Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Krijg net een boete binnen voor 14 km te hard op de lege 3-baans snelweg A9 buiten de spits, boetebedrag 116 euro. Het gaat toch helemaal nergens meer over. Dan gaat het hier vaak over auto's die rond de 300 km/u kunnen. Maar in Nederland ben je al bijna crimineel als je een paar kilometer te hard rijdt. Maar goed, het is gewoon belastingheffing waarmee we weer wat gelukszoekers een dag van kunnen betalen.

Met name die administratiekosten zijn bizar. Alsof de administratie niet kan draaien van het boetebedrag. Dat was gewoon een verhoging met voor de bühne een andere naam.

FH126560 zei:
Zo'n nieuwe Range Rover vind ik trouwens ook een buitenproportioneel grote auto. Echt voor mensen als Noord-Afrikaanse voetballers of rappende negers die hun familieleden in het land van oorsprong denken te moeten imponeren.

Mwah, dat zou je dan eerder zeggen over elke andere grote SUV van BMW, Mercedes of Audi. Zie ze eigenlijk hier in 020 ook nooit rijden in de fullsize Range Rover, eerder in de Sport. De fullsize heeft geen foute uitstraling vind ik, ondanks zijn grootte. Chique wagen , strakke lijnen zonder dikke bumpers of 4 uitlaat pijpen. Zet er een mooie vrouw in van een jaartje of 40 en het plaatje klopt helemaal.

Die administratiekosten zijn wel nodig, ze moeten de inrichting terug verdienen:
CJIB

^^^precies, ook mijn gedachte / ervaring over de RR. De ONK exemplaren die ik in mijn (heuvelrug) area zie rijden worden toch vooral bestuurd door heren met grijze haren die toch zeker de leeftijd van FH of hoger bereikt hebben ;).

De import exemplaren worden dan vaak wel door een jongere generatie (mijn leeftijd ongeveer schat ik zo) bereden.

Helemaal eens met jullie wat betreft de RR ... verleden week op stap geweest met de auto van een vriend. 4.4 diesel (rijdt helemaal top !) , Autobiography uitvoering een super auto en gewoon een hele chique verschijning wat mij betreft . En de door FH aangehaalde types tsja .... die heren hebben tegenwoordig het geld voor iedere auto klaarblijkelijk......

FH126560 zei:
Krijg net een boete binnen voor 14 km te hard op de lege 3-baans snelweg A9 buiten de spits, boetebedrag 116 euro. Het gaat toch helemaal nergens meer over. Dan gaat het hier vaak over auto's die rond de 300 km/u kunnen. Maar in Nederland ben je al bijna crimineel als je een paar kilometer te hard rijdt. Maar goed, het is gewoon belastingheffing waarmee we weer wat gelukszoekers een dag van kunnen betalen.

'k heb net glimlachend een bekeuring voor 8km/h te snel in een 30 zone in Duitsland betaald... 15 euro, en ik heb er nog een mooie inlijstfoto bij gekregen ook :)

Keerzijde is de beschikking die ik ook nog moest betalen voor feitcode R397D 'parkeren op parkeergelegenheid, terwijl voertuig niet tot aangegeven categorie of groep voertuigen behoorde', of te wel; in een vlaag van onoplettendheid de auto bij Elburg op de verkeerde plek gezet. Bleek een touringcarplek te zien. De werden ook nog verwacht namelijk na 20.00 op een regenachtige donderdag in januari....

Vreselijk dat front van die nieuwe 7 serie, ze gaan lexus helaas achterna, het is idd alles om de Chinezen te pleasen, schijnt tegenwoordig een gigantische afzet markt te zijn voor Duits premium.

Ben nooit echt liefhebber geweest van de 996, al is deze absoluut prachtig, ik zou absoluut voor de 991 gaan, geniale auto.
Helaas niet bereikbaar voor deze loonslaaf.

Beste FH126560,

Ja gaat nergens meer over, dat doen ze in Duitsland toch echt beter, in Nederland is het echt gefrustreerd rondrijden als je wat een auto hebt met leuk vermogen.
Ik durf zelf nog amper het gas in te trappen op de snelweg.
Momenteel is het helemaal uitkijken als je het mag geloven.https://www.telegraaf.nl/nieuws/3388323/de-weg-op-laat-je-niet-verrassen-door-flitsmarathon?utm_source=google&utm_medium=organic

Véél lager. In NL wordt de automobilist aan alle kanten uitgemolken door de (r)overheid. Aanschaf auto (BPM/CO2-tax), hoge wegenbelasting, hoge brandstofaccijns, torenhoge verkeersboetes met administratiekosten en ga zo maar door. In Duitsland worden automobilisten tenminste eerlijk behandeld en niet op alle mogelijke manieren misbruikt om de schatkist te vullen.

