Sloperijfoto's, deel 3

D. Elzinga zei:
opel-omega zei:
Als de eigenaar nooit gevonden is..... Even 2 stuks op een trailer zetten en 1 goede van maken:)

Ze staan wel bij dit huis, alleen is de eigenaar nooit aanwezig (de ontdekker zag de auto's voor eerst reeds in 2005).

orqq2c.jpg

Ze zijn in ieder geval vanaf de openbare weg zichtbaar:

2ezqzbt.jpg

Ken het verhaal, zonde van de Cossies.... daar zijn genoeg liefhebbers voor de vinden.
Ik heb op het Sierra forum meerdere foto's gezien, er stond zelfs een inmiddels zeldzame maar legendarische Sierra vleugelCos tussen... het verhaal ging dat die persoon ze spaarde, maar meer ook niet!

stoterstangen90 zei:
the Fox zei:
En wat te denken van de vele Kevers uit 1963 die zijn opgeofferd voor de Herbie films. De laatste Herbie film was er één teveel.
Zouden ze daar niet gewoon wat recente Mexicokevers voor gebruikt hebben?
Nee, Mexicokevers hebben grotere ramen, andere spatborden en ander interieur e.d.

Een BX Toulouse met maar 156.903 kilometers.

XM Exclusive, zonde:

Een D-Kadett en een Honda Jazz en een Mercedes:

Een Mitsubishi colt Coupe, ofwel Proton Putra:

En tenslotte nog een zoekplaatje:

Ik kom regelmatig langs het Shell-tankstation in Baarn, en daarachter staan altijd een flinke hoop oude wagens. Onderstaan Streetviewbeeld is al oud, maar de Bedford Camper staat er heel lang, en er staan ook altijd een hoop CRX's (vandaag telde ik er 6) tevens staat er al een redelijke tijd (nog niet op de Streetviewfoto) een gele Fiat 600.

2v7xnhi.jpg

Een dagje later dat gepland maar ik was gisteren later klaar met de generale repetitie dan verwacht dus dan nu maar:

1002246.jpg

1002247j.jpg

1002249b.jpg

1002252j.jpg

Wat trouwens wel heel raar is is dat de APK sinds 1999 verlopen is maar de auto in 2008 voor het laatst verkocht is. In die jaren heeft de auto echt niet meer gereden aan de staat te zien.

Vreemd, dat zoiets jarenlang opvallend op de openbare weg geparkeerd kan staan zonder weggesleept te worden. Die kentekenplaten zijn wel een opvallend punt... hij ziet er overigens niet zo slecht uit, aan de buitenkant.

De NS Slopertour 2010 rijdt tot Bludenz toe

m1by0a8bjxfl_800.jpg

m1by0a8bgffj_800.jpg

m1fyhnbb38fk_800.jpg

In Oostenrijk is woensdag een goederentrein ontspoord met daarop zo’n tweehonderd Dacia’s. Die kunnen worden afgeschreven voordat ze nog maar een kilometer hebben gereden.

In Bludenz in Oostenrijk is afgelopen woensdag een goederentrein ontspoord met daarop Dacia’s die vanuit de fabriek in Roemenië naar Frankrijk werden vervoerd. Het betreft zo’n tweehonderd Logans, Sandero’s en Dusters.
Volgens de eerste onderzoeken is een remprobleem de oorzaak van het ongeluk. Toen de trein een bocht naderde, weigerden de remmen waarna tien wagons kantelden. De overige zes reden nog honderd meter door voordat ze ontspoorden.

Zonde maar het levert wel bijzondere plaatjes. Em beter dit dan een passagierstrein. :rolleyes:

Het front zat er nog aan. Ik ben helaas vergeten om een foto van de voorkant te maken... :T

Misschien krijg je daar nog een keer de gelegenheid voor. Ik vind Bedfords geinige wagens, juist vanwege het front, dat probeert Amerikaans stoer te zijn maar zich net niet aan de Engelse knulligheid weet te ontworstelen.

Stammen de lampen van een Bedford (vertimmerde Blitz toch?) niet van een Ascona A/Kadett B?

Gr Jeroen

Baur zei:
Stammen de lampen van een Bedford (vertimmerde Blitz toch?) niet van een Ascona A/Kadett B?

Gr Jeroen

Nee, met de Opel Blitz heeft de Bedford CF technisch niets van doen. Wel werd dat model in de jaren zeventig in Duitsland "Bedford Blitz" genoemd en van Opel-logo's voorzien, omdat de echte Opel Blitz (alleen verkrijgbaar met dorstige zescilinder benzine- of uiterst trage Indénor-dieselmotor) inmiddels niet meer aan de man te brengen was.
De lampen zijn voor zover ik weet uniek.

