Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >>Terug in de tijd... naar het jaar 1998<<

Ja, het past echto_Oo_O

Als de stoel nog nét iets verder naar achteren kan, zou het nog iets mooier zijn, maar ik red me zo ook wel.

Makkelijk van de trekhaak, moet toch nog op onderdelenjacht, ook voor de Taunus combi die komt heb ik nog wat nodig....

Taunusdriver. zei:
Voordat ik verder vertel, NEE, ik heb géén letsel van de aanrijding overgehouden:)

:)

Lang geleden dat ik in een Panda heb gezeten, maar als hij net zo zit als onze Uno destijds, dan verbaast het me niet dat forser en groter ook past. Dat ding was echt verbazend ruim van binnen, ook achter het stuur.

Ben 1,97 en zo'n 110kg:)

mk1 Fiesta's zijn ook grappig, maar kan er zo 123 niet een nette vinden voor weinig, spul begint ook aan de prijs te raken....

Daar komt bij, deze komt bij een kennis weg, en weet zeker dat ie goed is. Hij wilde er opzich vanaf, en ik zocht nog iets.

Dus helpen we elkaar gewoon voort:cool:

Heb ook geen zin om stad en land af te jagen voor een tijdelijk gebakje.

Tis wel fijn dat er een trekhaak achter zit, en hij geremd 850kg mag trekkeno_O

Ga wss nog aardig wat onderdelen overal vandaan halen voor mijn auto's:)

Kl*te van de Sierra zeg, veel geluk met het opknappen.
Op MP kwam ik deze tegen, https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/oldtimer-onderdelen/m756715614-ford-sierra-xr4i-ghia-bumper.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr ,misschien is het wat.

Zo, het is weer eens tijd voor mijn jaarlijkse jaaroverzichtje:)

Afgelopen jaar weer vanalles terecht gemaakt, en is vanalles veranderd in mijn wagenpark.

Het was de bedoeling om hem in te krimpen, maar is niet echt gelukt.

In januari heb ik de Granada mk2 GLS opgehaald, en mee rondgereden tot eind augustus.

100_7384.jpg

Ding was stokverrot, en is in september/oktober in onderdelen gegaan.

Z'n laatste ronde zal nog een keer het Rodeoveld zijn. Hij is te slecht voor de Bangerso_O

DSC05859.jpg

In Februari moest de Sierra weer voor de apk, na een remslang, stuurhoes en iets laswerk werd hij met steekproef goedgekeurd:cool:
Ook heb ik hem weer voorzien van orginele speakerkapjes in de voetenruimte.

100_7328.jpg

In Maart heb ik een Bruine Taunus opgehaald, welke vervolgens naar een andere liefhebber is gegaan die hem opknapt.

100_7364.jpg

100_7365.jpg

M'n vriendin reed rond met een '94er Corsaatje, en ben daar ruim een halve dag mee aan het lassen geweesto_O
Als je daar eenmaal aan begint, blijf je ermee aan het lassen.
Daarom hebben we besloten een andere auto voor haar te zoeken.

De keus was gevallen op een Mondeo uit 2004 met 2.0 benzine motor.

100_7428.jpg

Zat nog een paar maand apk op, en is daar glansrijk, zonder reparaties/opmerkingen doorgekomen!

Juni was het weer tijd voor de FordFreaks, was wederom gezellig, en is de Taunus uitgebreid gepoetst:cool:

100_7542.jpg

100_7551.jpg

En ik heb de "kwantiteitsprijs" gewonneno_O

100_7561.jpg

Had de meeste auto's erheen gesleept:D

100_7521.jpg

100_7520.jpg

Na de FordFreaks heb ik de 20M verder terecht gemaakt, zat meer werk in dan gedacht, maar het is goedgekomen:cool:

0008.jpg

Deze is met nieuwe apk naar Enkhuizen gegaan. Heb nog steeds wat contact met de nieuwe eigenaar, en hij is hem verder aan het klaarmaken(y).

Vervolgens heb ik een donor Granada mk1 opgehaald, om van 2 auto's 1 goede te maken.

