simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Ik denk dat we een aantal dagen aan elkaar vastzitten Jan... moeten we die Peruaanse panfluiter nog inhuren? En als we het toch hebben over baas boven baas... :) Moet binnenkort mijn Tagora laten taxeren, wil jij die taxeren Jan? :p

TTJan zei:
Heb mezelf zojuist ingeschreven voor het YoungtimerEvent ForeverYoung op zondag 20 mei, de dag na Wesel en ook nog op korte afstand daarvandaan. Zijn er misschien meer forumleden die van plan zijn daar naartoe te gaan ? Ik ga in ieder geval met mijn Tagora van 27.000,- (baas boven baas :LOL:)

Die veel te dure tagora is natuurlijk gekken werk.
Op de foto van de neus is er slechts 1 gele lamp zichtbaar, fransen uit deze tijd horen er zeker een even aantal te hebben [in zijn geval 4]
En wat zeg je van die olie vlek op straat onder de motor....maar ja er hoeft maar een vermogende gek te zijn...

@Tagora: dan taxeer ik bij deze de jouwe op 40.000,-
Denk je dat je daar mee kunt leven ? Of durven we straks helemaal niet meer de weg op te gaan met deze kostbare modellen ?o_O

TTJan zei:
Denk je dat je daar mee kunt leven ? Of durven we straks helemaal niet meer de weg op te gaan met deze kostbare modellen ?o_O

Euhhhh... houd er even rekening mee dat de taxatiewaarde en de verzekeringpremie aardig aan elkaar gekoppeld zijn?:eek:
Ik kon m'n Rancho ook wel een stuk hoger getaxeerd krijgen, maar ik had liever de maandelijkse verzekeringpremie (en de bijkomende randvoorwaarden) wat lager... ben toch niet van plan om de Rancho in elkaar te drukken of in brand te laten steken om er beter van te worden.:)

Muddy Bandit zei:
TTJan zei:

Euhhhh... houd er even rekening mee dat de taxatiewaarde en de verzekeringpremie aardig aan elkaar gekoppeld zijn?:eek:
Ik kon m'n Rancho ook wel een stuk hoger getaxeerd krijgen, maar ik had liever de maandelijkse verzekeringpremie (en de bijkomende randvoorwaarden) wat lager... ben toch niet van plan om de Rancho in elkaar te drukken of in brand te laten steken om er beter van te worden.:)

Nee dat was ik destijds ook niet van plan toen die boom op de weg kwam van mijn Simca 1308.... Laten taxeren is dus best wel nuttig blijkt

vandaag nog even tijd gehad om 2 simca`s in de grondverf te spuiten.
de spuitcabine klaar gezet en het zonnetje deed de opwarmfase.
1 chassis geschuurd en in de juiste ti kleur gespoten.
klaar om afgebouwd te worden.

DSC03090.JPG

DSC03042.JPG

aankomende week is ook mijn 74tiger ti nog te koop op speurders!
daarna gaat i weer slapen!

Simca1308GT zei:
Nee dat was ik destijds ook niet van plan toen die boom op de weg kwam van mijn Simca 1308.... Laten taxeren is dus best wel nuttig blijkt

Laten taxeren is zondermeer nuttig, ik zal de laatste zijn die dat tegenspreekt.
Maar in de taxatiewereld is er ook veel "natte vingerwerk", sommige taxateurs hebben nogal de neiging om zeer hoog te taxeren en je vervolgens nog te willen helpen met de verzekering ergens onder te brengen:eek: ... dat soort taxateurs lust ik gewoon niet.

Ik kom mijn Rancho ook ruim boven de 10.000 laten taxeren, maar als ik hem dan all-risk wou verzekeren moest hij in een afgesloten stalling staan en van een alarm met startonderbreker voorzien worden.
En net onder de 10.000 heb ik mijn financiële investeringen er al ruim uit, en de all-risk premie is nu een stukje lager en zonder bijkomende voorwaarden.

