Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >>Terug in de tijd... naar het jaar 1998<<

Gefeliciteerd met de aankomende uitbreiding :)

Tja de thermostaat van een Mondeo vervangen, jaartje of wat geleden ook eens gedaan bij een kennis.
Blijkt maar weer eens te meer dat t geen echte Ford meer is.

Thanks Lyan.

Mooi verwoordt(y) Ken alleen de techniek die ouder is dan mezelfo_O

Afijn, de Mondeo doet t weer.

Zaterdag ging het allemaal niet zo vanzelf:rolleyes:

Na het demonteren van de koplamp, grille, steun vd aircoleiding en de onderplaat kon het beginnen.

Er zitten 2 slangen op het thermostaathuis, beide met zelfklemmende slangklemmen.
Aangezien alles volgebouwd is, weinig ruimte voor een tang. De ene slang ging er vrij snel af, maar de dikke wilde niet los.
Dus dan de slang bij de radiateur loshalen, zodat de slang aan het thermostaathuis eruit komt.
En onderaan wilde de slangenklem niet over de verdikking:cry: en je hebt geen ruimte om én met een tang de klem los te halen, én de slang los te trekkeno_O

Dus de slang kapotgesneden, heb nog een krat vol met koelslangen, dus is vast wel wat pas te maken.

Toen het thermostaathuis eruit gehaald, en de nieuwe gemonteerd. Ook het monteren is weer een fijn klusje. Eerst zorgen dat de kleine koelslang aan het huis zit, zodat die het huis tegen het motorblok aandrukt, en je vervolgens de bouten erin kan draaien.

Maar dan de slang. Had een slang die kwa bochten aardig in de buurt kwam van het orgineel. Deze geprobeerd te monteren, maar de slang knikte toch nog door het iets verdraaien:eek: Dus dat wordt hem niet, ook kwam hij bij de bocht naar de radiateur tegen het motorblok, dus dat werd hem niet....

Vant weekend een slang kunnen regelen, en kwam gisteravond rond half 7 met de pakketdienst:LOL:

Gisteravond dus gelijk de slang erop gezet, koelwater erop, en de kachel wordt weer mooi warm:cool:
Dus alles afgebouwd, en gelijk de winterbanden eronder gedraaid.

Nu zag ik ook dat hij wat lekt langs het oliefilter, dus morgen ff nieuwe olie en filter plaatsen. Is dat weer goed terecht:cool:

Bizar dat je zoveel moet demonteren om een thermostaathuisje te vervangen he?
Mooi dat t weer gelukt is

Die techniek die ouder is dan ons is gewoon nog mooi en simpel :) + dat je bij de oude Fords en sleutelruimte en een mooi uiterlijk hebt.

Wat is het toch handig om te kunnen lassen!!!!!!! Ik heb daar geen kaas van gegeten en ben genoodzaakt om naar een garage te gaan.
Scheelt een hoop geld allemaal.
Respect hoor,Taunusdriver hoe jij dat allemaal doet.
Heb nog wel een leuke foto voor je...............de oude Taunus van mijn vader.Een model uit 1978 met een 1.3 motor op gas!
Het taxibord was even voor de lol.

gr Marcel

Het lassen komt idd nog wel eens van paso_O

Vreemd genoeg valt de tijd die je kwijtbent altijd tegeno_O

Leuke TC2, lekker oldskool:cool:

Had gehoopt dat de blauwe TC2 ondertussen al nieuwe apk zou hebben, maar helaas:cry:

Hij had een remverschil op de achteras van 34% En 30% is toegestaan.

Remvoering was ingesleten op de remtrommel, en de remcilinder was wat gammel.

Dus alles vervangen voor nieuw spul, en een andere remtrommel erop gezet.

Weer naar het keuringsstation, was er een remverschil van 50%:eek:

Spul daar even losgehaald, en bleek dat de andere remtrommel scheef afgesleten was. Dus een klein contactoppervlak wat het grotere remverschil verklaard.

Wéér een andere remtrommel erop gezet, wat ingeremd, en hopelijk ist maandag wel goed. Kan ik misschien dit jaar nog even verder met de Sierra, anders wordt het begin volgend jaar.

Zo blijven we bezigo_O

Zodan, de Bremsenmania van de TC2 is ook klaaro_O

Vandaag met de TC2 naar het keuringsstation gegaan om te zien of de remtest nu wel goed was.

