Teutonia LXV :Geschwindigkeit

BENZine zei:
@Benzine, ipv de voorheen aangehaalde E cabrio?

Ja, ik ben nog aan het "dagdromen" over wat ik wil. Of een comfortabele 4-zits cabrio zodat het gezin ook mee kan, of toch een sportievere roadster.

Lijkt me machtig, zo'n Boxter. Alleen al lezende bedacht ik mij dat ik zelf dan toch wel voor een cabrio zou kiezen waar et hele gezin in kan. Geen idee hoe oud de junior benzines zijn, maar kan me voorstellen dat het toch jammer is als je 2 cabrio's hebt staan, het prachtig weer is en je met het gezin naar oma gaat. En dan toch de W213 moet pakken vanwege de zitplaatsen. Maar goed, daar zul je zelf ook wel over nagedacht hebben. :)

Punt is dat cabrio rijden met 4 mensen totaal niet prettig is, zeker niet voor de mensen achterin. Ik vind cabrio rijden sowieso niks trouwens maar dit geheel terzijde. Wel prettig: targa dakconstructies als bij een F355 GTS of uiteraard Porsche 911 targa.

Ik vind cabrio rijden super, mis het echt. Een hobby auto kan lastig zijn met waar je hem voor wilt gebruiken, Met een dichte auto (coupé/sedan) is de lol van zomaar een stukje rijden (de dijken af, de bossen door etc.) altijd een beetje beperkt. Een cabrio is veel meer een ervaring als het zonnetje lekker schijnt, dak open en 50 km verderop ergens een terrasje pakken. Een leuk uitje, doet het ook altijd goed bij vrouwen is mijn ervaring. Mits windscherm. Ik zou zelf meer neigen naar een V8 Vantage roadster of een XK convertible (2e generatie). Meer auto, andere uitstraling en V8 met mooi, vol geluid.

Ik verval in herhalingen, maar ik vind cabrio rijden een hoog hiephiephoera gehalte hebben, van kijk mij eens genieten. Ik stel prijs op de werking van de airco, goede audio en rustig kunnen bellen. Bovendien vind ik zon op mijn hoofd niet prettig bij het rijden en turbulentie ook niet. En ook minder veilig in deze veranderende wereld. Mijn deuren springen lekker op slot als ik ga rijden. Maar je kunt er uiteraard ook anders over denken. Ik rijd ook nooit 'zomaar', maar altijd met een doel; een beetje rondtoeren met 50km per uur over een landweggetje is niet aan mij besteed. Zelf diverse cabrios gehad en targa achtige auto's, maar die cabrios reed ik altijd dicht. En dan zijn t gezellige wat knussere auto's, althans met een stoffen kap. Vanuit die optiek begrijp ik het. Als ik 'open' wil rijden pak ik 1 van mijn motoren, veel leuker dan autorijden ook.

Voor ieder wat wils! Als PW12 blij wordt van in een treintje op de A2 rijden met 2000tpm dan is dat ook helemaal prima.

Haha nu lijkt het alsof ik graag in een treintje op de A2 rijd met 2000 tpm. Het tegendeel is waar, op de snelweg rijd ik meestal zo hard mogelijk :D

Durashift zei:
Mwah, 2000 tpm in de 8e versnelling zal wel zo'n 130 km/h zijn, denk?

https://youtu.be/e9-5qZlArYE?t=302

;)

Nee, met 2000 tpm in de zesde versnelling rijd ik iets van 80 km/h. Handbak...

Phaeton W12 zei:
Durashift zei:

;)

Zoveel toeren?! Dat betekent 3000rpm bij 120km/h, dat is meer iets voor een Japanner van een paar jaar terug met 5 versnellingen.

Ik vind open rijden heerlijk, het liefst alleen, radio zachtjes aan, en in de zomer de airco vol aan.
En dan een weg van hier naar Ronda, daar wat eten (evt een hotelletje) en dan weer terug.

Soms als de zon te fel is, wel even een petje op, anders krijg ik een enorm rode kop.
Ook in de regen vind ik het wel wat hebben, dat knusse geluid van de regen op de kap.

