Sloperijfoto's, deel 3

Had forummer royvdstad niet een Maxi? Misschien kan die de onderdelen nog gebruiken. Wie seint 'm even in?

Oei, wat naar, die Maxi. Hoe zit 't eigenlijk: max de sloper een voor sloop "ingeleverde" auto alsnog verkopen als-ie naar hun mening nog goed genoeg is ?
Die "Daf" is natuurlijk een Volvo 66 GLS, een inmiddels behoorlijk zeldzaam actiemodel om de klanten te trekken, in afwachting van de komst van de Volvo 343.

244-55 zei:
Oei, wat naar, die Maxi. Hoe zit 't eigenlijk: max de sloper een voor sloop "ingeleverde" auto alsnog verkopen als-ie naar hun mening nog goed genoeg is? *1
Die "Daf" is natuurlijk een Volvo 66 GLS, een inmiddels behoorlijk zeldzaam actiemodel om de klanten te trekken, in afwachting van de komst van de Volvo 343. *2

*1 Waarom niet? De sloopregeling bestaat niet meer, dus zolang de papieren niet naar de RDW zijn opgestuurd kan de auto in principe weer gewoon worden verkocht. Nu is het helaas te laat, de auto is al aan het dak opgeschept met de heftruck.:(

*2 Ook ontzettend jammer. Maar het opschrift Marathon heb ik nooit eerder gezien, is dat origineel?

Nee, dat Marathon is niet origineel, dat is een benaming uit de Daf-tijd. Zou eigenlijk het interieur moeten zien om te bepalen of het een originele GLS is; dat was ook stemmig en seventies zwart met oranje...

Soms zijn er van die dagen dat ik liever niet dit forum had bezocht. De aanblik van die strakke Maxi met dat onberispelijke interieur ....:cry: .
Als dit soort auto's al op de sloop belandt, welke hoop is er dan nog voor andere niet courante klassiekers.
EMW kan wat mij betreft niet genoeg gepromoot worden.

En waarom pakken ze zo'n auto bij het dak op? Zo'n heftruk kan men er toch ook onder laten steken i.p.v. dwars door de voorruit? Na één regenbui kan je het interieur weggooien. Sorry hoor, maar ik zie hier een staaltje van onnodige kapitaalvernietiging waar ik slecht tegen kan. Zet zo'n klassieker in een fatsoenlijk, eervol hoekje.

244-55 zei:
Hoe zit 't eigenlijk: max de sloper een voor sloop "ingeleverde" auto alsnog verkopen als-ie naar hun mening nog goed genoeg is ?

In 1991 kocht ik een Peugeot 204 op de sloop voor 250 gulden. De papieren waren al ingeleverd. Er zat nog 1 kentekenplaat op de auto en zo'n deel 3 achter de voorruit. De aanschafbon + wat er nog over was van het kenteken + een RDW keuring waren genoeg om het originele kenteken weer terug te krijgen. (en een flinke restauratie van alle dragende delen natuurlijk...)

Die klungel van een sloper doet z'n naam eer aan en gooit z'n eigen glazen wel in ja.

Aan de andere kant... waarom gaan zo'n Dolvo en Maxi naar de sloop eigenlijk? Hebben de merkclubs geen magazijnen meer?

pfoej... Op die sloop stond toen ook een Seat Panda Terra (een cabriolet-uitvoering)
Ik kwam daar achter en ben toen praktisch meteen 's middags naar die sloop gegaan (dik een uur rijden) en heb die Panda toen gestript... Anders was 'ie ook weg geweest, en nu heb ik toch de zeldzame onderdelen nog kunnen redden.
Ik begrijp ook niet waarom die V66 GL'S naar de sloop gegaan is... Snappen mensen niet dat zoiets heel zeldzaam is? Zelfde geldt ook voor die Maxi...