Ondanks nieuwe remmerij was er nog steeds een afwijking van 50% tussen links en rechts:confused:

Dus weer de Beuntoko in, spul wéér losgehaald, maar kon echt niks ontdekken....
Het remcircuit wordt doorgelust via de remcilinder linksachter, degene met de minste remkracht....

Toch maar rechtsachter de boel losgehaald, en de remtrommel kwam er al krapan af....

Dus rechtsachter de boel iets teruggesteld, en weer naar het keuringsstation.

Remverschil viel nu ruim binnen de tolerantie:LOL:(y)

Dus ff afmelden en het gekke ding heeft apk.

Keurmeester vulde alle gegevens in, en gaf de site vd rdw aan dat de km stand wss niet klopt:rolleyes:

En natuurlijk lag het oude keuringsrapport niet in de auto maar in de schuur.....

Dus nog niet afgemeld, maar wel apk klaar:cool:

Heb het oude keuringsrapport gevonden, en dan zou er de afgelopen 2 jaar zo'n 6000km mee gereden zijn:confused:

Net de oude eigenaar een berichtje gedaan of dat zou kunnen kloppen...

Dus morgen nog weer ff naar het keuringsstation, en hopelijk ist dan wel goed en kan ik er vant jaar mee veuren:cool:

Verder vandaag de Sierra ff uit laten lijnen, was bij een bandenhandel een aanbieding voor het uitlijnen:cool: scheelde weer 2 tientjes(y)

Aangezien ik vant jaar er stuurbekrachtiging opgebouwd heb, is het wel fijn om dat voor elkaar te hebben. Heb nu winterbandjes van de andere Sierra eronder, en merkte nu pas echt wat sporing....

Tijdens het uitlijnen hoefde alleen rechtsvoor wat bijgesteld te worden. De rest viel netjes binnen de toleranties. Dus dat scheelt alweer:cool:

Nu staat de andere Sierra in de schuur, kan ik daar volgend jaar de laatste dingetjes afwerken en ook apk op knallen. Gaat hopelijk wat makkelijker dan de TC2:eek:

Zo weer een hele berg werk(y)

6duizend in twee jaar dat zou kunnen natuurlijk, is 3duizend per jaar, 250km in de maand en 62 kilometer per week, tja, tis mogelijk.....en niet vreemd.

Staan de melkbussen al klaar voor de jaarwisseling?:D

Taunusdriver. zei:

Keurmeester vulde alle gegevens in, en gaf de site vd rdw aan dat de km stand wss niet klopt:rolleyes:

En natuurlijk lag het oude keuringsrapport niet in de auto maar in de schuur.....

Heb het oude keuringsrapport gevonden, en dan zou er de afgelopen 2 jaar zo'n 6000km mee gereden zijn:confused:

Niet afmelden omdat de tellerstand wat laag is.... Kan dat tegenwoordig ook al? Lage kilometerstand bij een klassieke auto ?????
Leuker kunnen we het niet maken, wel gekker.

Ik had met de Swift ook een APK-grapje (niet leuk dus). Breng ik dat ding voor de keuring, zit er wat roest aan. Een klein gaatje, nauwelijks voldoende om jezelf zorgen over te maken. Het gat zit onder de linkerstoel, pakembeet 5 cm doorsnee. Rechts is hij al gelast.
Ik had al besloten dat het laatste jaar voor de Swift wordt, dus ik ga niet meer lassen.

Maar, het gat was afkeur...

Even flink doorgezeurd dat zo'n minimaal gaatje geen afkeur mag zijn, begint die droplöl van een keurmeester te zeuren dat de knipperlichtjes "niet oranje zijn". Notabene originele knipperlichtjes met een wit glaasje en nieuwe oranje gloeilampjes.....

Onder welke steen ze die keurmeester vandaan getrokken hebben weet ik niet maar ik zou willen voorstellen hem per direct weer terug te stoppen. Jammer genoeg kon ik de verantwoordelijke keurmeester niet met een herkeur een paar punten aan zijn broek smeren.
[size=x-small]Iets met het niet mogen verplaatsen na afkeur in combinatie met de "vriendelijkheid" de afgekeurde auto even langs te brengen.......[/size]

Het is nu binnen mijn vriendenkring wel een grap geworden: Da's APK afkeur, de knippertjes benne niet oranje.

oef wat een gedoe met die APK. En inderdaad, een niet kloppende km-stand, wat is dat nu weer voor onzin... Ik rijd nog wel minder dan 3000 km per jaar.

