Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >>Renault megane verkocht<<

Heb nog geen tijd gemaakt om de bonnen e.d. allemaal door te kijken, ben benieuwd :LOL:

De XR4I is idd een pareltje in de dop, maar ik heb nog meer projecten staan....

Enerzijds mag de XR4I wel door naar iemand die er verder wel de tijd voor heeft netjes te maken, anderzijds zijn ze dun bezaaid, dus kan hem zelf evt in de loop vd tijd terecht maken... Het interieur en exterieur hebben gewoon aandacht nodig, is allemaal te overzien en simpel te doen, maar zo staat er al 3,5 jaar een Granada te wachten......

Ligt er ook aan of ik de 1.6 Laser en de TC2 Ghia nog een keer kwijtraak.... Die staan al een poosje te koop, maar de markt werkt niet echt mee, en de liefhebbers die hebben gereageerd en zijn komen kijken, hebben net als ik, ook nog genoeg andere projecten staan....

Er moet gewoon wat weg, ga volgende week nog een veranda in de tuin bouwen, en vant najaar nog een nieuwe keuken plaatsen, dus dan heb ik ook weinig tijd voor de auto's....

@ Wouter,
Daar ligt idd vanalles:D Maar kun je goed wezen:)

Vorige week behoorlijk druk geweest.

De blauwe TC2 is verkocht! en afgelopen donderdag opgehaald.

Hij is naar Amsterdam gegaan, waar hij verder opgeknapt zal worden!:cool:

Verder heb ik afgelopen week de Le Mans bij het schadeherstelbedrijf neergezet, daar gaan ze deze week mee gangs. Dus ben benieuwd!

Tevens was er afgelopen weekend nog een campingtreffen in Zonhoven (België), georganiseerd door de TaunusMclub België.
Toch besloten erheen te gaan, dus de Taunus nog ff terecht gemaakt, koelslang was poreus, en de achterbanden hadden droogtescheurtjes.

Een maatje van me wilde er ook wel heen, maar om zonder Ford erheen te gaan is ook zowat, dus die heeft de XR4I meegenomen:LOL:

Hier opt dorp ging ook een clubje heen, maar ik ben op eigen gelegenheid gegaan, mede ivm de caravan en de kleine die ook mee is geweest.

Onderweg al veel bekijks, want ja, een 40 jaar oude knalgroene auto met caravan zie je ook niet elke dag:eek:

Na een goede heenreis, spul neergezet, en er was al genoeg te zien!

Mensen kwamen uit Engeland, Duitsland, Nederland, Luxemburg en natuurlijk uit België.

Zaterdag waren er al ruim 200 inschrijvingen!o_O incl de "dagjesmensen".

Een grote diversiteit aan Fordjes, nagenoeg alles wat Ford gemaakt heeft, is daar wel geweest. Van vooroorlogs tot modern tot hotrod tot raceauto.

DSC_3095.1_zpsmecgl6jz.jpg

Rij je ruim 200km, staan er uiteindelijk nog 12 Granada's uit Nieuwleusen voor de keet:cry::p

20150809_075802_zps2hm2olym.jpg

DSC_3093_zpsilhxe2tl.jpg

DSC_3088_zps8zq53hos.jpg

DSC_3083_zpsnge8ipbe.jpg

DSC_3080_zpsifrly1uz.jpg

Een zeldzame Ford OSI, zijn er nog 200 exemplaren van de ooit 2200 gemaakte over....
DSC_3082_zps9fm7lvy2.jpg

DSC_3066_zpszh2xbgyy.jpg

DSC_3062_zpsydq9ilwz.jpg

DSC_3061_zpsbp8agaxu.jpg

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
20150809_075025_zpsf7fxhvvr.jpg

Al met al een geslaagd weekend, alle foto's die ik gemaakt heb zijn hier te bekijken.