Jullie zeggen eigenlijk wat ik al een aantal keren d8 bij het zien van de afgelopen foto's
Landen als frankrijk waar zoiets bijna vergroeid met de omgeving is een schril contrast met ons kikkerlandje waar alles zsm word platgewalst en in een hoek word gepropt zonder er bewust (bewust bedoel ik dus mee rekening houdend met de liefhebbers, niet het bewust slopen want dat kunnen we hier wel ;)) mee om te gaan.
Anderszijds werkt de sloopregeling dit wel in de hand, denk aan ruimtegebrek etc.
Hoezeer ik het ook betreur !!!

the Fox zei:
Soms zijn er van die dagen dat ik liever niet dit forum had bezocht. De aanblik van die strakke Maxi met dat onberispelijke interieur ....:cry: .
Als dit soort auto's al op de sloop belandt, welke hoop is er dan nog voor andere niet courante klassiekers.
EMW kan wat mij betreft niet genoeg gepromoot worden.

Ik ben het volledig met jou en de anderen eens. Ik was er enkel om een benzinslang van een BX te scoren, wat niet lukte bij een auto die zonder wielen te laag bij de grond staat. Uiteindelijk heb ik nog een half uurtje rondgelopen en zo her en der wat foto's gemaakt.
Bij heel veel auto's verbaas ik me dat zoiets op de sloop terecht is gekomen. Bijna geen enkele auto daar heeft totall-los-schade, dus er moet altijd een andere reden zijn geweest waarom een auto op de sloop is gedumpt. Al rondlopend probeer ik soms een reden voor een bepaalde auto te vinden, maar ik kom steeds uit op het feit dat de auto economisch totall los was en de eigenaar geen zin had om de auto op diverse advertentiesites te zetten en er lang mee moeten leuren. "Gewoon de sloop op, hup, opgeruimd staat netjes", zal dan de gedachte zijn geweest.

Zowat alle auto's op een hedendaagse sloop zijn van 1990. Het gevoel is daarom des te vreemder wanneer ik weer buiten ben en mijn BX uit 1989 start. Als ik 'm in 2007 niet voor 100 euro had gekocht, had ie er toen ook al zo bij gelegen, haar velgen afgerukt, ondaan van vloeistoffen en kreunend op de remschijven liggend op het beton. Pas na een paar kilometer gaat dat vreemde gevoel pas weer over en ben ik weer blij dat mijn oude nog wél rijdt.
Maar voor mij is een auto dan ook een liefhebbersobject en geen weggooiproduct...

Het lot van die Maxi is wel erg cru. Na 33 jaar alsnog weggeflikkerd worden als een leeg colablikje. Je zou verwachten dat de eigenaar wel beseft wat voor byzonders hij heeft. Als er iets aan zou mankeren, wat hij niet kon (laten) repareren, dan zou je verwachten dat de auto naar een ander goed (club)adres gaat. Vermoedelijk moest hij plotsklaps de deur uit (bv vanwege geen parkeervergunning meer of vanwege overlijden) en dan heb je wel een probleem. Zo'n auto slijt je niet zo makkelijk in de praktijk. Dan is voor sommige mensen maar één oplossing voor handen.

Zonder het gedrag van de sloper (sorry autodemonteur) goed te keuren: ik kan het wel begrijpen. Een Maxi is voor hem nou niet echt courante handel, ook niet in onderdelen. Zo'n sloper moet aan de efficiency van z'n toko denken, en dat pakt niet goed uit voor een auto als een Maxi. :cry:

Ik heb wel eens met de bewuste autodemonteur gebabbeld over de Citroën BX. Hij houdt er maximaal 2, omdat hij weet dat er een paar BX-liefhebbers in de buurt altijd wel langskomen voor onderdelen. Als hij op een dag ineens twee nieuwe BX'en binnenkrijgt, gaan die meteen plat. En dat snap ik ook wel, want hij heeft inderdaad zijn toko draaiende te houden en hij heeft altijd last van ruimtegebrek.

Ik snap eigenlijk in alle gevallen de reden van de autodemonteur, maar bij sommige eigenaren van auto's is het vaak gokken waarom een auto op een sloop is beland.

