Gert 2318454
Wegverkenner
De eigenaar van de boom is nalatig geweest en zal voor de kosten op moeten draaien. Overmacht door zware windstoten zal geen goed argument zijn bij een rotte boom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er was storm, er waren waarschuwingen (Code geel / oranje mét wondstoten), dus overmacht zal wel aangetoond worden. Maar dat maakt niets uit, de eigen verzekeraar van de auto zal afwikkelen.De eigenaar van de boom is nalatig geweest en zal voor de kosten op moeten draaien. Overmacht door zware windstoten zal geen goed argument zijn bij een rotte boom.
Moderator
Wat verschrikkelijk dit zeg! Zeker als die al jaren gekapt had moeten worden. Kan je de gemeente nog aansprakelijk stellen of zijn zij niet de eigenaar van de boom?En nu is het wel raak! (krakklik)
Geen persoonlijk letsel en gelukkig is de boom niet op ons huis gevallen! Maar verder ben ik somber gestemd en heb amper geslapen. Een hele hoop geregel en gedoe! WA+ verzekerd met stormschade via A.S.R maar wat zal de dagwaarde zijn van een 13 jaar oude Nissan Note met deze km stand? Ergens tussen de 2 á 2½ duizend euro? Misschien / hopelijk 3..
Dat wordt in elk geval komende tijd fietsen naar mijn werk. De auto staat nu bij een depot van de verzekering en moet binnen 3 dagen naar een geschikte garage voor taxatie. Straks wat rondbellen maar buren en kennissen zeggen dat de Nissan dealer de beste en meest logische keuze is. Misschien via hun een leenauto op kosten van de verzekering? Voor mij is dit geen dagelijks kost en ik leef in een roes en heb werkelijk geen idee hoe dit gaat aflopen en of en wanneer en hoeveel de verzekering gaat uitbetalen.
Kort samen gevat: BALEN!!!
De boom was overigens behoorlijk rot en had amper wortels en had eigenlijk jaren geleden al gekapt moeten worden. Een jaar of 5 geleden zijn hier een hele rij van dit soort bomen gekapt en uitgerekend deze ene vlak naast ons huis is blijven staan. Zomers zorgt hij voor schaduw en verkoeling maar verder alleen maar overlast met constant blad en rommel in de tuin, veel vogels en vogelsch**t!
Het doet pijn aan mijn ogen om de foto's van de gehavende Note onder de boom te zien, en als hij voor pakweg 3.000 euro of misschien iets meer te repareren zou zijn dan zou ik dat zonder twijfel doen! (de airbags zijn overigens niet afgegaan) Het was de perfecte auto voor ons