@RKE. Een zijksnor, die keurmeester. Ik heb het ook wel eens gehad met die knipperlichten. Toen de wettekst er maar bijgeleverd waarin staat dat knipperlichten aan de voorzijde wit of ambergeel mogen zijn.

rke zei:
Taunusdriver. zei:

Niet afmelden omdat de tellerstand wat laag is.... Kan dat tegenwoordig ook al? Lage kilometerstand bij een klassieke auto ?????
Leuker kunnen we het niet maken, wel gekker.

Ik had met de Swift ook een APK-grapje (niet leuk dus). Breng ik dat ding voor de keuring, zit er wat roest aan. Een klein gaatje, nauwelijks voldoende om jezelf zorgen over te maken. Het gat zit onder de linkerstoel, pakembeet 5 cm doorsnee. Rechts is hij al gelast.
Ik had al besloten dat het laatste jaar voor de Swift wordt, dus ik ga niet meer lassen.

Maar, het gat was afkeur...

Even flink doorgezeurd dat zo'n minimaal gaatje geen afkeur mag zijn, begint die droplöl van een keurmeester te zeuren dat de knipperlichtjes "niet oranje zijn". Notabene originele knipperlichtjes met een wit glaasje en nieuwe oranje gloeilampjes.....

Onder welke steen ze die keurmeester vandaan getrokken hebben weet ik niet maar ik zou willen voorstellen hem per direct weer terug te stoppen. Jammer genoeg kon ik de verantwoordelijke keurmeester niet met een herkeur een paar punten aan zijn broek smeren.
[size=x-small]Iets met het niet mogen verplaatsen na afkeur in combinatie met de "vriendelijkheid" de afgekeurde auto even langs te brengen.......[/size]

Het is nu binnen mijn vriendenkring wel een grap geworden: Da's APK afkeur, de knippertjes benne niet oranje.

Tja, keurmeesters o_O

De Ford ka van m'n dochter werd afgekeurd op beschadigde remslangen voor. Vreemd niet gezien bij het voorkeuren dat ik gedaan had.
Dus nieuwe slangen gekocht en maar weer aan de gang... nou werkelijk niks aan te zien echt zo goed als nieuw, leek er meer op dat ze het jaar daarvoor al eens vervangen waren.

Moeten die gasten soms ook een quota halen?

Ik ben zelf niet mee geweest op de keuring en ook niet op de herkeuring. dat laatste was denk ik maar beter ook...

Groetjes,
Jan

Vanmiddag heeft de TC2 eindelijk apk gekregen!

Had het oude keuringsrapport opgezocht, en met het spul naar het keuringsstation gegaan.

Weer het spul ingevuld, en er kwam weer een melding dat de km stand evt niet zou kloppen... Toen heeft hij het formulier opnieuw verzonden, en was er niks aan de hand....

Dus er zit weer 2 jaar apk op de TC2:cool:

Zoals gewend, is er wederom een jaaroverzicht wat er allemaal met mijn wagenpark is gebeurd!

Een jaar terug was ik bezig met een opel corsa. Heb er nog een nieuw achterpaneel ingezet, en alles verder terecht gemaakt.

20140104_154642.jpg

Ding moest vervolgens vrij snel de schuur uit, en toen hij niet meer wilde starten, heeft de eigenaar besloten
hem naar de sloop te doeno_O

Ben iig weer een ervaring rijker!

Ondertussen reed ik begin van het jaar nog met de fiat panda, aangezien mijn Sierra 1.6 een aanrijding heeft gehad....
Het is écht niks, en er kwam een andere Sierra op mijn pad:

DSC05971.jpg

Dit is natuurlijk ook interessant, dus opgehaald, en heb er nog steeds veel plezier van.
Het interieur was niet wat, dus heb ik een donor opgehaald:

Sierraghia.jpg

Gelijk het dashboard maar ff gewisseld.

