SVF: Nissan Note 1.2 Connect Edition 2013 255.000 km // ai ai ai ! Noteweer en... KRAK!!!

De Note was eerder klaar dan verwacht en dus konden we hem gisteren al ophalen. Dat kwam mooi uit omdat ik nog vrij was! Dus alle tijd om de Note een beetje te leren kennen.

Ik vind het zelf nog steeds een beetje onwerkelijk omdat je bijna zou gaan denken dat ik gek ben geworden: uitgerekend de allergoedkoopste Note van dit type met ook nog eens met de allerhoogste km stand op gaspedaal.nl (er staat er nu eentje met iets meer km's) Dan zit je echt aan de onderkant van de markt en kom je alleen afgetrapte kneuzen tegen zou je zeggen. Of er moet nog een heel groot lijk uit de zilvergrijze kast komen of ik ben een geluksvogel en een echte spekkoper. In elk geval ben ik niet bang voor een gokje al doe ik dat liever niet te vaak...

De garage maakt op mij wel een goede en betrouwbare indruk: nette en geen irritante opdringerige verkoper en een hele acceptabele inruilprijs voor de Hyundai. Geen rijklaarmaakkosten. De Note is altijd in onderhoud geweest bij Nissan dealer Steza in Rijssen die zeer goed bekend staat. De laatste beurt daar was januari dit jaar. Ik heb ze vanochtend even gebeld en de ketting blijkt nog niet vervangen maar ze hadden er überhaupt nog nooit een ketting vervangen van dit type Note die ze daar in onderhoud hebben werd mij verteld! De koppeling is in 2019 al eens vervangen bij 123.000 km en dat vind ik wel vrij snel en zou kunnen betekenen dat die binnenkort misschien weer aan de beurt is als je die lijn doortrekt. Hij voelt echter nog prima aan. Het is natuurlijk ook erg rijstijl afhankelijk. Maar ik had volgens hen een hele goede auto gekocht!

Inmiddels al een dikke 100 km gereden met de Note en het voelt en rijdt gewoon erg fijn en veel beter dan de i20. Bjj snel optrekken is de typische 3 cilinder roffel goed hoorbaar, maar eenmaal op snelheid is ie best stil en ook comfortabel. Hij is minder stug dan de i20 en kan goed over drempels, daar waar de i20 nog wel eens met z'n neus de grond wil aantikken. Bij snelle bochten voelt het soms of de banden onvoldoende spanning hebben (ze hebben gewoon 2.5 bar) en lijkt hij wat te willen schuiven over de wangen van de band, beetje lastig te omschrijven maar zo voelt het een beetje in het stuur. Maar misschien is het gewoon een eigenschap van deze (zachte?) Michelin CrossClimate2 185/65 R15 all season banden Ze zijn van week 29 2022.

De schakelindicator trek ik me niks van aan want die dwingt je om wel heel laag in de toeren te rijden wat voor mijn gevoel niet pretting, onnatuurlijk en bokkig aanvoelt en me ook niet goed lijkt voor bv de koppeling, de lagers, ketting etc. Het nieuwe rijden was 10 jaar geleden nog helemaal hallelujah maar wordt wel steeds meer bekritiseerd en heeft ook zeker de nodige nadelen voor de techniek. Verder uiteraard de nodige piepjes als je bv over een doorgetrokken streep rijdt wat je gelukkig ook kunt uitschakelen. Deze Note heeft verder automatische verlichting, een regensensor en dode hoek detektie. Het effect van de ecostand merk ik nog totaal niet behalve dat de blazers en de airco minder hard lijken te werken. Het multimedia systeem is zeer uitgebreid al werkt de standaard navigatie wel wat traag. Telefoon koppelen gaat simpel. Nu eens kijken of het mogelijk is om Google Maps via mijn telefoon op het scherm te toveren. Ik zag wel iets van Google connect en ga dat straks of morgen even proberen uit te vogelen.

Tijd voor de eerste uitgebreide fotosessie, grotendeels genomen bij vliegbasis Twente:

Banden met, jawel: groene ventieldopjes!:p

Laatst bewerkt:
Je telefoon is ook uit 2013? ;)

Nee, hoezo? Niet de duurste maar een vrij recente Motorola G13 met Android 14

Een collega dacht misschien dat de banden mogelijk gevuld zijn met stikstof vanwege de groene ventieldopjes. Geen idee maar zou dat misschien ook invloed kunnen hebben op het weggedag?