2 auto's met een nette kilometerstand:

Een Citroën Xantia Break automatic op LPG uit 1996.

dsc409xantia20ibreakaut.jpg

dsc410xantia20ibreakaut.jpg

dsc411xantia20ibreakaut.jpg

En een Citroën XM turbodiesel uit 1995.

dsc412xmturbod1995.jpg

dsc413xmturbod1995.jpg

Dit waren alle foto's van de Blitz, maar ik heb nog genoeg foto's over voor de komende weken. :p

Vandaag op het terrein geweest van een BHV-praktijkcentrum in Ambt Delden. Daar stond een zielige oude Fiat Panda als oefenobject voor motorbranden. De achterzijde zag er nog zeer bruikbaar uit, verder was het een triest aanzien.

De witte T3 die rechts van de hyundai bus staat, mist een stuk dako_O

Waar zou die toch op zijn gekomen???:):)

Vorig jaar genoeg rondgelopen, en delen weggeslepen... Was niet kruiwagenvriendelijk die hoek:(:p

Autodemontagebedrijf het Viaduct in Zutphen:

Even mijn eigen Kever vereeuwigen met het bijzondere uithangbord
GroteFoto-JDRUDO3O.jpg

De Volvo hoek
GroteFoto-SIFRXWDI.jpg

GroteFoto-3YKT4M8H.jpg

Ook Twingo's komen aan hun einde
GroteFoto-SCVNECU4.jpg

Ga hier trouwens nooit bij het hek staan als je een foto wilt nemen na sluitingstijd!!! Het leverde mij een flinke beet in mijn onderarm op van een vuile tering hond die volkomen onaangekondigd van opzij kan aanrennen en zich vastbeet voordat ik het in de gaten had. Twintig minuten nadat ik de Twingo-foto had genomen zat ik in het ziekenhuis vanwege een open wond. Voor mensen die tegen bloed kunnen, hier een foto van de gevolgen: Pas op voor de hond

XBXG zei:
Jemig, gebeurde dat nou buiten het terrein?

Nee, ik stond bij het hek, mijn fotocamera bij mijn neus, mijn ellebogen net iets door de spijlen van het hek. Ik had wel een hondenhok gezien, maar geen hond. Geen geblaf, geen gegrom tot dat ik plots een dreun voelde tegen mijn rechterarm. Ik dacht eerst dat het hek onder spanning stond. Maar een fractie van een seconde later zag ik een woest rukkende herder aan mijn arm hangen. Ik heb mij los kunnen rukken, ben naar mijn auto gerend en linea recta naar het ziekenhuis gereden. Ik was niets eens geschrokken, voelde geen pijn, zo verbaasd en verrast was ik. Tetanusprik, antibioticumkuur van een week en maandag terugkomen voor controle van de wond. Ik kom voorlopig even niet meer in de buurt van sloperijen:(.

DDCNL_Pascal zei:
De 70-JK-24 zou een AMI Super Break moeten zijn in de kleur oranje.... :rolleyes:

Dat wás inderdaad een Ami Super, maar daar is gewoon de koets van een eend op gezet. Je ziet de 4-cilinder GS motor nog onder de motorkap.

Mooi terrein vol leuke auto's trouwens. Als ex-2CV en Dyane-bezitter was het altijd een gruwel om je oude auto een tweede leven te zien krijgen als Burton. Maar van alle 2CV kitcars vind ik de Burton toch wel de leukste.

@The Fox!! Bizar!! Bedankt voor de plaatjes!!

Heel veel sterkte met het genezen van je arm, en hopelijk houd je er geen lichamelijke ernstige gevolgen aan over...

Van mij had die hond de kogel gekregen, als hij mij had gebeten, eerlijk waar!!!

Tja, firma's met herdershondgarantie moesten gewoon verboden worden. Tuurlijk bewaken van je eigendommen prima maar een valse herder kan natuurlijk niet, een fatsoenlijk gesprek kent men veelal niet meer hede ten dagen.
@ the fox : sterkte !

Ik hoop voor je dat de wond goed geneest, ik heb iig nog steeds de littekens sinds ik als kind door een herdershond in m'n hoofd gebeten ben.

Ik zie trouwens nog een 2CV Special op je derde foto, die zijn best zeldzaam.

Klassiekerrijder zei:
Dat noem ik wel opoffering, jezelf aan de honden voeren voor een paar goede foto's... :) Sterkte ermee.
Ik heb wat over voor mijn mede-forummers :D. Maar meer dan één ledemaat wil ik eigenlijk niet opofferen.

Ik zag zojuist pas op de foto van de Volvo 480 dat aan de voorzijde twee bakken staan waarvan ik in eerste instantie dacht dat het wieldoppen waren o.i.d. Nadere beschouwing wijst uit dat het gaat om een voer- en een drinkbak van reuzenformaat. En die zijn vast niet bedoeld voor een chiwawa :).

Ik kom wel eens bij Burton, maar echt niet alle eenden daar staan voor de slacht...
Zo'n gele 2CV4 special zonder achterruitje is inderdaad zeer zeldzaam! Alleen die is wel heel erg slecht qua plaatwerk, hopelijk word die nog wel gered..
Burtons zijn wel de leukste kit-cars op basis van een eend naar mijn mening, en als je er een kan bouwen met zo'n AMI Super blokje wil het ook wel lekker vooruit. :LOL:

Terug
Bovenaan