100_7593.jpg

Dit wordt hét project van 2014:)

Begin augustus heb ik de wielranden van m'n Sierra opgelast. Deze waren wat roestig...

Linksachter:
DSC05668.jpg

DSC05672.jpg

Rechtsachter:

DSC05662.jpg

DSC05677.jpg

Een paar weken later heb ik een V6 achteras voor mijn Taunus ontroest en in de 2k gezet.

100_7615.jpg

Hij is al zwart gespoten, moet alleen de bovenste rubbers er nog uitpersen, en de remmerij erop bouwen. Daarna kan hij eronder:)

Half oktober had ik weer wat contact met de eigenaar van m'n Grieze Doeve.
Hij had hem al een poos te koop staan, en kon er maar niet vanaf komen.
Toen hij hem wilde slopen, had hij mij een prijs genoemd, waarvoor ik hem niet kon laten staan...
Het leek zo mooi, nog 2 maanden op lpg in de rondte toeren, en dan zien we wel weer verder.

Helaas was het distributietandwiel overleden tijdens het starten:cry:

Dus de Doeve naar m'n schuur gesleepto_O

1379549_378466105617845_1903957310_n.jpg

En 's avonds hadden we de motor er al uit.

1394006_378671982263924_416168567_n.jpg

Uiteindelijk heb ik er de 2.8 uit de mk2 erin gehangen, maar voordat ik dat allemaal terecht had, was het al eind november:cry:
Hij had koelproblemen, dus waterpomp vernieuwd, thermostaat, en niks hielp... Verder nog vanalles geprobeerd, maar wilde niet echt vlotten...

Toen het koelprobleem opgelost was, was het half november.
Na een testritje bleek de automaat niet fijn op te schakelen, deden de knipperlichten niks, en nog wat kleinigheden...

Om voor een paar weken er nog werk in te steken vond ik niet interessant, en heb em laten staan.

Heb vervolgens de Mondeo een onderhoudsbeurt gegeven, en de motorkapvergrendeling wilde niet loso_O
Dit is ook verholpen dankzij info van het Mondeoforum(y)

DSC05889.jpg

Ook uit de onderhoudsbeurt kwam verder niks bijzonders naar voren.

Vervolgens een Corsaatje van een kameraad neergezet en begonnen met de Roestoratie.
Wat een rot ding zego_O

20131130_122224.jpg

20131208_123253.jpg

20131208_143327.jpg

20131208_171531-1.jpg

Nu alleen nog een nieuw achterpaneel erin, en dan istie ook weer klaar

20131130_115613.jpg

Die komt er begin januari in.

Helaas is er in December ook nog minder fijn nieuws te melden...

Op 16 december reed ik op een voorrangsweg, en draaide er een auto de weg op, die mij wss niet gezien heeft...

Gevolgd door een knal, zijn de gevolgen zichtbaar:cry:

20131216_161814.jpg

Bumper, grille, koplamp, knipperlichten, voorscherm, carosserie aan barrels:cry::cry:

Tis balen, maar het is niet anders... Hij is economisch totall loss verklaard, en nu proberen via de rechtsbijstand m'n centen te krijgen zodat ik hem zelf weer klaarmaak....

Heb nu als tijdelijke wintergebakje een Ford In Andere Toestand gekocht...

20131221_163042.jpg

Het is niks, en ben blij als hij weer weg kan:p

Als laatste, toch weer wat "leuks" te melden.

Gisteren heb ik de Grieze Doeve geruild tegen een Taunus kombi uit '75.

De Mondeo heeft zich ook bewezen:)

DSC05931.jpg

We hadden bij een Rasthof afgesproken, was voor ons 280km rijden, voor hun 190km.

DSC05932.jpg

De Doeve bij hun op de kar

DSC05934.jpg

Paste precieso_O

De Taunus is met ons mee terug gekomen:)

DSC05938.jpg

DSC05940.jpg

De Mondeo heeft op de heenweg een verbruik van 1 liter op 8,77km
En op de terugweg 1 op 9:cool: Is wel netjes vind ik(y)

De Kombi is voor z'n 38 jaar oud nog redelijk netjes. Zit wel werk aan, maar het is en blijft een TC1 kombi:)

Het interieur is niet echt meer wat, maar ik weet nog een interieur van een TC3 kombi.