Wat me opviel, van alle auto's die er geweest zijn, was er slechts 1 mk2 Capri, en wij waren de enige met een XR4I..... Rest waren cosworths of RS500:D

Verder nog wat onderdeeltjes gescoord, een klokje voor de XR4I, die er nu inzit staat stil.
Waar ik het meest te pas over ben is een zwarte achterplaat voor mijn mk1 Granada!
Deze kun je tussen de achterlichten monteren, dat staat icm het skaidak mooier dan de carosseriekleur ertussen:cool:

Een geslaagd weekend, weer veel bekenden gesproken, veel auto's gezien en het was tevens een probeersel om te zien
hoe het met de kleine zou gaan. Dat ging ook goed(y)
En natuurlijk blij dat de Taunus het goed heeft gedaan, op de heenweg met 30 graden geen koelingsproblemen of andere flauwekul:D

Ik was een kilometer of 30 zuidelijker (bij Maasmechelen) op het circuit te vinden.
Ook daar een oude Ford gespot.

11221526_10200981077446042_1236663371293356164_n.jpg

Gisteren de Le Mans weer opgehaald bij het schadebedrijf.

Er was afgesproken dat het achterpaneel hersteld zou worden, en dat ik de bumpers en grilletje zelf weer monteer.

20150815_135936.jpg

20150815_152940.jpg

De uitlaat hang ondertussen ook alweer netjes zoals het hoort:p

En de versgespoten voorkant:D

20150815_172415.jpg

De voorbumper die eropzat was gebarsten, en zag er ook niet meer uit. Spul is nu weer mooi strak:cool:

Alleen nog opzoek naar een nieuw Ford logo voor op de grille:cool:

Ben er weer goed te pas over(y)

Ben er ook wel wijs mee:cool:

De Le Mans is niet nieuw, maar zekers nog een nette auto:cool:

Ben ook wel wijs met de strakke bumpers en grille. Ergerde me eigenlijk vanaf de aanschaf al aan de voorbumper en grille.
Maar heb geen zin om veel (spuit) kosten in m'n daily te steken.

Heb idd de 1.6 te koop, al een poosje trouwens, maar niemand wil een 1.6 Laser zonder apk hebben....

Hij staat nu in de schuur, en staat soms wat in de weg. En dat is zonde....

Ik wil dit jaar eindelijk écht met de mk1 Granada's aan de gang, als dat op de rit is, zitten we ergens volgend jaar. Mocht de 1.6 er dan nog zijn, maak ik er weer apk op (is dan 30 jaar jong, dus 2 jaar apk). En zie dan wel weer.

Dan heb ik de XR4I nog, die heeft apk tot november, en weet nog steeds niet wat ik daarmee precies ga doeno_O Blijft iig rijden, maar of ik hem verder klaarmaak of iemand anders.....

Heb nog drukte zat, en minder tijd, dus zullen er wat keuzes gemaakt moeten worden. Hier thuis nog een dak op de veranda maken, en in september nog ff een nieuwe keuken plaatsen:D:rolleyes:

Wel zin in om met de Granada's te beginnen:LOL:
20150811_161506_zpspxqjrz2p.jpg

Even je discussie omhoog schoppen met dit smaakvolle stukje vakwerk:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m966054723-ford-taunus-coupe-2000-gxl-1974.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Hier maak je vast nog wel een plaatsje voor vrij!:rolleyes:

Zodan, beetje laat, maar zie je reactie nu pas:eek: Afgelopen weken druk geweest in en rondom huis. Veranda gebouwd in de achtertuin, en nieuwe keuken geplaatst:cool:

Heb die Taunus wel voorbij zien komen...

1306_0002_00.jpg

Was in veendam een grote verkoop van oldtimers, kerel kocht alles op, en probeerde ze voor meer te verkopen. Waaronder veel Taunussen TC1.

Taunussen die al enkele jaren te koop stonden, of schuurvondsten die ondertussen slopers zijn geworden, zijn allemaal daar terecht gekomen.... Spul waar enorm veel werk inzit, voor te duur geld aanbieden.... Onder het motto, "ze worden schaars, dus mensen betalen het er uiteindelijk toch wel vooro_O"

Ben benieuwd wat er allemaal wel of niet verkocht is, en of dat weer ergens opduikt....

Door de werkzaamheden rondom Huis, weinig met de auto's gedaan. Maatje van me heeft de XR4I in bruikleen, die komt binnenkort weer terug.

De XR4I moet voor begin november apk gekeurd zijn, dus daar binnenkort maar ff mee beginnen, ben benieuwd of er nog veel aan het licht komt.
Verder nog wat kleine onderdelen voor de XR4I opgehaald hier opt dorp. Kennis van me had een engelse XR4I opgehaald, die uiteindelijk via Duitsland hier in NL in een vochtige schuur is gekomen....

