Spyker - de kat met de negen levens - uit surseance (p.2)

BRG

Wegverkenner
Auto55.be zei:
Het is nog maar eens een nawee van de mislukte Saab-overname. Exact twee jaar geleden plaatste de beurswaakhond het aandeel al op een straflijst omwille van een te slechte financiële situatie. En langer dan 2 jaar mag het bedrijf daar niet op staan. Spyker vliegt bijgevolg van de beurs en zal nu voor de handel moeten uitwijken naar Euroclear Amsterdam.

Een aandel is nu amper 23 cent waard, terwijl het in 2006 ooit piekte boven 20 euro. En wie denkt daarmee in te kunnen schatten hoe hard het bergaf ging met het bedrijf, zit nog slechts aan de top van de ijsberg. In 2011 kreegt de belegger immers al eens 1 nieuwe aandeel in ruil voor 100 (!!) oude.

2006 : 1 aandeel = 20 EUR

2011 : 1 aandeel = 100 aandelen

2013 : 1 aandeel = 0,23 EUR

of een waardevermindering 1/100.000 :eek:
Hij had beter al zijn auto's in stock gehouden, die waren waardevaster dan zijn aandelen...

Zonder koppen kan je geen spijkers slaan.

Hoe groot is de kans dat deze aandelen weer wat waard worden?

bnr zei:
Spyker had nooit naar de beurs gemogen. Dat vindt de Vereniging van Effectenbezitters, meldt RTL Nieuws. Volgens de VEB had de beursgang niets met beleggen te maken, maar met gouden bergen beloven.

Spyker heeft de afgelopen 9 jaar op de beurs nooit winst gemaakt. Beleggers hadden er dus weinig aan. Maar topman Victor Muller lijdt zelf ook een flinke strop, zegt Robert van den Oever, Spyker-watcher en mede-auteur van het boek 'Saab over de kop'. Want Muller had flink willen cashen.

"Door het bedrijf naar de beurs te brengen, de koers flink in waarde te laten stijgen en dan op enig moment zijn belang of het hele bedrijf te verkopen aan een ander. Zodoende had hij de miljoenen die hij er dus zelf heeft ingestoken, ruimschoots willen terugverdienen. Maar dat gaat nu dus niet meer gebeuren", zegt Van den Oever.

Vrijdag is de laatste dag dat er in Spyker kan worden gehandeld. Maandag wordt de beursnotering beëindigd. En niet alleen voor Muller is dat een bittere pil, ook het automerk gaat dit flink voelen. "Voor de gemiddelde belegger is het geen succes geweest. Maar voor Spyker zelf is dit een zware klap. Want door het verdwijnen van de beursnotering zijn ze hun belangrijkste financieringsmiddel kwijt. Het uitgeven van nieuwe aandelen was voor CEO Victor Muller lange tijd zijn belangrijkste bron van inkomsten. En die valt nu weg."

Patrick Beijersbergen van de Vereniging van Effectenbezitters, zei vrijdag op BNR al niet te treuren dat het automerk van de beurs verdwijnt. "Wij vinden het geen ramp dat Spyker de beurs gaat verlaten. Het is een aandeel dat beleggers van begin af aan heel veel teleurstellingen heeft bezorgd en het is misschien maar goed dat er nu een keer een einde aan komt."

Oud nieuws, BRG ;)

Vanmiddag Victor gehoord @ Tros Autoshow.

Hij doet voorkomen alsof ie er blij mee is. "focus op de kern van het bedrijf" "geen gedoe meer met de randzaken"
"wij gaan een nieuw model bouwen"
"niet in Zeewolde, want daar is geen ruimte voor een productielijn (lopende band)".
"met enkele weken de contracten rond met een bedrijf" dat in opdracht van derden de productieband aanzet.

Motor? Kan uit Japan of Europa komen..