(Tegen diefstal heb ik trouwens nog wel een benzineslot gemonteerd;), maar dat is niet goedgekeurd door de verzekeringsmaatschappijen ondanks dat het veel beter werkt als een startonderbreker.)

TTJan zei:
Heb mezelf zojuist ingeschreven voor het YoungtimerEvent ForeverYoung op zondag 20 mei, de dag na Wesel en ook nog op korte afstand daarvandaan. Zijn er misschien meer forumleden die van plan zijn daar naartoe te gaan ? Ik ga in ieder geval met mijn Tagora van 27.000,- (baas boven baas :LOL:)
Ja, ik! Ik bewandel alleen de omgekeerde weg: ik had me al ingeschreven voor het Youngtimerevent, maar heb, nadat ik van Tagora van Wesel had gehoord, besloten ook daar naartoe te gaan.

Net gespot: Matra Bagheera Jubilee, al sinds 1984 in het bezit van dezelfde eigenaar. Sorry voor de beroerde foto, had misschien toch even moeten stoppen;)

357DSCF1442.jpg

Edit: nog een betere foto gemaakt.

Beste forummers,

Ik denk erover om mijn Solara weg te doen en wil eerst (voordat ik 'm nu meteen op Markplaats knal) eens op het forum polsen of er nog wel liefhebbers voor dit soort wagens zijn.
4 auto's is toch wel wat veel van het goede en ik wil mij liever richten op mijn 1100 die wel eens aan een opknapbeurt toe is en er is ook nog een 309 uit '86 en een 206 voor het dagelijkse gebruik.
Het gaat om een Solara 1.6 automaat uit '86 met kenteken PS-09-BR (de jongste van Nederland) voorzien van o.a. stuurbekrachtiging, electrische ramen voor, open dak, keurig interieur en slechts 113.000 kms op de teller.
De auto is niet in showroom staat maar keihard, wel zijn er enkele gebruikerssporen en wat kleine roestplekjes oa. onderaan het kofferdeksel.
De wagen is enkele jaren geleden technisch geheel doorgelicht en voorzien van diverse nieuwe onderdelen door Simca ti.
Daar het geen Tagora betreft hoeft-ie geen 25.000 EUR te kosten maar voor een habbekrats gaat-ie ook niet weg......
Ik zal dit weekend foto's maken en kijken of ik die op het forum kan plaatsen.
Nu maar hopen op positieve reacties.....geinteresseerden kunnen mij ook een pb.tje sturen.

groetjes,

holunder / alias Wim / Zoetermeer

Zonde hoor om die te verkopen. Reed erg fijn herinner ik me in Bastogne en ook nog voorzien van :)centrale portiervergrendeling!

holunder zei:
Beste forummers,

Ik denk erover om mijn Solara weg te doen en wil eerst (voordat ik 'm nu meteen op Markplaats knal) eens op het forum polsen of er nog wel liefhebbers voor dit soort wagens zijn.
4 auto's is toch wel wat veel van het goede en ik wil mij liever richten op mijn 1100 die wel eens aan een opknapbeurt toe is en er is ook nog een 309 uit '86 en een 206 voor het dagelijkse gebruik.
Het gaat om een Solara 1.6 automaat uit '86 met kenteken PS-09-BR (de jongste van Nederland) voorzien van o.a. stuurbekrachtiging, electrische ramen voor en open dak.
De auto is niet in showroom staat maar keihard, wel zijn er enkele gebruikerssporen en wat kleine roestplekjes oa. onderaan het kofferdeksel.
De wagen is enkele jaren geleden technisch geheel doorgelicht en voorzien van diverse nieuwe onderdelen door Simca ti.
Daar het geen Tagora betreft hoeft-ie geen 25.000 EUR te kosten maar voor een habbekrats gaat-ie ook niet weg......
Ik zal dit weekend foto's maken en kijken of ik die op het forum kan plaatsen.
Nu maar hopen op positieve reacties.....geinteresseerden kunnen mij ook een pb.tje sturen.

groetjes,

holunder / alias Wim / Zoetermeer

ik zal je een beetje helpen holunder.
hier wat foto`s van de talbot solara automaat.