Was wel jammer, koets was nog wel vrij netjes, maar echt alles zat vastgeroest, klapsysteem vd stoelen en achterbank, motor, dakraam etc etc etc.
Gelukkig nog nette deurpanelen en wat klein grut eruit gehaald:cool:

Verder binnenkort ergens een tijdelijke stalling voor de Sierra 1.6 zien te vinden, kan ik met de Granada's beginnen. En proberen wat onderdelen en spul nog te verkopen, heb ik weer wat centen en ruimte:)

Verder kreeg ik zojuist nog een stuurbekrachtiging voor m'n Taunus aangeboden(y) En voor een faire prijs, spul is bijna niet aan te komen, dus laten we dat maar doen dan:)

En zo rommelen we verder:)

Leuk weer een update(y)

Wat een luxe, stuurbekr. op je taunus, stuurt hij zo zwaar dan?

Ik kan haast niet wachten totdat je met de granada's aan de gang gaat, wat een heerlijke wagens:D

Haha, ja idd, tis alweer ff geleden.

Rondom huis moet je soms ook wat zaken afwerken he;) Is ook wel eens fijn, de veranda stond ook alweer 3 jaar in de planning:rolleyes:
En ja, de Granada al wat langer:p

Zwaar sturen doet ie opzich niet, zelfs niet met de 15" velgen eronder. Het is/was een optie, en is moeilijk aan te komen, of voor hoofdprijzen. Zie ze af en toe voor €250,- of meer voorbijkomen, of dat wordt er via Ebay op geboden....

En dan na te gaan dat de stuurbekrachtiging voor een Sierra tussen de 5 en 7 tientjes doet:)

Morgen heeft m'n kameraad weer een eigen auto, en brengt dan de XR4I ook weer terug. Heb em stiekempjes wel gemisto_O
Dus maar eens zien of ie volgende week even voorgekeurd kan worden, kan ik er nog mooi optijd weer 2 jaar apk opknallen:cool:

Gisterochtend kwam er iemand kijken voor de Sierra 1.6.

De beste man kwam hier uit de buurt, en na het bekijken van de auto was een deal snel gesloten:cool:

Hij heeft hem gelijk meegenomen, en gaat hem weer verder klaarmaken voor op de weg(y)

20151010_111602.jpg

20151010_112420.jpg

Heb hem in 2007 gekocht van de 2e eigenaar, die hem al een poos nauwelijks gebruikte, en hem eigenlijk afgeschreven had. Moest toen snel weg, anders ging hij de bult op, want wie heeft er nou belang bij een 21 jaar oude Sierra?

Heb er al die tijd veel plezier mee gehad, was altijd starten en lopen, en hiermee is mijn "liefde" voor de Sierra begonnen.
Er is door de jaren heen veel aan gedaan zoals enkele bakwissels, naar goede 4bak, later naar 5bak, motorswap met gereviseerde motor, nieuwe voorruit en in 2012 of 2013 pas het eerste "extra" laswerk aan hoeven te doen, wat nog goed te overzien was.
Door de aanrijding eind 2013 was het einde in zicht. Totall loss verklaard, en succes ermee...
Toch maar een poging gedaan de schade te herstellen, wat wel goed gelukt is, ook omdat de auto het waard is.

Door de jaren heen verscheide auto's erbij gehad, maar de Sierra bleef.

In die periode heb ik de Le Mans gekocht, en dat is nu m'n daily driver geworden, welke ondertussen Ghia uitgevoerd is.

Hopelijk krijgt de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier mee als wat ik heb gehad met hem(y):D

Precies Ronald,

Nu heb ik er nog maar 5:confused:

Komende week de XR4I voor de apk gooien, zien wat daaruit komt. Als die weer apk heeft, ga ik eindelijk met de Granada's gangs:D

Eindelijk:p

Vanochtend de XR4I even iets nagekeken voor de apk.

Je ziet aan alles dat ie altijd goed onderhoud heeft gehad, geen uitgedroogde ophangrubbers, geen gepruts of dichtsmeerwerk voor de apk oid.

Nu kon ik hem eindelijk zelf ook even goed bekijken, wielen eraf gehad, remmerij is allemaal nog netjes.