Tja, jammer dat het bedrijf nu niet 'verplicht' op gezette tijden moet communiceren met de buitenwereld..
Nu blijven de slechte verhalen binnenskamers en worden de persberichten nog 'ronkender' dan ze al waren..:)

Re: Het uitgeven van nieuwe aandelen was voor CEO Victor Muller lange tijd zijn belangrijkste bron van inkomsten.

Dat geeft toch wel te denken.

Het is een aandeel dat beleggers van begin af aan heel veel teleurstellingen heeft bezorgd en het is misschien maar goed dat er nu een keer een einde aan komt.

Ja, dat zijn ook kleine beleggers die door Muller zijn genaaid. Opzouten met die vent.

Ik hoop het. Wat mij betreft mag hij nog wel even doorgaan met Spyker. Als hij er zelf geen vetrouwen in had gehad zou hij er toch geen eigen geld in gestopt hebben?

Waar kun je die aandelen kopen? Voor €0,23 wil ik ook wel een stukje Spyker bezitten :)

Spyker N.V
Edisonweg 2
3899 AZ Zeewolde
The Netherlands
T: +31 (0)36 535 87 87
F: +31 (0)36 535 87 80

Spyker zei:
Thank you for your interest in Spyker. As per 16 September 2013 the shares in Spyker N.V. are no longer traded over the stock exchange. In the near future only shareholders of Spyker N.V. will have access to this investor page via a user account. Shareholders are encouraged to sign up for an account here: investor@spykercars.com

Dakloos zei:
Ik hoop het. Wat mij betreft mag hij nog wel even doorgaan met Spyker. Als hij er zelf geen vetrouwen in had gehad zou hij er toch geen eigen geld in gestopt hebben?

Het gaat niet zo zeer om zijn vertrouwen.

Hij stopt er geld in en probeert met veel bla-bla de aandelenkoers op te pompen om zijn aandelen met dikke winst te verkopen.

Als zo iets lukt met een realistische koersstijging (gebaseerd op resultaten) heb ik er alle respect voor. Maar dit ging puur om speculatie en manipulatie. De tent heeft nooit winst gemaakt en ik vermoed (met anderen) dat het ook nooit kon worden verwacht.

Meeuw zei:
Hij stopt er geld in en probeert met veel bla-bla de aandelenkoers op te pompen om zijn aandelen met dikke winst te verkopen.

Hier heb ik toch ook wel zwaar respect voor, niet veel mensen kunnen zeggen dat ze geld kunnen verdienen met bla-bla. Toch knap als iemand dat kan!

Ah, kapsalon Autoweek is ook weer los en alle roddeltantes zijn weer aanwezig. Hè, gezellig! :)

JP2010 zei:
Ah, kapsalon Autoweek is ook weer los en alle roddeltantes zijn weer aanwezig. Hè, gezellig! :)

Autoweek is héérlijk met een lekker trapistje en bakje chips er bij, eigenlijk moeten we nog een klaagbaak hebben zoals FOK!. Zéér vermakelijk :D

Niet actief, maar ik ben vooral lezer van vooral ''Klaagbaak'' en ''Onzin voor je leven!''. Heerlijk laag en vooral flauw niveau om eens goed te kunnen lachen, uiteraard is dat trapistje wel vereiste :) Actief reageren doe ik echter niet...

Meeuw zei:
Dakloos zei:

Het gaat niet zo zeer om zijn vertrouwen.

Als zo iets lukt met een realistische koersstijging (gebaseerd op resultaten) heb ik er alle respect voor. Maar dit ging puur om speculatie en manipulatie. De tent heeft nooit winst gemaakt en ik vermoed (met anderen) dat het ook ooit kon worden verwacht.
Ah, dus jij gelooft er wel in? ;)

Ik denk (hoop) dat het wel om meer ging dan puur speculatie en manipulatie. Ik heb ook wel eens onrealistische verkoopcijfers voorbij zien komen, maar ik denk nog steeds dat Victor Muller oprecht een toekomst zag in Spyker en daar zelf ook ontzettend hard voor geknokt heeft. Als het hem puur om het geld ging had hij zijn geld beter kunnen besteden, of had hij er veel eerder uit moeten stappen.

