Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik gok aanschaf, verzekering en onderhoud. Maar wel dunne marges.BENZine zei:Dat is wel bijzonder. Waar haalt de leasemaatschappij dan z'n marge uit kun je je afvragen, zal dan wel uit enorme kortingen op aanschafprijs en onderhoud moeten komen.
Nee compleet geoffreerd. Dus met de opties erbij.TYN zei:Die 289, is dat de prijs waarmee geadverteerd wordt of de prijs onder aan de streep?
Mijn moeder rijdt al jaren een private-lease Aygo, naar volle tevredenheid. Maar ik weet nog toen ze 't ding ging bestellen, paar opties erop en de maandprijs loopt omhoog.
Heb nog 2 auto's voor de deur staan dus hier geen issue.Roy R zei:Een potentieel nadeel van (private) lease is dat je geen schade vrije jaren opbouwt. Niet alle leasemaatschappijen geven dit door (kost hun geld) of werken mee aan een eventuele overdracht. Sommige wel, sommige weer niet. Vooral een dingetje als enkel de lease auto hebt, want wil je er eens vanaf en privé gaan rijden heb je de hogere verzekeringspremie voor je kiezen. Als je via een 2e auto schadevrije jaren opbouwt zal dit waarschijnlijk niet spelen.
IMG_20190329_141536 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20190302_163121 by bofkont OEM, on Flickrmichel1975 zei:Waar ik mij echter over verbaasde was dat ik met private lease goedkoper uitkom dan kopen.
Scheelt ook weer wat aan liquiditeit. Afgelopen jaar nog een overname gedaan dus dan is wat geld op de bank ook wel lekker.
Als ik de auto aanschaf ben ik voor een vergelijkbare €19.445 kwijt.
Even snel rekenen:
Verzekering volledig casco incl SVI €40 per maand
HSB €31 per maand
Onderhoud €50 per maand bij 12.000 km
Afschrijving €2.500 per jaar (voorzichtige inschatting en zal het eerste jaar wat hoger liggen)
Een totaal van €4.072 per jaar
Leasekosten 12 x €289 = €3.468
(..)
Ja hoor reken zuiver. Voor de annuleringsoptie betaal ik €9,95 extra.Durashift zei:michel1975 zei:Waar ik mij echter over verbaasde was dat ik met private lease goedkoper uitkom dan kopen.
Scheelt ook weer wat aan liquiditeit. Afgelopen jaar nog een overname gedaan dus dan is wat geld op de bank ook wel lekker.
Als ik de auto aanschaf ben ik voor een vergelijkbare €19.445 kwijt.
Even snel rekenen:
Verzekering volledig casco incl SVI €40 per maand
HSB €31 per maand
Onderhoud €50 per maand bij 12.000 km
Afschrijving €2.500 per jaar (voorzichtige inschatting en zal het eerste jaar wat hoger liggen)
Een totaal van €4.072 per jaar
Leasekosten 12 x €289 = €3.468
(..)
Volgens mij reken je niet helemaal zuiver m.b.t. het leasebedrag. In die 289 euro per maand is het afschrijvingscomponent toch wel gebaseerd op de looptijd van 48 maanden, lijkt mij. Ik begrijp wel dat je ermee rekent, immers wordt er met een kostenloze inlevering geschermd na 12 maanden.. wat dus in zou houden dat men het contract niet herrekent naar de werkelijk genoten looptijd. Zou kunnen.. maar dan moet iemand anders dat verschil toch gaan betalen, lijkt mij.
Regulier hanteren ze de rekenregel die in de onderstaande link staat indien een klant na 12 maanden van het contract af wil.
https://justlease.nl/klantenservice/faq/het-leasecontract/algemeen-over-leasecontract/kan-ik-mijn-lease-contract-eerder-opzeggen-voortijdig-stoppen/
BENZine zei:(..) Waar haalt de leasemaatschappij dan z'n marge uit kun je je afvragen, zal dan wel uit enorme kortingen op aanschafprijs en onderhoud moeten komen.
FH126560 zei:Boxster is een topauto.
Absoluut een topauto maar dat van de onderhoudskosten verbaast me dan weer. Een van mijn adviseurs heeft een Boxster en zijn rekeningen zijn niet hoger dan de mijne. Sterker nog ik heb net van het weekend even ruim €3000 overgemaakt voor een zeer grote beurtFH126560 zei:Zeker. Ik schrok er iedere keer wel van. Terwijl t gewoon ook maar een auto is he.