Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Allen dank!

@ Aras: Bijzondere kleuren kan ik ook waarderen, maar het moet wel met elkaar matchen. Zoals we het hadden over de gele W123 met lichtbruin interieur, maar ook de combinatie wit-lichtbruin-rood vind ik niet bij elkaar passen. Had dan ook rood leder gekozen. Maar buiten dat, ik vind dat een cabriolet een zwarte stoffen kap moet hebben. Gekleurde kappen vind ik niks.

@ Michel: Voor de zonnige zondagmiddag-ritjes over de dijken (alleen of met z'n 2en) is er de SL, die is dan veel leuker dan een A207. de E300 zal meer de gebruiks-cabrio worden voor met z'n vieren en voor de langere ritten, of eventueel voor een korte vakantie. Bij de SL heb ik er toch steeds meer moeite mee om hem zomaar ergens te parkeren, sinds ik hem heb is de R107 toch meer en meer een klassiekertje geworden en is de waarde ervan behoorlijk gestegen. En ik investeer er natuurlijk ook wel het nodige in waardoor ik er toch wel wat zuiniger op ben geworden dan in het begin.

Mooi apparaat Benzine. Zeker met kinderen is een 4 zitter toch wel erg fijn. Al zit je meestal alleen. Boxster is rijtechnisch geniaal maar komt best uit de verf als je lekker doorrijdt. Mercedes nodigt juist uit tot ontzettend ontspannen cruisen.

Mooi jaren '80 plaatje:

56951175_2155254327885478_2874562886124961792_n.jpg

P Klieder zei:
Mooi apparaat Benzine. Zeker met kinderen is een 4 zitter toch wel erg fijn. Al zit je meestal alleen. Boxster is rijtechnisch geniaal maar komt best uit de verf als je lekker doorrijdt. Mercedes nodigt juist uit tot ontzettend ontspannen cruisen.

De Boxster viel mij vooral tegen qua rijwind met open kap. Het moet echt mooi weer zijn met weinig wind en hogere temperaturen om aangenaam open te kunnen rijden.
Beiden waren overigens 987-ers, het zou kunnen dat dit bij de 981 en 718 verbeterd is.

Mooie auto BENZine! Goeie motor ook. (y)

Trekhaakje eronder en mooi met de caravan naar Zuid Frankrijk! :D

W212 zei:
Mooie auto BENZine! Goeie motor ook. (y)

Trekhaakje eronder en mooi met de caravan naar Zuid Frankrijk! :D

Dat zou kunnen :). Maar waarschijnlijk gaat de sleurhut eerdaags op Marktplaats.

Is het klaar met de sleurhut? Ik heb hem zelf een paar jaar geleden al verkocht en heb hem nog niet gemist. Was leuk, maar stiekem ook veel werk. Zo'n cabrio is wel lekker, dat mis ik zo nu en dan ook wel. Daar helpt zelfs een grote schuifmans niet tegen.

Het stapelbed wordt te klein voor de oudste. En ja, naast het feit dat het erg leuk is geeft het ook wel veel gedoe.

En grijze baan in voorruit ook niet. Belangrijk is dat er Active Steering op zit. Ondermeer zwarte hemel, grijze baan en Active Steering zijn de standaard verplichte opties.

BENZine zei:
Allen dank!

@ Aras: Bijzondere kleuren kan ik ook waarderen, maar het moet wel met elkaar matchen. Zoals we het hadden over de gele W123 met lichtbruin interieur, maar ook de combinatie wit-lichtbruin-rood vind ik niet bij elkaar passen. Had dan ook rood leder gekozen. Maar buiten dat, ik vind dat een cabriolet een zwarte stoffen kap moet hebben. Gekleurde kappen vind ik niks.