Het is zonde dat er altijd zoveel te doen is om Spyker. De auto's spreken voor zichzelf. Sommigen zullen het ontwerp iets te veel van het goede vinden, maar het heeft wel een eigen identiteit.

Twix zei:
Het is zonde dat er altijd zoveel te doen is om Spyker. De auto's spreken voor zichzelf. Sommigen zullen het ontwerp iets te veel van het goede vinden, maar het heeft wel een eigen identiteit.

Ja, maar de productie is niet kostendekkend...
Dan weet je het wel hé.

@ Dakloos: n toegevoegd (goed gezien).

Het belangrijkste financieringsmiddel was de uitgifte van nieuwe aandelen. Muller kon daardoor niet eerder uitstappen omdat
- verkoop van zijn aandelen voor het bedrijf niets oplevert maar wel de kopers afroomt die de nieuw uit te geven aandelen moeten gaan kopen,
- het niet goed is voor het vertrouwen van beleggers als de grootaandeelhouder het hazenpad kiest.

Het stiekem verkopen van aandelen (à la Nina Brink) is vanwege de meldingsplicht niet toegestaan.

Spyker en ook de 'transmissie' hobbyisten van Antonov ~ loodzware gebakken lucht.
Dat mensen hier nog een seconde tijd aan besteden is mij een raadsel.

Waarschijnlijk gaat het om een enkele thrill-seeker of gepensioneerde rakker met teveel fantasie.
Want ieder met gezond verstand weet dat je met een egomaan als VM geen bedrijfseconomisch avontuur aan moet gaan.

Overigens is er een alternatief platform waar je nog kan handelen in / spelen met het aandeel.

Ik heb daar verder onvoldoende verstand van om te oordelen wanneer hij dan had moeten uitstappen, dus ik wel best van je aannemen dat daar geen reële mogelijkheid voor was. Toch blijft mijn idee dat als hij het puur voor het geld deed hij beter zijn geld en tijd in een ander project had kunnen stoppen.

Maar ik schreef ook tussen haakjes 'hoop'. Als autoliefhebber hoop ik gewoon dat het bedrijf het red. Niet alleen omdat het een Nederlands merk is maar ook omdat ik net als Twix vind dat het merk wel echt een eigen identiteit heeft. Het is niet een van de velen projecten waar je na een concept (of photoshop) niets meer van hoort.

Ik hoop(te) ook wel dat zo'n Nederlands product het zou redden. Net zoals ik hoopte dat het met Saab nog wat ging worden. Dat had ik VM ook van harte gegund en zou goed zijn voor de BV Nederland.

Maar nu heb ik toch wel de indruk dat er veel kleine beleggers het schip zijn ingegaan, waarbij je je kunt afvragen of dat ook was gebeurd bij een wat eerlijkere berichtgeving. De grote beleggers wisten wel dat zij hun handen niet moesten branden aan een dergelijk aandeel.

Het kan ook gewoon nu zijn dat VM uiteindelijk verkeerd gegokt heeft, zowel bij Spijker als Saab. In hoeverre zijn privévermogen daarbij wel dan niet aangetast is kan ik niet beoordelen. Zulke types weten drommels goed wat ze financieel nog achter de hand hebben.

Misschien kan die hele handel nog aan 23 cent per aandeel aan de Chinezen verkocht worden?

Miljoenenclaim voor Spyker

Sportwagenbouwer Spyker heeft een miljoenenclaim ontvangen van een bank in Letland. Het bedrijf in Zeewolde, dat 4 jaar geleden nog het Zweedse Saab overnam, is niet meer in staat salarissen van medewerkers te betalen.

Spyker vecht afwijzen claim tegen GM aan

Dit bleek maandag tijdens een rechtszaak van het voormalig hoofd juridische zaken tegen zijn ex-werkgever, schrijft De Telegraaf. Spyker weigert al een half jaar zijn loon over te maken.