20140412_113849.jpg

20140412_175011.jpg

Heb deze kaalgetrokken, en wat plaatwerk ook weer op mijn 1.6 Sierra gebruikt(y)

20140529_115143.jpg

Ook nog stuurbekrachtiging erop gedopt, en de wielrandjes opgelast.

20140628_132816.jpg

634613bd-b5bb-4084-8c1a-10b134abce40.jpg

20140823_135217.jpg

De TC1 moest ook nog voor de apk, en het lijstje was te overzien:

- roestgaatjes bij de stoelbevestiging
- Speling op spoorstang
- wielen wisselen (draairichting)
- 1 voorveer niet tegen aanslag

20140423_193241.jpg

Vrij snel na de apk nog een optochtwagen gereden met de Taunus:cool:

20140426_133404.jpg

En met de jaarlijkse FordFreaks ook weer een prijs gewonnen:cool:

DSC_0422.jpg

Een nieuw, onverwacht project was het schadeherstel van de Sierra 1.6...

20140517_115528.jpg

20140529_191724.jpg

20140823_222039.jpg

20140927_164853.jpg

20141115_170948.jpg

Heb hem ondertussen verder afgebouwd, moet nog wat kleinigheden terechtmaken, en dan mag hij weer voor de apk:cool:

20141118_213808.jpg

Afgelopen zomer op vakantie geweest naar Zweden, was ook supergaaf!

20140728_213826.jpg

En in Bastnas geweest bij een gesloten, openbare autosloop:eek:

20140806_153753.jpg

20140806_143508.jpg

Afgelopen herfst heb ik nog een '79er Taunus 2.3 Ghia opgehaald.
Vorige eigenaar heeft er 13 jaar ofzo mee rondgereden, en zat voor de apk voor hem teveel werk aan.
Ding was ingeruild bij een garage, dus met de garage een leuk prijsje overeen gekomen.
In eerste instantie wilde ik de aandrijflijn in mijn TC1 bouwen, is een kwestie van overdoppen en accubak en stukje kabelboom veranderen.

Aangekomen viel de auto me mee, en wederom een dilemma, slopen of klaarmaken...

20141003_172749.jpg

Orginele 2.3 Ghia met handbak. Meeste zijn 2.0 V6jes.... Interieur is perfect en motor liep met koude start gelijk perfect:cool:
De nadelen... Lak niet zo mooi meer, wat laswerk aan de bodem, voorschermen werden minder.

Al met al een twijfelgevalletje, maarja, een 2.3 Ghia met handbak vind je niet meer overal, en met een goede basis is er natuurlijk altijd wel wat van te maken:cool:

Zoals gewoonlijk, kom je dan meer tegen dan in eerste instantie gedachto_O
Wat laswerk in de kofferbak, dorpels, en vooraan achter de knipperlichten.

Dit is allemaal terecht gemaakt, en gelijk weer een orginele TC2 radio erin gezet. Ideaal als wat jongens hier in de buurt nog wat Taunussen hebben staan voor de cross(y)

20141111_213759.jpg

En nu, ondanks wat Bremsenmania, toch nog op de valreep nieuwe apk erop!

In oktober is de TC1 kombi weer "Zuruck nach Seinem Heimat" gegaan. Kwam er voorlopig niet aan toe, ook mede door het schadeherstel vd Sierra.

20141016_180401.jpg

Anders had ik hem graag klaargemaakt, maar je kan niet alles houden...

Het eind van het jaar naderde, en bleek dat de kachel van de Mondeo het niet zo goed deed...

Ouderwets "ff thermostaatje wisselen" zit er iig niet meer bij:cry:(n)
Spul is prijzig, zelfs de onderdelenboer schrok van de prijso_O , kan overal slecht bijkomen en klemmen die niet fijn los willen...
Het is gelukt, en de kachel wordt weer lekker warm:cool:

En het mooiste nieuws van dit jaar is dat er over ca 9 weken een kleine Taunusdriver of Mondeodriver bijkomt!(y):LOL:
Tot nu toe lijkt alles nog goed te gaan:cool:

Gisteren de stellingen voor het CarbidPlear'n al klaargezet, en vandaag weer een dagje aant knallen geweest:cool:

20141230_140301.jpg

Ging weer mooi met 29,5 bussen op een rij:cool:
20141231_121550.jpg

20141231_143844.jpg

Ook dit jaar weer vanalles terechtgemaakt en veranderd in mijn wagenpark.