Verder loopt de motor beroerd (2.0 uit een Capri). en zit er nog iets laswerk aan.
De basis is goed, voor nieuwstaat zit er veel werk aan, om zo mee te rijden zal het denk ik wel meevallen.

Verder viel me op dat er een voorruit met zonneband inzit, heb geen flauw idee of dat orgineel TC1 geleverd is...
Denk dat ik die in m'n Groene Taunus ga zetten:) vind ik wel gaaf:cool:

Tot slot is er weer vanalles gebeurt op autogebied, en ik wil komend jaar alles terecht maken, en niks bijhalen. Er gaat eerder weer wat weg, dan dat er bij komt.

Als ik de goede onderdelen van de mk1 donor overzet, kan de donor weer als project weg. Hier is wel interesse voor.
De Corsa is nog 1 dag werk hoop ik, en kan die ook weer weg.

Moet alleen nog zien wanneer ik de Sierra weer klaarmaak, het is immers weer werk, en heeeeel misschien koop ik wel een ander, als ik wat interessants tegenkom..

Iedereen een goed uiteinde, en de beste wensen voor 2014!

mooie deal . de doeve weer terug naar zijn nest . vette bak die transit .(y)

mooi overzicht .

Geweldig om te zien hoe je ff een motortje of een versnellingsbak wisselt. Of wat plak- en bakwerk verricht.

Hoe ons op de hoogte, ik geniet er echt van! (y)

Jij ook het beste voor 2014:D

Wat heb je weer een leuke tc1 combi, prachtig(y), maar een 2.0 capri wat moet ik me daar bij voorstellen, en 2.0 is toch een ford motor.

De granada mk1 is toch wel een heel mooi model hoor, zag net op een verkoopsite nog een coupe, volgens mij uit jouw dorp en nog een zilver grijze in uitmuntende staat ergens in zachte g land.

Hoe is het met je schade?
Ik zie dat je nog een passende grill aan de muur hebt hangen.

Veel succes nog met die vreemde eend (slopel)

Bedankt voor de reacties(y)

Vindt het zelf ook wel leuk om n jaaroverzicht te maken, besef ik dat ik toch wel meer terecht maak in n jaar dan m'n gevoel soms zegt:)

Plaatwerk voor de Sierra wordt aan gewerkt..
Als het goed is, wordt zaterdag een motorkap, grille, koplampen, bumper en knipperlichten in de buurt gebracht:cool:

Er zit een 2.0 OHC motor in, en het schijnt dat een Capri motor een scherpere nokkenas heeft.... Maar een keer nameten:)

We gaan zien wat komend jaar gaat brengen:)

Ga zo eerst een dagje Carbid schieten, we hebben de tent al staan, en met 25 bussen komt dat ook wel goed:)

Zo, het carbidschieten was weer geslaagd:cool:

Gisteren heb ik weer een achterpaneel in het Opeltje gezet...

20140104_154642.jpg

Moeten nu nog een paar dingetjes gebeuren, en dan kan hij weer weg:cool:

Mooi lijstje van afgelopen jaar en leuke en minder leuke dingen die je meemaakt.
Briljante foto van het verschil in bijna 40 jaar turnier van Ford! :D

Ook nog de beste wensen Marco!

Ja, het is idd een 'evolutie' :)

Het is weer eens tijd voor een updateje, ben de laatste paar weken druk met het isoleren van de zolder hierzo, maar dat is bijna klaar:cool:

Ik heb voor m'n Sierra de meeste onderdelen al liggen:

- koplampen
- zwarte voorbumper met knipperlichten
- grilletje (rood)
- motorkap (blauw)

Nu alleen nog een hoek en een voorscherm...

Kreeg laatst nog een reactie van een sloperij uit Groningen dat die nog een motorkap en grille in kleur hadden liggen! Daar bel ik komende week nog achteraan.

