Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ben ik niet met je eens funf. A-klasse, E-klasse, S-klasse, S-Coupe, S-cabrio, SL, GLE, allemaal zeer mooie modellen. Mercedes is voor mij nog nooit zo aantrekkelijk geweest als vandaag de dag.

Het is ook persoonlijk hoor, ligt aan mij. Ik mis volstrekt de aanvechting om bij de MB-dealer binnen te stappen, terwijl ik er nota bene iedere dag langs rijd. En dat had ik vroeger nooit kunnen denken...;)

funf zei:
Herkenbaar. Maar dat geldt eigenlijk wel een beetje voor het hele gamma. Mercedes-Benz heeft voor mij niet meer die aantrekkingskracht van vroeger. Het zijn nette auto's waar weinig op aan te merken valt, maar ze spreken me niet echt aan.

Hedendaagse auto's hebben voor mij sowieso minder aantrekkingskracht om ervoor een showroom binnen te lopen. Dat heb ik net zo goed met BMW als met Mercedes. Het komt denk ik ook door de enorme diversiteit aan modellen die er tegenwoordig staan, wat de exclusiviteit van de merken niet ten goede komt.

Nieuwe BMW's en Mercedessen heb ik weinig mee, itt Porsche. Wat mijn belangstelling heeft zijn nog steeds de autos met de grotere motoren. Maar voor een BMW of Mercedes C of E met een 4 cilindermotortje ga ik niet naar de showroom. Dat zijn voor mij gebruiksartikelen. Totaal emotieloze autos. En ook met de wetenschap dat bij een nieuwe auto 40 tot 50% van de consumentenprijs uit belastingen kan bestaan. Onlangs nog bij de Alfa geweest. Netto catalogusprijs rond de 30k, consumentenprijs rond de 60k.

Phaeton W12 zei:
Ben ik niet met je eens funf. A-klasse, E-klasse, S-klasse, S-Coupe, S-cabrio, SL, GLE, allemaal zeer mooie modellen. Mercedes is voor mij nog nooit zo aantrekkelijk geweest als vandaag de dag.

Eens. Stuk voor stuk modellen die weer een beetje mooier inderdaad aantrekkelijker zijn dan hun voorganger. Hooguit de SL niet. ;)

BENZine zei:
Ben ik niet met je eens Gullwing, de R231 vind ik mooier in balans (vooral de Mopf met gewijzigde neus) en ook het dashboard vind ik mooier met een knipoog naar de R107.

Interieur ok, maar de rest vind ik persoonlijk gewoon niet mooi, en dan met name die achterlichten, maar goed, kwestie van smaak.

Vroeger ging ik inderdaad ook wel eens voor de lol naar een showroom, kijken wat voor moois er dan weer stond. Die behoefte heb ik nu eigenlijk nooit meer.
Behalve bij porsche, daar staat altijd een mooie targa in de showroom

Deze vind ik ook wel leuk, alleen de velgen vind ik niets.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

https://www.veldmanroden.nl/collectie/sl-500-designo/

FH126560 zei:
Nieuwe BMW's en Mercedessen heb ik weinig mee, itt Porsche. Wat mijn belangstelling heeft zijn nog steeds de autos met de grotere motoren. Maar voor een BMW of Mercedes C of E met een 4 cilindermotortje ga ik niet naar de showroom. Dat zijn voor mij gebruiksartikelen. Totaal emotieloze autos. En ook met de wetenschap dat bij een nieuwe auto 40 tot 50% van de consumentenprijs uit belastingen kan bestaan. Onlangs nog bij de Alfa geweest. Netto catalogusprijs rond de 30k, consumentenprijs rond de 60k.

Daar zit wel wat in. De sjeu is er een beetje vanaf, zo zonder de zescilinder.

Des ondanks ga ik morgen toch maar eens proefrijden met de nieuwe Z4. Bij een cabrioletje mis ik die twee cilinders niet...