Er zit overigens geen reservewiel in de auto maar een reparatiesetje met compressor, maar heb gelukkig nog maar 1 keer onderweg een lekke band gehad en dat is al meer dan 25 jaar geleden. Daar zat toen wel een scheur in van een stuk ijzer en dan had een reparatiesetje niet geholpen.

Dan vette vingers op de lens :ROFLMAO:

maar heb gelukkig nog maar 1 keer onderweg een lekke band gehad en dat is al meer dan 25 jaar geleden

De kans op een lekke band met een auto is idd erg klein.

Dan vette vingers op de lens :ROFLMAO:
Ah zo..! Die foto's zijn niet gemaakt met de telefoon maar een oude compacte Nikon camera uit ik denk 2011 of 2012. Dat vind ik soms wat makkelijker: gewoon even het SD kaartje uitlezen in de laptop. En itt tot mijn telefoon heeft deze 18x optische zoom.

Fijn dat 'ie een dag eerder al voor je klaar stond! Een nette wagen hoor, ik vind dat ze die camera's erg knap hebben weggewerkt. En wat een opbergruimte ook van binnen, zelfs het handschoenenkastje heeft een handschoenenkastje zo lijkt het!

Trouwens: dat tellercluster zou zo uit een CLK kunnen komen ;)

Mercedes_Benz_CLK_200_Kompressor_-_Flickr_-_The_Car_Spy_%288%29.jpg

Veel plezier met de Note!

Ik denk dat ik zelf dat risico iz. de kilometerstand niet had genomen, zeker niet omdat het in dat opzicht geen grote stap vooruit is ten opzichte van jouw ex-i20.

Maar ik vind Nissan een sympathiek merk en de Note in zijn soort een van de beter ogende - en serieus overkomende alternatieven. Het bericht van de garage waar hij in onderhoud is geweest is inderdaad ook bemoedigend.

Kwa kilometerstand ga ik er inderdaad amper op vooruit, maar kwa ruimte, bouwjaar (4½ jaar jonger) en vooral kwa opties en rijbeleving is het een grote stap vooruit. De i20 is nog zeker niet slecht en zal misschien best nog wat jaartjes meegaan maar voelt lang niet meer zo fris als deze Note. Een prima autootje nog voor de niet veeleisende of beginnende bestuurder.

Kwa model vind ik het inderdaad voor het type auto een leuke en frisse verschijning, zelfs in het grijs! Zijn hatchback broertje de Micra oogt veel meer als een seniorenauto om het maar netjes uit te drukken. Bij andere types is het vaak andersom daar is de MPV versie de suffere variant zoals bij b,v, de Punto / Idea, Corsa / Meriva, Rio / Venga, Yaris / Verso S, Clio / Modus etc.

Is deze Note dan helemaal perfect en foutloos? Nu ik hem wat beter heb bekeken zitten er wel wat meer kleine krasjes en een paar kleine blutsjes op dan ik eerder heb opgemerkt. De meeste heb ik al bijna onzichtbaar kunnen wegpoetsen met dit goedje. De onderkant vertoont op een aantal plekken oppervlakkige roest ook op draagrarmen en balken wat op de foto's wel is te zien. Dat is echter wel een beetje typerend voor Nissan en Japanners in het algemeen. Ik schat de Koreanen op dat punt iets beter in. Een likje tectyl hier en daar zou geen kwaad kunnen. En bij of onder het oliefilter zit een beetje vettigheid maar dat is waarschijnlijk gewoon gelekt bij het wisselen.

Maar overall blijft het zowel van binnen als buiten een bijzonder nette auto zonder echte gebreken of ouderdomskwalen die verraden dat ie al ruim 230.000 km heeft gelopen. Als er een ton minder op de teller stond had ik het ook geloofd!

Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit en een Japanner met minder dan 2,5 ton op de teller kan niemand spannend vinden lijkt mij.
Zo te zien is er niet bespaard op het onderhoud.
Daar kun je nog vele jaren mee vooruit.

Geluk moet je altijd hebben met een tweedehandse auto, maar dit lijkt gewoon veel waar voor je geld.