Het wordt alleen maar erger. Een steeds kleiner wordende groep actieven moet het voor de rest van Nederland opbrengen. En onvolledig informeren. Op een vraag over de energierekening antwoordde Wopke Hoekstra: kosten energie hangt af van olieprijzen, gasprijzen buitenland, koers dollar en zaken waarop de overheid geen invloed heeft. Ohw, zegt de (goed geinformeerde) interviewer: maar zo'n 60% van de energienota bestaat toch uit belasting wat de overheid oplegt? Oja, dat was Wopke even vergeten te vertellen.
Er is een hetze gaande door de Belastingdienst om Nederlandse zwartspaarders aan te pakken met rekeningen in het buitenland. Op een vraag van mijn kantoorgenoot aan een OvJ tijdens een overleg hoe zit t dan met frauderende Turken en Marokkanen werd geantwoord: heeft bij ons geen prioriteit. En zo is t met alles.

Eerlijke mensen die als een soort sitting ducks worden geduid, frauderende mensen die ongemoeid worden gelaten: ik wil d'r - generaliserend - niet in mee. Ik zie ook wel dat er zaken anders kunnen, maar het is volledig uit de heup schieten. En heel vreemd is het niet dat zwartspaarders worden aangepakt. Belasting betalen we allemaal, immers. Het zijn gemakkelijke cliche's. De man die door de politie staande wordt gehouden omdat 'ie 140 reed waar 'ie 100 mag, die roept dat de man voor hem nog harder reed. Dat werk.

Afgezien van dat vreselijke front toch nog wat goed nieuws van BMW.
https://topgear.nl/autonieuws/v12-van-bmw-is-veilig-tot-2023/

Ieder zijn mening. Maar er zijn wel duidelijk lijnen waar te nemen. Maar veel mensen zijn verblind. Of goedgelovig. Dat is het probleem. Of bemoeien zich er niet mee omdat zij druk met werk zijn en als pin-automaat fungeren voor het gezin.

Maar goed, dit is een autoforum dus ik laat het hierbij. De boete van 116 euro vanochtend viel even verkeerd, in Duitsland had dit 20 euro gekost. Morgen ben ik Limburg, tank ik even in Belgie voor 35 cent per liter minder dan hier. Dat is confronterend.

Morgen ben ik Limburg, tank ik even in België voor 35 cent per liter minder dan hier. Dat is confronterend.

Heerlijk! De laatste keer dat ik in Nederland heb getankt kan ik me niet eens meer heugen. Een van de voordelen hier in Midden-Limburg dicht aan de grens te wonen.

Ik tank ook altijd hier vlak over de grens in Alstätte. Vaak is dit (RON98) nog goedkoper dan RON95 in Nederland. Even combineren met wat boodschappen en je spaart weer een paar tientjes.

Over confronterend gesproken .... Ruim een ton euro's goedkoper bij de buren ..... en je vraagt je af waarvoor ? is het hier nou allemaal zo heel veel beter geregeld dan in Duitsland ? betere zorg bv beter onderwijs ?

https://www.autovisie.nl/nieuws/duik-prijslijst-hoe-duur-mercedes-amg-g-63

slots zei:
Over confronterend gesproken .... Ruim een ton euro's goedkoper bij de buren ..... en je vraagt je af waarvoor ? is het hier nou allemaal zo heel veel beter geregeld dan in Duitsland ? betere zorg bv beter onderwijs ?

Bepaalde dingen wel. Bij ziekte val je na 6 weken al terug naar 70% en het ouderdomspensioen is gemiddeld lager daar men alleen een opbouw kent indien men werkt. En zo zijn er nog wel wat verschillen.

michel1975 zei:
Bepaalde dingen wel. Bij ziekte val je na 6 weken al terug naar 70% en het ouderdomspensioen is gemiddeld lager daar men alleen een opbouw kent indien men werkt. En zo zijn er nog wel wat verschillen.

Mogen ze hier wat mij betreft ook meteen invoeren. Zal heel wat z.g.n. zieken stimuleren om snel weer aan het werk te gaan. En als mensen zich er tegen willen indekken dan sluit men er maar een verzekering voor af, beter dan dat alles maar ten laste komt van de werkgever.