Momenteel weer 6 auto's, en ik wil komend jaar dat toch halveren (denk ik)....

Als straks de 1.6 Sierra ook weer rijklaar is, ga ik met de Granada's beginnen:eek:

Jaja, ik schrijf en roep dat al tig jaar, maar komend jaar gaat het écht gebeuren.

Elke keer als ik de garagedeur opendoe, zie ik daar een mooie blauwe auto te verstoffen:cry:
Zulke auto's moet je van genieten, maar gezien het nieuwe belastingklimaat vind ik het niet erg om daar nog even mee te wachten:p
Dus komend jaar ga ik ermee gangs, en kan de franse donor ook door naar een andere liefhebber (en er staan er al een paar in de rij).

Iedereen een goed, gezond, autorijk en voorspoedig 2015 toegewenst!

Had idd al gezien dat hij weer te koop was.

Hij heeft geen werkplaats/garage meer, en ivm wat afstelwerkzaamheden en ander onderhoud wat er bij inschiet, vond hij het beter om hem weer te verkopen.

Vandaag de groene Taunus weer eens uit de garage gehaald.

Heb hem afgelopen week op mijn naam gezet (stond nog steeds op naam van mijn vader). En hem gelijk geschorst.

22 mei wordt hij 40 jaar jong, en heb geen zin om voor die paar maandjes belasting te betalen.

Gelijk maar ff de voorbumpert vervangen voor een nieuwe, die had ik afgelopen najaar opgehaald:cool:

20150103_142016.jpg

Glimt weer als een verse keutel in de maneschijn:cool:

20150103_144054.jpg

En de "oude" bumper bij de rest vd verzameling gelegd:)

20150103_144246.jpg

Bijna alle bumpers die er liggen zijn nog recht, maar het chroom minder mooi....
Als ik ooit ergens geschikt het spul kan laten verchromen, gaat dat ook met de massa mee(y)

Was idd wel een mooi jaar!

Komend jaar wat rustig aan doen, zien hoe het allemaal gaat lopen....

Heb van de Sierra de motorkap nog iets fijner gericht, sluit en ontsluit nu perfect.

Komende week de laatste dingetjes terechtmaken en kan ie voor de apk.

Hopelijk valt dat allemaal nog mee, en kan ik daarna rustig aan de Granada beginnen:LOL:

Heb daar nog eens over nagedacht, en weet nu hoe ik het hebben wil.

- interieur wissel
- Technisch alles top maken.
- Motor eruit, alles onder de kap maken zoals het hoort, dan 5bak erachter en spul weer inbouwen.
- keienvanger en achterplaat bij laten werken
- evt stuurbekrachtiging erinbouwen

Dan is het iig weer betrouwbaar en toonbaar.

Gisteren weer lekker opgeschoten met mijn Sierra's.

Bij de 1.6 heb ik er weer een einddemper onder gelast, koppelingskabel vervangen, en de koppeling plakte, en dat doet hij nu niet meer.
De koppeling zit wel behoorlijk onderin, dus even in de gaten houden of dat nog wat beter wordt...

Moet alleen de remmerij weer wat fatsoeneren voor de apk, en dan zien of er verder nog veel aan mankeerd.... Ben benieuwd.

Vervolgens de Le Mans in de schuur gezet, deze had ook nog wat dingetjes die gedaan moesten worden.

Het remlicht linksachter deed het niet, bleek een slecht contact te zijn.
Verder deden mijn achteruitrijlichten het niet, dus ff de achteruitrijschakelaar vervangen en ze doen het weer!

Laatst heb ik nog een setje orginele spatlappen van een mk2 afgehaald, en gister ook gemonteerd. Zaten van die universele slappe dingen aan, maar nu gelukkig niet meer:cool:

20150110_154645.jpg

20150110_154619.jpg

Ook gelijk maar ff gordels achterin gemonteerd, kan straks de kleine ook gewoon mee:cool:

Verder deed de achterruitverwarming het niet, blijkt in de schakelaar te zitten. Heb de schakelaar uit de 1.6 gehaald, kan ik binnenkort ff een schakelaar halen.

En natuurlijk nog ff een fotoshootje:p

20150110_165339.jpg

20150110_165314.jpg

20150110_165301.jpg

Toen de 1.6 weer in de schuur gezet, om weer naar huis te gaan.