Ik ben even bezig geweest met het multimedia scherm en met name de navigatie. De kaarten zijn net zo oud als de auto en dus nog nooit geüpdatete wat ik al vermoedde want veel retondes herkent hij niet en soms is ie helemaal de weg kwijt zoals hier bv de nieuwe verbindingsweg tussen Enschede en Haaksbergen richting Winterswijk. Hij geeft wel actuele verkeersinfo zoals bv een pechgeval langs de A35 gisteren. Dat moet dan via een automatische hotspot verbinding gaan met mijn telefoon? Dat is opzich wel handig natuurlijk. Op o.a. marktplaats worden originele Nissan sd kaartjes aangeboden met recente navigatie software van 2023 / 2024 voor rond de 35 euro.

Nou zit er in het systeem ook de optie Google send to car waarmee je blijkbaar een locatie uit google maps kunt importeren zonder alles in te typen, maar niet de gehele route. Hiervoor moet je je wel registreren via de Nissan Connect app, maar dat lukt niet omdat ik een foutmelding krijg als ik de registratie wil voltooien. Ik denk dat het systeem is verouderd of alleen mogelijk als de auto in onderhoud is bij de Nissan dealer en je daar zo nu en dan wat centjes naartoe brengt,. Het is helaas niet mogelijk om Google Maps via de telefoon te casten op het scherm maar dat had ik eigenlijk ook niet verwacht.

Er blijkt ook een heus Nissan Note owners forum te bestaan waar ik me maar meteen heb aangemeld!

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je nieuwe auto, zo te horen heb je een goede aankoop gedaan. Ervaringen uit het verleden bieden natuurlijk geen garantie voor de toekomst maar deze heeft in ieder geval de juiste papieren. En als je weet hoe je met auto's om moet gaan kan zo'n kilometerstand gemakkelijk nog veel hoger worden.

Uit ervaring weet ik daarnaast dat grijze MPV's geweldig zijn ;) en zo'n Note ziet er nog steeds behoorlijk actueel uit. Zit ook goed in de spullen, ik kan me nog wel herinneren dat die 360 graden-camera destijds een unicum was. De resolutie is zo-zo en 's nachts heb je er weinig aan, maar het zit er mooi wel op.

• Leuk
Waarderingen: SVF
Vandaag heb ik de Note precies 2 weken en heb er nu zo'n 600 km mee gereden. De auto bevalt nog steeds uitstekend en ben langzaamaan wel voorzichtig overtuigt dat ik een goede aankoop heb gedaan, al zijn dit soort uitspraken in dit stadium nogal gevaarlijk...

In het begin leek het start / stop systeem niet te werken maar die werkt uitsluitend als je de voet op de rem houdt en de koppeling los en bak in z'n vrij. Ik heb nog wel eens de gewoonte de koppeling ingedrukt te houden bij het stoplicht al schijnt dat niet zo goed te zijn voor het druklager. Trap je de koppeling in en de rem los dan slaat hij weer aan. Het systeem kan ook uit en ik heb ook zo m'n twijfels of het telkens af en aanslaan van de motor wel zo goed is, en hoeveel druppels benzine je daar nou echt mee bespaart. Maar alles voor het milieu natuurlijk...

De eco stand heeft behalve dat de blazers en de airco iets minder werken ook effect op de reactie op het gaspedaal. Hij trekt wat minder snel op maar als je het gas vol intrapt voor een snelle inhaalactie dan schakelt hij tijdelijk over op de normale stand. Er verschijnt ook een metertje in beeld die het niveau van gasrespons aangeeft, maar die kan gelukkig ook uit omdat je daar echt hondsdol van wordt want je gaat er toch telkens op letten en dat leidt in mijn geval alleen maar af van het verkeer. Over het verbruik kan ik nu nog niks zeggen. De boordcomputer geeft nu 6,1 liter op 100 km aan maar heb voornamelijk nog maar relatief korte stukken gereden. Verder valt op dat het volume van de radio automatisch omhoog gaat als je harder rijdt en omgekeerd.

