Sloperijfoto's, deel 3

Ben ook wel benieuwd waar de foto van die R4 genomen is.. Ben nog zoekende naar enkele R4 onderdelen.

Wat een leuk topic! beetje de nederlandse versie van forum-auto.com :D Ook leuk dat hier liefhebbers zijn van Franse klassiekers zoals Simca en de Renault Dauphine

J.R. Riviéra zei:
Wat een leuk topic! beetje de nederlandse versie van forum-auto.com :D Ook leuk dat hier liefhebbers zijn van Franse klassiekers zoals Simca en de Renault Dauphine

Voor de volledigheid even een linkje naar het wereldberoemde topic op FA: klik. ;)

(Zo her en der staan er nog wat foto's van mij tussen).

Eveneens fraai is het topic over het einde van de legendarische sloperij van Kaufdorf: klik.

De foto's van de sloperij zijn bij de duitse grens genomen, buurt van Enschede.

ddrman zei:
weet iemand zo'n karretje op de sloop ik zoek zo'n spatbord
630639875large.jpg

omdat de mijne door een klapband is gescheurd (zie foto) wie o wie kan me helpen

Niet gaan repareren.
Die spatborden kosten geen drol, dus gewoon vervangen.
https://www.soer.nl/index.html
Even zoeken tussen de aanhangwagenonderdelen.;)

Op een bedrijventerrein bij Zutphen, nabij het spoor, vlakbij Burton Car Compagny. Veel Mercedessen uit de G-klasse in zeer uiteenlopende staat.

GroteFoto-ECFRJGAB.jpg

GroteFoto-HNCIDVLG.jpg

GroteFoto-R67SP6WT.jpg

Verdorie, ik was juist op zoek naar een donor dak van een Autobianchi A112 en juist alleen dat deel van de auto is niet meer bruikbaar :D

Een auto die volledig uit het hedendaagse straatbeeld is verdwenen: een Fiat Croma 2.5 V6 uit 1994.

281fiatcroma25v6hplv801.jpg

282fiatcroma25v6hplv801.jpg

:D Goedemiddag iedereen. Ik heb me na het lezen van alle 3 de slooptopics maar eens aangemeld. Als ik van de week op de sloop ben zal ik ook eens wat foto's maken en uploaden.

Ik had wel gelijk een vraag :) . Weet iemand nog een porsche 944 type1 of een alfa 75 te staan voor weinig?liefst omg. breda? Ik ben voor mijzelf op zoek naar een hobby auto. Maar wat ik weet te staan zijn auto's die of bijna in 2e breken of die schreeuwend duur zijn :( . Zo weet ik in tilburg een alfa 75, 1.8 te staan voor 750 euro. Maar daar moet een compleet nieuwe bodem in inc wielkasten, dorpels, voorschermen en chassisbalken :cry:

gr. pieter

the Fox zei:
Verdorie, ik was juist op zoek naar een donor dak van een Autobianchi A112 en juist alleen dat deel van de auto is niet meer bruikbaar :D

In tegenstelling tot de rest van de carrosserie? :p

Die A112 intrigreert me diep sinds ik tijden geleden ervan al foto's zag opduiken in dit topic... als ik een grote tuin zou hebben zou ik hem kopen en neerzetten als ornament:D

D. Elzinga zei:
Die A112 intrigreert me diep sinds ik tijden geleden ervan al foto's zag opduiken in dit topic... als ik een grote tuin zou hebben zou ik hem kopen en neerzetten als ornament:D

Dat doen ze hier in de buurt wel, maar daar denkt de gemeente anders overo_O

Iemand had blijkbaar andere randen voor de wielkasten van zijn Daf nodig. Ik heb nog niet eerder gezien dat een sloopauto op deze plek van plaatwerk is ontdaan.

1952 Humber Super Snipe Touring Limousine in a St. Petersburg junkyard
2005-5-18_HumberSS52FrontWeb-Large.jpg

2005-5-18_HumberSS52RearWeb-Large.jpg

Uit 74?? weet je dat zeker, volgens mij is dit zo'n poolse remake uit de jaren 80, wat roest betrefd zit ie best nog wel goed in de lak.
Voor deze 124 zie je trouwens de veel populairdere 127 (de rode)

Er stond inderdaad 1974 op het stickertje. Die stickers fotografeer ik namelijk van elke sloopauto die ik fotografeer.

2 127's.

289fiat127.jpg

290fiat127.jpg

291fiat127.jpg

Wel grappig dat ze die Seat Marbella bij de Fiat's hebben gelegd. Zoveel Fiat is er namelijk niet aan een Marbella (heb zelf een Marbella gebruikt als donor voor mijn Panda uit 1982, maar er was meer verschil dan overeenkomst..)

Bij GAOS staan de meeste auto's per merk, maar het viel me op dat de Seats een beetje overal te vinden waren.

De eigenaar van het bedrijf maakt zich druk om zo'n stomme schuur. Zo'n schuur bouw je wel weer op met verzekeringsgeld, maar die Oldtimers krijg je nooit meer terug :cry:. Mijn traanbuizen zijn inmiddels leeg.

Tja, de plekjes zijn leuk bijgewerkt, het interieur daar in tegen is wel een beetje op, kan het zijn dat ie een miljoen gedraait heeft?
Waarschijnlijk te koop gezet, toen apk verlopen, prijs nogmaals laten zakken, en toch maar de sloop bellen die bied vaak tussen de 50 en 250.
Je hebt hem dan niet meer omhuis staan, en dat is wat je wilt.!

Tsja, ik kan de eventuele gedachtengang van de vorige eigenaar wel begrijpen, maar dit soort Volvo's is toch behoorlijk populair in Nederland. Bied 'm dan aan bij een van de Volvo clubs zou ik zeggen. :rolleyes:

Zo hé die staan er al een tijdje, er zit nauwelijks meer iets bruikbaars aan.
Is dit ook GAOS?
Zijn er eigenlijk wel duitse wrakken daar?, en dan met name de audi's?

Dit is nog steeds GAOS. Ik heb wel wat foto's van Duitse auto's, maar niet zoveel (die komen nog).

@XBXG: 't Is niet waar, een Fiat Uno in precies de goeie kleur! Weet je nog in welke staat die was?
Kan iemand vertellen of zo'n deurtje past in mijn Uno-serie 1 (de Uno op de foto is een MK2)?

https://a.imageshack.us/img715/7387/291fiat127.jpg

Terug
Bovenaan