Bij een cabrioletje hoor je die twee cilinders meer juist extra goed :cool:

Maar toch best een leuk ding die nieuwe Z4. Misschien iets minder mooi dan de oude Z4, maar het stoffen kapje van de nieuwe maakt veel goed en zorgt toch voor een aantrekkelijke roadster.
Als de kids de deur uit zijn ruil ik de E cabrio wellicht in op een roadster, en dan zou ik geen moeite hebben met een Z4 (al lonkt dan ook de 911). Maar dan wel een 40i.

Hoopvolle berichten Carfanatic (y)
Na het verdwijnen van de SLC kan de nieuwe SL natuurlijk ook iets kleiner en lichter worden dan de huidige, wat de auto zeker goed zal doen.
Dat 2+2 begrijp ik dan weer minder goed, daarvoor heeft Mercedes toch al genoeg cabrio’s in het programma?

Jazeker! En wel grappig: mijn zoontje drong er op aan. Ik dacht even dat hij geen autogenen had, maar hij is ineens erg goed op de hoogte van wat mooi is en wat niet. Hij probeert me al maanden naar de Porsche dealer te lokken voor een nieuwe 911. :D

BENZine zei:
Hoopvolle berichten Carfanatic (y)
Na het verdwijnen van de SLC kan de nieuwe SL natuurlijk ook iets kleiner en lichter worden dan de huidige, wat de auto zeker goed zal doen.
Dat 2+2 begrijp ik dan weer minder goed, daarvoor heeft Mercedes toch al genoeg cabrio’s in het programma?

S-cabrio krijgt sowieso geen opvolging. Dus dat is weer eentje minder.

funf zei:
Jazeker! En wel grappig: mijn zoontje drong er op aan. Ik dacht even dat hij geen autogenen had, maar hij is ineens erg goed op de hoogte van wat mooi is en wat niet. Hij probeert me al maanden naar de Porsche dealer te lokken voor een nieuwe 911.

Dat is mooi nieuws! Hier al vaker gezegd geloof ik, maar mijn zoon van 7 is een echte automan en dat is prachtig om samen een beetje de autoliefde te delen.

Veel plezier met de proefrit!

funf zei:
Jazeker! En wel grappig: mijn zoontje drong er op aan. Ik dacht even dat hij geen autogenen had, maar hij is ineens erg goed op de hoogte van wat mooi is en wat niet. Hij probeert me al maanden naar de Porsche dealer te lokken voor een nieuwe 911. :D
Hier dezelfde ervaring. Sinds we de SL hebben begint die zich ineens voor auto's te interesseren en kijkt hij volop Top Gear. Hij is nu ook al een paar keer mee geweest naar Marco en sinds die tijd wil die een rijdende zeecontainer:) (G)

Op de site van AMS staat net een artikel over de toekomstige SL. Deze zal door AMG worden ontworpen, op hetzelfde onderstel als de AMG-GT, krijgt een stoffen dak, wordt lichter en zou idd een 2+2 zits worden (net als de R107 en R129).

eZevwhL.jpg

Bij mij in de straat staat ook een Megane RS met van die banden belettering.
Hankook staat er nog groot op ook. Misschien dat je hem in Roemenië tegenkomt, doe hem de groeten van me!

BENZine zei:
@ Funf: Hoe was de rit met de Z4?

Leuk! Mijn zoontje vond het wel gaaf om eens in een "sportauto" te zitten en met het mooie weer was open rijden natuurlijk geen straf. Ik vind de nieuwe Z4 erg geslaagd en ik kon er zelfs met mijn lengte (1.92 m) goed in zitten. De rij-eigenschappen zijn zoals je dat van BMW mag verwachten. Het stuurt strak en ligt lekker op de weg, al is de vering op sommige momenten net wat te stoterig naar mijn smaak. Wellicht dat dat met adaptieve dempers nog te ondervangen is. In de sportmodus komt er wat extra geroffel uit de uitlaat, een aardige gimmick. In de comfortmodus is het gewoon een erg prettige roadster die ook met de basismotor (2.0; 197 pk) prima gemotoriseerd is. Ik zou zelf voor de 3.0 gaan, dat is ook een 2 liter viercilinder maar dan met wat meer pk's.

funf zei:
Leuk! Mijn zoontje vond het wel gaaf om eens in een "sportauto" te zitten en met het mooie weer was open rijden natuurlijk geen straf.

