Thanks Lyan
Wederom is er een jaar voorbij, en weer tijd voor een jaaroverzicht.
2015 was een bijzonder jaar, wederom op autogebied, maar ook privé... Heb er een flinke verantwoordelijkheid bijgekregen, in de vorm van het ouderschap. Iets mooiers is er niet, maar hierdoor wel minder tijd voor het wagenpark.
Toch is het elk jaar, als ik weer een jaaroverzicht maak, kom ik erachter dat er weer veel werk verzet is, en toch weer veel terecht heb gekregen en gemaakt

Dat vergeet ik nog wel eens....
Begin van 2015 de Taunus voorzien van een nieuwe voorbumper, knapt ie weer mooi van op!
Enkele weken later lag er een vrachtje sneeuw, dus sneeuwpret met de Sierra, en wat foto's met de Taunus gemaakt!
Verder de Taunus TC2, 2.3 Ghia verder klaargemaakt, zodat die in Maart weer de weg opkon.
Hierboven schreef ik over het ouderschap, begin maart werden wij beloond met een dochtertje

2015 was ook het jaar dat de Taunus TC1 40 jaar jong werd! Als cadeautje heb ik er een V6 achteras onder gezet, deze heeft een langere overbrenging zodat ie op de snelweg minder toeren maakt.
Ondertussen is het juni, en heb ik geheel onverwachts een Sierra XR4I gekocht, en op papadag opgehaald
De XR4I is 29 jaar van dezelfde eigenaar geweest, en heeft al die tijd als daily in Amsterdam en omstreken rondgereden
Niet veel later, heb ik een aanrijding gehad met de Sierra Le Mans, was aan het filerijden, en de automobilist achter me had niet in de gaten dat ik stilstond.... Bumper en achterlicht kapot, en het achterpaneel iets naar binnen geknikt...
Na een schadebedrag ontvangen te hebben, heb ik de schade laten herstellen, en gelijk een andere voorbumper en het grilletje mee laten spuiten. De voorbumper die erop zat was gebarsten (al bij aanschaf) en het grilletje was helemaal verweerd.
Nu istie weer helemaal netjes
Ook zijn er enkele auto's naar een andere eigenaar gegaan. De Taunus TC2 2.3 Ghia is naar Amsterdam gegaan, en later naar Engeland gegaan.
Mijn Sierra 1.6 Laser stond ook al sinds eind 2013 stil, en nu is er een andere liefhebber mee bezig hem weer verder klaar te maken.
Eind van het jaar nadert, en heb toch nog de Granada opgezocht en afgestofd.
Momenteel nog bezig om de remmerij te vernieuwen, als dat weer goed is, gaat de motor en bak eruit, en bouw ik de rest over. Wil het echt gestructureerd doen, en niet alles kaaltrekken, en vervolgens niet weten wat er als eerste weer klaarmoet.
Traditioneel het jaar weer afgesloten met een dagje Carbid Plear'n
Wederom supergezellig, en nu op naar een gezond, voorspoedig en gelukkig 2016!
Natuurlijk wel een globale planning voor komend jaar. De Granada weer de weg op, en ik wil toch de XR4I wat verder opknappen, zorgen dat alles technisch weer naar behoren werkt, en het interieur opknappen.
En ook komend jaar zal er wel weer onverwacht iets veranderen in het wagenpark..... We gaan het meemaken!