De automaat vs. handbak discussie vind ik altijd wel grappig. Jongeren en mensen die niet veel rijden willen liever altijd een handbak, en de overigen weer een automaat.

Ook raar dat iedereen die ik ken in de VS juist weer liever een handbank heeft. Terwijl dat het land is, waar de automaat zo ongeveer is uitvonden. Maar daardoor is een handbak weer speciaal, en heeft daarom misschien wel een 'hey, kijk mij eens apart zijn' gehalte.

KadettRT zei:
Phaeton W12 zei:
Durashift zei:

;)

Zoveel toeren?! Dat betekent 3000rpm bij 120km/h, dat is meer iets voor een Japanner van een paar jaar terug met 5 versnellingen.

Tja,.. dat wordt dan nooit 180 km/h rijden.. want dat zit dan ruimschoots boven de 3500 tpm.. :confused:

Ah een cabrio. Een heerlijke vorm van transport. Een van m'n eerste auto's van deze;
renault-alliance-cabriolet-a-vendre-awesome-of-renault-alliance-cabriolet-a-vendre-1.jpg

(foto heb ik zelf iets van 20 jaar geleden geupload. indertijd gemaakt op het kavelpad bij m'n toenmalig vriendinnetje)
En dit is dezelfde auto bij de huidige eigenaar in Spanje. Heb ooit eens contact met de beste man gehad. Als hij deze ooit weer weg wil doen zou hij me bellen... Heb er geen hoop meer op.
800px-Renault_GTA_Convertible_%287044729091%29.jpg

Iig heeft dakloos rijden een zekere charme. Sure, een motorfiets is wendbaarder en vlotter, maar zo dakloos is een butsmuts ook weer niet :) Ik woonde indertijd in Hilversum, midden in de stad. De Alliance met een parkeervergunning een straatje verder onder een soort van kap. Een BMW E3 2800 een paar straten verder op het oude KRO terrein. In de woonkamer deze motorfiets;
1z5n43o.jpg

En in de tuin nog een een oude CB650 als project.
Oh.. en ik vergeet bijna dat ik zakelijk toen een Clio 16V had...

Terug naar het onderwerp.. dakloos rijden in een auto heeft (voor mij) toch wel iets bijzonders. Als het droog is, kapje open (bij lage temparaturen de kachel op de voeten aan), en lekker rijden. Lange snelwegstukken niet altijd ideaal ivm wind, maar afhankelijk van de auto tot pak 'm beet 100km/h vaak goed te doen. En zo'n windscherm is natuurlijk geen pan... je gaat toch ook niet zwemmen in je zuidwester?

Gullwing zei:
En dan een weg van hier naar Ronda, daar wat eten (evt een hotelletje) en dan weer terug.

Marbella-Ronda is idd een prachtige route, naar één van de mooiste stadjes van Spanje. Helaas moest ik die route afleggen in een potdichte huurauto, met een cabrio was het nog zoveel leuker geweest.

Goh, die oude plaatjes nemen me even mee terug... kan van de E3 even snel geen digitale foto vinden.
Wel nog deze,
11gpmhy.jpg

Een 318 met M-Tech1 in heerlijk Smaragd Grun. Fantastische auto in Danny Christiaan uitvoering. Eigenlijk te vroeg voor te weinig geld weg gedaan.
Was in de basis een zeer goede auto met geen roest, en zeer solide basis. Maar ja... geen 6-pitter..
Wel met scheef uitlaat sierstukje ;)
21o4w3m.jpg

edit: typo

Leuke historie, DD! Die Renault is erg bijzonder, al zou ik er niet aan moeten denken om er eentje te bezitten. Wel erg gaaf om te zien (in de handen van iemand anders :D).

v0010230-large.jpg

v0010244-large.jpg

Pfffffff. Wat een unit. Nette prijs ook.

Hoe bevalt het nieuwe pand Marco?

Fantastische 500E inderdaad, met een dergelijke kilometerstand hoef je ook niet bang te zijn om 'm te gebruiken.