BENZine zei:
michel1975 zei:

Mogen ze hier wat mij betreft ook meteen invoeren. Zal heel wat z.g.n. zieken stimuleren om snel weer aan het werk te gaan. En als mensen zich er tegen willen indekken dan sluit men er maar een verzekering voor af, beter dan dat alles maar ten laste komt van de werkgever.
Ik sta hier wat dubbel in. Ik snap je eerste gedachte. Echter tref je hier voornamelijk de zwakkeren mee. En dan met name de mensen die echt wat mankeren. Als werkgever echter zou ik hier wel voor zijn. Een bijkomend voordeel is dat het wel makkelijker wordt om mensen met een arbeidsbeperking aan te nemen. Het feit dat je iemand 2 jaar door moet betalen (weliswaar verzekerd maar niet volledig) is een drempel voor velen.

michel1975 zei:
slots zei:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de cijfers niet paraat heb maar ik kan mij zo voorstellen dat de premie afdrachten dan ook navenant zijn ? maar nogmaals ken de cijfers percentages in Duitsland niet . Maar ik weet wel dat hier niet allemaal goed gaat was van de week bij de kapper en die vertelde een verhaal over zijn moeder van 84 die in Zuid Oost in een verpleeghuis annex aanleunwoningen complex woonde ... Elke kamer die vrijkomt wordt door Cordaan verhuurt aan statushouders asielzoekers simpelweg omdat het meer opbrengt . Dan zit je daar ver in de 80 tussen mensen die je niet verstaat en uit een heel andere cultuur komen . Excuus voor dit zijpad !

Tja, en die hogere huur wordt natuurlijk niet betaald door de statushouder zelf. Dus... maak het verhaal maar af en kleur de plaatjes.

DagDromer zei:
(..) in een vlaag van onoplettendheid de auto bij Elburg op de verkeerde plek gezet. Bleek een touringcarplek te zien. De werden ook nog verwacht namelijk na 20.00 op een regenachtige donderdag in januari....

Vermoedelijk niet met toeristen.. maar wellicht wel een lokaal wonende chauffeur die zijn werkplek mee naar huis neemt? Net zoals een consultant de laptop/tablet en leaseauto mee naar huis neemt ;)

Er zijn meer gemeenten waarbij parkeerplekken aan de rand van stedelijk gebied overdag voor personenauto's zijn maar in de avond en weekenden bestemd zijn voor voertuigen die langer dan 6 meter zijn en maximaal 2,5 meter breed. Goede zaak, vind ik. Efficiënt gebruik van de openbare ruimte.

Bofkont 350 zei:
Ah idd Marcel niet goed gelezen, Nederland doet niet mee.
Flitsmarathon of niet, in NL staan ze al genoeg langs de weg met hun uitmelk praktijken helaas :T

Nou ja, zo'n MONO controle is geen slechte zaak, naar mijn mening.

https://www.dumpert.nl/mediabase/7657977/2836458d/politie_op_de_snelweg.html

OMG, serieus, ze zitten in de bus iedereen te bespioneren of je ook maar iets fouts doet?

Jullie vinden dat wellicht allemaal normaal tegenwoordig, maar ik wordt daar heel erg kriegelig van.

https://www.rubzautomotive.nl/mercedes-benz-280-e/

Een fijne 280e in superconditie voor 12.250 euro. Lijkt me een mooi aanbod (y)

Gullwing zei:
OMG, serieus, ze zitten in de bus iedereen te bespioneren of je ook maar iets fouts doet?

Jullie vinden dat wellicht allemaal normaal tegenwoordig, maar ik wordt daar heel erg kriegelig van.

Inderdaad, te triest voor woorden. Om maar zoveel mogelijk “wegmisdadigers” op te sporen (en daar zichtbaar van genieten). Alsof ze niks beters te doen hebben.

Voor snelheidcontroles mee eens. Voor oa mobiel bellen mogen de boetes en de pakkans wat mij betreft nog veel hoger.

Overigens mooie 280E, daarvoor volg ik dit topic, niet om te klagen over snelheidsboetes :)

BENZine zei:
Gullwing zei:

Inderdaad, te triest voor woorden. Om maar zoveel mogelijk “wegmisdadigers” op te sporen (en daar zichtbaar van genieten). Alsof ze niks beters te doen hebben.

Idiote reacties. (n) Als er weer eens een gezin komt te overlijden omdat een vrachtwagen zich achterop een stilstaande file boort (chauffeur al spelletje spelend op z'n telefoon), dan is het land te klein.

Mooi om te zien dat de politie afleiding in het verkeer aanpakt. Van mij mogen ze 10 van die bus laten rond rijden. Controleren op snelheid lijkt niet de focus te zijn, dus die 4 die gepakt zijn zullen het wel erg bont gemaakt hebben.