DSC03976.JPG

DSC03970.JPG

DSC03971.JPG

deze had ik nog niet eerder gezien....

nog wel even afmaken.

https://link.marktplaats.nl/553636162

Voor wie echt de blits wil maken op een evenement, en nog wat geld over heeft. de 1957 SIMCA concept car staat te koop:

SC0512-126656_1.jpg

Voor de veiling (USA) hier:
https://www.mecum.com/auctions/lot_detail.cfm?LOT_ID=SC0512-126656&utm_source=delivra&utm_medium=email&utm_campaign=SC0512_S273

Met een beetje geluk komt er weer een Simca naar Nederland.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een Solara Sx en een 1100 TI. Beide moeten in goede staat zijn. De eerste wil nog niet lukken. De tweede nu wel. Hopelijk binnenkort foto's in Nederland.

#1e eigenaar (Simca dealer)
#Vanaf nieuw in Dinitrol.
#Nog geen 100.000 km.
#Binnen en buiten als nieuw.
#Laatste oude type met mooi dashboard.

100_5140.jpg

100_5141.jpg

toppie!
weer een zeldzaamheid die te voorschijn komt.
prachtig mooi als deze de nederlandse wegen komt opzoeken.
gefeliciteerd met deze àankoop`! of bijna aankoop.

Die TI ziet er zeker nog mooi uit, ik hoop voor je dat het gaat lukken met de aankoop.

Heb zelf zojuist ook m'n volgende project aangeschaft, als de (net nieuwe) APK weer verlopen is kan de verbouwing ook beginnen.
Tot die tijd kan ik de kleine technische mankementen er nog eerst uithalen, dan is dat tenminste allemaal klaar tegen die tijd.

@Simca Ti: jij wist bij de vorige 1100TI waar ik serieus naar keek dat die "brun tabac' was. Weet jij hoe deze kleur heet? het is een wat lichtere kleur blauw is dan die waar ik meer TI's in heb gezien.

Hi, ik ben opzoek naar een binnenspiegel (liefs met anti verblindingsknopje) en 2 verstralers voor in de gril van een 1970 1501 Stationwagon (Tourist) Ik woon in Nieuw Zeeland en onderdelen zijn hier erg lastig te krijgen. Het spul wat ik in Nederland had, heb ik helaas allemaal weg moeten doen, toen ik vertrok...Het hoeft niet perse nieuw te zijn.

En eventueel een set strakke wieldoppen.

Wie kan me helpen?

IMG_7140.jpg

Muddy Bandit zei:
Heb zelf zojuist ook m'n volgende project aangeschaft, als de (net nieuwe) APK weer verlopen is kan de verbouwing ook beginnen.
Tot die tijd kan ik de kleine technische mankementen er nog eerst uithalen, dan is dat tenminste allemaal klaar tegen die tijd.

Nu ben ik toch wel heeeeeeel benieuwd naar je nieuwe aankoop hoor muddy!:LOL: opnieuw een rancho? (y)

rubain zei:
Nu ben ik toch wel heeeeeeel benieuwd naar je nieuwe aankoop hoor muddy!:LOL: opnieuw een rancho? (y)

Heeft (nog) niets te maken met Rancho of andere simca-producten, is gewoon een werkpaard uit 1993 wat eerst een tijdje zakelijk gebruikt gaat worden om zwaar materiaal te transporteren... dat ding mag namelijk 3½ton trekken.

Maar de bedoeling is dat er in de toekomst nog een keer een complete Rancho-body op gaat komen... 4x4 2.8 TDI power met Matra-looks.:cool:

Driesdeal zei:
@Simca Ti: jij wist bij de vorige 1100TI waar ik serieus naar keek dat die "brun tabac' was. Weet jij hoe deze kleur heet? het is een wat lichtere kleur blauw is dan die waar ik meer TI's in heb gezien.