Verder nog een 2.0 motor gekocht van een kennis van me, deze gaat ook gelijk in de Sierra, en ik heb nog een bekrachtigd stuurhuis liggen voor een Sierra. Deze bouw ik er dan ook gelijk in:cool:

Blijf nog mooi v'dan rijden met de Sierra:cool:

Hey Marco,

Ik zie dat je de motor en het stuurhuis van mijn oude voiture hebt gekocht van Wilco. Goed bezig!
Wist je dat jouw uitlaatspruitstuk dan weer teruggaat naar jou? 2 jaar geleden ooit eens opgehaald voor een krat bier!

2800i zei:
Hey Marco,

Ik zie dat je de motor en het stuurhuis van mijn oude voiture hebt gekocht van Wilco. Goed bezig!
Wist je dat jouw uitlaatspruitstuk dan weer teruggaat naar jou? 2 jaar geleden ooit eens opgehaald voor een krat bier!

Ik zou er op staan dat de krat weer terug komt dan... het bier zal inmiddels wel op zijn :p

Goed bezig Marco, mooi man dat die Sierra weer goed komt (weer terecht komt zoals jij zo mooi kan schrijven).

Groetjes,
jan

Thanks mannen,

@ Tom, zo'n idee had ik al:)

Gisteren weer op jacht gegaan naar onderdelen voor m'n Sierra.

In Groningen zit een sloperij, die nog een Sierra mk1 in dezelfde kleur hadden staan.
Natuurlijk eerst zien, dan geloven. Maar dat zou super zijn als daar nog fatsoenlijk plaatwerk aanzit.

Gisterochtend die kant opan gereden, en aangekomen werd ik verwezen naar het "Sierra hoekje"

Stonden een stuk of 5 sierra's, mk1 en eerste generatie mk2.

Helaas niet in dezelfde kleur als mijne:cry: Ook de voorschermen waren niet veel meer...

Heb uit 1 auto een linker voorhoek geslepen, dus dat is al 1.

2 Sierra's lagen helemaal VOL met zooi. 1 met uitlaten en bumpers, de andere met radiatoren, bumpers en afgestorven prikkelstruiko_O

De auto's leeggepakt, en er lag nog een bruine voorbumpert:LOL: En was na het uitgraven nog netjes(y)

Tevens nog 2 nette blauwe voorbumpers gevonden. De achterbumpers waren allemaal kapot... Beetje jammer, maar toe maar...

Al met al een ochtendje kwijt, en een paar centen armer weer tevreden huiswaarts gekeerd.

Ik bestel een nieuw voorscherm, en dan nog opzoek naar een spuiter....

Dan heb ik alle onderdelen bij elkaar gescharreld, en kan ik vant voorjaar ermee beginnen:)

De 2.0 motor krijgt nieuwe pakkingen, distributieriem en waterpomp zodat die er ook weer een mooie tijd tegenaan kan.

Genoeg te doen:)

Weer een kleine update...

De zolder schoot afgelopen week niet echt op, dus deze week de avonduurtjes maar benutten:)

De rode Corsa zou donderdag voor de apk gaan, maar de Corsa wilde niet weg:confused:
Waarschijnlijk de brandstofpomp oid...
M'n kameraad was er al met al flauw van, en de Corsa staat nu op de sloopo_O Opzich jammer, anderzijds blijft er veel werk inzitten...
Hebben er een aantal onderdelen afgesloopt, en die gaat hij nu zo verkopen.

Verder zag ik gisteren een advertentie voorbijkomen, wat mijn aandacht trok....

Een eind '86er Sierra mk1 met 2.0 en 5bak:)

Heb wat contact met de eigenaar, en ik wil komend weekend kijken of het wat is:LOL:

sierraendiversen028.jpg

Ding moet kogeltjehard zijn, geen roest/rottigheid, en 135000km gelopen:cool:

Alleen de middendemper is slecht, en de carb moet afgesteld worden (stationair).

Als ik hem ophaal, gaat m'n eigen Sierra weg:(
Of in z'n geheel zodat iemand anders hem klaarmaakt, of in onderdelen:( Dat weet ik nog niet. Zou jammer zijn, want de meeste onderdelen heb ik er al bij...

De panda gaat dan ook weer weg:p

Het is een tijdstechnische afweging, heb nog veel dingen die ik terecht wil hebben, en er komt steeds vanalles bij tussendoor.

