Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Dan zal ik deze nogmaals eens posten, die vind ik echt een stuk fraaier, jammer dat die net zo langzaam is als de Spaanse bureaucratie

285775599_3.jpg

https://www.milanuncios.com/mercedes-benz-de-segunda-mano/mercedes-benz-240-d-285775599.htm

Ik kijk nog eens naar de andere auto's op de site van Rubz Automotive en daar staan ook andere mooie wagens tussen. Deze Boxster scoort hoog in de categorie "sportauto's tot EUR 12.750": https://www.rubzautomotive.nl/porsche-boxster-8/

In 2004 70.000 km gereden, nu in 2019 slechts 93.070 km. Dus slechts zo'n 1.500 km per jaar gereden sinds 2004. Spaarzaam gebruikt dus. Ik vind 'm helemaal top met deze lage kilometerstand.

Ik kijk nog eens naar de andere auto's op de site van Mobile.de en daar staan ook andere mooie wagens tussen. Deze 3 serie scoort hoog in de categorie "sport sedans tot EUR 170.000 ": www.mobile.de

:T

Dat is idd een bijzonder fraaie Boxster(y)
Rubzautomotive heeft geregeld wel leuk speelgoed staan.

Gullwing ja prachtig!! en voor dat geld.
Dorpsgenoot van mij rijdt al sinds mensheugenis precies dezelfde, minimaal dik 35 jaar al.
Die is alleen niet zo mooi/metjes als dit exemplaar.

Lijkt wel alsof iedereen een andere auto ziet in die link? Ik zie een vrij nieuwe M3 waarvan ik vrij zeker ben dat Bofkont zijn dorpsgenoot er niet al 35 jaar in rijdt.

Dan denk ik dat je de link van PW12 bedoelt, daar staat inderdaad een XKR tussen.
Ook staat daar een leuk uitgevoerde knalgele Z4, al geldt daarvoor hetzelfde als bij de 280E dat de lichtbruine delen in het interieur niet geheel matchen met de gele buitenkleur.

IMG_5110-min.jpg

Een aparte kleur op een auto kan juist erg leuk zijn, maar de match tussen buitenkleur en kleurinterieur delen moet wel kloppen.

Ja, eens. Maar niet te wild. Dus wilde buitenkleur, rustig interieur en vice versa. Rood leder kan altijd, maar niet in een gele auto. Dat werk.

^^^.. hm, is dat groen leder? Voor mij, met mijn kleurenblindheid, is het gewoon binnen en buiten grijs gekleurd..

Rood en geel kunnen, naar mijn mening, dan ook best wel goed met elkaar. Zie de 406 coupé van forummer Elco. :cool:
Voor de courantheid wellicht een ander verhaal., dat ben ik met jullie eens.

Zo,. Dan is ook meteen bijna alles groen. Niet mijn kopje thee, maar het staat een ieder vrij het te kiezen uiteraard. ;)

Sodeju, dat is wel een statement. Ik zou het wel leuk vinden, alleen enkel met zwart stuur. Een stuur moet zwart zijn.

Durashift zei:
^^^.. hm, is dat groen leder? Voor mij, met mijn kleurenblindheid, is het gewoon binnen en buiten grijs gekleurd.

Ja dat is groen. Wat ook mooi is, is een Wimbledongroene 993 4S met een groen interieur. Heb ik ooit nog overwogen (toen die nog betaalbaar was) :eek:

Stuur zwart, bovenkant portieren en dashboard ook, vloer en hemel ook. Alles in 1 kleur is namelijk zo Amerikaans-achtig.

39.900 is wel een leuke prijs voor een 911 Turbo. Een knappe 996 4S is duurder.

jeust1 zei:
39.900 is wel een leuke prijs voor een 911 Turbo. Een knappe 996 4S is duurder.

Zeker! En origineel Nederlands, van tweede eigenaar en met redelijk lage kilometerstand. Klinkt aantrekkelijk. Als die technisch okay is, dan is ie priced to sell.

Als, als, als. De kilometerstand is redelijk onlogisch voor een 18 jaar oude Turbo. Daarmee wordt in het algemeen goed gereden. En inderdaad moet ie technisch ok zijn, want onderhoud en reparatie kan zo 5 digit figures kosten.

Deze bosgroen metallic 996 turbo is beslist ook een mooie aanbieding: https://zuffenhaus.nl/car/porsche-996-turbo-tiptronic-2/

Donkergroen metallic is heel mooi. En de combo met het interieur is niet te wild, maar juist beschaafd. Ik kan dit wel waarderen, Lage kilometerstand ook = 4.300 km per jaar gemiddeld (y) :eek: Wel weinig voor een turbo. Maar deze 997 Turbo spant wel de kroon met 1.500 km per jaar gemiddeld. Met deze lage km-stand zit je voorlopig niet vast aan 5-digit bedragen voor onderhoud.

Zeker! (oh jee, dat mag ik niet zeggen. Straks prijs ik mijn eigen koopwaar aan).