Uit mijn verf documentatie haal ik 2 kleuren Bleu met./H 1974 en Bleu met./D 1970. Van de donker blauwe zijn veel meer kleuren. En de andere lichte die er waren zijn te grijs.

Maar ben benieuwe wat Ti er van weet.

@driesdeal:beetje de zelfde kleur als de 1100 van @1100le.
in mijn boek staan 3 blauwe kleuren genoteerd voor de ti uitvoering.
staan helaas geen plaatjes bij dus kan ik je niet precies vertellen welke kleur het is.
hier de kleuren die het boek aan geeft:
bleu artic
bleu metal
bleu metal tolede.
wie van de drie?

Hoi Driesdeal,

De kleur van de TI is Bleu Tolede (of Toledo in het nederlands geloof ik.)
De kleur is slechts één of twee jaar leverbaar geweest.
Volgens mij alleen in modeljaar 1974.
Mooie TI.
Even een setje originele mistlampen monteren want Hella's horen niet onder een Simca.
Ook een paar nieuwe verstralers geven hem denk ik een (nog) mooiere uitstraling.
Heb je al meer foto's ?

De verstralers voor NewZealand worden al geregeld.

Simca1100

Driesdeal zei:
#1e eigenaar (Simca dealer)
#Vanaf nieuw in Dinitrol.
#Nog geen 100.000 km.
#Binnen en buiten als nieuw.
#Laatste oude type met mooi dashboard

100_5141.jpg

Wat is dit toch mooi!!
Ik ben vooral ook gek op zijn zes gele kijkers, het zou verplicht moeten worden, zeker op wagens uit die tijd.
Overigens rijd mijn niet franse uit midden jaren 80 duitse mobiel ook met geel:)

Muddy Bandit zei:
rubain zei:

Heeft (nog) niets te maken met Rancho of andere simca-producten, is gewoon een werkpaard uit 1993 wat eerst een tijdje zakelijk gebruikt gaat worden om zwaar materiaal te transporteren... dat ding mag namelijk 3½ton trekken.

Maar de bedoeling is dat er in de toekomst nog een keer een complete Rancho-body op gaat komen... 4x4 2.8 TDI power met Matra-looks.:cool:

Aaah werd bijna omvergereden door junior in deze bolide, in de vissedijk. maar stoer karretje.....

ben druk bezig om de 1100 klaar te krijgen voor wesel zal er om gaan spannen. vandaag de kop verder gedemonteerd en uit verveling daarna maar de grille van de 1501 glad geschuurd en in de primer gespoten.

@ Driesdeal: Geweldige kleur op die Ti ... Keer wat anders dan het vele rood en oranje....

NewZealand zei:
Hi, ik ben opzoek naar een binnenspiegel (liefs met anti verblindingsknopje) en 2 verstralers voor in de gril van een 1970 1501 Stationwagon (Tourist) Ik woon in Nieuw Zeeland en onderdelen zijn hier erg lastig te krijgen. Het spul wat ik in Nederland had, heb ik helaas allemaal weg moeten doen, toen ik vertrok...Het hoeft niet perse nieuw te zijn.

En eventueel een set strakke wieldoppen.

Wie kan me helpen?

Hallo P. Ik heb 2 vragen mbt. de door jou gezochte binnenspiegel:
1: Zit de binnenverlichting daarin geintegreerd, dwz. zit het glaasje voor de binnenverlichting bovenaan op de spiegelvoet?
2: Zit de binnenspiegel vastgeschroefd of wordt deze tegen de ruit aan geplakt?