Haha, dat zou wat zijn, dan heb ik straks een dubbel wagenpark:

2 '75er Taunussen
2 '76er Granada's
en 2 '86er Sierra's

:):):)

Het is puur een tijdstechnische afweging, wil vanalles, maar haal me steeds meer werk aan. Zo kom ik niet aan andere belangrijke dingen toe, en daardoor staat m'n Granada ook al ruim 2 jaar stil:(

Het zou me spijten als ik m'n eigen Sierra zou verkopen of slopen, maar hopelijk is de witte een waardige opvolger.

Als ik het zo bij elkaar optel van m'n eigen Sierra:

- stuurbekrachtiging inbouwen
- 2.0 motor erin
- linker voorhoek erin lassen
- voorscherm erop
- spuitwerk
- uitlijnen
- Verder vorig jaar het eerste laswerk aan verricht (Wielranden en stukje dorpel).

Als de witte echt zo goed is als gezegd, hoef ik alleen:

- middendemper vernieuwen
- stationair afstellen

Meer niet, en dan heb ik een nette, ongelaste, onverprutste auto voor ook weer meerdere jaren plezier. En het kost me minder tijd/geld.

De witte heeft ook al een 5bak, dus hoef geen bak te wisselen oid. Stuurbekrachtiging weet ik niet, dat zie ik zaterdag wel:)

Wat weer een verhaal....

Ik heb zelf ook ookt zoiets bij de hand gehad; dailly audi ziek, de vervangende audi zag er goed uit met een paar kleine dingetjes,dus maar gekocht...Maar na een kort weekje werden die dingetjes toch groter en er kwamen ook meer dingetjes, het is allemaal wel goed gekomen hoor maar ik had toen beter mijn energie en geld in mijn bestaande dailly kunnen stoppen.
Niet te min succes(y)

Gisteren dus bij de witte Le Mans Sierra wezen kijken.

Na een verhaal van de verkoper en anderen een beeld van de auto gekregen.

Aangekomen viel het geschetste beeld toch niet helemaal mee...

Hij heeft een paar plekjes (steenslag oid), roest onderaan de wielranden (was gezegd), voorbumper een scheurtje van een trekhaak oid, mk2 stoelen en achterbank erin gezet:cry:(n) dashboard gescheurd en hij zag er verwaarloosd uit, zowel van binnen als van buiten....

Na een accu aangesloten te hebben liep de motor mooi rond, maar blijft stationair niet lopen (was gemeld). Zal de stappenmotor oid wel zijn...

Een testritje gemaakt, en hij trekt goed, remt goed, schakelt goed, koppeling goed, en geen rare dingen verder.

Dan de twijfel.... Als ik hem meeneem, heb ik er werk aan, als ik hem laat staan heb ik meer werk met m'n 1.6je....
Nu weet ik wat ik heb, bij deze is het afwachten....

Teruggekomen nog wat verder gekeken, onder de kofferbakrubber zit wat rottigheid, maar verder gewoon roestvrij.

De beste man is wel een liefhebber, maar had er geen tijd/zin aan en kan niet alles zelf doen..... Dat laatste maakt me ook altijd huiverig, dat mensen met de goede bedoeling een auto helemaal kunnen verpesten. Daar heb ik nog een Granada van staan...

Toch maar een bod gedaan (zijn de motor en bak alleen al waard), en de verkoper ging uiteindelijk akkoord (had wat extra onderdelen die houdt hij zelf).

Nu maar wat foto's:)

DSC05971.jpg

DSC05972.jpg

DSC05973.jpg

DSC05979.jpg

DSC05976.jpg

DSC05977.jpg

DSC05980.jpg

Hij moet nog gepoetst worden, en wil de mankementen verhelpen voordat ik ermee ga rijden.

Tijdens de testrit bleef de motor op een gegeven moment wel stationair draaien, en bij thuiskomst ook.... Kan ook komen van het weinige gebruik.