Zo verging het mij laatst met de Boxster S met 335pk, mijn zoon was toen ook mee en het was ook mooi weer. Samen enorm genoten van die proefrit, lekker het gas erop en een fantastisch geluid. Maar ook wel stuiterig, erg oppassen voor verkeersdrempels waar je al heel snel met de bodem overheen schuift, en veel meer last van rijwind dan in mijn oude SL waarmee we naar het autobedrijf waren gereden. Daarbij de beperking dat er nooit meer dan 1 passagier mee kan, heeft bij mij al snel de doorslag gegeven om toch maar voor de E300 cabrio te kiezen. Ik hoop hem a.s. vrijdag in ontvangst te mogen nemen.

Lekker hoor, en ik snap je afweging goed. Zo heb ik bij terugkomst nog eens in een 4 cabrio gezeten. Toch heel wat meer auto en als het moet, plek voor vier. Ook leuk verkijgbaar nu, als uitlopend model.

Zeker, een 4 cabrio is ook niet verkeerd. Enige nadeel vind ik het stalen klapdak, minder mooi dan een stoffen dak en het neemt in open toestand bijna de volledige kofferruimte in beslag.

funf zei:
En het maakt de auto zwaar. Ook niet ideaal.

Inderdaad. Voordat ik de Z4 kocht heb ik ook nog gekeken naar een E93. Maar met een beetje leuke motor zit je dan al rond de 1700kg. Was voor mij toen echt een no-go.

michel1975 zei:
funf zei:
Hier dezelfde ervaring. Sinds we de SL hebben begint die zich ineens voor auto's te interesseren en kijkt hij volop Top Gear. Hij is nu ook al een paar keer mee geweest naar Marco en sinds die tijd wil die een rijdende zeecontainer:) (G)

Gedoseerde doctrine. Alles wat ik tegen 'm zeg is doordacht en gepland;-)

500 E zei:
michel1975 zei:
funf zei:

Gedoseerde doctrine. Alles wat ik tegen 'm zeg is doordacht en gepland;-)
Moet je me toch nog eens rustig uitleggen. Kennelijk doseer ik niet goed genoeg:)

Mooie Porsche 996 Carrera 4S met slechts 61.000 km, voor 45.500 euro beslist een mooie aanbieding. Persoonlijk in de voor mij mooiste kleur, L6B4 Sealgrau metallic.

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1555440819-2003-14-911-996-carrera-4s-kopen

BENZine zei:
Zeker, een 4 cabrio is ook niet verkeerd. Enige nadeel vind ik het stalen klapdak, minder mooi dan een stoffen dak en het neemt in open toestand bijna de volledige kofferruimte in beslag.

Onze E93 stond pas bij de garage voor een nieuwe tiltsensor en we hadden een 440i te leen. Mooie uitvoering.
Voor ons was het stalen dak van de E93 juist een pre. Als dagelijkse auto vind ik het wel toegevoegde waarde hebben. En ja, wanneer je open rijdt is de gewichtsverdeling niet ideaal. Je voelt het dak achterin.