Volgens financieel directeur Arjen Dikken van Spyker is de sportwagenfabrikant onlangs veroordeeld tot een schadeclaim van 2,3 miljoen euro, afkomstig van de Letse bank LKB. De bank financiert de machines waarmee de sportwagen Spyker C8 Aileron in Engeland zou worden geproduceerd."Maar de machines zijn nooit geleverd en het Engelse bedrijf waar we gingen bouwen is failliet”, zegt Dikken. Spyker-topman Victor Muller laat weten dat de claim wordt aangevochten.
https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/544754-1402/miljoenenclaim-voor-spyker?s_cid=blogitems

Leuk, weer een nieuwe claim in deze VM soap :rolleyes:

Vooralsnog haal ik uit het artikel niet dat alle medewerkers achterstallig loon hebben.. de beste man zal om een andere reden geen salaris meer ontvangen...

Vreemd dat nu een beroep gedaan wordt op 'failliet productiebedrijf in Engeland' (Coventry Prototype Panels..) 'waar wij wilden produceren'.
Ooit misschien wel.. maar na dat faillissement schijnt Spyker enkele benodigde machines gekocht te hebben om productie in Zeewolde te kunnen doen. Kennelijk met dat geld van LKB bank.

Machines nooit geleverd.. dan zal er toch ook geen geld betaald zijn?
Dan had VM wel een claim bij de curator van CPP ingediend, nietwaar?

Vermoedelijk is destijds dat geld van LKB bank in een ander gat gestopt om te dichten..

Aanvullende informatie:
https://www.beursonline.nl/Forum/Topic/1279875/1/SWAN-weer-onder-de-naam-SPYKER.aspx
(2012)

het einde nadert?

https://www.quotenet.nl/Nieuws/Spyker-kan-geen-24.000-betalen-aan-ingehuurde-jurist-advocaat-overweegt-faillissementsaanvraag-106323

wellicht niet... obligatielening bij Spyker...

geen rente, maar een auto retour voor je geld..
Eigenlijk een aanbetaling van 100%, 48 maanden vooruit..

Wie is er zo gek? :)

https://www.automobielmanagement.nl/nieuws/auto-economie-binnenland/nid18791-creatief-met-cash-obligatie-spyker-in-ruil-voor-b6-venator.html

Veiling inboedel Spyker gaat door

ZEEWOLDE (AFN) -
De veiling van de inboedel van sportautofabrikant Spyker Cars gaat vooralsnog gewoon door. De website van veilinghuis Troostwijk vermeldt dat belangstellenden vanaf maandag online kunnen bieden op exclusieve Spykers, prototypes, 85 Audi V8-motorblokken en versnellingsbakken.
De executieveiling in opdracht van de Belastingdienst berust volgens Spyker-directeur Victor Muller op een misverstand. De openstaande schuld aan de Belastingdienst is volgens hem woensdag al betaald. Maar het kost de fiscus kennelijk onnodig veel tijd om de betaling te traceren, zegt hij. ,,We hadden een ding met de Belastingdienst, maar dat is achterhaald. Wij hebben alles betaald. Een storm in een glas water'', aldus Muller.

Het feit dat de veiling nog niet offline is, komt volgens Muller dan ook door de trage verwerking van de fiscus. ,,Het kost ze verrassend genoeg veel tijd om zo'n betaling te traceren. Ze hebben alle referentienummers en bewijzen. Dat ze anno 2014 een elektronische betaling niet snel kunnen zien, is voor normale stervelingen niet voor te stellen. Maar het is een feit. Het is al 48 uur lang niet gelukt", zei Muller vrijdag nog tegen BNR Nieuwsradio. Hij noemde het 'vervelend en schadelijk' voor zijn bedrijf.

