SVF: Nissan Note 1.2 Connect Edition 2013 255.000 km // ai ai ai ! Noteweer en... KRAK!!!

De eigenaar van de boom is nalatig geweest en zal voor de kosten op moeten draaien. Overmacht door zware windstoten zal geen goed argument zijn bij een rotte boom.

De eigenaar van de boom is nalatig geweest en zal voor de kosten op moeten draaien. Overmacht door zware windstoten zal geen goed argument zijn bij een rotte boom.
Er was storm, er waren waarschuwingen (Code geel / oranje mét wondstoten), dus overmacht zal wel aangetoond worden. Maar dat maakt niets uit, de eigen verzekeraar van de auto zal afwikkelen.

mooi kak, auto is total loss, met wat geluk beur je 3k van je verzekering. Probeer maar eens een nette vergelijkbare te vinden voor zo'n bedrag. Lees even in je polis na of je recht hebt op vervangend vervoer en als dat zo is voor hoelang. Bij een TL is dat vaak maximaal 10 tot 14 dagen. Zo rap mogelijk op zoek naar een vervanger dus.

Zo dat is balen zeg!
Als je zo’n zelfde Note vindt, wil je misschien nog de trekhaak overzetten? Punt is dat je geheel schadeloos gesteld moet worden, blijf daar dus steeds heel kritisch op.
Zoek advertenties op van goed vergelijkbare exemplaren en sla die op. Dan heb je een dossier op basis waarvan je de waardebepaling kan onderbouwen.

Minder netjes, geen trekhaak. Dus die van jou zou daar iets boven moeten zitten zou ik zeggen: https://link.marktplaats.nl/m2402512966
Er zijn er niet veel van dat nieuwe model met een hoge kilometerstand.
Jammer dat deze al verkocht is, misschien eens bellen wat de prijs was: https://link.marktplaats.nl/m2403304768
Duur maar goed vergelijkbaar. Hij is alleen nieuwer:

Laatst bewerkt:
En nu is het wel raak! (krak klik)

Geen persoonlijk letsel en gelukkig is de boom niet op ons huis gevallen! Maar verder ben ik somber gestemd en heb amper geslapen. Een hele hoop geregel en gedoe! WA+ verzekerd met stormschade via A.S.R maar wat zal de dagwaarde zijn van een 13 jaar oude Nissan Note met deze km stand? Ergens tussen de 2 á 2½ duizend euro? Misschien / hopelijk 3..

Dat wordt in elk geval komende tijd fietsen naar mijn werk. De auto staat nu bij een depot van de verzekering en moet binnen 3 dagen naar een geschikte garage voor taxatie. Straks wat rondbellen maar buren en kennissen zeggen dat de Nissan dealer de beste en meest logische keuze is. Misschien via hun een leenauto op kosten van de verzekering? Voor mij is dit geen dagelijks kost en ik leef in een roes en heb werkelijk geen idee hoe dit gaat aflopen en of en wanneer en hoeveel de verzekering gaat uitbetalen.

Kort samen gevat: BALEN!!!

De boom was overigens behoorlijk rot en had amper wortels en had eigenlijk jaren geleden al gekapt moeten worden. Een jaar of 5 geleden zijn hier een hele rij van dit soort bomen gekapt en uitgerekend deze ene vlak naast ons huis is blijven staan. Zomers zorgt hij voor schaduw en verkoeling maar verder alleen maar overlast met constant blad en rommel in de tuin, veel vogels en vogelsch**t!
Wat verschrikkelijk dit zeg! Zeker als die al jaren gekapt had moeten worden. Kan je de gemeente nog aansprakelijk stellen of zijn zij niet de eigenaar van de boom?

• Leuk
Waarderingen: SVF
Ik denk als je hard kunt maken dat die boom ziek was dat je de gemeente aansprakelijk kunt stellen. De boom staat in de gemeente, in de openbare ruimte. Dan moet het de verantwoordelijkheid van de stad Enschede zijn.

Sterkte met de afhandeling. Deze Note gaat niet meer de weg op komen. Deze is echt Total loss. Heb snel even op Marktplaats gekeken en dat kost een Note uit 2014/2015 met een kilometerstand van rond de 200.000 nog snel 4 of 5 duizend euro's.