Ik heb beide spiegels aan huis, beide nieuw.
De geschroefde versie heeft als Simca-onderdeelnummer: 27049Z
De geplakte versie (zonder binnenverlichtinglaasje) heeft als Simca-onderdeelnummer: 38666B
Het versturen van de benodigde spiegel naar Nieuw Zeeland kost vanuit Nederland op zijn minstens 20 Euro.
Volgens een x-prijslijst bijvoorbeeld van 1980 kostten de beide spiegels respectivelijk in euro welhaast 30 euro en 20 Euro zonder BTW.
Overigens opvallend dat jouw 1501 in Nieuw Zeeland in 1970 wel de nieuwe gril heeft maar inderdaad geen verstralers daarin integreerd. Volgens mijn boeken kon men voor modeljaar 1970 in Nieuw Zeeland extra verstralers af fabriek bij bestellen ECHTER zaten die op de voorbumper!
OVERIGENS ALS JIJ DE VERSTRALERS WELKE IN DE GRILLE ZITTEN EN WELKE JIJ REEDS TOEGEZONDEN KRIJGT VANUIT NEDERLAND WILT INBOUWEN EN ZOMEE WILT GAAN GEBRUIKEN HEB JIJ EEN SPECIALE SCHAKELAAR VOOR NODIG OM DEZE TE SCHAKELEN: DEZE VERSTRALERS WORDEN NAMELIJK VANAF DE STUURKOLOM GESCHAKELD EN NIET VIA EEN DRUK- OF KIEPSCHAKELAAR ELDERS OP HET DASHBOARD: DAN KOMT NOGEENS HET RELAIS WAT JIJ NODIG HEBT.

Ik hoor graag welke van beiden je zoekt en wat het je mag kosten.
Simcat.

Simcat zei:
Hallo P. Ik heb 2 vragen mbt. de door jou gezochte binnenspiegel:
1: Zit de binnenverlichting daarin geintegreerd, dwz. zit het glaasje voor de binnenverlichting bovenaan op de spiegelvoet?
2: Zit de binnenspiegel vastgeschroefd of wordt deze tegen de ruit aan geplakt?

Ik heb beide spiegels aan huis, beide nieuw.
De geschroefde versie heeft als Simca-onderdeelnummer: 27049Z
De geplakte versie (zonder binnenverlichtinglaasje) heeft als Simca-onderdeelnummer: 38666B
Het versturen van de benodigde spiegel naar Nieuw Zeeland kost vanuit Nederland op zijn minstens 20 Euro.
Volgens een x-prijslijst bijvoorbeeld van 1980 kostten de beide spiegels respectivelijk in euro welhaast 30 euro en 20 Euro zonder BTW.
Overigens opvallend dat jouw 1501 in Nieuw Zeeland in 1970 wel de nieuwe gril heeft maar inderdaad geen verstralers daarin integreerd. Volgens mijn boeken kon men voor modeljaar 1970 in Nieuw Zeeland extra verstralers af fabriek bij bestellen ECHTER zaten die op de voorbumper!
OVERIGENS ALS JIJ DE VERSTRALERS WELKE IN DE GRILLE ZITTEN EN WELKE JIJ REEDS TOEGEZONDEN KRIJGT VANUIT NEDERLAND WILT INBOUWEN EN ZOMEE WILT GAAN GEBRUIKEN HEB JIJ EEN SPECIALE SCHAKELAAR VOOR NODIG OM DEZE TE SCHAKELEN: DEZE VERSTRALERS WORDEN NAMELIJK VANAF DE STUURKOLOM GESCHAKELD EN NIET VIA EEN DRUK- OF KIEPSCHAKELAAR ELDERS OP HET DASHBOARD: DAN KOMT NOGEENS HET RELAIS WAT JIJ NODIG HEBT.

Ik hoor graag welke van beiden je zoekt en wat het je mag kosten.
Simcat.

Hi Simcat,

Bedankt voor je aanbod. Het is een geschroefde spiegel met antiverblindings mogelijkheid. Overegens heb ik J prive ook benaderd voor deze spiegel. Ik wil nog afwachten of hij er een vind. Mocht dat niet lukken, dan is het misschien mogelijk om een gecombineerde verzending te maken met jouw spiegel.