Hij had wat onbalans wat volgens mij rechtsachter wegkwam, en nadat ik de remtrommel eraf had, zag ik iets waarover ik me een beetje verbaasde:confused:

20151017_121348_zps4zr9csrt.jpg

De remtrommel en wiellager zijn recentelijk nog vernieuwd, maar wat die 2 ringetjes om de draadeinden doen.... Geen idee.

Heb ze eraf gehaald, maar nog niet goed kunnen testen of de onbalans nu weg is...

Maandag gaat ie voor de apk, dus ben benieuwd wat ze nog tegenkomen.

Enige waarover ik twijfel is rotterij bij het binnenscherm rechtsachter bij de tankdop. Daar mist een stukkieo_O Dat zou het enige laswerk voor de apk zijn.

Verder is de kas nog wel hard, dorpels, bodem, wielranden enzo zijn nog hard. Hij heeft wel wat plekjes, maar voor een auto die vanaf '83 als daily gebruikt is, valt het me enorm mee:cool:

Zag de foto's van de Mondeo die vannacht in Nieuwleusen is verongelukt. Wist dat jij ook een donkere hebt maar de jouwe is een Wagon.

Dat was inderdaad een Mondeo, moest goed op de foto's kijken voordat ik dat in de gaten had:(
Wij hebben idd een station, en ik ben ook nog geen 30;)

De beste man is waarschijnlijk in de berm gekomen...... Maar als een Mondeo doormiddenbreekt, en de boom in de lengte splijt..... Ze hebben de man naast de auto aangetroffen hoorde ik:(

Andere mensen hebben de ravage aangetroffen, lijkt me ook geen fijne vondst(n)

Sinds afgelopen donderdag heeft de XR4I weer apk:LOL:
Zat al met al nog wel wat werk aan, paar stukjes remleiding op de achteras, fuseehoes rechtsvoor, rechtsvoor en linksachter iets laswerk, en de uitlaat had een klein gaatje...

Enige dingetje was, dat de keurmeester het chassisnummer niet kon vinden:eek:

Hij zit normaal tussen de bijrijdersstoel en de dorpel, onder het vloertapijt. Maar daar zat niks:confused:
Eerder met de papieren kentekenbewijzen stond het daarop, tegenwoordig staat dat niet op het pasje.....
Heb de vorige eigenaar even gebeld, en die meldde dat ie in de kofferbak geslagen was, aangezien ie op de orginele plek niet meer goed leesbaar was.

Weten we dat ook weer:)

Heb em zaterdag nog ff gewassen, en van binnen schoongemaakt.

DSC06503_zpskgmovwgi.jpg

DSC06505_zpstzvyjapm.jpg

Op de foto's lijkt ie in nieuwstaat:D Dat istie niet hoor!

Verder afgelopen zaterdag de Granada opgezocht en afgestofd:)

Accu erop, en ding liep ook weer vrij snel, en wat klinkt dat toch weer magistraal:cool:

20151031_144500_zpshl2hgetu.jpg

20151031_144442_zps2i4niubr.jpg

20151031_150323_zpsqspum8rz.jpg

En z'n dikke reet:LOL:
20151031_150343_zpshpzhccvl.jpg

Heb em in de Beuntoko gezet, en z'n neus nog ff int zonnetje
20151031_150556_zpscgtde8co.jpg

Nu nog even goed bekijken hoe ik het allemaal aan ga pakken, wil het in fases doen, anders komt t ook niet goed...

Denk dat ik eerst de remmerij vernieuw, dan het interieur, en dan de motor/bak/kabelboom.

Ook heb ik de Taunus nog ff schoongemaakt, en die mag nu aan z'n winterslaap beginnen.

Gaaf ding, die XR4i. De Granada is ook erg leuk, lekker origineel. Typisch zo'n auto zoals je 'm in de jaren '80 nog overal zag rijden.

Oh wat een lekker ding die granada!!!
Persoonlijk zie ik het liefst die andere grille er in, hoe noem je dat de duitse grille, want deze is engels volgens mij.