Dit is overigens de 1.2 met 80 pk zonder turbo. Met turbo levert ie 98 pk en schijnt ook nog iets zuiniger te zijn. Het vermogen is vergelijkbaar met de i20 en daar heb ik opzich geen probleem mee. In de stad vlot genoeg en trekt ook best redelijk snel op. Op de snelweg en bergje op moet je soms een tandje terug als je even snel wilt inhalen, maar overall kan ik hier prima mee leven. Ik ben niet zo'n straatracer en probeer vooral zuinig te rijden en met gevoel voor de techniek en met ruim 80.000 gereden km's in de i20 kan ik wel concluderen dat mij dat goed is gelukt...

Paar hele kleine dingetjes / minpuntjes. Je kunt in principe gewoon de sleutel in je zak houden en de auto open en dicht doen met een knopje bij de deurgreep en bij de achterklep, maar dat lijkt vaker niet dan wel te werken. Geen idee of het een mankement is of dat ik iets verkeerd doe? Als ik wat kritischer kijk onder de auto zijn er toch 2 dingetjes die mij negatief opvallen maar misschien is het totaal onschuldig en maak ik me druk om niks. Zie deze foto:

De toch wel flinke roestplek op de zwarte (afdekkap?) van de versnellingsbak (waarschijnlijk een keer de grond geraakt op die plek) en er lijkt een spoor van lekkage zichtbaar links van de groene connector. Ik heb niet het idee dat het nu lekt dus mogelijk een gevolg van een oude lekkage? En verder zoals eerder al gezegd wel wat oppervllakkige roest hier en daar.

Nog maar een uitgebreide fotosessie, ditmaal met mijn telefoon! ;) Op industrieterrein de Marssteden in Enschede: typisch Twentse plaatjes met op de achtergrond de Grolsch fabriek (waar ik een paar jaar heb gewerkt) en de typerende groene zouthuisjes van het zoutbedrijf in Hengelo waar ik nu werk.

Fraai exemplaar! De roestplek mogen ze wel even bekijken! Bij mijn Laguna heb ik indertijd (auto was iets van 11 jaar oud) de schakelaar van de achterklep moeten laten vervangen (tientjeswerk)... Daarna werkte alles weer subliem.

Ik heb trouwens het idee dat dat zwarte ding bij de versnellingsbak inderdaad een soort afdekkap is waarin zich geen olie bevindt die er uit zou kunnen lekken? Als ik bv deze advertentie van een gebruikte bak zie waarin dat onderdeel er nogal zwaar gehavend en gedeukt uitziet:

ffa97dd5-991f-4b41-8fc6-804cda52e2cb.webp

De Note moet zich eerst nog maar even bewijzen maar zoals al gezegd wil ik er uiteindelijk een verschuifbare achterbank in met uitklapbare armsteun met bekerhouders en een middelste hoofdsteun. Als je mij vraagt wat ik kwa uiterlijk het minste vind aan deze Note dan is dat de grille. Niet zozeer vanwege de vorm, ik vind het juist leuk hoe die zich optisch vastgrijpt in de koplampen. Maar meer omdat het zo'n groot massief zwart geheel is. In Engeland is hij ook geleverd met deze grille met horizontale spijlen:

Die zie ik hier nergens te koop maar bv wel deze in Engeland. Maar goed, dat is pas voor later!

Leuke foto’s SVF! Gefeliciteerd kg met je mooie Nissan! Veel plezier en veilige kilometers ermee!

Die kap is een afdekkap maar zit wel degelijk olie achter hoor, net zoals waarschijnlijk de 5e en/of 6e versnelling.
Bij veel bakken zit die olie daar zelfs tot halverwege.
Die sloop-bak zal wel van een auto af komen die goed geraakt is... Zo'n bak zou ik niet willen...

Roest daaraan is eigenlijk typisch voor een japanner: het blijft zo droog dat bij steenslag het metaal gewoon kaal wordt en door spatwater van de weg of een poetsbeurt gewoon begint te roesten.
Zelfde geldt voor de carterpan van de motor waarschijnlijk. (edit ik zie net op een van de eerdere foto's inderdaad dat daarvan ook de rand wat roest begint te vertonen)
Bij menig ander merk zit zo'n kap al vol olieresten en beschermt die olie tegen de roest... Dus als je het niet zo mooi vind: Even schuren, spuitbusje zwart, en het oogt weer netjes voor de komende paar jaar.