Een stalen dak heeft z'n voordelen bij dagelijks gebruik, maar een stoffen dak heeft ook z'n voordelen en vind ik in alle opzichten mooier. Een 3- of 4-Serie cabrio doen mij weinig als ik er één zie staan, terwijl ik naar een E46 cabrio altijd echt even omkijk. Niet voor niets zal de nieuwe 4 cabrio dan ook weer een stoffen kap krijgen. En neem nou de Z4, de eerste (E85) is toch veel karakteristieker dan de 2e generatie? De nieuwe Z4 heeft gelukkig weer een stoffen dak, en naar verluid zal ook bij de toekomstige Mercedes SL de kap weer van stof worden voorzien.

Bij de eerste generatie SLK vond ik dat stalen dakje toch goed gelukt. Maar voor het overige: eens.

Op een gegeven moment was het ook echt een hype, zo'n stalen klapdak. De SLK was er vroeg bij maar met de Peug 206 CC werd het pas echt mainstream. Twee auto's in een. Een coupe en een cabrio. Opeens moest elke fabrikant een dergelijk model hebben, wat ons pareltjes als de Colt CC, Micra CC, Focus CC en Astra Twintop heeft opgeleverd..

funf zei:
Bij de eerste generatie SLK vond ik dat stalen dakje toch goed gelukt. Maar voor het overige: eens.

Absoluut de mooiste de R170, 1e generatie SLK.
Als het goed is haal ik vrijdag mijn nieuwe aanwinst op met stoffendak :T

Kijk, dat zijn nog eens berichten Bofkont! (y) We zijn benieuwd! Wordt het een CLK, of toch een A207? :cool:

Verklaar me voor gek, maar het is een oude bekende voor mij, was direct weer op slag verliefd na de testrit, dit is pas autorijden zo puur.
een handgeschakelde Bmw E85 Z4 3.0I S, nooit gedacht dat ik weer een E85 zou kopen.
Maar de wagen stond mij gewoon heel erg aan in de advertentie al, dus toch maar even kijken, het toe te betalen bedrag was ook acceptabel voor mij.
Frisse nette wagen met net 100k op de teller, navigatie pro/DPS audio/cruise control/PDC/Xenon/regensensor.
Helaas geen sportstoelen, optisch zijn die geniaal, maar qua instap een crime.
De standaard stoelen zijn prima voor mij.

De automaat van mijn vorige E85 vond ik toch altijd wat de bottleneck, past niet bij het sportieve karakter van de auto, net iets te traag.
Met deze 6 Bak is het een compleet andere auto. Ook qua zithouding zit ik echt vele malen beter in de Z4, nooit echt lekker gezeten in de R171.
Instappen was gelijk een warm bad, zat direct lekker..
Puntje comfort is natuurlijk wel iets :) de Mercedes duidelijk beter, maar dat stuurwerk van die bmw !! was op slag verliefd weer.
Deze Z4 rijdt/stuurt duidelijk beter/scherper dan mijn vorige, qua vering/rubbers toch allemaal verser schijnbaar.
We gaan zien hoelang ik dit weer leuk ga vinden, maar heb er onwijs veel zin in.

Mooi man! Van harte!

Over een tijdje weer een Mercedes, dan ben je weer op slag verliefd op het comfort. :)

Lekker blijven wisselen van auto's, niks mis mee, je leeft maar 1 keer. Geniet van de voorpret!

Phaeton W12 zei:
Mooie Porsche 996 Carrera 4S met slechts 61.000 km, voor 45.500 euro beslist een mooie aanbieding. Persoonlijk in de voor mij mooiste kleur, L6B4 Sealgrau metallic.

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1555440819-2003-14-911-996-carrera-4s-kopen

Het is qua geld een prima aanbieding.

Phaeton W12 zei:

Inderdaad een gave bak, maar ik vind de Porsche die daarop volgde, met andere koplampen, mooier, ik weet, dat is persoonlijk.

Lekker Bofkont! Wat W212 zegt, hierna waardeer je een Benz weer een stuk meer. :)

Bijzonder dat 'ie merkbaar scherper rijdt dan je vorige, die was op het einde toch best strak? Wat is de kleurstelling van de nieuwe?

Terug
Bovenaan