De XR4I is idd een leuk ding. Zit alleen te twijfelen of ik em weer verkoop, of niet.... Wil voorlopig met de Granada aan de gang, en verder eigenlijk even geen ander werk erbij hebben...:(

De Granada is orgineel een 2.3 GL, is omgebouwd naar 2.6, en Ghia uitgerust.
Zit een gewilde Ghia grille in. Tot '75 dacht ik, had je de GXL uitvoeringen, en daarna is het Ghia geworden, en het dashboard geupdate is. Zelfde als bij de Taunus TC1.

Helaas is de ombouw beroerd gedaan:cry: En kan ik nu alles eruit trekken en opnieuw gaan opbouwen....

Gelukkig heb ik nog een goede donor staan:D

100_7605.jpg

Het interieur, enkele deuren, koplampruitenwissers en wss de kabelboom ga ik overzetten.

Dan gaat de Franse waarschijnlijk als project weer weg, het halve dorp heeft er al belang bijo_Oo_O

Ook in m'n Beuntoko heb ik de Klompen gezet, hopen dat de Goedheiligman ook nog wat langsbrengt.

En na wat zanglessen genomen te hebben, is dat ook eindelijk gelukt:LOL:

20151129_143526_zps20mhbltx.jpg

Ik vond zomaar een remleidingset voor de Granada in m'n ene klomp, en in de andere klomp een setje deurrubbers voor de Taunus.

"Vind ik leuk(y)"

Kan ik een begin maken om de remmerij van de Granada te vernieuwen. Komen nieuwe remcilinders op en heb een nieuwe hoofdremcilinder liggen die er ook opkomt.

Verder kreeg ik nog een setje 3delige BBS velgen aangeboden, haal de velgen een keer op, en kijk hoe ze onder de Granada zullen staan. Als dat wat is, knal ik die eronder, en gaat een ander setje velgen weer weg. Kan niet alles houdeno_O

Tevens gaat de XR4I eerdaags ook de winterslaap in, z´n eerste in 32 jaaro_O Lang leve de mrb regels(n) Had er graag de winter mee doorgereden, anderzijds zal dat niet goedkomen:D Blijft ook gewoon een fijne machine. Denk dat ik hem er nog ff bijhou, en als ik de Granada klaarheb, hem wat meer aandacht geef, en verder wat terecht maak.

Dat is écht het ultieme Sierra rijden:cool: Lekker wat pit, en de V6 sound klinkt ook altijd lekker.

Nu ik weer met de Le Mans rij, mis ik het geluid gelijk:cry: En het vermogen ook wel deels.... Van 150pk naar 105o_O

Heb wel getwijfeld de XR4I weg te doen, zodat iemand anders hem verder terecht kan maken. Maar ik vind het nog té leuk:D

Anderzijds jeukt het me de laatste tijd steeds meer naar iets met 8 pitten, en uit de jaren '50 of '60:eek: Zie daarvan ook teveel voorbijkomen:cry:

Dus wie weet wat volgend jaar mij zal brengen:T

Granada V8 zijn in Zuid Afrika wel geleverd.... Kennis van me uit Noorwegen heeft een paar jaar terug zo'n ding over laten komen, maar die gast koopt alles wat ie wilo_O

Afgelopen weekend nog wat tijd gevonden om met de remmerij vd Granada gangs te gaan.

En wederom..... verrassing:cry:(n)

Ben maar begonnen met de achteras, en werk dan zo verder naar voren.

Heb de auto opgekrikt, en de draagarmen uit de vering en zag dat de flexibele remslang naar de draagarm rechtsachter nogal onder spanning stondo_O

20151205_123710_zpsvibyx3aw.jpg

Ben nu écht blij dat ik alles eraf trek wat "vernieuwd" is, en maak alles gewoon weer zoals het hoort. Had er alleen geen rekening mee gehouden om de remslangen naar de achteras ook te vervangen, aangezien dat allemaal rond 2009 vernieuwd was.. Nu bestel ik die ook maar....

Maar het begin is er!

20151205_163656_zpsf2a61cu5.jpg

Heb de remcilinders ook vervangen, heb enkele weken terug een aardige partij aan nieuwe, orginele Ford/Motorcraft onderdelen gekocht, voornamelijk Sierra, maar zaten ook veel remcilinders voor Taunus/Granada bij. Ook heel vervelend:p

Thanks Lyan(y)

Wederom is er een jaar voorbij, en weer tijd voor een jaaroverzicht.