@ Michel: Voor de zonnige zondagmiddag-ritjes over de dijken (alleen of met z'n 2en) is er de SL, die is dan veel leuker dan een A207. de E300 zal meer de gebruiks-cabrio worden voor met z'n vieren en voor de langere ritten, of eventueel voor een korte vakantie. Bij de SL heb ik er toch steeds meer moeite mee om hem zomaar ergens te parkeren, sinds ik hem heb is de R107 toch meer en meer een klassiekertje geworden en is de waarde ervan behoorlijk gestegen. En ik investeer er natuurlijk ook wel het nodige in waardoor ik er toch wel wat zuiniger op ben geworden dan in het begin.
Dat is waar ook. Was ik even vergeten. Dan was bij mij de weegschaal ook richting de E uitgevallen denk ik. Wordt een beetje te veel van hetzelfde. Alhoewel jouw SL toch echt in de onthaast stand staat. Kan me voorstellen dat je er steeds voorzichtiger mee wordt. De prijzen schieten inderdaad door het dak. Hier ook het nodige in de SL geïnvesteerd. Moet zeggen dat het wel minder pijn doet als je weet dat er bijna geen afschrijving is. Ook nette R129's worden steeds zeldzamer. Nog lang niet op de hoogte van de R107, als die dat al wordt maar veel minder waard wordt die in ieder geval niet.

BENZine zei:
Het stapelbed wordt te klein voor de oudste. En ja, naast het feit dat het erg leuk is geeft het ook wel veel gedoe.

Veel gedoe? Ga eens met 4 kinderen van Malaga naar JFK met 1x overstappen in Parijs, dat is veel gedoe :T:(

Rode kap op een cabrio vind ik wel leuk, maar alleen op bepaalde uitvoeringen, een audi a5 donkergrijs, rode kap en rood leer, of bij een 911. (y)

Rode kap op een cabrio kan heel mooi zijn, bijvoorbeeld op een zwarte R129 Final Edition.

ALL-TIME-STARS_SL320-1-6.jpg

funf zei:
Ai, de antraciet dakhemel is niet aangevinkt. Wat een misser.

Inderdaad, jammer dat er geen antraciet dakhemel in zit. Belangrijke opties zijn de antraciet hemel, front splitter, alcantara stuur en een goede audio upgrade.

We hadden het over een rode of blauwe kap op een witte auto.

En over de standaard verplichte opties: er stond: "ondermeer"...

Ieder z’n ding, ik zou die SL laten staan vanwege de rode kap. Ik hou er gewoon niet van, voor mij moet een cabriokap zwart zijn. Donkerblauw zou eventueel nog kunnen, maar dan moet het interieur (of delen ervan) ook donkerblauw zijn. Het totale plaatje moet kloppen.

FH126560 zei:
We hadden het over een rode of blauwe kap op een witte auto.

Een rode of blauwe kap op een witte auto kan ook mooi zijn, mits metallic wit, bijvoorbeeld een S5 cabrio in Suzukagrau met rode of blauwe kap, helemaal okay! (y)

FH126560 zei:
En over de standaard verplichte opties: er stond: "ondermeer"...

Helemaal met je eens dat grijze baan en Active Steering ook erg belangrijk zijn. Ik was ook niet uitputtend in mijn voorbeelden, noemde slechts 'belangrijke opties'. Bij een BMW is een sportuitlaat ook belangrijk, met name bij de dikkere motoren.

Dat laatste ben ik dus totaal niet met je eens. Misschien wel voor een blaag van 20 maar toch niet als je de leeftijd des onderscheids bent gepasseerd?

Mooi Gullwing (y) Ik zag gisteren een 997 met witte wielen, dat zag er eigenlijk niet uit. Het was in ieder geval geen verbetering.

We hadden het ook niet over een Porsche maar over de kleur van de kap op een witte Mercedes E. Goede kleuren of kleurencombinaties zijn merk en type gebonden namelijk.

Gullwing zei:
Veel gedoe? Ga eens met 4 kinderen van Malaga naar JFK met 1x overstappen in Parijs, dat is veel gedoe :T:(

Heb je 4 kinderen Gullwing? Dan benijd ik je niet.