De verstralers die niet in de grille zitten, hebben daar ooit wel gezeten. Wat slechts rest zijn 2 stukjes blauw draad, die omhoog steken vanonder uit het chassis. De verstralers worden geschakelt door een dashbord schakelaar die tussen de ruitenwisser schakelaar en het dashbord tuimelwiel zit. Het relais is ook al ingebouwd.

De verstralers zijn waarschijnlijk ooit door steenslag stuk gegaan. Hier in NZ is 90% van de wegen de toplaag voorzien van een grove soort grind. Dit houd de wegen langer heel met de hitte in de zomer. Het nadeel is kapotte ruiten en lichten, en een lawaaierige weg. Zelf heb ik gelukkig nog geen kapotte ruit gehad met mijn Nissan Silvia.

Waarschijnlijk verbind ik het verstralersrelais vet het grootlicht, zodat ik het verstralersschakelaartje voor het schakelen van de koelingsventilator kan gebruiken. De motor word namelijk te warm. De meeste Kiwis hier gebruikte water als koelvloeistof, wat voor een aanslag in de motor zorgde, en dus een slechte koeling. Ik heb al een een schoonmaak middel geprobeerd, maar dat hielp niet echt.

hè simcat,
ik heb een mailtje naar je email gestuurd van skynet?
ik had geen andere emailadres dus dan zo maar toch?

Simca 1100LE zei:
Aaah werd bijna omvergereden door junior in deze bolide, in de vissedijk. maar stoer karretje.....

Kan kloppen, hij zit daar regelmatig bij de scouting aan de bosrand.
Maar volgende week komen er rondom nieuwe remmen op, dan is dat omver rijden ook weer over.:)

Weer eens wat tijd voor wat foto's:
Deze uit het "schuurvondst topic" geleende foto's, gaat over de TI die gered is samen met een VW t1 bus [filmpje op youtube]
Deze simca is hier vast wel bekend!

Foto-74TNTJT4-D.jpg

Foto-ZMWIGC3J-D.jpg

En uit Emmen deze 1000
Foto-FLVYGH8S-D.jpg

Foto-6CPG4G3L-D.jpg

vw is gered maar `ti`is naar de eeuwige jachtvelden maar wel ontdaan van diverse tooien.
voor een appel en een ei is ook niet waar.
een slagroomtaart heeft deze spaanse 1100 special gekost.

Er staat ook 'appeltaart', dus er is alleen nog een meningsverschil over de smaak. :) Leuke vondsten, jammer dat de 1100 niet meer te redden was.

Muddy Bandit zei:
rubain zei:

Mooie aanwinst muddy!(y) Ik vind de Rocky toch wel wat op de Rancho trekken hoor, vooral de achterste ruiten en die verhoging doen toch even knipogen naar de Rancho:) nu vermoed ik dat de Rancho toch niet in staat zou zijn met zijn 1442cc motortje om zo'n kar te trekken... :rolleyes:

rubain zei:
...Ik vind de Rocky toch wel wat op de Rancho trekken hoor, vooral de achterste ruiten en die verhoging doen toch even knipogen naar de Rancho:) nu vermoed ik dat de Rancho toch niet in staat zou zijn met zijn 1442cc motortje om zo'n kar te trekken... :rolleyes:

Verschil in wielbasis tussen de Rocky Wagon en de Rancho is 1 cm, de spoorbreedte komt ook goed overeen, en de plaatsing van het schutbord idem... met de nodige kunstingrepen moet hier in de toekomst dus wel een Rancho-body op te monteren zijn.
Grootste struikelblok zal de motorhoogte gaan worden, bij de Rocky zit alles namelijk compleet volgebouwd tot tegen de motorkap aan.