Dat zweten van die (ik vermoed) achteruitrijlicht-schakelaar vind ik nog niet zo spannend. Zolang het bij zweten blijft zou ik me daar ook niet te veel druk om maken. Het ding zit gewoon onhandig onder het olieniveau. Vervangen betekend ook ook alle bakolie er uit... Doe dat met een koppelingswissel in de toekomst. Tenzij het erger gaat lekken natuurlijk.

Wat betreft de sleutel in je zak houden terwijl je de auto opent: Batterijtje kan simpelweg leeg zijn of slecht contact maken.

Die engelse grill smoelt inderdaad wel wat leuker! Ik zou zeggen, doen! zeker voor het geld wat ze ervoor vragen is dat een leuke upgrade!

• Leuk
Wat betreft dat start-stop systeem, ik vraag me ook af in hoeverre dat nou echt positief bijdraagt. Met een handbak kan je hem nog redelijk makkelijk omzeilen door de koppeling ingedrukt te houden, maar bij een automaat slaat hij gewoon steeds af.

En je kan het systeem ook niet definitief uitzetten volgens mij.

Leuke auto. (y)
De Note heb ik altijd een leuk apart model gevonden. Deze ziet er goed uit.

Als je dan toch op Engelse sites zit te kijken: als je daar een zetje achterlichten vind kun je de achterzijde symmetrisch maken.:p

Zo, inmiddels bijna een jaar en ruim 13.000 gereden km's verder. De teller staat nu op ruim 244.000 km. Net terug van een weekje Harz in Duitsland en ook in februari zijn we er al mee naar Texel geweest.

De Note bevalt nog steeds prima en blijkt ook nog eens superzuinig op lange afstanden: tijdens de rit naar de Harz, ruim 350 voornamelijk snelweg km's, geeft de boordcomputer een verbruik aan van slechts 4,4 liter per 100 km. De tank was bij aankomst nog voor ongeveer tweederde vol dus die waarde lijkt aardig te kloppen, wat neer komt op ruim 1 op 22. (in de praktijk ruim 1 op 20) In de bergen loopt het verbruik echter wel snel op en haal je die 1 op 20 bij lange na niet. Bij gemiddeld woon werk verkeer ongeveer 1 op 17 a 18 en niet harder dan 130 km / u.

Met 80 pk zonder turbo houdt het kwa prestaties met 3 man inclusief bagage bepaald niet over en moet je geen haast hebben. Dat betekend als het maar een klein beetje bergop gaat terug schakelen, ook bij invoegen en inhaalacties. In de Harz zelf eigenlijk zelden in de 5e versnelling gereden. In dat opzicht zou ik als ik de keuze had zeker voor de 98 pk sterke motor met turbo zijn gegaan. Aan de andere kant: wat er niet opzit kan ook niet stuk!

Het oliepeil is amper gezakt sinds we de auto hebben en het blok nog steeds mooi droog. Ook geen gekke dingen, mankementen, of bijgeluiden etc. Er blijken nog nagenoeg nieuwe remblokken op te zitten (schijven hebben wel een lichte slijtagerand) Geen bijzonderheden in dat opzicht het afgelopen jaar.

Nog steeds een zeer tevreden Note-rijder dus! Lekker ruim en praktisch: de bank hoeft dit keer niet (gedeeltelijk) plat voor de vakantie bagage. In oktober moet de auto voor de APK maar ik laat hem waarschijnlijk 2 maand eerder keuren. Dat is altijd spannend maar ik verwacht eigenlijk dat ie er met vlag en wimpel doorheen komt, al weet ik ook dat dat gevaarlijke uitspraken zijn...

De Note was na afloop wel behoorlijk vies door de vele regen icm de onverharde wegen in de directe omgeving van ons vakantie adres. Een paar foto's:

Dit was eerder dit jaar op Texel:

Oud een nieuw:

Laatst bewerkt:
Leuke update SVF!

Fijn dat de Note zo goed gaat zeg! Mooi ook dat ie zo lekker zuinig is! Qua APK denk ik niet dat het hel spannend gaat worden!

Leuke vakantie foto's ook! Helemaal die met de ondergaande zon / op het strand.

edit, er stond nog iets in mijn bericht, maar mijn kat, sprong op het toetsenbord!