Maar idd, vliegen kan ook veel gedoe zijn. In oktober nog naar Portugal geweest vanaf Brussel, moest terug naar Keulen vanwege stakingen van de Belgen. Ook met 2 kids geeft dat heel wat stress.
Een paar jaar geleden is een roadtrip door Europa mij heel goed bevallen (overnachten in hotels, agritourismo’s en appartementen), ik denk dat ik dat de komende jaren wat vaker ga doen.

FH126560 zei:
Dat laatste ben ik dus totaal niet met je eens. Misschien wel voor een blaag van 20 maar toch niet als je de leeftijd des onderscheids bent gepasseerd?

Ik vind het zelf wel mooi eigenlijk. Je ziet wel eens filmpjes waarin jongelui laten horen hoe hard hun uitlaat wel niet kan brommen. Dat is heel triest. Maar een auto met sportuitlaat die bij het opstarten 's-ochtends een mooi donker geluid geeft, ik vind het mooi. Als er verder bij snelweggebruik geen vervelende drones hoorbaar zijn, is een sportuitlaat een belangrijke optie. Ik overweeg 'm ook.

FH126560 zei:
We hadden het ook niet over een Porsche maar over de kleur van de kap op een witte Mercedes E.

Tja...
hDOHpNg.jpg

Witte auto, gele nummerplaat, donkerrode achterlichten, lichtrode kap, bruine binnenbekleding.... Mij veel te bont.

Met een zwarte kap oogt het veel rustiger en strakker.
22on7Vc.jpg

Mooie aanschaf, BENZine! Veel plezier ermee, ergens wat dit wel een ‘logische’ stap, je hebt al enkele malen dit model aangehaald.

Mbt een gekleurde kap, hmm zoals aangehaald hierboven door FH, ja, mits een passende combi met het interieur en dan nog niet elke auto of uitvoering.

Zo’n caravan is inderdaad goede, wij wilden dit jaar toch al (wegens andere redenen) weer eens een huisje huren. Na een positief verhaal van vrienden de caravan via een verhuursite aangeboden. Gekke ding is de hele zomer weg en in het voorseizoen ook al enkele aanvragen.... de opbrengst dekt makkelijk de vaste lasten en onze eigen vakantie.

Gullwing zei:
FH126560 zei:
Vliegen is gewoon openbaar vervoer he, afgezien van prive vliegtuigen.

Er zit natuurlijk wel verschil in een ryanair vlucht, of een emirates BC

Voordeel van Ryanair is tenminste dat ze niet pretenderen meer te zijn dan een lowcost carrier. Je betaald, je gaat zitten en je wordt op de bestemming eruit gezet. Prima voor de korte stukken.
En veel andere maatschappijen kunnen nog zo goed zijn in de lucht... helaas moet je door de vertrekhal van een luchthaven en krijg je te maken met een externe beveiligingsclub die compleet emphatieloos je als vee door de veiligheidschecks drukt...
Maar heel weinig vliegvelden hebben dit op orde.

Dat verschilt idd sterk per luchthaven. Tot nu toe vind ik Dusseldorf wat dat betreft één van de prettigste luchthavens (ook wat parkeren betreft). En op Schiphol is het ook al veel beter dan een aantal jaren geleden.

DagDromer zei:
...
Voordeel van Ryanair is tenminste dat ze niet pretenderen meer te zijn dan een lowcost carrier. Je betaald, je gaat zitten en je wordt op de bestemming eruit gezet. Prima voor de korte stukken.....

Voor binnen europa gebruik ik vrijwel alleen ryanair, en de laatste 2 jaar ook norwegian. Gaat allemaal prima, gewoon niet bij nadenken, ga zitten en 2.5, 3 uur later weer opstaan.