Maar dit is m'n inspiratiebron:

:cool::cool:

Muddy Bandit zei:
rubain zei:
...Ik vind de Rocky toch wel wat op de Rancho trekken hoor, vooral de achterste ruiten en die verhoging doen toch even knipogen naar de Rancho:) nu vermoed ik dat de Rancho toch niet in staat zou zijn met zijn 1442cc motortje om zo'n kar te trekken... :rolleyes:

Verschil in wielbasis tussen de Rocky Wagon en de Rancho is 1 cm, de spoorbreedte komt ook goed overeen, en de plaatsing van het schutbord idem... met de nodige kunstingrepen moet hier in de toekomst dus wel een Rancho-body op te monteren zijn.
Grootste struikelblok zal de motorhoogte gaan worden, bij de Rocky zit alles namelijk compleet volgebouwd tot tegen de motorkap aan.

Maar dit is m'n inspiratiebron:

:cool::cool:

Dit zal alvast een leuke uitdaging worden, maar als we zien wat je met de Grand Raid gedaan hebt, dan moet dat zeker lukken :LOL:
Tevens wist ik niet dat, buiten die uiterlijke kenmerken, de Rocky toch nog zoveel gelijkenis had met de Rancho.
Onlangs kwam ik wel een Rancho tegen, bij onze zuiderburen, die gemonteerd was op het chassis van een Lada Niva... o_O

rubain zei:
Onlangs kwam ik wel een Rancho tegen, bij onze zuiderburen, die gemonteerd was op het chassis van een Lada Niva... o_O

Een Lada Niva heeft geen chassis maar een zelfdragende carrosserie net als een personenauto.
Deze aandrijflijn wordt wel vaker "gedoneerd" op personenauto's, maar daar komt wel een hele hoop reken- en denkwerk bij kijken om alles stevig en veilig te krijgen.
Bij auto's die origineel al met mcpherson-verpoten uitgerust zijn is het nog wel te doen, maar anders kom je aardig aan het verbouwen en aanpassen in de wielkassen.

Ik ga liever voor een compleet rijdend en origineel chassis en de aanpassingen dan maken aan de body, dat is een stuk gemakkelijker in de onderdelenvoorziening en geeft ook een hoop minder problemen bij de kentekenkeuring. (kenteken blijft dan gewoon bij het chassis, de auto wordt dan aangemerkt als "kitcar" net zoals de VW-buggy en de Citroën Burton)

Heren,
Ik was en weekje met het gezin weg, vandaar dat ik nog niet gereageerd had.
Na jullie info ga ik er vanuit dat het Bleu Toledo is.
De TI is vanochtend bij Lyon opgepikt en komt morgen Nederland in.
Nog maar even goed naar de verstralers en mistlampen kijken, zo kritisch had ik nog niet gekeken.

Ergens deze week moet ik wel een foto kunnen maken.

Zal misschien vreemd klinken, maar ik heb de tourist altijd al een stuk mooier gevonden dan de normale versie... en dan nog het liefst de uitvoering met de geblindeerde zijkanten.
Maar dat heb ik trouwens met de meeste merken die een "station"-uitvoering in hun program hebben zitten.

Ben benieuwd of deze gered gaat worden....
aan de kentekenplaten te zien heeft deze al een tijdje niet meer gereden....

De TI is "binnen"

We zien meteen dat de foto wat minder zonnig is dan in Frankrijk. Dus na de foto voor de deur heb ik hem snel in de garage gezet.
Er moet voor het mooie nog wel wat aan gebeuren, maar de basis is goed.

IMG_3377.jpg

IMG_3381.jpg

Super mooie auto Dries! (y)
Een originele Simca 1100 TI en zeker in deze kleur is zeldzaam. Gefeliciteerd!
Ik wil hem graag een keer zien.

Driesdeal zei:
De TI is "binnen"

We zien meteen dat de foto wat minder zonnig is dan in Frankrijk. Dus na de foto voor de deur heb ik hem snel in de garage gezet.
Er moet voor het mooie nog wel wat aan gebeuren, maar de basis is goed.

IMG_3377.jpg

IMG_3381.jpg

Hoi Driesdeal,

Mooie TI, gefeliciteerd.
Leuk om er weer één bij te hebben in Nederland.
Viel plezier ermee en ik hoop hem snel te kunnen bewonderen.

Groet,
Simca 1100

Terug
Bovenaan