2015 was een bijzonder jaar, wederom op autogebied, maar ook privé... Heb er een flinke verantwoordelijkheid bijgekregen, in de vorm van het ouderschap. Iets mooiers is er niet, maar hierdoor wel minder tijd voor het wagenpark.
Toch is het elk jaar, als ik weer een jaaroverzicht maak, kom ik erachter dat er weer veel werk verzet is, en toch weer veel terecht heb gekregen en gemaakt:cool: Dat vergeet ik nog wel eens....

Begin van 2015 de Taunus voorzien van een nieuwe voorbumper, knapt ie weer mooi van op!
20150103_144054.jpg

Enkele weken later lag er een vrachtje sneeuw, dus sneeuwpret met de Sierra, en wat foto's met de Taunus gemaakt!
DSC06362.jpg

20150124_140432.jpg

Verder de Taunus TC2, 2.3 Ghia verder klaargemaakt, zodat die in Maart weer de weg opkon.
20150301_122601.jpg

Hierboven schreef ik over het ouderschap, begin maart werden wij beloond met een dochtertje:eek::cool:
DSC_2319.jpg

2015 was ook het jaar dat de Taunus TC1 40 jaar jong werd! Als cadeautje heb ik er een V6 achteras onder gezet, deze heeft een langere overbrenging zodat ie op de snelweg minder toeren maakt.
20150514_141807.jpg

20150514_130517.jpg

Ondertussen is het juni, en heb ik geheel onverwachts een Sierra XR4I gekocht, en op papadag opgehaald:)
20150621_211157_zps1vxonxwv.jpg

De XR4I is 29 jaar van dezelfde eigenaar geweest, en heeft al die tijd als daily in Amsterdam en omstreken rondgereden:eek:

Niet veel later, heb ik een aanrijding gehad met de Sierra Le Mans, was aan het filerijden, en de automobilist achter me had niet in de gaten dat ik stilstond.... Bumper en achterlicht kapot, en het achterpaneel iets naar binnen geknikt...
20150622_084549.jpg

Na een schadebedrag ontvangen te hebben, heb ik de schade laten herstellen, en gelijk een andere voorbumper en het grilletje mee laten spuiten. De voorbumper die erop zat was gebarsten (al bij aanschaf) en het grilletje was helemaal verweerd.

20150815_172415.jpg

20150815_152940.jpg

Nu istie weer helemaal netjes:cool:

Ook zijn er enkele auto's naar een andere eigenaar gegaan. De Taunus TC2 2.3 Ghia is naar Amsterdam gegaan, en later naar Engeland gegaan.
Mijn Sierra 1.6 Laser stond ook al sinds eind 2013 stil, en nu is er een andere liefhebber mee bezig hem weer verder klaar te maken.
20151010_111602.jpg

Eind van het jaar nadert, en heb toch nog de Granada opgezocht en afgestofd.
20151031_144442_zps2i4niubr.jpg

Momenteel nog bezig om de remmerij te vernieuwen, als dat weer goed is, gaat de motor en bak eruit, en bouw ik de rest over. Wil het echt gestructureerd doen, en niet alles kaaltrekken, en vervolgens niet weten wat er als eerste weer klaarmoet.

Traditioneel het jaar weer afgesloten met een dagje Carbid Plear'n:cool:
20151231_103313_zpsege58dmg.jpg

20151231_104528_zpskh9mnhmy.jpg

20151231_161507_zpstqj9zsdj.jpg

IMG-20151231-WA0011_zpseskkle5n.jpg

Wederom supergezellig, en nu op naar een gezond, voorspoedig en gelukkig 2016!

Natuurlijk wel een globale planning voor komend jaar. De Granada weer de weg op, en ik wil toch de XR4I wat verder opknappen, zorgen dat alles technisch weer naar behoren werkt, en het interieur opknappen.
En ook komend jaar zal er wel weer onverwacht iets veranderen in het wagenpark..... We gaan het meemaken!

Ik kan me vergissen maar was er in de US ook niet een Granada v8?
De Amerikaanse uitvoering lijkt een totaal andere voor en achterzijde te hebben,
alleen het middenstuk lijkt vaag nog op de MK1.
En de '82 US Ford Granada lijkt wel helemaal te verschillen van 'onze' Granada.
Zijn deze modellen nu gebaseerd op de Europese of totaal andere auto's?
Dat zijn wel gave bakken,maar die van jou ook.