Vervolgens start ik de witte, en het acculampje bleef branden, totdat ik wat gas gaf:confused:

Dat is de dynamo.... Dus kap open, riemen niet strak, en stak de bout vd dynamo al een paar cm uit:eek: Zat een centimeter van de fan verwijderdo_O

Zul je altijd zien, later op de dag, auto buiten vol in de wind.....:rolleyes:

Dacht dat de bout losgerammeld was, dus wil alles weer op z'n plek zetten, is de bout te kort:eek:

Bout eruit gehaald, blijkt dat de bout afgebroken is...

20150110_172904.jpg

Wel vreemd, was gewoon een 8.8 bout, maar het zal wel weer....

Had 1 bout die veeels te lang was, dus ie ingekort en daar draad opgetapt.

20150110_172914.jpg

Spul gemonteerd, opgespannen en het is weer klaar. Komende week maar ff zorgen dat ik wat op voorraad heb....

Allemaal kleine dingetjes die nog eens afgewerkt moesten worden. Maar al met al kost dat ook wel wat tijdo_O

Gister nog een mede Taunusdriver hier opt dorp ff geholpen.
Heeft onlangs ook een 2deurs uit mei '75 gekocht, maar de bedrading achter het dash is verprutst:cry:

Maar dat komt ook allemaal wel goed:)

Thanks, ben er ook wel wijs mee:cool:

Heb idd op een boerderij gewoond, m'n vader had een boerenbedrijf, maar is helaas al 9 jaar terug gestopt vanwege gezondheidsredenen...

Meeste auto's staan daar ook.

Heb 3 jaar terug samen met mijn vriendin een huis gekocht in de bouw:D Zit wel een garage bij, maar daar kun je hooguit een auto stallen... En dan staat er weer snel andere pruttel bovenop dus dat doe ik niet.:p

Een (ex)boerderij is altijd makkelijk, heb je en ruimte en gereedschap vaak bij de hand :D . Het is alleen altijd opletten met al die machines, ik ben pas ook met m'n achterbumper van de auto op een maaier gereden met het winterbanden erop zetten :( o_O

De ruimte is idd wel makkelijk, maar moet niet te gek worden (en dat ist eigenlijk al welo_O)....

De oeroude Taunusdrivertraditie werd vandaag ook weer eens toegepast.

Bij een winters landschap, trekt de Taunusdriver er opuit, om mooie foto's te maken van zijn Taunus, en natuurlijk met een andere auto even de sneeuw om te ploegen:):eek:

Dus vandaag was het weer zo'n dag:cool:

Eerst de Taunus uit de garage gehaald, en wat mooie foto's gemaakt:cool:

DSC06357.jpg

DSC06358.jpg

DSC06360.jpg

DSC06362.jpg

DSC06364.jpg

DSC06366.jpg

DSC06367.jpg

De TC2 staat in principe droog....

20150124_104035.jpg

Jammer dat ik die niet uit mocht laten:( Was wel leuk geweest in de sneeuw, zit power zat in het apparaat:LOL:

Dus dan maar de Sierra gepakt voor het traditionele "sneeuwploegen" :D

DSC06375.jpg

DSC06377.jpg

20150124_140432.jpg

20150124_140410.jpg

De Sierra houdt zich prima, vergeleken met de 1.6 is dit veeeel beter, meer power, dus kan hem sneller omgooien, en hij blijft mooier in de drift:cool:

Zodan, weer eens een kleine updeet:eek:

Heb een poosje niks gepost, aangezien het me in de rug was geschoten:cry:
Paar weken bij de keet gezeten, en niet zoveel kunnen doen.

Het gaat nu gelukkig wel weer aardig goed, maar moet nog wel kalm an doen....

Desondanks eindelijk de laatste dingetjes voor m'n TC2 terecht gemaakt.

