Vanmiddag heeft de TC2 eindelijk apk gekregen!
Had het oude keuringsrapport opgezocht, en met het spul naar het keuringsstation gegaan.
Weer het spul ingevuld, en er kwam weer een melding dat de km stand evt niet zou kloppen... Toen heeft hij het formulier opnieuw verzonden, en was er niks aan de hand....
Dus er zit weer 2 jaar apk op de TC2
Zoals gewend, is er wederom een jaaroverzicht wat er allemaal met mijn wagenpark is gebeurd!
Een jaar terug was ik bezig met een opel corsa. Heb er nog een nieuw achterpaneel ingezet, en alles verder terecht gemaakt.
Ding moest vervolgens vrij snel de schuur uit, en toen hij niet meer wilde starten, heeft de eigenaar besloten
hem naar de sloop te doen
Ben iig weer een ervaring rijker!
Ondertussen reed ik begin van het jaar nog met de fiat panda, aangezien mijn Sierra 1.6 een aanrijding heeft gehad....
Het is écht niks, en er kwam een andere Sierra op mijn pad:
Dit is natuurlijk ook interessant, dus opgehaald, en heb er nog steeds veel plezier van.
Het interieur was niet wat, dus heb ik een donor opgehaald:
Gelijk het dashboard maar ff gewisseld.
Heb deze kaalgetrokken, en wat plaatwerk ook weer op mijn 1.6 Sierra gebruikt
Ook nog stuurbekrachtiging erop gedopt, en de wielrandjes opgelast.
De TC1 moest ook nog voor de apk, en het lijstje was te overzien:
- roestgaatjes bij de stoelbevestiging
- Speling op spoorstang
- wielen wisselen (draairichting)
- 1 voorveer niet tegen aanslag
Vrij snel na de apk nog een optochtwagen gereden met de Taunus
En met de jaarlijkse FordFreaks ook weer een prijs gewonnen
Een nieuw, onverwacht project was het schadeherstel van de Sierra 1.6...
Heb hem ondertussen verder afgebouwd, moet nog wat kleinigheden terechtmaken, en dan mag hij weer voor de apk
Afgelopen zomer op vakantie geweest naar Zweden, was ook supergaaf!
En in Bastnas geweest bij een gesloten, openbare autosloop
Afgelopen herfst heb ik nog een '79er Taunus 2.3 Ghia opgehaald.
Vorige eigenaar heeft er 13 jaar ofzo mee rondgereden, en zat voor de apk voor hem teveel werk aan.
Ding was ingeruild bij een garage, dus met de garage een leuk prijsje overeen gekomen.
In eerste instantie wilde ik de aandrijflijn in mijn TC1 bouwen, is een kwestie van overdoppen en accubak en stukje kabelboom veranderen.
Aangekomen viel de auto me mee, en wederom een dilemma, slopen of klaarmaken...
Orginele 2.3 Ghia met handbak. Meeste zijn 2.0 V6jes.... Interieur is perfect en motor liep met koude start gelijk perfect
De nadelen... Lak niet zo mooi meer, wat laswerk aan de bodem, voorschermen werden minder.
Al met al een twijfelgevalletje, maarja, een 2.3 Ghia met handbak vind je niet meer overal, en met een goede basis is er natuurlijk altijd wel wat van te maken
Zoals gewoonlijk, kom je dan meer tegen dan in eerste instantie gedacht
Wat laswerk in de kofferbak, dorpels, en vooraan achter de knipperlichten.
Dit is allemaal terecht gemaakt, en gelijk weer een orginele TC2 radio erin gezet. Ideaal als wat jongens hier in de buurt nog wat Taunussen hebben staan voor de cross
En nu, ondanks wat Bremsenmania, toch nog op de valreep nieuwe apk erop!
In oktober is de TC1 kombi weer "Zuruck nach Seinem Heimat" gegaan. Kwam er voorlopig niet aan toe, ook mede door het schadeherstel vd Sierra.
Anders had ik hem graag klaargemaakt, maar je kan niet alles houden...
Het eind van het jaar naderde, en bleek dat de kachel van de Mondeo het niet zo goed deed...
Ouderwets "ff thermostaatje wisselen" zit er iig niet meer bij

Spul is prijzig, zelfs de onderdelenboer schrok van de prijs

, kan overal slecht bijkomen en klemmen die niet fijn los willen...
Het is gelukt, en de kachel wordt weer lekker warm
En het mooiste nieuws van dit jaar is dat er over ca 9 weken een kleine Taunusdriver of Mondeodriver bijkomt!
Tot nu toe lijkt alles nog goed te gaan
Gisteren de stellingen voor het CarbidPlear'n al klaargezet, en vandaag weer een dagje aant knallen geweest
Ging weer mooi met 29,5 bussen op een rij
Ook dit jaar weer vanalles terechtgemaakt en veranderd in mijn wagenpark.
Momenteel weer 6 auto's, en ik wil komend jaar dat toch halveren (denk ik)....
Als straks de 1.6 Sierra ook weer rijklaar is, ga ik met de Granada's beginnen
Jaja, ik schrijf en roep dat al tig jaar, maar komend jaar gaat het écht gebeuren.
Elke keer als ik de garagedeur opendoe, zie ik daar een mooie blauwe auto te verstoffen

Zulke auto's moet je van genieten, maar gezien het nieuwe belastingklimaat vind ik het niet erg om daar nog even mee te wachten

Dus komend jaar ga ik ermee gangs, en kan de franse donor ook door naar een andere liefhebber (en er staan er al een paar in de rij).
Iedereen een goed, gezond, autorijk en voorspoedig 2015 toegewenst!