Deze speakers zijn opzich nog wel goed, maar ik had de andere toch nog liggen, en nieuw is toch wel beter. Zo kom ik ook nog eens van m'n onderdelen en zooi af
Om het "Thunderbird Trauma" te verwerken, heb ik gisteren even het dashboard gewisseld.
Moest gisterochtend eerst nog met een kameraad op pad, dus kon er helaas wat later dan gepland aan beginnen...
Hele zooitje eruit
Heb de deurpanelen eraf gehaald, om zo de kabelboom die vanaf het portier de auto ingaat ook gelijk netjes erin te maken.
Kabelbomen allemaal geplaatst, en aangesloten.
De bestuurderskant doet alles het perfect, alleen de bijrijderskant geeft wat probleempjes.
De spiegel wil niet verstellen (geeft alleen een klik) en het raammechanisme heeft een zwaar punt. Kan ook zijn dat de motor op z'n eind is.
Dus nog wat zaken om even goed aandacht aan te besteden...
Vervolgens het dash er weer ingebouwd.
Zit nu een dashdeel van een mk2 in, die kreeg ik bij de Sierra. Spul is altijd gescheurd, en je moet net geluk hebben een goede tegen te komen in de juiste kleur.
Toen het bovendeel erin zat, het onderdash geplaatst. Moest wel een paar schroefgaten boren bij het onderdash bij het stuur. Bij de "L" zitten de bevestigingsgaten op een andere plek....
Een GL/Ghia heeft een iets hoger onderdash, dus de steun is ook anders. Deze ook overgezet van de blauwe. In de blauwe zat hij geschroefd, en in de witte zat de steun gepopnageld.
Vroeg me af waarom, maar toen ik de steun uit de blauwe wilde schroeven, kwam ik erachter dat de draadbus meedraaide

Daarom zijn ze dus gaan popnagelen
Moet het nu alleen nog afwerken, en zorgen dat bij de bijrijderskant alles goed werkt.
Verder de radio weer aansluiten, en de kabels netjes wegwerken.
Het Ghia stuur komt er ook op. Deze heeft de claxon op het stuur zitten, en m'n witte op de linkerhendel.
Nog even uitzoeken waar ik de draden op aan moet sluiten, maar dat komt ook wel goed
Al met al nog wat kleinigheden, en donderdag gaat m'n Taunus voor de keuring. Dus die moet ik ook nog even nakijken