Troostwijk liet weten nog geen bericht te hebben ontvangen van de Belastingdienst om de veiling te annuleren. De online executieveiling sluit op 28 juli. Op 25 juli is er een kijkdag.
https://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/22820872/__Veiling_inboedel_Spyker_gaat_door__.html

nog wat meer informatie: https://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-autoshow/731824-1407/victor-muller-belastingschuld-is-woensdag-betaald

Mooi weer om te lezen hoe VM de bal naar een ander passt.
Het is, verrassend, Spyker kennelijk ook niet gelukt om op tijd te betalen aan de fiscus;)

Als die veiling wel doorgaat lijkt het me niet verstandig om het als een misverstand af te doen, als er bijna niemand komt is dat natuurlijk niet gunstig voor de opbrengst. o_O

Dat is hoe je het bekijkt en vanuit wiens belang..

Als er (wat ik niet verwacht) voldoende opbrengst is om de belastingschuld te voldoen.. heeft VM waarschijnlijk een bedrijf met een lege huls..
Kan je dan ook niet veel meer mee.. tenzij failliet laten verklaren..

Bij een weinig opbrengst en mogelijk niet geveilde items,.. is de schuld hoger maar heeft het bedrijf nog wel bezittingen... (althans, als er zaken worden vrijgegeven vanuit het beslag)..

Failliet zal het dan ook wel gaan, maar VM zou dan met een activa overname kunnen doorstarten. :confused:

Als bepaalde kavels niet verkocht worden is het maar de vraag of die weer vrijgegeven worden. Zolang er een schuld is niet lijkt me, en zeker met een lage opkomst vraag ik me af of de opbrengst van de wel verkochte kavels genoeg is om de schuld te dekken.

(Of Muller moet zelf mee willen bieden op de inboedel, dan is het natuurlijk gunstig als er bijna niemand komt. ;) )

Dakloos zei:
(Of Muller moet zelf mee willen bieden op de inboedel, dan is het natuurlijk gunstig als er bijna niemand komt. ;) )
Via een stroman, gebeurt helaas wel vaker. Komt ook steeds vaker uit. Handig is dat dus niet.

Het kan natuurlijk ook zijn dat Muller gewoon gelijk heeft.

Het kan natuurlijk ook zijn dat Muller gewoon gelijk heeft.

Veiling Spyker afgelast

De veiling van Spyker gaat niet door. "Vier dagen en zeventien uur na betaling verwijdert de belastingdienst de veiling", meldt Victor Muller.

Veiling
Vorige week verscheen de inboedel van Spyker opeens op de site van Trootstwijk Auctions. Alles van studiemodellen tot Le Mans racewagens werden aangeboden. Spyker had een belastingschuld die betaald moest worden. Meteen na het verschijnen van de veiling liet de topman van de sportwagenbouwer, Victor Muller, weten dat de schuld betaald was. Inmiddels is de veiling verwijderd.

Belastingdienst
"De belastingdienst heeft bevestigd dat de betaling op 3 juli bij hen binnen was, maar de systemen lieten het niet toe om de betaling te zien. Anno 2014 is zoiets toch niet voor te stellen", aldus Muller.
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/spyker/22825790/__Veiling_Spyker_afgelast__.html

Het heeft dus wel gewerkt, die actie van de belastingdienst. Woensdag veiling online en donderdag wordt er alsnog betaald.

Yep, en VM kon weer even mooi in de slachtofferrol / verontwaardigingsmodus acteren:)

Jammer dat de kijkdag niet doorgaat.

Het zal vermoedelijk ook nog zo zijn dat de belastingdienst de kosten van intrekking aan Troostwijk moet betalen..
Terwijl VM overduidelijk te laat is met betalen..

Hopelijk kent onze belastingwetgeving hiervoor een artikel dat de kosten wel aan de belastingplichtige opgelegd kan worden..

Begin VM in ieder geval weer met een schuld. ;)

Re: Het zal vermoedelijk ook nog zo zijn dat de belastingdienst de kosten van intrekking aan Troostwijk moet betalen..