Thanks mannen!

In de VS is idd ook een Granada gemaakt, en heeft idd weinig weg van de europese modellen. Zoals eerder geschreven, wil ik ooit eens een amerikaan hebben, jeukt me nogal, maar ik kan helaas niet alles tegelijk hebben...

Onlangs heb ik nog wat dingetjes aan de Sierra Le Mans gedaan. Hij heeft wat lekkerij in de kofferbak, dus heb ik de rubbers tussen de achterlichten vernieuwd, de nieuwe zijn aanzienlijk dikker, en dichten beter af dan de verstafte die erop zaten.

20160102_155457_zpsfp2lcu5y.jpg

Verder nog via de grote digitale handelsplaats nog wat details voor de Sierra gekocht: een goede armsteun, en hoofdsteunen voor de achterbank:cool:

20160106_171540_zps2zps8lai.jpg

20160106_173211_zpsakn2sijj.jpg

Ook de remmerij van de Granada vorderd gestaag, gaat toch vies veel tijd inzitten om het goed te doen.

Heb ondertussen de remleidingen en remslangen vernieuwd, en de remslang naar de draagarm rechtsachter is wat langer dan degene die er opzat, en staat nu dus niet meer onder spanning, zoals het hoort:cool:

20160103_102500_zpsqn6ieng8.jpg

20160103_103605_zpsdfuxk0vj.jpg

20160103_121619_zps4cxjk8ac.jpg

En de boel gelijk ombouwen naar geventileerde schijven, die ik nog van de 2.8 GLS had liggen:cool:
20160103_155631_zpsnaofysqg.jpg

Moet alleen rechtsvoor nog de schijven ombouwen, en dan kan er weer remvloeistof in!

Als laatste werd ik gisteren gebeld door iemand die serieuze interesse in de XR4I heeft.... Hij wil hem samen met z'n pa compleet restaureren, aangezien z'n pa binnenkort met pensioen gaat, en ooit ook een XR4I heeft gehad.
Twijfel nog wel een beetje, anderzijds zou het wel mirakels mooi zijn als ie compleet gerestaureerd gaat worden, iets wat ik de komende jaaaaren waarschijnlijk niet aan toe ga komen....

Haha, was meer geluk dan wijsheid, had de moed eigenlijk al opgegeven, kon nog wel aan een paar bruine hoofdsteunen komen, maar dan moeten ze alsnog opnieuw bekleed worden. Dit is beter:cool:

De beste man heeft ooit eens een Sierra gehad, en kwam de delen weer tegen op zolder met opruimen.
Heb nu ook eindelijk een armsteun met stalen scharnier, beter dan de kunststof scharnieren:cool:

Taunusdriver. zei:
Heb nu ook eindelijk een armsteun met stalen scharnier, beter dan de kunststof scharnieren:cool:

Ja die plastic scharnieren zijn waardeloos. Wist niet dat ze er ook in staal waren.

Mocht je nog een keer zo'n zolder tegenkomen... ;)

Haha, ja dat snap ik Wouter:p

Afgelopen vrijdag nog een occasion opgehaald, was niet geheel de planning, maar kreeg em aangeboden, en vrijdagavond wezen kijken en gelijk maar meegenomen.:T

20160115_221308_zpsut8i89dd.jpg

20160115_221254_zpsupdxlwjb.jpg

20160116_153655_zpsvxhpcnem.jpg

20160116_153715_zpsx8szp9h3.jpg

Tis een '85er 1.6L met 4bak, volgens mij oorspronkelijk een Duitse auto, welke in 2012 in NL is gekomen, en voorzien is van een lpg installatie....
Hij had in 2012 zo'n 37000km op de teller, en gezien de staat vd auto en interieur, zou dat goed kunnen kloppen.

20160116_154134_zpsirey1nfh.jpg

20160116_154558_zps49qejq1p.jpg

20160116_154105_zpslqxr8rio.jpg

Interieur is als nieuw, geen beschadigingen en zelfs het dashboard is niet gescheurd!

Onderaan de deuren beginnen de felsranden iets te roesten, rechtsachter onderaan in de dorpel zit een klein roestgat en bij de bevestiging van de slotplaat aan de voorschermen zit wat rottigheid.