De AI plaatjes van een kapotte Note waren een iets minder idee?

Dank voor jullie medeleven en nuttige tips! Misschien een crowdfunding actie opzetten: help SVF uit de Note! :p

Ik heb inmiddels geregeld dat de auto maandag door de berger wordt afgeleverd bij de Nissan dealer in Hengelo en als het goed ik wordt ik dan in de loop van die dag gebeld over de vervolgstappen. Je kunt je voorstellen dat het voor mij vandaag echt een rollercoaster is en ik mijn weekend anders had voorgesteld. Gemeente aansprakelijk stellen had de buurman het ook over. Er zijn diverse buren die al een keer geklaagd hebben bij de gemeente over de boom. Ik zelf wist niet dat die slecht was. Wel bijzonder dat ik nu hele gesprekken heb met mensen uit de buurt die je anders alleen maar af en groet en zo beter leert kennen terwijl we hier al bijna 20 jaar wonen.

Ik ben al samen met mijn zoon aan het kijken voor een opvolger van rond de 3.500 euro en dan komt toch ook de Clio Estate weer boven drijven want veel meer verkocht en dus veel meer keuze, maar ik blijf huiverig voor lekke koppakkingen en uitgerekte kettingen...

Maar geen overhaaste beslissingen nemen nu en eerst maar afwachten op duidelijkheid van de verzekering. Over 7 weken gaan we op vakantie dus heel erg veel tijd is er niet, maar het had allemaal veel erger kunnen uitpakken. Het huis staat in de stijgers vanwege en renovatie en het dak is er gedeeltelijk af en er staat een grote hijskraan in de straat. Wonder boven wonder dat daar geen gekke dingen mee zijn gebeurd...

De zwarte Corsa die voor mijn auto staat is van de overbuurvrouw en wordt zo afgesleept, ook vrijwel zeker totaloss. Helaas alleen WA verzekerd dus waarschijnlijk krijgt ze niks vergoed. Heel zuur!

Nu ga ik ff proberen te ontspannen en van het mooie weer te genieten. En ik moet ook nog een band plakken van mijn fiets.

Wordt vervolgd!

Laatst bewerkt:
Precies, als je er voor verzekerd bent heb je er geen omkijken naar, al kan je er wel melding van maken bij je verzekeraar. Wel zuur om zo van je auto af te raken.

Voor de buurvrouw die alleen WA is verzekerd, ligt dat wat anders. Als je aannemelijk kan maken dat er sprake is van nalatigheid, kan die proberen de schade bij de eigenaar van de boom te verhalen. Die zal ws wel weer een beroep op overmacht (weersomstandigheden) doen.

• Leuk
Tsjonge, wat rot zeg. Gelukkig nog wa+ verzekerd, maar beter word je er nooit van. Succes met de afhandeling en het zoeken naar een opvolger.

Ik twijfel weleens om de Verso-S uit de casco te halen, maar daar ben ik ook weer van genezen als ik dit zie.

• Leuk
in Losser op ongeveer 3 kwartier fietsen staat deze witte Clio Estate met nieuwe ketting. Heel verleidelijk om daar vandaag nog ff te gaan kijken maar mijn hoofd staat er niet echt naar op dit moment en ik ben bang dat ik dan te overhaaste beslissingen neem... Ik ben toch wat huiverig voor die Fransen

Die rode Note die Barri heeft gepost lijkt me voor dat geld een leuke aanbieding ondanks de blutsen hier en daar. Maar zou ik weer hetzelfde geluk hebben met een Note van de eerste eigenaar met zo'n beetje de hoogste km stand die gewoon nog heel fris en super betrouwbaar blijkt te zijn? Drachten is helaas niet naast de deur.

Zo netjes als je huidige is hij niet, maar dit is wel een leuke versie in het rood en met supercharger. Misschien ff bellen en vragen hoe die echt is?

Is een eerste generatie Suzuki SX4 nog een optie?