191019d1283310120-new-quartz-blue-e550-cabriolet-img_5683.jpg

Een vriendin had enkele jaren geleden zoiets, lichtblauw en donkerblauwe kap, dat vond ik toen best een fraaie combo.

Een donkerblauwe kap kan in bepaalde gevallen wel mooi zijn. Ook bij een witte auto kan het goed, als de bekleding dan ook blauw is.

Dusseldorf is tenminste ook niet zo alle jezus druk als een Schiphol. In ieder ruimer van opzet voor het gevoel. Echt zeer aangenaam voor zover dat kan op een vliegveld. Gelukkig op dik 45 minuutjes afstand dus als het ff kan vlieg ik vanuit Dusseldorf. Ryanair ook al vaker gebruikt (Eindhoven is ook te vol) en dat is geen porum. Wel waar voor je geld, het kost ook nauwelijks wat. Echter laat ik ze nu uit principe links liggen hoe zij met personeel etc omgaan, dan betaal ik toch wel enkele tientjes extra.

Zo'n licht blauwe E vind ik wel wat hebben, maar om echt te bezitten, dan zou ik er te snel op uitgekeken zijn. Dan liever wat conventioneler voor mijn smaak.

Is de standaard besturing in een 5 dan matig dat active steering zo'n must is?

Ik had active steering in de E61, maar bij de F11 had ik het niet aangevinkt. En ik heb het geen moment gemist.

Ik vlieg binnen Europa bijna altijd met Easyjet, goede waar voor het geld. Duurt toch maar een uurtje. Een lichtblauwe E met donkerblauwe kap is helemaal top :D

Vluchten van minder dan 2,5 uur binnen Europa: dat kan ook met een auto.

Phaeton W12 zei:
Rode kap op een cabrio kan heel mooi zijn, bijvoorbeeld op een zwarte R129 Final Edition.

ALL-TIME-STARS_SL320-1-6.jpg

Deze net nog zien staan in Essen. Persoonlijk vond ik hem heel gaaf, was overigens al verkocht. Geen gekke auto voor dit bedrag.

Gefeliciteerd trouwens, BENZine. (y)

DagDromer zei:
Voordeel van Ryanair is tenminste dat ze niet pretenderen meer te zijn dan een lowcost carrier. Je betaald, je gaat zitten en je wordt op de bestemming eruit gezet. Prima voor de korte stukken.

Mwah, voordeel. Dat ze goedkoop zijn hoeft niet automatisch te betekenen dat ze nul service hoeven te bieden en dat het personeel standaard onbeleefd mag doen.. Ik vlieg uit principe ook niet meer met Ryanair. Slecht voor hun personeel en voor hun klanten. Andere lowcost carriers doen het een stuk beter. Met Transavia en Norwegian kun je prima vliegen, boek je wat extra's bij en dan is het best comfortabel. Met Norwegian vorig jaar nog business/premium class naar NY gevlogen, ligstoel met dekentje dus na een paar cocktails lekker kunnen slapen en qua prijs nog steeds goed te doen. Vind Schiphol qua douane ook prima, zeker met de nieuwe scanners waarbij je je tas dicht kunt laten zitten.

Mooi trouwens dat je een pre-facelift hebt BENZine, strakker geheel zo.

Als zoon van een KLM'er kan ik niet anders dan KLM vliegen:cool:
Afgelopen jaar naar New York gevlogen met United. Wat een deceptie. Volgens mij vlogen ze er normaal gesproken vee mee. Dan zag de vloot van Delta er beter uit.
Dat was dat ik op Schiphol werkte wel anders (1996). Waar United een moderne vloot met 777's had staan vloog Delta nog met Lockheed L1011 Tristar. Van buiten wel een mooie kist maar van binnen erbarmelijk oud. Ach het kan verkeren.