Al met al, voor ons als autoliefhebbers (wij zitten inmiddels niet voor niets op dit forum) zijn het vaak pijnlijke beelden.

Jouw verhaal is idd heel mooi en omschrijft het gevoel heel goed. Zo heb ik mijn vw bus van 1974 tussen het ijzer vandaan geplukt voor 500 gulden in 1999. Die stond als opslag op een caravan terrein. Telkens als ik instap denk ik weer aan die eerste dag. In de bossen van Chatillon had ik dat ook heel erg. Net als op een kerkhof wordt je er op een of andere manier heel stil van. Na uren rond lopen in het bos, genietend van alle moois, moest je wel weer naar huis. Maar als je het bos uit liep voelde het net als of je weer in de "boze " buitenwereld terecht kwam. Er raasden weer auto's langs en je moest 10 km verderop weer met je auto de snelweg op. Terug naar de realiteit van alle dag. Man ik mis die plek!!!!!

Dat is wel erg zonde ja van die Xantia!....

staat er nog veel oud spul?

@ XBXG..heb je een PBtje gestuurd!

Fuego 81 zei:
Zonder het gedrag van de sloper (sorry autodemonteur) goed te keuren: ik kan het wel begrijpen. Een Maxi is voor hem nou niet echt courante handel, ook niet in onderdelen. Zo'n sloper moet aan de efficiency van z'n toko denken, en dat pakt niet goed uit voor een auto als een Maxi. :cry:

Ik kan het ook wel begrijpen. Maar die 200 euro schrootwaarde... dat moet je toch kunnen missen? Gooi 't dan maar op 'maatschappelijk verantwoord ondernemen' en doneer zo'n auto, of z'n onderdelen aan een club. In ruil krijg je een paar advertenties in het clubblaadje. Vergroot je ook weer de kans dat je een paar andere onderdelen verkoopt.

Ach gossie...
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/nsu-1000c-97356076.html?fh_view_size=100
97356076_3_large.jpg

Volgens mij heeft die wagen een hele tijd in Roermond voor een huis gestaan. Zal eens kijken als ik er met daglicht voorbij kom. Weet dat het woonhuis verkocht is en de wagen een tijd verderop (ook met open raam) een stuk verderop in de straat stond. Leek wel alsof hij als schroot aan de straat was gezet.

nieuw hier, maar eigenlijk ook niet.
Ik volg namelijk met name dit topic al zeker een jaar. Waarom nooit registreren,...eigenlijk omdat ik niks te melden had o_O

nu komt het echter
Heeft niemand van jullie ERGENS nog een e21 gespot op een sloperij/achtertuin/schuur. Want ik zoek al een tijd naar specifiek een motorkap voor mijn 316 uit 1978 (zwart of olijfgroen). Eigenlijk is deze wagen natuurlijk te oud om nog op een sloop te worden gevonden, maar wie weet.

alternatief is natuurlijk een nieuwe laten spuiten,..maar dat loopt weer flink in de papieren, zeker gezien de staat waarin de wagen is (restauratie onwaardig naar mijn idee). Voorkomt overigens niet dat ik er met zorg mee om wil gaan.

PascalD zei:
Volgens mij heeft die wagen een hele tijd in Roermond voor een huis gestaan. Zal eens kijken als ik er met daglicht voorbij kom. Weet dat het woonhuis verkocht is en de wagen een tijd verderop (ook met open raam) een stuk verderop in de straat stond. Leek wel alsof hij als schroot aan de straat was gezet.

Vrijdag ben ik er met daglicht langsgekomen en hij staat niet meer in Roermond....

316 ook hoor, jeugdsentiment voor velen.:) Niets gespot, maar als ik nog eens op de sloop kom zal ik m'n ogen goed de kost geven.

Dus gewoon maar klakkeloos aannemen wat iemand schijft?

De achterklep is van een Golf, dat weet ik. Maar een I of II weet ik niet zeker. Ik zal het hun eens vragen, Luchjenbroers zit hemelsbreed een kleine twee kilometer hier vandaan.