De belastingdienst was ook de opdrachtgever voor de veiling. Dus het is maar net wat voor afspraken zij onderling hebben.

Ach, het maakt niet uit hoe je het wendt of keert. Het maakt niet uit wat er gebeurt, want de heer Muller zorgt altijd wel dat hij er beter van wordt.

Meeuw zei:
Re: Het zal vermoedelijk ook nog zo zijn dat de belastingdienst de kosten van intrekking aan Troostwijk moet betalen..

De belastingdienst was ook de opdrachtgever voor de veiling. Dus het is maar net wat voor afspraken zij onderling hebben.
Ach, klein bier ten opzichte van het verlies dat de belastingdienst had moeten boeken als ze het van de opbrangsten van de veiling hadden moeten hebben.

Nou, de belastingdienst betaalt niets. Spyker had blijkbaar betalingsachterstand dus kosten Troostwijk zijn voor rekening Spyker

Te laat betalen betekent sowieso een boete. Daarvan kunnen die veilingkosten (als die er al zijn) makkelijk van betaalt worden.

Spyker is volledig blut, haalt onderdelen bij bouwmarkt

Het financiële moeras waarin Spyker zich bevindt lijkt de autofabrikant steeds verder naar beneden te trekken. Werknemers worden niet meer betaald, een faillisementsaanvraag dreigt, en Spyker moet wel heel creatief worden om nog aan onderdelen te komen.

Dat Victor Mullers bedrijf al enige tijd op het randje van de afgrond balanceert mag bekend zijn: enige tijd geleden werd het aandeel Spyker van de beurs gehaald (wie nu nog Spyker-waardepapieren wil kan zich wenden tot Jordan Belfort), uit de meest recent gepubliceerde cijfers kunnen we opmaken dat er nauwelijks nog geproduceerd wordt in Zeewolde, en Spyker voorkwam in juli ternauwernood een beslaglegging op het meerendeel van de boedel.

Van de B6 Venator roept Spyker dat deze productierijp is, maar de auto kan zich net zo goed nog in de prototype-fase bevinden. Het laatste dat we hierover van CEO Muller hebben gehoord is dat er op een introductie in 2015 wordt gemikt.

Faillissementsaanvraag

Interne bronnen meldden aan Autoblog dat een faillissementsaanvraag van schuldeisers op handen is. Voor vandaag staat een toespraak van Muller aan de werknemers in de planning, die ongetwijfeld is gelardeerd met regenbogen en roze eenhoorns. Feit is dat het personeel van Spyker nog steeds op zijn salaris van augustus wacht, wat betekent dat de betalingsachterstand na vandaag tot 2 maandsalarissen oploopt.

Omdat het personeel niet betaald wordt, zit dit grotendeels thuis, waaronder de complete engineering-afdeling en enkele losse krachten.

Onderdelenschaarste

Dat het water Spyker aan de lippen staat wordt even treffend als treurig geïllustreerd door het volgende: leveranciers worden niet meer betaald, en leveren dus ook niet meer. Het gevolg is dat medewerkers boutjes en moertjes nu bij lokale bouwmarkten kopen.

De koplampen die in de Aileron worden gemonteerd zijn nog steeds prototypes, omdat het in productie nemen van de koplampen te veel geld kost, en Spyker nog een rekening open heeft staan bij het bedrijf dat ze levert. Het positieve dat we hier uit kunnen halen, is dat er kennelijk nog wel enige vorm van productie plaatsvindt. Dat Spyker hierbij creatief moet zijn blijkt uit onbevestigde verhalen dat er oude chassis worden hergebruikt voor nieuwe modellen.

Werkplaats Zeewolde leeggehaald

Spykers hoofdlocatie aan de Edisonweg in Zeewolde is volgens een andere bron ‘opvallend leeg’. De aanwezige spullen zijn verspreid over diverse panden in Zeewolde, wat het vermoeden doet rijzen dat men de bui voelt hangen, en onderdelen aan het zicht van schuldeisers wil onttrekken.