Laatst bewerkt:
Hij doet dus precies wat-ie moet doen en is zo betrouwbaar als gehoopt (y) Hoe ligt de Harz er inmiddels bij? Op jouw foto's lijkt het groen, maar toen ik er vorig jaar was zag het er haast post-apocalyptisch uit met al die dode naaldbomen...

Hij doet dus precies wat-ie moet doen en is zo betrouwbaar als gehoopt (y) Hoe ligt de Harz er inmiddels bij? Op jouw foto's lijkt het groen, maar toen ik er vorig jaar was zag het er haast post-apocalyptisch uit met al die dode naaldbomen...
Het is er inderdaad redelijk groen. We zaten in een huisje aan de rand van een groot bosgebied bij het plaatsje Zwinge. Directe omgeving was niet zo heel veel te beleven dus elke dag wel een km of 10 rijden voor mooie uitzichten en wandelingen, boodschappen, watervallen, rodelbahn, uit eten etc. Helaas niet zo mooi weer. Wel vriendelijke gastvrije mensen!

Fijn dat ie bevalt. Al flink wat kmters voor dat beestje. Ahv jouw post ook even gegoogled. Ziet er wel ontzettend mooi uit daar.

• Leuk
Leuk te lezen dat de Note goed bevalt. Inderdaad, de apk is altijd zo'n momentje van 'wat zag ik over het hoofd of wat had ik moeten merken' maar als ik het zo zie lijkt het me een redelijke formaliteit...

Dat zo'n 1.2 in de bergen niet bepaald overhoudt, dat is niet zo gek, maar 4,4 L / 100KM op de snelweg is echt heel netjes vind ik. Heel fijn met lange afstanden kan ik me voorstellen. Ik wens je een opmerkingloze apk toe! ;)

Leuk dat de Note het zo goed doet. Je verbruik is indrukwekkend laag, dat maakt het lage vermogen weer goed. Qua kosten zal hij onverslaanbaar zijn.

Wij hebben ook veel plezier van de directe concurrent, de Verso-S. Die kleine Japanse busjes zijn erg praktisch als gezinsauto.

Nou moet ik wel bekennen dat ik vrij rustig heb gereden en ook echt mijn best heb gedaan om zo zuinig mogelijk te rijden. Dus veel achter vrachtwagens en zo constant mogelijke snelheid. Af en toe eens 130 bij een inhaalactie.

Zo'n Verso-S is natuurlijk de absolute benchmark in dit segment! :) Maar dat zie je ook terug in de prijzen (en de soms zeer hoge km standen) Wat dat betreft zou de motor en automaatbak van de Toyota in deze generatie Note de perfecte combinatie zijn voor mij: oerdegelijk, vlot genoeg, en toch relatief zuinig! De automaatbakken van Nissan zijn blijkbaar niet zo duurzaam (en schaars in deze Note) Als ik ze te koop zie is er vaak een probleem met de bak soms al bij hele lage km standen (ook bij de Pulsar)

Onderweg en in Duitsland volgens mij slechts 1 of 2 keer een zelfde Note gezien. Hij schijnt elders ook met een 1.6 motor te zijn geleverd, want ik heb hier wel eens een import gezien met die motor (was verder een hele kale en basic uitvoering)

Laatst bewerkt:
Zo, de Nissan Note heeft een verse APK en is daar met vlag en wimpel en zonder op of aanmerkingen doorheen gekomen! (y) Eigenlijk wel verwacht maar toch altijd spannend die eerste APK. Een beetje het gevoel alsof je bij de tandarts zit zeg maar...

Inmiddels ruim een jaar in bezit en volgens de voorschriften eigenlijk wel toe aan een beurtje. Bij mijn vorige auto's deed ik gemiddeld eens in de 2 jaar verse olie en filter. Het oliepeil staat nu iets boven het minimum en ziet er nog best mooi goudgeel / licht bruinachtig uit.

Laatst een keer tijdens een ritje naar een postnl punt continu het gepiep van de gordelverklikker moeten aanhoren, en daar wordt je niet vrolijk van kan ik je zeggen! Ik dacht dat mijn gordel niet goed vastzat maar telkens in en uitklikken hielp niets. Totdat ik het pakket van de bijrijdersstoel haalde en de rust terug keerde.