Naast de leuke auto vind ik de foto's vanuit dit perspectief erg goed bedacht en uitgevoerd. Ik scroll er altijd met een plezier doorheen. (y)

Wat een geweldige kleur. Zou ik hem overwegen? Nee, dat niet maar als ik in de markt was voor dit type is het wel een heel gaaf ding.

jeust1 zei:
Naast de leuke auto vind ik de foto's vanuit dit perspectief erg goed bedacht en uitgevoerd. Ik scroll er altijd met een plezier doorheen. (y)

Precies dit! Goed bezig Marco, je fotograaf is z'n geld meer dan waard. :D

Goede foto’s is essentieel bij de verkoop van gebruikte auto’s. Als een auto al beroerd op de foto’s staat zal ik niet eens de moeite nemen om er heen te gaan om hem te bekijken.

Onder de voorbumper zag het er bij een W123 altijd heel rommelig uit, zo ook hier. Maar dat was bij een nieuwe ook al. Heb ik altijd heel raar gevonden van Mercedes.

Na met 2 Boxsters te hebben gereden toch besloten dat die het voor mij niet gaat worden. Ontzettend leuk rijden, maar net iets te beperkt qua ruimte en comfort. Bovendien blijft de 911 wat mij betreft altijd de mooiere auto.
Nu dus toch gegaan voor een E cabrio, en wel een E300 met een fijne 3,5 liter ongeblazen V6 en ruim in de opties. Wit metallic met een zwart interieur en zwarte kap, de auto is 6 jaar oud maar oogt als nieuw. Voor een nette prijs gekocht bij een MB dealer met een jaar SterOccasion garantie, dus daar gaan we maar eens een tijdje van genieten. Die 911 (cabrio of Targa) komt nog wel een keer.

7cM3yH8.jpg

Knap ding! Kleur staat ook goed zo, juiste motor erin(y). Veel fijner in het gebruik dan een Boxster, dat is leuk als je elke dag een paar bergpassen moet pakken maar zo'n E cabriolet heb je meer plezier van denk ik zo.

Thnx!
Ik denk ook dat deze vaker gebruikt kan worden dan een Boxster, omdat we er met z’n 4en in kunnen en omdat ie veel minder last heeft van turbulentie in het interieur. Gisteren een proefrit gemaakt en ondanks dat het behoorlijk waaide bij amper 10 graden was het heerlijk toeren met het dak open en de airscarf aan.

Gefeliciteerd, daar ga je veel plezier van hebben.
Een echte roadster is toch wel wat krap, vooral omdat de voorstoelen niet echt naar achteren kunnen.

Ga je m nog bofkonten, of is hij wel prima zo?

Hij is eigenlijk super strak, dus er valt niet veel te Bofkonten. Slechts een klein gaatje in het leder achterin, dat laat ik denk ik wel een keer doen. Bofkont z’n mannetje weet daar vast wel raad mee.

Geweldig Benzine!
Gefeliciteerd met deze geweldige aankoop.
Heerlijke 6 cilinder ook, zeer benieuwd naar je ervaringen en foto's binnenkort.

Zwart, net als het interieur.
Zwarte kap is ook een must wat mij betreft, een rode beige of bruine kap bijvoorbeeld vind ik afschuwelijk.

Ja mooi. Je ziet wel eens van die 'gezochte' combinaties met een rode kap of blauwe kap maar dat heeft ook al snel iets Arabisch.

BENZine zei:
Na met 2 Boxsters te hebben gereden toch besloten dat die het voor mij niet gaat worden. Ontzettend leuk rijden, maar net iets te beperkt qua ruimte en comfort. Bovendien blijft de 911 wat mij betreft altijd de mooiere auto.
Nu dus toch gegaan voor een E cabrio, en wel een E300 met een fijne 3,5 liter ongeblazen V6 en ruim in de opties. Wit metallic met een zwart interieur en zwarte kap, de auto is 6 jaar oud maar oogt als nieuw. Voor een nette prijs gekocht bij een MB dealer met een jaar SterOccasion garantie, dus daar gaan we maar eens een tijdje van genieten. Die 911 (cabrio of Targa) komt nog wel een keer.

7cM3yH8.jpg

Lekker hoor! Goeie kleur ook. Ik houd wel van wit.

@ FH: Vind ik ook. Er staat ook ergens een witte E400 te koop, met een rode kap en een lichtbruin interieur, hoe verzint iemand dat...??

@ 500E: Thnx(y)

Gefeliciteerd! Lekker hoor, met die ongeblazen zescilinder. :D Stuk beter dan een 250 CGI oid.

BENZine zei:
@ FH: Vind ik ook. Er staat ook ergens een witte E400 te koop, met een rode kap en een lichtbruin interieur, hoe verzint iemand dat...??

Ik? Na de paarse AMG met wit leer en een winkel met een paarse vloer, waar de epoxi-maker uit Duitsland 3x belt of Ral4008 wel goed is, is dat niet ondenkbaar. :)

Mooi exemplaar BENZine(y)
Laat die zon maar komen. Kan me de overwegingen van een vierzitter wel voorstellen. Maar heel eerlijk gezegd ben ik wel erg blij met deze lichtvoetige tweezitter. Wat FH al vaker aangehaald hebt is het achterin alleen lekker als het ook echt wel warm is anders is het achterin toch afzien. Enige overweging hier zou zijn dat k er dan mee op vakantie kan.

Terug
Bovenaan