Er staat een zwarte SX4 te koop in Hegelo. Zwart, 2011. Volgens de aanbieder op marktplaats een nette auto voor 3.950 euro. De airco moet nagekeken worden. Maar schrijft er helaas niet bij of het systeem gevuld moet worden of dat er reparatie nodig is....

Als het gaat om een leuke betrouwbare compacte lichte en ruime zuinige en kwa opties relatief moderne en luxe auto waar je niet de hoofdprijs voor betaald dan kom ik toch weer uit bij de Nissan Note. Honda Jazz en Toyota Verso S zijn de kwalitatief vergelijkbare (of betere) alternatieven maar ook fors aan de prijs en ik vind de Note mooier en vlotter kwa model. Geen van bovengenoemde alternatieven (SX4, CX5) komt daar in de buurt en zijn allemaal wat zwaarder of minder praktisch of minder zuinig. Eigenlijk is de zoektocht precies hetzelfde als 2 jaar geleden. De Clio Estate sluit ik niet uit en vind ik net als mijn vrouw en zoon gewoon een hele mooie auto, die ook veel worden aangeboden met hoge km standen van ver boven de 2 ton maar ik ben gewoon niet helemaal overtuigd van de kwaliteit en betrouwbaarheid.

Het doet pijn aan mijn ogen om de foto's van de gehavende Note onder de boom te zien, en als hij voor pakweg 3.000 euro of misschien iets meer te repareren zou zijn dan zou ik dat zonder twijfel doen! (de airbags zijn overigens niet afgegaan) Het was de perfecte auto voor ons. Een beetje een gok destijds als goedkoopste en met de hoogste km stand van dit type. Het is maar afwachten of een dergelijke gok dit keer ook zo goed uitpakt. Die rode is minder netjes met wat meer km's dan onze oude huidige Note, maar daar is de prijs ook naar. Wel een mooie kleur en de wat vlottere versie met supercharger. Als die hier in de buurt stond ging ik meteen een kijkje nemen.

Edit: misschien een vriendelijke forummer die toevallig in de buurt woont en even een kritische blik wil werpen?

Laatst bewerkt:
Dit is echt geen leuke manier om je auto kwijt te raken. Vooral ook omdat je juist het geluk had om zo'n goed exemplaar met een hogere kilometerstand te vinden, een vrij uniek aanbod toen. Echt zuur. Succes met de afhandeling en, zoals Barri zegt, zorg hierin goed voor jezelf en wees er scherp op dat je echt schadeloos wordt gesteld.

Die Dacia is al gereserveerd, en ook niet helemaal mijn ding.

Smaakgevoelig interieur maar ik hou er wel van:

Renault Clio Estate 0.9 TCe Dynamique
c98cc2a5-574d-476e-a8a2-1dbec2f4f58e

dd34a1b8-ffd0-4d34-b8de-326ee79d87ef

Jeetje wat schrikken en zuur zeg SVF! En inderdaad veel geregel en tijd waar je niet op zit te wachten. Succes met de afhandeling!

Jammer dat ik niet wist dat er een Note in Drachten stond, ik was daar toevallig vandaag.

Het doet pijn aan mijn ogen om de foto's van de gehavende Note onder de boom te zien, en als hij voor pakweg 3.000 euro of misschien iets meer te repareren zou zijn dan zou ik dat zonder twijfel doen! (de airbags zijn overigens niet afgegaan) Het was de perfecte auto voor ons

Zonder op schadeherstel kunde af te doen, de dakplaat is flink ingedeukt, de auto heeft in de bumpstops gehangen,, het is de vraag hoe het daaronder qua rechtheid gesteld is. Bedrading door het dak zal ook nieuw moeten.. en dan is het allemaal maar te hopen dat het onmerkbaar hersteld is.. ik denk dat de auto niet meer wordt zoals je hem kende voor deze fataliteit. Dit is niet met AI te herstellen. ;)

Ik zou nog wel even de polisvoorwaarden nalezen qua dekking / omstandigheden qua stormschade.
... en als de verzekeraar op je kenteken gaat controleren en hier op dit forum uitkomt en ziet dat jij je zoon laat oefenen zonder geldig rijbewijs.. dat scoor je daar geen punten mee, lijkt mij.

Terug
Bovenaan