe tagora, erg strakke wagen maar de 1100 en 1301/1501 staan er ook zeer mooi bij ![/quote]

Dat men de laatste tijd geld vraagt en betaald voor een Tagora a-la, maar 25000 Euro voor een Tagora DT met 300000 Km. op de klok.....

https://auto.marktplaats.nl/oldtimers/549954977-talbot-tagora-2-3-dt-dsl.html?return=eJwtjN0OgjAMRt%2BFBC4HE71whJD5DL5Aw1AW9tOsIxqN724XvWnP%2BfqloKR6W9UNpOTpqCpaIM3rsOaMqm23iEsQHtKW0QFkEsG1v4rAFaenG2VjaMyx7rWs%2B4vjoc%2BFjGUqSeb9sshIN0P%2FHpa0Y%2FB80GH3S7Iz6%2FZgvcI9JmCLVJ4cGsR97Krh8wWv7TWp&df=1&fta=eNotjcEOgjAQRP9lD5xb1CCz4Rc8eScbi9hYoGGLGo3%2FbiHednby3ggqfBRH0DKH9iFBiRXVHvQKjS2cNmmC5WBRW3YeHBLePrJeneZ%2FTDA8RIzL0M3%2BwvcnztJPs%2FCkHmUR49KY1ZiFUfqO2GdKsQN5t03l5dJcKjmIXaPNTZqiOG1DN%2FbpthImFzVokFe7SjLnNksJkifx6X8%2BiAUGn%2B%2F3B2vbQrc%3D&fta_ind=1&fs=1

HIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHI........................................................................................................................................................................................................................
Simcat

Na aanleiding van de tagora advertentie :

Te koop Simca 1100 Gls 1968 moet nog het een en ander aan gebeuren vraagprijs 15000,=

met alle respect maar zo een bedrag gaat niemand ervoor betalen die man heeft vast een paar klappen van de molen gehad.

ginkelvanmichiel zei:
Ik hoop dat die prijs een typefout is...
Gerestaureerd of niet, deze adverteerder is zo gek als een deur om een dergelijke prijs te vragen...

ff gechecked op de website van dit bedrijf en daar staat ook 24950,=

Het is overigens wel een hele mooie zo te zien, maar inderdaad een nulletje aan de goede kant ervan af en het zou een prachtige aanwinst zijn voor de club.

PS de mijne is ook voor 24.950,- nog niet te koop, dus in dat licht bezien wil de eigenaar er misschien ook helemaal niet vanaf....:confused:

Nou, als ie er zo gelukkig mee is, dat hij er Eur 24950,- voor wil hebben, dan moest ie m nog maar een poosje houden totdat er geen diesel meer te krijgen is.

Origineel Nederlands of niet, gerestaureerd of niet, 25000 Euro... te bizar om hier serieus zoveel geld voor denken te kúnnen vragen, zeker in deze tijden!

Als iemand nou eens naar die garage belt en er een leuk verslagje van post?

Eh... Simcat, kom d'r maar bij!:T

Bekijk het maar van de positieve kant: er is dus al een groep mensen die een Talbot of Simca op een mooie prijs weten te waarderen.:cool:
Een klein minpuntje hierbij is dat deze groep mensen waarschijnlijk nog enkel aanbieders bevat, en geen kopers...:(

Of je zo'n aanbieder nou helemaal serieus moet nemen is een ander verhaal.
Maar goed, je hebt uiteindelijk maar 1 gekke koper nodig... en als ze het er dan voor kunnen krijgen dan geef ik ze groot gelijk, zakken met de prijs kan altijd nog.

En voor 24.950 euro gaat m'n Rancho ook meteen weg, daar heb ik dan echt geen bedenktijd meer voor nodig.
Alles is te koop als de prijs maar goed is. (behalve m'n schoonmoeder dan, die mag je gratis ophalen:))

joepie!!!!!
de prijzen gaan omhoog.
dan ben ik niet voor niets aan het investeren in een restauratieproject.
er gaat toch wel een berg geld inzitten in zo een restauratie en dan is het leuk dat de simca`s wat meer in waarde stijgen toch?:D

Simca 1100LE zei:
Na aanleiding van de tagora advertentie :

Te koop Simca 1100 Gls 1968 moet nog het een en ander aan gebeuren vraagprijs 15000,=

met alle respect maar zo een bedrag gaat niemand ervoor betalen die man heeft vast een paar klappen van de molen gehad.

Dan doe ik er ook nog een voorbeeld bij: Dan kun je voor een 1309SX ook wel €9000,- vragen maar dan kun je ook wachten tot je een ons weegt. Dat zijn ze gewoon niet waard op de oldtimermarkt, hoe zeldzaam ook. Ik heb dat er nooit voor betaald en zou er ook nooit zoveel voor betalen. Wat dat betreft is de Simca-markt op leboncoin een goede graadmeter.

Heb mezelf zojuist ingeschreven voor het YoungtimerEvent ForeverYoung op zondag 20 mei, de dag na Wesel en ook nog op korte afstand daarvandaan. Zijn er misschien meer forumleden die van plan zijn daar naartoe te gaan ? Ik ga in ieder geval met mijn Tagora van 27.000,- (baas boven baas :LOL:)

Simca 1100LE zei:
Vandaag de 1501 gereinigd en het chroomwerk grondig gepoetst hieronder het resultaat

042cu.jpg

erg gaaf man !

Hoelang heb jij deze nu in je bezit?
Mocht je ooit van het deel 3 vd voorruit af willen...hou ik me aanbevolen...( Ja sorry...ik verzamel deze delen en heb er inmiddels 2650 stuks o_O )
Lang met het poetsen bezig geweest? Met machine of handwerk?

Terug
Bovenaan