Ja, die overijverige gordelverklikkers zijn wel een dingetje op modernere auto's. Je zou aan de ene kant denken dat er best een minimumgewicht op geprogrammeerd zou kunnen worden, maar dat maakt de constructie wel wat ingewikkelder. En aan de andere kant: een pakket van 10 kilo kan in een ongeluk ook een gevaarlijk projectiel worden, dus misschien maar goed dat een auto ook mekkert als er ook maar iets enigszins zwaars op de stoel wordt gedetecteerd.

Twixin heeft de gewoon de gordel te gebruiken wanneer er iets op de stoel staat.

Geen idee hoe gevoelig zo'n sensor in de stoel is en op welke plek die precies zit, maar ik heb wel eens vaker wat op de bijrijdersstoel liggen (beetje gemakzucht ik weet het) bv een helm of broodtrommel, en heel soms blijft de gordelverklikker even piepen nadat ik mijn gordel omdoe. Het ging in dit geval om een redelijk groot pakket van ongeveer 8 kilo.

Inmiddels de auto alweer bijna 2 jaar in bezit en de teller heeft de 255.000 km gepasseerd en er valt eigenlijk niks te melden, nog steeds betrouwbaar en nul mankementen! Nou ja, of het moet de vergrendeling van de achterklep zijn die niet automatisch terug veert waardoor de klep niet goed sluit als je hem dicht gooit. Kwestie van handmatig de hendel terug drukken voor het sluiten. Misschien vuil of een versleten / kapotte of losse veer? Oh ja, en er is een stukje van de bevestiging van 1 van de lamellen van het linker ventilatierooster afgebroken waardoor die nu een beetje gammel is.

Maar goed, tegenwoordig draait alles om AI en ook ik heb me er vol overgave in gestort. Het is best wel een beetje verslavend! Iemand vroeg me of ik nog meer foto's had van mijn eerste auto, een standaard grijze maar verpersoonlijkte Nissan Micra uit 1983. En ook foto's waar ik zelf bij op sta. Ik zelf heb ze niet en navraag bij familie en kennissen leverde ook niks op, maar gelukkig hebben we nu AI! :D

Dit zijn 2 foto's die ik zelf heb van de buitenkant:

Ik heb vast wel ergens verteld dat ik de auto zelf maar een jaar heb gehad van juli 1992 tot juni 1993 en daarna heeft mijn broer hem nog 3 jaar gehad tot hij in 1996 met een oververhitte motor is afgevoerd naar de sloop. Hij had in die tijd een glazenwasser bedrijfje vandaar de imperiaal op het dak. Ik reed er in die tijd zelf ook nog wel in. Ik kan echter geen fatsoenlijke foto's van mij zelf vinden uit die periode waar ik volledig opsta, maar heb uiteindelijk dit plaatje gevonden tijdens een familie uitje op de Veluwe in 1995 (een nog goddelijk jonge SVF van 25 mét haar!:p) hier in het midden naast mijn broer en zus die ik even onherkenbaar heb gemaakt:

Gemini opdracht gegeven om mij bij de auto te plaatsen:

Mijn zus had in die tijd een Nissan Micra Trend in een omgekeerde kleurstelling (nieuw gekocht eind 1987) maar ook daar helaas geen foto's van dus een plaatje van het net geplukt en bij mijn eigen Micra geplaatst:

Aanzicht van voren maar de straat en omgeving ziet er wel compleet anders uit:

En dan weer terug bij de Note, want ik heb AI de opdracht gegeven om die in dezelfde kleurstelling en "outfit" uit te voeren als mijn oude Micra:

Hoewel ik het eigenlijk best verassend goed en gaaf vind staan laat ik hem lekker gewoon standaard grijs!:D

Laatst bewerkt:
wat leuk zeg!! sinds ik gister voor het eerst in de ai wedstrijd topic keek en een keer wat probeerde vind ik ook erg verslavend! ik ben nu oude foto's van eind 19e eeuw aan het inkleuren echt super gaaf.

die jaren 90 broek is weer helemaal hip ;)

Die sportieve witte schoenen zijn overigens niet helemaal correct omdat ik meestal donkere (grijs of zwarte) schoenen droeg, maar ach boeie: geen zin om aan te passen. Wel leuk om door die oude foto's te scrollen en te beseffen hoe veel er veranderd is, ook ikzelf als persoon: van verlegen en teruggetrokken in de jaren 80 tot best wel een turbulente en veelbewogen periode in de jaren 90 met veel pieken maar ook zeker dalen waarin ik eind 1999 uiteindelijk mijn vrouw heb leren kennen waarmee ik nu alweer bijna 20 jaar getrouwd ben, gewoon lekker huisje, boompje, beestje!