Moet wel van een Golf I zijn, omdat in de klep van een Golf II de vorm van de achterlichten is te zien.

Geen foto's van mij, ook niet echt een sloperij, maar wel doodzonde.

https://www.topgear.com/uk/photos/car-graveyard-2011-10-29?imageNo=0

Dujardin zei:
Heeft niemand van jullie ERGENS nog een e21 gespot op een sloperij/achtertuin/schuur. Want ik zoek al een tijd naar specifiek een motorkap voor mijn 316 uit 1978 (zwart of olijfgroen). Eigenlijk is deze wagen natuurlijk te oud om nog op een sloop te worden gevonden, maar wie weet. Alternatief is natuurlijk een nieuwe laten spuiten,..maar dat loopt weer flink in de papieren, zeker gezien de staat waarin de wagen is (restauratie onwaardig naar mijn idee). Voorkomt overigens niet dat ik er met zorg mee om wil gaan.

Welkom! Een knappe motorkap van een E21 moet je nog wel kunnen vinden. Heb je een foto van de huidige staat? Er bestaan specifiek BMW-sloperijen in NL, b.v. hier wordt een kap voor € 67,50 aangeboden: E21 gebruikte motorkap Bij Gaos heb ik ook wel eens zo'n BMW gezien. Of mp kan je misschien wel helpen. De goede kleur gaat waarschijnlijk niet lukken. Maar als de kwaliteit niet zo uitmaakt, kun je incl spuitbus voor vijf tientjes een heel eind komen.

Hoi, ben al enige tijd dit forum aan het volgen, als liefhebber van oldtimers (heb zelf een Ford Capri 2.3S) vind ik het wel jammer van al die oldtimers die op de sloop belanden maar het levert wel mooie plaatjes op........
Heb tijdens mijn vakantie in Frankrijk ook wat foto's gemaakt van (sloop) auto's die ik graag wil posten maar aangezien ik geen ervaring heb met forums weet ik niet hoe dat moet, kan iemand mij dit ff uitleggen? Dan post ik mijn fotootjes..

Groeten Eddy

Caprioot zei:
Hoi, ben al enige tijd dit forum aan het volgen, als liefhebber van oldtimers (heb zelf een Ford Capri 2.3S) vind ik het wel jammer van al die oldtimers die op de sloop belanden maar het levert wel mooie plaatjes op........
Heb tijdens mijn vakantie in Frankrijk ook wat foto's gemaakt van (sloop) auto's die ik graag wil posten maar aangezien ik geen ervaring heb met forums weet ik niet hoe dat moet, kan iemand mij dit ff uitleggen? Dan post ik mijn fotootjes..

Groeten Eddy
Die foto's moet je eerst uploaden op betreffende plaatjes upload websites. Website zoals Imageshack. Je upload daar je foto en als je dat gedaan hebt krijg je een link zoals deze:
https://imageshack.us/photo/my-images/810/alpinae21dirt.jpg/

Dan moet je die link in de IMG Tags zetten, dat doe je door op het
img.gif
icoontje te klikken.

En als het goed is komt er dan zoiets uit

alpina1.jpg

Iets amerikaans denk ik, een international scout misschien, of misschien een pick up?

Ah zo dus
p1010020ap.jpg
, weet iemand wat voor wagen dit is /was? gevonden tijdens een wandeling in Frankrijk, mooi dat ze daar niets opruimen kom je nog eens iets leuks tegen

Gr. Eddy

929V6 zei:
Nee, geen Lada. Waar is die foto gemaakt?
Vanaf het dak bij mijn werkgever, op de sloperij erachter. Daar ligt voornamelijk Engels en Amerikaans spul, dus een International is goed mogelijk.
Lastig om de schaal van een auto in te schatten van zo'n afstand.

Afgelopen week moest ik ff bij de sloop langs. Van een paar wrakken heb ik wat plaatjes geschoten, oa een Chrysler Vision:

GroteFoto-IINYDOZ8.jpg

Terug
Bovenaan