Ik heb de orginele achterbank er wel bij, dus ga opzoek naar 2 voorstoelen met dezelfde bekleding (of een compleet mk1 interieur).
Het dashboard wil ik uitwisselen, heb een mk2 dash erbij gekregen.
De middendemper is lek, die wil ik vervangen, en de deurbak van de bijrijdersdeur is afgebroken... Dus daar nog 1 voor opscharrelen.

Verder nog een paar speakerkapjes in de voetenruimte maken, zoals ik bij m'n 1.6je ook had. Dit heeft geen haast, de prioriteit ligt bij het stationair en de middendemper.

Mijn 1.6 gaat helaas in de verkoop, en bij geen interesse gaat hij in onderdelen:eek::(

Haha, dat is niet de insteek Renate... Lijkt er wel een beetje op....

Vanmiddag bij een "grijs" Ghia interieur wezen kijken zo'n 75km verderop.

Had wat contact gehad, en het interieur wat ze hadden liggen was grijs.

Bij aankomst daarzo, bleek hij bruin te zijn:eek: Het interieur is opzich wel netjes, maar dan heb ik alle andere interieurdelen er ook bij nodig, en dat was er niet allemaal meer.

Dus onverrichte zaken weer huiswaarts gekeerd, en onderweg nog een paar foto's gemaakt.

20140222_171049.jpg

20140222_171034.jpg

Moet hem van binnen nog uitmesten, van buiten wassen en poetsen, en nog een radio inbouwen:)

En in de loop vd tijd een ander interieur of 2 stoelen opscharrelen...

Bassie heeft niet stilgezeten, en is afgelopen week aardig op onderdelenjacht. En kreeg nog wat aangeboden:)

Ga komende week bij een "gestrand" restauratieproject kijken, daar zaten nog wat verlichtingsdelen bij, en een dashboard, kleur wist de eigenaar ook niet, maar hopelijk een nette grijze:cool:

Verder vanavond nog een mk1 Ghia aangeboden gekregen. Nu heb ik geen belang bij de complete auto, maar wel bij het interieur.
Al een prijs afgesproken, en komende week eens kijken hoe of wat. Dan kan ik alles zelf uit de auto demonteren, incl dashboard en toebehoren:)
Misschien trek ik er nog wel meer onderdelen vanaf:cool:

En allemaal lekker hier opt dorp:cool::D

Bassie heeft niet stilgezeten, en is afgelopen week aardig op onderdelenjacht. En kreeg nog wat aangeboden:)

Ga komende week bij een "gestrand" restauratieproject kijken, daar zaten nog wat verlichtingsdelen bij, en een dashboard, kleur wist de eigenaar ook niet, maar hopelijk een nette grijze:cool:

Verder vanavond nog een mk1 Ghia aangeboden gekregen. Nu heb ik geen belang bij de complete auto, maar wel bij het interieur.
Al een prijs afgesproken, en komende week eens kijken hoe of wat. Dan kan ik alles zelf uit de auto demonteren, incl dashboard en toebehoren:)
Misschien trek ik er nog wel meer onderdelen vanaf:cool:

En allemaal lekker hier opt dorp:cool::D

Clown_Bassie_Boeken_250x0.jpg

:)

0008.jpg

Deze is met nieuwe apk naar Enkhuizen gegaan. Heb nog steeds wat contact met de nieuwe eigenaar, en hij is hem verder aan het klaarmaken

Toevallig heb ik hem net gezien op de Provinciale Weg richting Hoorn.Hij had de gang erin!

haha, zo hoort t ook, gas d'rop:cool: Hij liep wel monsterfijn, en motor zat genoeg pit in:cool:

Heb af en toe ook wat contact met Bas, wel leuk als je weet dat de auto goed terecht is gekomen:cool:

Daar doe ik het ook wel voor(y)

Vanmiddag even bij het Ghia interieur wezen kijken..

En een mooi dealtje gesloten:cool: mag het complete interieur er van voor tot achter uithalen, en Ghia bumperts en andere pruttel:cool:

De auto opzich is nog wel netjes, was 1 van de eerste mk1 Ghia's van '82 met heel weinig roest...

Sierraghia.jpg

Is in z'n geheel geen interesse voor, dus heb ik weer wat te hobbyen(y)

Tsjah, wat moet je er dan mee?