Zou graag een keer een kijkje nemen in het nieuwe pand van Marco om een indruk te krijgen van de kwaliteit die aangeboden wordt. Zeker nu het op slechts 5 minuten rijden van huis is. Maar zonder concrete koopplannen voelt het voor mij toch altijd wat ongepast om bij een autozaak te kijken.

Geweldig, die gouden wielen. Staat beter bij een blauwe of zwarte auto, maar zelfs bij een rode auto misstaat het niet (y)

Goudkleurige wielen, mag ik hopen. :D

Ja, an sich wel leuk. Maar bij deze vloekt het een beetje met het rood.

buitengaats zei:
Zou graag een keer een kijkje nemen in het nieuwe pand van Marco om een indruk te krijgen van de kwaliteit die aangeboden wordt. Zeker nu het op slechts 5 minuten rijden van huis is. Maar zonder concrete koopplannen voelt het voor mij toch altijd wat ongepast om bij een autozaak te kijken.

Zolang het duidelijk is wat je intenties zijn en je niemands tijd verdoet?

Laatst HIER eens binnengelopen op een regenachtige zaterdagmiddag. Daar heb ik dan weer minder moeite mee. Sowieso is die zaak meer museum dan dealer, en het lijkt me dat iemand die oprecht geinteresseerd is om een paar ton uit te geven aan vier wielen, daar heus wel even een belletje aan waagt alvorens langs te komen.

Zo hoort een Porsche er uit te zien, stoffig van lekker hard rijden. Als het een targa was geweest was het helemaal ok. Ach, goudkleurige velgen...ziet er wel profi uit, bovendien heb je meestal verschillende velgensets, ook voor winterbanden..dan neem je die in een andere kleur. De kleurencombi rood/goudkleurig is een tikkeltje arabisch en zou derhalve niet mijn voorkeur hebben.
In mijn ogen een van de mooist gelijnde autos. Vooral de achterhand, grote wielen, weinig blik en lage daklijn is onovertroffen.

FH126560 zei:
Als het een targa was geweest was het helemaal ok.

Vanwege het model, of omdat dan het dak open kan? Van dat laatste staat mij bij dat je daar niet van houdt :cool:.

Ik wil het eigenlijk niets vinden, zo een nieuwerwetse 992...maar echt lukken wil dat nog niet. Gaaf ding!

TYN zei:
Zolang het duidelijk is wat je intenties zijn en je niemands tijd verdoet?

Laatst HIER eens binnengelopen op een regenachtige zaterdagmiddag. Daar heb ik dan weer minder moeite mee. Sowieso is die zaak meer museum dan dealer, en het lijkt me dat iemand die oprecht geinteresseerd is om een paar ton uit te geven aan vier wielen, daar heus wel even een belletje aan waagt alvorens langs te komen.

Klopt. Aangezien het budget voor een volgende bolide ergens tussen de 20-30k uit gaat komen zie ik het zomaar gebeuren dat ik daar een auto vandaan ga halen. Ik volg de website (die van 500E) al jaren dus het moet er een keer van komen.

Schitterend spul daar bij Hexagon Classics. Eén van die 997 GTS-en mag wel voor de deur gezet worden. :T

Beide, hoewel de lijn van een coupe mooier is. Maar targa ben ik groot liefhebber van. Het bijzondere van Porsche is dat het een high end sportwagen is zonder extreme vormen als bijvoorbeeld een Ferrari of Lambo. Die laatste twee merken trekken mede daardoor volk aan waar ik ver van wil blijven.

buitengaats zei:
Fantastische 500E inderdaad, met een dergelijke kilometerstand hoef je ook niet bang te zijn om 'm te gebruiken.

Ben je gek? Gewoon doen. Wees welkom.

TYN zei:
Leuke historie, DD! Die Renault is erg bijzonder, al zou ik er niet aan moeten denken om er eentje te bezitten. Wel erg gaaf om te zien (in de handen van iemand anders :D).

v0010230-large.jpg

v0010244-large.jpg

Pfffffff. Wat een unit. Nette prijs ook.

