Sloperijfoto's, deel 3

Leuk! Een Uno-liefhebber! Wij hadden vroeger een rode Uno (NN-19-LD) waarmee ik als kleine jongen heel Europa vanaf de achterbank heb gezien.

Een kale Volvo 144.

298volvo144.jpg

299volvo144.jpg

Vorige week een paar dagen op de zeilboot van mijn ouders gezeten. Zij waren er nog niet en zo heb ik samen met mijn vriendin het bootje mooi kunnen gebruiken als vakantiehuisje. In het dorpje bij de haven was nog een...tja...iets wat ooit een autobedrijfje was?
IMG_7592.jpg

IMG_7595.jpg

IMG_7594.jpg

IMG_7593.jpg

IMG_7596.jpg

IMG_7598.jpg

IMG_7599.jpg

IMG_7600.jpg

IMG_7602.jpg

IMG_7601.jpg

IMG_7604.jpg

IMG_7603.jpg

IMG_7605.jpg

IMG_7606.jpg

IMG_7607.jpg

IMG_7608.jpg

IMG_7609.jpg

Gr Jeroen

Oe, zie ik daar het achterlicht van een Volvo 480 op Volvo-foto? Zo'n mooi model, jammer dat 'ie daar is geëindigd...

Klassiekerrijder zei:
Zijn een Ka en een Sharan al zo weinig waard dat je ze maar kunt laten wegrotten?

Haha, die Ka vond mijn vriendin vooral jammer, rest vond ze maar rotzooio_O

Binnen stond buiten die 02 en G-Klasse enkel nog een W201 (C-klasse) en een Golf IV. Niet echt foto-waardig in mijn ogen ;)

Gr Jeroen

ForzaFerrari zei:
Oe, zie ik daar het achterlicht van een Volvo 480 op Volvo-foto? Zo'n mooi model, jammer dat 'ie daar is geëindigd...

Helemaal mee eens, want het zijn bijzonder fraaie auto's. Helaas roesten ze goed.
Er stonden er meerdere maar vond het te pijnlijk om ze allemaal op de foto te zetten. :cry:

Op de foto met de C-Kadett, zie ik ook nog bovenin, een leuke R5 vijfdeurs staan. Minimaal zo leuk als je het mij vraagt. Ik zal eerlijk zeggen, mijn eerste auto was een R5 driedeurs 1.1, maar dat is de auto die je toch koestert als zijnde eerste eigen opgedane ervaring met autorijden zonder rijschoolinstructeur naast je.

309alfagtv.jpg

Krijg toch stellig de indruk dat deze wagen overgespoten op de sloop is gezet. Of lijkt dat nou maar zo?

Baur, die W123's kunnen nog interessant zijn voor onderdelen, dus ik zou ook wel geinteresseerd zijn waar die verlaten garage is. Wel bijzonder trouwens, wie laat dat nou allemaal zo achter.

Groet Dromer

Deze kwam ik tegen op het C-forum.
Dit was tijdens de hevige overstroming in het zuiden van Frankrijk eerder dit jaar, bij een Citroën dealer op het terrein aldaar.

cata13.jpg

Hallo heef tiemand een interieurfoto van de skoda 120 van gaos. Ik zoek de schakelaar van de ventilator en alarmlichten met draden .Als iemand mij kan helpen graag.

zodan...het zal je nieuwe DS3 maar zijn....dan kan je weer lang wachten op je nieuwe wagen.....

Ciao Auke

XBXG zei:

ik zie een deel 3 zitten in de benedenhoek van deze blauwe Volvo....o_O..wie komt daar toevallig nog keertje in de buurt om deze voor me ( na toestemming wellicht)
eruit te vissen??

ciao Auke

Dat zijn dingen die je gewoon in je zak steekt. Als ik ze nog eens tegenkom op een sloperij zal ik ze voor je bewaren.

Zonde van al die leuke Skoda's. (n)

---

Waarschijnlijk één van de laatste Alfetta's op Nederlandse sloperijen.