Zo'n auto brengt nog ongeveer €700,- aan onderdelen op, als het niet meer is.
Niemand die dat biedt voor een auto in deze staat zonder apk.....

Een liefhebber heeft liever een exemplaar met dezelfde kleur bumpers (achter is bruin). De bestuurdersdeur is vervangen voor een bruine vanwege schade, lak op het dak verweerd, interieur kan wel een poetsbeurt gebruiken. Leg wat onderdelen op reserve, zoals de bumpers e.d.

Het lijkt altijd mooier dan het is;) Als het een handbak was geweest, had ik em wel compleet gekocht:LOL: ipv de witte:cool:

Die witte is mooie opvolger, en die Ghia voor sloop weer goed voor de witte. Wel zonde ergens, maar niemand wilde t dingk.
Mail, sms, Whatsapp of weet ik wat me ff wat je voor die velgjes wil van die blauwe (y)

Haha, komt goed Davey;)

Moet ik ff kijken als ik nog ergens stalen velgen op kan scharreleno_O

Heb een aantal onderdelen ook op fora aangeboden, en er is nog best wel vraag naar....

Dan komen de onderdelen weer goed terecht:cool:

De onderdelenjacht loopt ten einde...

Gister stond er bij een kennis nog een gestrand Sierra mk1 project.. Helemaal spuitklaar...

Misschien kan ik hem ruilen tegen m'n 1.6 body:)

Verder nog een achterbumper voor de Taunus combi geregeld.
Jongen hier opt dorp had er 1 om klaar te maken, maar was veels te slecht...

Dus vrijdag ff kijken of het nog wat is:)

Zodan,

De achterbumper voor de Taunus kombi heb ik voor een paar tientjes meegenomen:cool:

Ding was niet nieuw, maar dat is de kombi ook niet:p

Verder afgelopen maandag werd de blauwe Ghia gebracht.

Dus gelijk begonnen met demonteren:cool:

Heb al samen met een paar maten het meeste al kaalgetrokken.

Motor, bak enzo zijn er gisteren uitgegaan, bumpers, verlichting e.d.

Het interieur bouw ik over in m'n witte, en samen met wat snufjes:) Hiervan zitten de eerste paneeltjes al in de witte:)
De electrisch bedienbare zijraampjes, en de electrisch verstelbare spiegels zet ik gelijk over. De rest moet ik even bekijken wat ik daarmee doe. Haal het er zowiezo uit, en misschien komt dat er op een later tijdstip wel in.
Ook zit er bij een Ghia meer isolatie in, dus dat gaat ook allemaal over.

Hopelijk kan begin volgende week de body weer weg om plat te jagen. Body is opzich wel hard, maar met het loshalen toch wel wat plekjes tegengekomen, en er zat toch wel wat meer apk werk in dan gedacht.

Zo waren beide motorsteunen doorgescheurdo_O Komt natuurlijk door zo'n fijne 6pitter :D
En zijn er int verleden meerdere reparaties met tie-rips en ijzerdraadjes uitgevoerdo_O

Foto's volgen, heb er nog geen tijd voor gehad:)

Gisteren was er een Sierra mk1 uitwisselingsprogramma:)

Kennis van me kwam langs met z'n mk1 (2.3 GL) voor de stuurbekrachtiging en het dakraam.

In de blauwe zat een bruin getint dakraam, en dat schijnt apartigheid te zijn. M'n kennis had er belang bij, en hebben we het dakraam omgewisseld.
Verder hebben we zijn Sierra voorzien van het bekrachtigd stuurhuis(y) Aangezien de blauwe toch rollend en sturend moet blijven.

Was wel gezellig, en binnenkort de witte ook maar van stuurbekrachtiging voorzien. Stelt niks voor:LOL:

10153089_449931061804682_202777088_n.jpg

Verder is m'n eigen witte nu van binnen kaal (opt dash na). Had gehoopt dat ik er alweer wat meer panelen enzo in had zitten, maar dat werd hem niet:)

Morgenavond maar weer v'dan met de interieurombouw(y)

Zo staat de blauwe er nu bij:p

DSC06035.jpg

Body is opzich nog hard, linksachter is het paneel ooit eens vervangen, is wel netjes gedaan, maar daar werd hij wel weer wat slechter...
Tis jammer dat de A-stijl ontzet is, waardoor de bestuurdersdeur niet goed sluit. Anders bleef hij wss nog wel rijden.