Hoe bevalt het nieuwe pand Marco?

Nou, eigenlijk alsof ik er al vijftien jaar zit. Het is taylor-made, nog nooit zo'n pand gehad waaraan alles klopt.

Zit er zo’n truttig navi-schermpje in. Mijn lease gebakje ziet er dus beter uit van binnen. En dat stuur zit ook in de Connected Serie. ;)

Phaeton W12 zei:
#wertanlage #retesnel #slechts 33000km! #GolfR #automaat #JD-Stage2 #topconditie #beeldschoon #weinigkilometers #toekomstig youngtimer! #prijsvriendelijk #luxestuur

:):D

Wat een overgang, van een foto van een prachtige ingetogen en zeer begeerlijke 500E naar een foto van een ordinaire gepimpte Golf voor Noord-Afrikaanse hosselaars.

En dan te bedenken dat de een 10k meer moet opbrengen dan de ander.

Volgend weekend een afspraak staan om een auto te gaan bezichtigen. Een groene Duitser, met speciale lichtgewicht velgen. :T

Een groene Duitser, betreft groen dan de kleur van de auto of dat wat er (niet) uit de uitlaat komt?

Leuk ding inderdaad! Maar wat een geld.

BENZine zei:
Een groene Duitser, betreft groen dan de kleur van de auto of dat wat er (niet) uit de uitlaat komt?

Groen van kleur. Over hoe groen datgene wat uit de uitlaat komt is, verschillen de meningen.

Benieuwd wat het is en wat er eventueel uit voort komt.
Ik denk dat ik dit weekend eens een paar Boxsters ga bekijken en eventueel proefrijden, eens kijken of dat iets voor mij is. Het lijkt er in elk geval goed weer voor te worden.

Zal ongetwijfeld een goede auto zijn die Golf R maar vind het helemaal niets, dan was die golf V6 van jou toch echt veel fraaier Phaeton.
Die 500e bij Marco wat een auto!!

Leuke plannen Benzine (y)
E klasse cabrio ook nog steeds in de planning ??

Nee het is of/of. Op mijn shortlist staan momenteel 3 opties:
* E Cabrio A207
* Boxster 987 of 981
* Ford Mustang cabrio 3.7 V6

Totaal verschillende auto’s, alle 3 spreken mij op verschillende manieren aan.

BENZine zei:
Nee het is of/of. Op mijn shortlist staan momenteel 3 opties:
* E Cabrio A207
* Boxster 987 of 981
* Ford Mustang cabrio 3.7 V6

Totaal verschillende auto’s, alle 3 spreken mij op verschillende manieren aan.
Leuk weekendje voor de boeg dus. Houdt ons op de hoogte(y)
Ben erg benieuwd hoe de Boxster bevalt.

Nou zeg dat, dat zijn wel heel erg verschillende auto's, heb je al eens in een Mustang gezeten??
Ik vind vooral de afwerking van het interieur niet geweldig, zeker als je Duits bent gewend.

Klopt Bofkont, helemaal waar. Maar ik heb altijd wel iets met Amerikaanse auto's, niet vanwege de kwaliteit maar wel vanwege de sfeer en de uitstraling. En zolang de boel niet kraakt of rammelt dan valt het denk ik ook wel mee. Laten de materialen dan wat goedkoper, gladder en harder aanvoelen dan in een Mercedes, daar krijg je dan weer andere geneugten voor terug. En stap je daarna weer in de Benz dan waardeer je diens kwaliteiten ook weer meer, zo denk ik dan maar.

Gelijk heb je Benzine (y)
Ben wel zeer benieuwd wat nu de keuze gaat worden.

Een mustang is dan ook veel goedkoper dan een Porsche, je gaat een Dacia ook niet vergelijken met een Bentley .

Wel een leuk ding, maar neem dan de V8 :)

https://marbesolventa.com/coches-de-segunda-mano/?id=345 zoiets :p

Waarom geen 911?

Terug
Bovenaan