315alfaromeoalfetta.jpg

316alfaromeoalfetta.jpg

317alfaromeoalfetta.jpg

318alfaromeoalfetta.jpg

@S120LS heb jij adressen van sloperijen in CZ?

2 jaar geleden mij mottig lopen zoeken, maar geen gevonden. Wellicht dat ik nog die kant opwil.

stoterstangen90 zei:
@S120LS heb jij adressen van sloperijen in CZ?

2 jaar geleden mij mottig lopen zoeken, maar geen gevonden. Wellicht dat ik nog die kant opwil.

Ik kijk altijd in Google naar 'Vrakoviste', 'Autovrakoviste' of 'Kosovsrot'. Op Google Maps vind je ze vaak ook makkelijk, en met GoogleEarth krijg je gelijk een idee hoe groot ze zijn. Maar adressen heb ik eigenlijk nooit. Omdat ik ontzettend veel rijd in Tsjechie kom ik altijd wel een sloperij tegen. Die waar ik was dit jaar zit vlak bij Mlade Buky (nabij Trutnov) waar hij aan de hoofdweg zit (de 14 geloof ik). Maar bij Mlada Boleslav (tussen Mlada Boleslav en Praag langs de snelweg) zat er ook altijd eentje, en rond Praag zitten er ook een paar. Ze zitten soms in oude kasteeltjes, half in de bossen of ergens op een binnenplaats. Maar er zijn er inmiddels ook een aantal verdwenen. Vandaar dat ik altijd even op Google kijk voordat ik ernaartoega, je weet nooit wat er nog is.

Trouwens, de 'sloopgolf' van echt oude wagens is daar nu ook ten einde, ze krijgen tegenwoordig vooral de oude Westerse spullen en Felicia/Favoritjes binnen. Ik heb trouwens het idee dat er wat meer onderin Tsjechie meer oude wagens rondrijden dan in het noorden, ook op de sloperijen zie je dat terug. Tegenwoordig plukken ze de oude binnengekomen wagens niet eens kaal, ze drukken ze met nette interieurs, chromen bumpers en andere bruikbare dingen direct plat. De kans dat je iets bruikbaars op de sloop tegenkomt is erg klein. veel sloperijen zijn gewoon oud IJzerhandelaren, die auto's, wasmachines, prikkeldraad en constructie-staal gewoon op één hoop gooien.

Misschien loont het om eens een kijkje te nemen op Hongaarse sloperijen. Ik reed deze vakantie voorbij Wenen de grens naar Hongarije over (bij het plaatsje Sopron) en verbaasde me over de hoeveelheid oostblokblik dat daar nog rijdend te aanschouwen is: gelijk over de grens spot je oude Lada's, Skoda's met de motor achterin en zelfs nog Trabantjes! Om maar te zwijgen van de oude Ikarus bussen die nog dienst deden in het stadje.

@ XBXG: bedankt voor die Volvo-foto's!
Ik begrijp dat die genomen zijn bij Gaos in Emmeloord? Ik denk dat ik er eens naartoe ga voor wat onderdeeltjes voor m'n 345.

XBXG zei:
Dat zijn dingen die je gewoon in je zak steekt. Als ik ze nog eens tegenkom op een sloperij zal ik ze voor je bewaren.

graag...wellicht staan er nog meer waar het toevallig nog op zit....
Bedankt alvast!

Toch wel erg leuk om eens rond te neuzen, tussen al dat oude spul!

S120LS zei:
Tegenwoordig plukken ze de oude binnengekomen wagens niet eens kaal, ze drukken ze met nette interieurs, chromen bumpers en andere bruikbare dingen direct plat. De kans dat je iets bruikbaars op de sloop tegenkomt is erg klein.
Wat een sukkels. Over pakweg 5 tot 10 jaar is dat spul goud waard. Dat zie je ook op oldtimerbeurzen in NL. Sloperijen die in eerdere jaren de auto's netjes hebben gedemonteerd en de onderdelen keurig hebben opgeslagen, slaan nu munt uit hun zorgvuldigheid.

Terug
Bovenaan