Helaas rechtsvoor een deuk, en beide bumperts zijn gebarsten....

Er zitten nog diverse rekeningen bij, en er is de afgelopen jaren wel aardig geinversteerd in de auto, Zowel zomer- en winterbanden zijn in 2012 vernieuwd, evenals de distributieriem en waterpomp. Ook de midden- en einddemper zijn vrij recentelijk nog vervangen.

Vrijdagavond liep de auto niet, want volgens de eigenaar zou de ontsteking kapot zijn.
Zaterdagmiddag ermee gangs gegaan, en nadat er een accu aangesloten was, bleek dat de bobine al geen vonk gaf aan de ontsteking....
Heb een bobine van de plank gepakt, en toen kwamen er wel vonkjes van de bobinekabel.
De ontsteking die ik er los bijkreeg, en kapot zou zijn, was al deels gedemonteerd, dus maar een goede van de plank gepakt en erin gezet en afgesteld. En hij loopt weer!:D

Torretje kan wel een onderhoudsbeurtje gebruiken, en de carb zou voor het fijne wel gereviseerd mogen worden.
Heb em opgehaald omdat ik hem aangeboden kreeg, en de beste man er vanaf moest. Ik doe er nog een paar dingetjes aan, en dan mag hij door naar een andere eigenaar, die hem verder netjes maakt, of gebruikt voor een ombouwproject. Het is immers wel een geschikte body daarvoor..

ja ach, toe maar....Was niet de planning, en moet gewoon weer door. Vond hem nog te goed om te slopen, dus tsjah....

Nu nog iemand vinden die ermee verder wil, lpg eruit, carb reviseren, paar roestplekjes behandelen, bumpers vervangen en de deuk rechtsvoor fatsoeneren. Dan heb je echt een knappe auto voor weinig geld.

ligt er dus aan hoe oud de installatie is.
Een recente installatie mag overgezet worden.
Aangezien dit een recente import is vermoed ik dat dat met deze dus mag.
hoewel het ook een buitenlandse installatie kan zijn.

Zodan, weer eens een updeetje:D

Afgelopen weekend de remmerij van de Granada verder terecht gemaakt, laatste leidinkjes gemaakt, remvloeistoef in het systeem en ontlucht.
De rem voelt nog iets sponzig, maar er lekken geen koppelingen :cool: Op een later tijdstip nog maar een keer verder ontluchten om de laatste lucht uit het systeem te halen, en nogmaals de koppelingen controleren op lekkage.

Verder liep de Le Mans de laatste tijd nog wel eens beroerd, dit kwam door een vacuümslangetje van de inlaat die er regelmatig afschoot.
Die maar vastgezet met een slangenklemmetje, en gelijk maar ff wat nieuwe bougies erin gedraaid, was ook wel nodig.

Helaas ging dat laatste niet vanzelf....
De bougiekabels van de 2e en 3e cilinder waren verstaft, en trok ik dus kapot(n) Beetje jammer, aangezien ze anderhalf jaar geleden vernieuwd zijn, en niet de goedkoopste waren....
20160123_154954_zpslgkdlto6.jpg

Gelukkig nog een paar "oude" liggen, dus die er maar tijdelijk opgezet. Komende week maar ff wat nieuwe bestellen.

En komend weekend komt er iemand kijken voor de XR4I, dus ben benieuwd!

Begin vd week werd ik gebeld door iemand die interesse had in de '85er Sierra.

Hij wilde evt vrijdagavond komen kijken, maar dat werd vanavond.

Vanuit Hilversum met z'n tweeën in een Sierra naar Nieuwleusen gereden, en na een bezichtiging en een praatje de deal gesloten!

De heren hebben meerdere Sierra's, en deze kunnen ze nu aan hun verzameling toevoegen.
Altijd een fijne gedachte dat de auto weer goed terecht is gekomen, is toch altijd afwachten...

Toch niet Bruno, de Hilversummer die door heel Hilversum auto's laat verstoffen? Volgens mij heeft hij ook een oude Sierra.

Nee, hij is niet verkocht aan Bruno;)

Verder is afgelopen weekend de BBS express langsgeweest, dus vanavond even kijken of dat wat is onder de blauwe Granada:cool:

Terug
Bovenaan