Reactie Spyker

Wij belden voorafgaand aan publicatie met de woordvoerder van Spyker, voor een reactie op bovenstaande punten. Helaas gaf hij op voorhand aan geen commentaar te willen leveren.

Ook dat is een reactie natuurlijk.
https://www.autoblog.nl/nieuws/spyker-is-volledig-blut-haalt-onderdelen-bij-bouwmarkt-70654

Sneu verhaal, vooral voor de (niet betaalde) werknemers.

Ik zou als klant zijnde trouwens niet blij zijn als mijn peperdure sportwagen op een dergelijke geimproviseerde wijze in elkaar was geknutseld. Mag dat eigenlijk wel?

Nieuwsblad.be zei:
Spyker dreigt fabriek te verliezen
dinsdag 28 oktober 2014, 14u25
Bron: BELGA

De Nederlandse producent van luxueuze sportwagens Spyker moet, als het aan de verhuurder van de fabriek van de sportwagenbouwer in Zeewolde ligt, zijn pand zo snel mogelijk ontruimen. Spyker zou al maanden geen huur meer hebben betaald.

Dinsdag dient hierover een kort geding in de rechtbank in Lelystad. Dat heeft een woordvoerder van de rechtbank bevestigd, na berichtgeving van zakensite Quote.
Verhuurder Jacques Walch wil geen commentaar geven over de zaak. Er gaan al enige tijd geruchten dat Spyker financieel in zwaar weer verkeert.

Maandag raakte voorts nog bekend dat Spyker ook na hoger beroep in de VS geen recht heeft op 3 miljard dollar aan schadevergoeding van General Motors (GM), voor het tegenwerken van een overname van Saab door een Chinees consortium in 2011.

De Nederlandse sportwagenbouwer baarde begin 2010 wereldwijd opzien door het veel grotere Zweedse Saab over te nemen van GM. Die overname liep echter op een mislukking uit en in december 2011 moest Saab het faillissement aanvragen.

Afgelopen zomer legde de Nederlandse belastingdienst nog tijdelijk beslag op de inboedel van Spyker vanwege een openstaande schuld. Een geplande veiling van een aantal exclusieve auto’s, motorblokken en versnellingsbakken werd pas op het laatste moment afgeblazen, toen bleek dat Spyker het bedrag alsnog had betaald.

Benieuwd hoe Muller het niet betalen van de huur gaat proberen te verdraaien. Op de een of andere manier ligt het altijd aan anderen, maar nooit aan Spyker zelf:rolleyes:

Uitstel van betaling voor Spyker-dochter

Spyker Events & Branding, een dochter van sportwagenbouwer Spyker, heeft dinsdag uitstel van betaling gekregen bij de rechtbank Midden-Nederland. Het gaat om de vennootschap waar in het verleden onder meer het Formule 1-team van het bedrijf van zakenman Victor Muller was ondergebracht.
Volgens bewindvoerder Henk Pasman heeft Spyker Events & Branding een "behoorlijke schuld". Er is sprake van meerdere schuldeisers. Het bedrijf zou een rekening van €40.000 van de Britse marktonderzoeker Jato Dynamics onbetaald hebben gelaten. De Britten hadden een faillissementsaanvraag ingediend voor het bedrijf. Die kwam dinsdag voor bij de rechtbank. Spyker verweerde zich hiertegen door uitstel van betaling aan te vragen. Dat is door de rechter verleend.

Dinsdag diende ook een kort geding over de fabriek van Spyker in Zeewolde. Als het aan de verhuurder van het pand Jacques Walch ligt, moet Spyker het gebouw zo snel mogelijk ontruimen. Ook vordert de pandbaas ruim 152.000 euro. Spyker zou al maanden geen huur meer hebben betaald.
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/spyker/23257339/__Uitstel_van_betaling_voor_Spyker-dochter__.html

bye bye.

Terug
Bovenaan