Vind zo'n zwarte SL met rode kap niet echt een succes, contrast is te groot. Zou hij zilvergrijs zijn, dan staat het al wat beter.
Ik vond vooral de luchthavens in de VS een complete deceptie. Wat een bende. Dat doen ze in Oost-Europa een stuk beter. Maar die krijgen daarvoor ook flinke zakken EU geld natuurlijk.

500 E zei:
Vluchten van minder dan 2,5 uur binnen Europa: dat kan ook met een auto.

Dan zou ik alleen bijna de hele week in de auto zitten.

Gewoon verstand op 0, eigenlijk net als bij de kapper of tandarts, alleen duurt dit dan 2.5 uur.

Die zwarte sl vind ik ook net niet mooi, liever antraciet met een rode kap.

N5P26j2.jpg

Zwart met een rode kap? Liever andersom. Bij een zwarte cabrio staat eigenlijk alleen een zwarte kap, al wordt het dan wel saai. Daarom vind ik zwart niet de mooiste kleur op een cabrio.

BENZine zei:
Heb je 4 kinderen Gullwing? Dan benijd ik je niet.

yup, en als je mij dat 10 jaar geleden had gevraagd had ik je voor gek verklaard, ik wilde nooit kinderen, maar ik zou nu nooit meer anders willen,

alhoewel, heel af en toe ... :)

tw88Ixb.jpg

Ibud zei:
DagDromer zei:

Mwah, voordeel. Dat ze goedkoop zijn hoeft niet automatisch te betekenen dat ze nul service hoeven te bieden en dat het personeel standaard onbeleefd mag doen.. Ik vlieg uit principe ook niet meer met Ryanair. Slecht voor hun personeel en voor hun klanten.

(y)

Ik probeer Ryanair ook zoveel mogelijk te boycotten. Absoluut waardeloos hoe dat bedrijf met hun personeel en klanten omgaat. Maar als iedereen maar Ryanair blijft vliegen, komen ze er er nog mee weg ook.

Nog niet genoemd hier, Rotterdam Airport. Wat een heerlijkheid. Laatste keer dat ik daar was sloot ik als derde in de security rij aan, en het is 2 minuten lopen naar de gate. Ze doen daar ook niet aan omroepen, helemaal top.

qziq9k.jpg

4h4b6c.jpg

2ak9yd3.jpg

Afgelopen vrijdag in Essen geweest bij veiling van Sotheby's; deze w123 TE AMG (5.0 V8) stond voor max 80K op de veilinglijst. Heeft bijna 150K opgeleverd.
Wat een geweldig brute wagen. Had ‘m nog nooit in het echt gezien. Wel vroeger veel plaatjes bekeken in de D&W catalogus...

Het ontmoeten van een held uit je jeugd is vaak toch een afknapper, maar in dit geval geenszins! Wat een impact heeft deze Benz nog steeds.

Stiekem over het hekje gestapt? ;)

Ik was er ook vrijdag, de hoeveelheid 300 SL's was wel wat aan de hoge kant. Stonden er wel een stuk of 20 volgens mij.

Joe met trema l D met punt zei:
Stiekem over het hekje gestapt? ;)

Keurig onder toeziend oog van een veiling medewerker:T
De SL is de nieuwe 911.

Essen blijft toch mooie beurs met bijzonder spul en voor elk wat wils. Zeer gemêleerd. Het ene moment sta je oog in oog met een Italiaanse exoot met een waarde van enkele miljoenen en daarna vergaap je jezelf aan een aandoenlijke Kadett SR in absolute nieuwstaat.

Wel jammer dat de originaliteit van de w123 500 TE niet kan worden aangetoond, anders was het helemaal een Einzelstuck.

Ik las dat inderdaad ook op https://rmsothebys.com. Waarschijnlijk heeft de nieuwe koper er wel vertrouwen in. Als het wel een ombouw is dan is het in ieder geval keurig gedaan.

Sowieso mooie wagens bij Sotheby’s. Beter dan het ietwat morsige spul bij Coys.

Terug
Bovenaan