Heb er een paar verstralers voorop gezet, gewoon omdat het kan:)

20150219_211725.jpg

En zoals de traditie het voorschrijft, is de Auspuff nu voorzien van een open eindpijpje:D

20150219_204812.jpg

20150219_204739.jpg

Klinkt dat tenminste ook zoals het hoort:)

Straks even het kwarttarief aanvragen voor hem, en dan ga ik hier ff mee veuren:cool:

Thanks, zal vast wel goedkomen, maar moet nog wel rustig aan doen:(:eek:

Straks zal de kleine zich ook aanmelden, dus heb ik zowiezo minder tijd voor de auto's:T

Zodan, het is 1 maart, een magische datum voor mensen die meerdere auto's hebben, en geen zin om de volle mep aan mrb te betalen:)

Onder die categorie val ik dus ook. Vandaag de TC2 weer tevoorschijn gehaald, ff snel gewassen en daarna al lekker een stukkie getoerd.

20150301_122601.jpg

Hij rijdt goed, alleen de temperatuurmeter en tankmeter doen het (nog) niet:confused:
Maar een keer naar kijken, iig de temperatuurmeter, wil graag weten wat het blokkie doet...

Hier opt dorp heb ik meer gehoord dan gezien:):p Paar Granada's meer dan anders, Senator en verder nog weinig....

Ken je deze Granny ook? Ik spotte hem afgelopen zaterdag in Balkbrug, stond er geweldig bij! Alleen, op de kentekengegevens online (via VWE) staat er niet bij welke motor erin ligt. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, en ik dacht: als Taunusdriver de auto kent, zal hij dat ook wel weten ;) .

Die ken ik wel!

Is al heeeeeeeeeeeeel lang van dezelfde eigenaar, is dacht ik een 3litert. Staat wel op de badges op de voorschermen. Met zeldzaam rood interieur.

Als je vant zomer naar de FordFreaks meeting komt kijken zal hij er ook wel weer staan:cool:

Dus toch een 3000. Dat had ik zo half om half wel verwacht ;). Die auto is wel in een ontzettend mooie staat zeg! Ik heb er genoeg gezien in veeeeel slechtere staat...

Taunusdriver. zei:
Hij rijdt goed, alleen de temperatuurmeter en tankmeter doen het (nog) niet:confused:
Maar een keer naar kijken, iig de temperatuurmeter, wil graag weten wat het blokkie doet...

Mijn temperatuurmeter blijft ook op koud staan. (terwijl de motor warm word)
Mocht je de oplossing gevonden hebben, wil je het dan delen.
Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken, volgens de boeken is het de wit/rode draad.

Vaak ist de temperatuursensor die defect is, voor een paar knaken heb je een nieuwe.

Heb de sensor bij mij al vervangen, maar dat was de oorzaak niet:p Zaterdag ff verder kijken, wil wel graag weten wat t blok doet.

Momenteel staat de Taunus vol met onderdelen, de vorige eigenaar had nog wat onderdelen op zolder gevonden... Was iets meer dan gedacht.
Zit ook een TC3 grilletje met verstralers bij, die gebruik ik zowiezo niet, mocht je er evt belang bij hebben, komen we daar wss ook wel uit;)
Anders hang ik hem bij de rest van de verzameling aan de muur in de schuur:)

Zodan, het is weer eens tijd voor een updeetje, maar nu van andere aard:eek:

Afgelopen maandag, 9 Maart 2015 heeft deze Taunusdriver er een extra verantwoordelijkheid bijgekregen.

We zijn bevallen van een kerngezonde dochter!!!!!!!!!!! Ons wondertje woog 7,5 pond, en is 51cm lang:cool:

Ook met mama gaat alles bijzonder goed, en pakt alweer vanalles op:cool:

DSC_2319.jpg

De komende paar weken ben ik lekker vrij, dus genieten we van onze Dochter:cool:

Onze voortuin staat al vol met borden, slingers en ballonnen, en we zijn supertrots!!!!!!

Geweldig, gefeliciteerd.

Dat zal wel een uitbreiding van het park worden van een oldtimer kinderwagen?

d9bb8b08a21d494e67724b0a606e1036.jpg

Groetjes,
Jan

Feest(=Fiësta) bij Taunusdriver en Mondeodriver,
meisje024.jpg

Gefeliciteerd.

Post van 11-12-2014:
Altai zei:

Zelfs de kleur was goed. [sub]Was een gokje.:D[/sub]

Met de vrije dagen, lekker genieten samen.
Perfect dat Mondeodriver, ook alweer zo snel op de been is. Heb je gelijk hulp bij het badderen van de baby.:)

@Janneman de oldtimer (y)

Terug
Bovenaan