Volgens mij is die actie ook bewust met het doel bestuurders te pakken die met andere zaken bezig dan met rijden. Wat is daar mis mee? Levensgevaarlijk wat je soms ziet door een telefoontje of door weet ik wat voor je ogen gebeurt. Prima actie. (y)
Vraag me alleen af of dit daadwerkelijk het gedrag van de bestuurders veranderd, die illusie heb ik dan weer niet.

Mooie Mercedes idd, als de nostalgie hoog zit vast het geld van de koper waard.

Tja, een 280E. Voor mij een iconische auto, ook qua concept: een beschaafde normale auto met een grotere mooie motor en een luxueuze uitrusting en uitstraling. De aangeboden auto is zoals ie is, dat snap ik ook wel, maar mist een beetje hoe een 280E eruit hoort te zien. De combinatie buiten/ binnenkleur vind ik niet helemaal gelukkig gekozen, geen velours en zo meer. En een 280E in bruin metallic of zilvermetallic is zo mooi...En als je dan toch op zoek gaat naar een 280E, dan liever 1 van de latere bouwjaren. Niet voor mij meer; ik vind t te oud, maar wel heel leuk om te zien.

Ik zie je punt, FH126560. Goudkleurig is ook mooi op een 280E. Maar ik zag deze auto, las de advertentietekst, en vind dan een prijs van EUR 12.250 aantrekkelijk overkomen. Zo'n auto die 40 jaar lang vertroeteld wordt, waar duizenden euro's aan is uitgegeven, en dan als klassieker nog 'slechts' 12.000 euro waard is. Heel veel meer kan het ook niet zijn bedenk ik nu, anders kun je net zo goed een maagdelijke w124 kopen, of een w126 560 SEL.

FH126560 zei:
Dan heb je het wel over andere bedragen hoor.

Ja, bijvoorbeeld 19.950 euro voor een maagdelijke w124. Of 24.950 euro voor een maagdelijke 560 SEL. Dat onderstreept precies mijn punt. Zo'n 280E in een niet ideale kleurencombinatie met 130.000 km op de teller mag niet zoveel meer kosten dan EUR 12.000 euro. Want anders wordt het gat met een maagdelijke w124 of 560 SEL te klein.

W124: https://www.500e.nl/autos/mercedes-230e-w124/
560 SEL: https://link.marktplaats.nl/m1388406418

Ja, ik weet t, jarenlang met een 560 gereden, zowel als SEL als een SEC. Die 280E is overigens in mijn ogen aanzienlijk te duur.

Vandaag de groene Audi bekeken en direct gekocht. Ik zal later een apart topic openen, het verhaal erachter is best interessant.

Bonuspunten voor wie het model raadt zonder Google (al moet dit niet al te moeilijk zijn :D):
1zhHGN9.jpg

Phaeton W12 zei:

Mij valt op dat destijds, kennelijk, de af-fabriek airco in een Fahrenheit schaalverdeling werd geleverd i.p.v. Celsius. Apart.

Durashift zei:
Phaeton W12 zei:

Mij valt op dat destijds, kennelijk, de af-fabriek airco in een Fahrenheit schaalverdeling werd geleverd i.p.v. Celsius. Apart.

Als ik op google zoek lijkt mij dit het paneel van de W116/R107 (misschien US spec) , een W123 heeft de knoppen naast elkaar ?

Marcel Br zei:
Als ik op google zoek lijkt mij dit het paneel van de W116/R107 (misschien US spec) , een W123 heeft de knoppen naast elkaar ?

Het is het paneel van de Thermo King automatische airco zoals dat in de jaren 70 in alle modellen werd toegepast, dus naast de W116 en R107 ook in de W123. Je ziet het alleen vooral in Amerikaanse uitvoeringen, in Europa werd die optie in die tijd zelden aangevinkt.

Om eerlijk te zijn vind ik het een top auto. Bijzondere kleur ook. Als ik nu in de markt was, kocht ik’m.

De kleurstelling maakt hem onaantrekkelijk. De buitenkleur past beter bij een 200 of 240d, en past bovendien niet goed bij de interieurkleur. Bij de gele kleur was een zwart interieur mooier geweest. Verder ziet de MB-Tex er nog mooi uit, maar het stof is enorm verschoten waardoor het wel roze lijkt. Dus nee, ik zou deze laten staan.

Dat roze verschoten interieur van deze 280SE is idd opmerkelijk, die mattenset ook vreselijk, leg er een mooi origineel setje in denk ik dan.

Terug
Bovenaan