Het Ghia interieur zit zo goed als in m'n witte!

Dit is een fotootje van maandagavond.

DSC06065.jpg

Heb ondertussen de andere stoel enzo er ook al inzitten.

Verder nog een kleinigheidje tegengekomen:

Het kapje vd middenconsole van een automaat is anders dan van een handbak....

Hierdoor komt de pook tegen de kap en wil niet in de 1e, 3e en 5e versnelling...

DSC06061.jpg

Dus maar ff opzoek naar een ander kapje...

Gisteravond de bijrijdersstoel erin gezet, deurpanelen achter e.d.

Moet nu alleen de deurpanelen van de voorportieren nog, incl de electrisch verstelbare spiegels en electrisch bediende ramen.

De kabelboom heeft een stekkertje bij de kickpanels, en dan kan ik de rest vd kabelboom achter het dashboard wegwerken.

Aangezien het dashboard van m'n witte gescheurd is, en ik een mk2 dash bij heb gekregen, kan ik dat gelijk inbouwen:):LOL:

Dan kan het zijn dat ik ook andere a-stijl kappen nodig heb... We gaan het zien:)

De ombouw naar Ghia schiet aardig op.

Morgenavond en zaterdag de electra overzetten, dus dan gaat t hele dash eruit. Stelt niet zoveel voor, maar dan heb ik in 1 keer alles weer terecht:cool:

Afgelopen week kreeg ik nog een droomaanbod......

Iemand zette zijn '63er Ford Thunderbird te koop, vanwege geen werk meer, en ik reageerde erop dat de auto er nog netjes uitziet.

Vervolgens kreeg ik een privébericht, dat hij hem graag aan een liefhebber wilde verkopen, en melde zijn prijs.
Gezien de huidige prijzen een supernette prijs, voor een supernette auto:cool:

received_m_mid_1396865570274_f6a6f9e81bbfa56296_0.jpg

received_m_mid_1396865570274_f6a6f9e81bbfa56296_4.jpg

Maar dan.... ALS ik hem zou kopen, gaat alles weg, behalve de witte Sierra en de groene Taunus.
Dan moet ik snel handelen, en hopen dat er mensen zijn die een net bedrag willen neertellen voor de Taunus station en de blauwe Granada's....

Na wat wikken en wegen heeft t verstand het (helaas) gewonnen van de emotieo_O

Ga gewoon mijn Granada klaarmaken, en dan kan ik altijd nog zien of er ooit weer wat op mijn pad komt:)

Ik droom nog verder, maar zag deze al wel hier op de oprit staan:cry:

Keep the dream alive....

received_m_mid_1396865570274_f6a6f9e81bbfa56296_5.jpg

Tja, ik ken dat. De bankrekening beslist meestal ook mee hè.

Maar ik denk dat het een verstandige keuze is, snelle (geldkostende) beslissingen zijn vaak geen goede.

Greetzz Renate.

Bankrekening wel wat, tis en blijft veel geld, en aangezien ik m'n huis ook nog heb. Hier heb ik ook nog wat plannen mee, en dat kost ook een paar centen...

Inderdaad overhaaste beslissingen zijn niet altijd de beste. Zie m'n blauwe mk1 Granada....

Vanavond en morgen alles overzetten in m'n Sierra.

- electrische spiegels
- electrisch bedienbare raammechanismes
- dashboard (bovendeel ongescheurd van een mk2)
- onderste dashdeel uit de Ghia

Heb al een verbetering aangebracht:)

20140411_172412.jpg

20140411_172853.jpg

Had nog een setje nieuwe pioneer speakers liggen. Deze heb ik in de speakers van het onderste deel van het dashboard gemonteerd.

Hopelijk klinkt het goed, de speakers liggen al meerdere jaren:)

Terug
Bovenaan