Naast he bewerken van auto's ook heel veel bezig met het restaureren van oude ingescande foto's en dia's met vaak betoverende resultaten! Onscherp, wazig en flets worden weer super scherp en gedetailleerd, hoewel je je dan natuurlijk wel kunt afvragen hoe waarheidsgetrouw het is.

Onscherp, wazig en flets worden weer super scherp en gedetailleerd, hoewel je je dan natuurlijk wel kunt afvragen hoe waarheidsgetrouw het is.
Dat is een balans die je zelf kan leggen. Hangt helemaal van het doel af.

Dat is een balans die je zelf kan leggen. Hangt helemaal van het doel af.
Klopt, maar bij afbeeldingen met bekende personen of familie maakt een kleine afwijking een hoop verschil en oogt het al snel fake hoewel soms de resultaten ook zeer goed zijn!

Maar terug naar de Note: AI!!!

Gelukkig AI. :p Op basis van deze afbeelding (klik)

Gisteravond even zoonlief (net 17) laten oefenen in onze auto op een rustig stuk terrein van vliegbasis Twente en mijn vrouw een hartverzwakking bezorgt toen ik bovenstaand plaatje had door geappt en met de mededeling dat er iets niet helemaal goed is gegaan...

Uiteraard op video vastgelegd waarvan dit een screenshot is:

Voor een eerste keer ging het eigenlijk niet slecht. Beter dan mijn eerste keer toen ik onder begeleiding van mijn vader vol over een gele betonnen markering reed tussen de parkeervakken van het Miro terrein!:p Een beetje laten oefenen met soepel optrekken en rondjes rijden, 1 keer moest ik ingrijpen toen hij wat te snel dichtbij de betonnen zuil kwam hierboven.

Verder met AI. Het leek me wel leuk om een verre stamvader van de Note te creëren op basis van de Datsun 100A:

En dan nog 2 tussenliggende modellen op basis van de Micra K10 en K11:

Er was in die tijd natuurlijk ook de Prairie maar die was gebaseerd op de Sunny (correct me if i'm wrong...) en zat dus in een hoger segment

Tof gedaan zeg je retro plaatjes (y) . Die linkse rode MPV lijkt echt goed op een Mitsubishi Space Wagon. Zeker de lampunits.
De Prairie moest ik even Googlen, kende de naam wel van vroeger maar kon er me niks bij voorstellen.

Die met AI gecrashte Note is een soort grap die ik hier niet zou moeten uithalen :ROFLMAO:

En nu is het wel raak! (krak klik)

Geen persoonlijk letsel en gelukkig is de boom niet op ons huis gevallen! Maar verder ben ik somber gestemd en heb amper geslapen. Een hele hoop geregel en gedoe! WA+ verzekerd met stormschade via A.S.R maar wat zal de dagwaarde zijn van een 13 jaar oude Nissan Note met deze km stand? Ergens tussen de 2 á 2½ duizend euro? Misschien / hopelijk 3..

Dat wordt in elk geval komende tijd fietsen naar mijn werk. De auto staat nu bij een depot van de verzekering en moet binnen 3 dagen naar een geschikte garage voor taxatie. Straks wat rondbellen maar buren en kennissen zeggen dat de Nissan dealer de beste en meest logische keuze is. Misschien via hun een leenauto op kosten van de verzekering? Voor mij is dit geen dagelijks kost en ik leef in een roes en heb werkelijk geen idee hoe dit gaat aflopen en of en wanneer en hoeveel de verzekering gaat uitbetalen.

Kort samen gevat: BALEN!!!

De boom was overigens behoorlijk rot en had amper wortels en had eigenlijk jaren geleden al gekapt moeten worden. Een jaar of 5 geleden zijn hier een hele rij van dit soort bomen gekapt en uitgerekend deze ene vlak naast ons huis is blijven staan. Zomers zorgt hij voor schaduw en verkoeling maar verder alleen maar overlast met constant blad en rommel in de tuin, veel vogels en vogelsch**t!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan