Teutonia LXV :Geschwindigkeit

R107 zei:
Kofferbakken zijn in de topklasse gek genoeg kleiner dan in een klasse lager.

Tja, waar heb je al die ruimte voor nodig? Als er drie rolkoffers in passen, kun je naar het vliegveld. :)

Dank voor de reacties. Een 500 zou ik motorisch best willen, maar deze hebben haast altijd het beruchte ABC systeem terwijl de 320 de eenvoudigere luchtvering heeft. Proefrit heb ik niet gemaakt, auto stond enigszins ingebouwd en proefrijden doe ik dan alleen als ik ook echt wil kopen.

Voor nu denk ik even beurt en APK voor de BMW en lekker de winter door. en dan komend voorjaar eens kijken met een wat ruimer budget.

De CLS is dan inderdaad ook een goede optie, Gullwing. Alleen heeft deze maar 4 zitplaatsen, voor ons gezin prima, maar dan kan er nooit een extra vriendje/ vriendinnetje mee.

funf zei:
R107 zei:
Kofferbakken zijn in de topklasse gek genoeg kleiner dan in een klasse lager.

Tja, waar heb je al die ruimte voor nodig? Als er drie rolkoffers in passen, kun je naar het vliegveld. :)

Tja, zo is het ook. Zo hebben topklassers als een S of een 7 bij mijn weten ook geen neerklapbare achterbank. Dat zou ik toch wel missen, ik gebruik dat toch wel regelmatig.

Dit weekend spontaan een huisje in de Ardennen geboekt met mijn zus, haar vriend en de kleine spruit en 'oma' mag niet ontbreken natuurlijk. Van bij ons uit 1,5 / 2 uur rijden dus goed te doen. De kleine is 6 mnd oud die die slaapt nog meer dan genoeg. Ideaal voor mij om dakloos rond te toeren. Even naar Spa geweest waar je dus tussen het werkvolk door de F1 rond kan rijden en niemand die miept als je je auto vlak voor Eau Rouge parkeert om een foto te maken. Moet je in Ndl. eens proberen.

Wat dan opvalt als je een langer stuk met de A4 van 16 jaar oud op pad gaat t.o.v. de 5 jaar oude A3 is dat de airco van de A4 een stuk prettiger is m.b.t. comfort. Niks hard geblaas als de ergste warmte weg is, maar stil en op temperatuur daar waar die van de A3 m.i. altijd net iets te hard blijft blazen. Daarnaast is het comfort van zo'n A4 nog niet zo slecht! Daar zal de 6 cil ook debet aan zijn, wel minder stil, maarja, een cabrio dus logisch. Zo op het einde van de vakanties heerlijk open kunnen genieten. Het was totaal niet meer druk in die omstreken!

Kortom nog steeds happy met de auto voor erbij. Ik was benieuwd hoe lang ik dat leuk zou vinden een auto voor erbij, maar nu na 3 jaar bevalt het nog steeds top. APK'tje ook simpel gehaald deze week, maar dat mag ook wel na 146.000 km lijkt me.

Zaterdag nog even naar Spa gereden waar ze de F1 aan het voorbereiden zijn. Flink aan het bouwen aan tribunes en een groot podium voor de artiesten zoals dat tegenwoordig aan de F1 is gekoppeld. Het verbaasde me dat ik zo het terrein op kon rijden, de auto voor Eau Rouge kon parkeren voor een foto. Geen haan die er naar kraait. Dat zie ik in Zandvoort niet snel gebeuren, in Belgie kan dat nog :T

Roy R zei:
Zaterdag nog even naar Spa gereden waar ze de F1 aan het voorbereiden zijn. Flink aan het bouwen aan tribunes en een groot podium voor de artiesten zoals dat tegenwoordig aan de F1 is gekoppeld. Het verbaasde me dat ik zo het terrein op kon rijden, de auto voor Eau Rouge kon parkeren voor een foto. Geen haan die er naar kraait. Dat zie ik in Zandvoort niet snel gebeuren, in Belgie kan dat nog :T

Bijzonder... (maar had je dat gisteren ook al niet gezegd?) … maar over Belgen blijf ik mij toch al geregeld verbazen, die doen alles vaak net even anders dan dat wij dat zouden doen.

R107 zei:
Tja, zo is het ook. Zo hebben topklassers als een S of een 7 bij mijn weten ook geen neerklapbare achterbank. Dat zou ik toch wel missen, ik gebruik dat toch wel regelmatig.

Een neerklapbare achterbank zou ik niet per se missen, maar ik moet de bench van de hond in de kofferbak kunnen plaatsen. Dat veroordeelt me tot tourings, suvs en busjes. :)

Iemand afgelopen weekend nog op Soestdijk geweest? Ik heb me er prima vermaakt moet ik zeggen. Wij waren er al vroeg op zaterdag en er waren nog wel wat opstartprobleempjes volgens mij. De pendelbus reed 's morgens nog niet en de eerste "behendigheidssprint" verliep ook niet helemaal soepel.
Ze moeten trouwens ook niet veel hoger gaan met de prijzen (EUR 20 voor toegang en EUR 7,50 voor parkeren).
Maar al met al, zoals gezegd, prima dag gehad. (y) En het weer werkte natuurlijk mee!

Nee, ik was het gisteren wel van plan maar uiteindelijk is het toch varen in Friesland geworden. En dat was ook niet verkeerd moet ik zeggen.

funf zei:
R107 zei:

Een neerklapbare achterbank zou ik niet per se missen, maar ik moet de bench van de hond in de kofferbak kunnen plaatsen. Dat veroordeelt me tot tourings, suvs en busjes. :)

Daar heb je toch ook nog de Maxi Mini voor?

R107 zei:
Nee, ik was het gisteren wel van plan maar uiteindelijk is het toch varen in Friesland geworden. En dat was ook niet verkeerd moet ik zeggen.

Fryslân boppe! :D Lekker hoor, varen. Je kijkt op een heel andere manier tegen de omgeving aan.

R107 zei:
Daar heb je toch ook nog de Maxi Mini voor?

Zeker. En in 99% van de gevallen volstaat die. Maar ja, soms sleep je nog wat meer mee of gaat de reis wat verder en dan is een grotere auto handig.

michel1975 zei:
Volgens mij heeft bof nog wat te melden.

Dat heb ik eind april al eens gedaan Michel :D
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,5759995,page=106

Verder eigenlijk weinig nieuws, ben nog bijzonder te spreken over de E85, geweldige rijderswagen met handbak.
Heel wat open km's gemaakt al de laatste tijd, auto is verder nagenoeg perfect netjes dus ook geen herstel/spuitklusjes/ technisch ook helemaal fris en onderhouden.
Echt genieten!! Afgelopen vrijdag 400km open getoerd in Duitsland met mijn vader, Bourtange de grens over en omgeving Bad Zwischenahn gereden overal binnendoor.
Vanmiddag omgeving Wezup getoerd, ach ik vermaak me echt prima met deze geweldige wagen.
Aankomende weekend zit ik in Luxemburg/Eiffel met een kameraad, gaan we daar heerlijk toeren.

Waar is Phaeton W12 heen?

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,5759995,5890562#msg-5890562

Was het bij jullie bekend dat de lange versies bij Mercedes (bij ons dus alleen de S-Klasse) met "V" worden aangeduid i.p.v. "W"? Een 600SEL is dus feitelijk een V140 i.p.v. een W140, en zo heb je nu de W222 en de V222. Heb ik nooit geweten, man lernt jeden Tag dazu….

Ik gok Mercedes forum. Op de pagina recente berichten staan er 2 V's. Ik wist het trouwens ook niet. Wel dat de stations S hebben en de coupés C.

Ja, dat wist ik ook. En natuurlijk R voor de roadsters. Maar V voor verlengd dat wist ik niet.
Ik zag het in een berichtje van een gerenommeerd Mercedes inbouwbedrijf die een “V222” flink onder handen had genomen. Wikipedia gaf de bevestiging dat dit klopte.

Ik wel, ik was in het bezit van een V140. De interne aanduiding voor de SEL. Daar kom je achter als je onderdelen gaat zoeken en op vage Russische sites komt voor de onderdelen kaarten met nummers.

Afgelopen dagen een f01 730d mee van iemand die m wil verkopen. Op zich een fijne auto, maar mi erg verouderd, neusje is echt niet meer van deze tijd (vergeelde koplampen helpt ook niet :D), en het interieur ook niet meer. Het rijdt dan nog wel erg prettig.

Het heeft echter wel mijn oude liefde voor grote sedans aangewakkerd, over 2 weken enkele dagen een w222 320cdi :cool:

Haha, fijn he? Herkenbaar hoor, ik heb ook nog steeds het liefst een grote sedan. Maar ja, andere levensfase met andere eisen.

Die levensfase heb ik net weer achter de rug, na diverse stationcars nu fijn weer terug in een sedan :) Hoewel je wel op veel momenten erg blij kunt zijn met de extra ruimte in een station.

Gullwing zei:
Het heeft echter wel mijn oude liefde voor grote sedans aangewakkerd, over 2 weken enkele dagen een w222 320cdi :cool:

Weet je zeker dat het een W222 is Gullwing? Bij mijn weten is de 320cdi als laatste in de pré-mopf W221 geleverd, en is het daarna de S350d geworden.

Autobeurzen zijn duidelijk wel over hun hoogtepunt heen, zelfs toonaangevende beurzen als de IAA:

"Automerken als Peugeot, Citroën, DS, Cadillac, Chevrolet, Renault, Alpine, Dacia, Toyota, Mazda, Nissan, Infiniti, Aston Martin, Mitsubishi, Rolls-Royce, Volvo en Tesla slaan de 2019-editie van de IAA-autoshow allemaal over. Ook Subaru, Suzuki, Fiat, Alfa Romeo en Jeep schitteren van afwezigheid."

Wordt daarmee wel een Teutoons feestje in Frankfurt.

schitteren van afwezigheid

Au.
Toch vind ik het wel jammer. Was altijd een trouw bezoeker van de RAI in Amsterdam, maar helaas. En het lijkt er inderdaad op dat er steeds meer beurzen zullen verdwijnen dan wel sterk afgeslankt zullen doorgaan. De "vooruitgang", zullen we maar zeggen.

Ik vind het ook jammer, ging ook altijd naar de RAI. En niet speciaal voor de nieuwtjes (want die kan je een week later in de showroom veel beter in alle rust bekijken), maar alleen al om de sfeer. En om er aansluitend een avondje stappen in Amsterdam aan vast te plakken natuurlijk.

R107 zei:
Die levensfase heb ik net weer achter de rug, na diverse stationcars nu fijn weer terug in een sedan :) Hoewel je wel op veel momenten erg blij kunt zijn met de extra ruimte in een station.

Die ruimte gebruik ik alleen op vakantie en een enkele keer dat de hond mee gaat. Meestal pakken we dan de Mini, dus strikt genomen kan ik ook wel toe met een sedan. Vandaar dat ik zaterdag toch eens ga rijden met een 745e. Ik ben erg benieuwd hoe het concept uitpakt van een elektromotor in combinatie met een zescilinder benzinemotor.

Altijd leuk om te proberen. Het zal meer dan goed rijden, en als je erin zit zie je niks van die gekke neus (y).

Vandaar dat ik zaterdag toch eens ga rijden met een 745e.

Ben benieuwd! Ik zou zelf denk ik voor de S560e opteren. Die vind ik mooier en heeft ook wat meer vermogen. En de 45 liter tank in de 745 zou me snel tegenstaan denk ik.

Ben die van mij namelijk al spuugzat. :(

Interessant, funf! Zal allicht beter aanvoelen dan de vorige 740e met viercilinder.

Bij Keram toevallig? Wel echt een draak van een uitvoering; leuk in Dubai...
carImage.php

https://bmwuvstage2.app.bmw.nl/bmw/dealers/keram/zoeken/resultaten/details/id/633387405?filters=YTo2OntzOjEwOiJyZXF1ZXN0VXJpIjtzOjI1OiIvYm13L2RlYWxlcnMva2VyYW0vem9la2VuIjtzOjEwOiJkZXRhaWxzVXJpIjtzOjQ0OiIvYm13L2RlYWxlcnMva2VyYW0vem9la2VuL3Jlc3VsdGF0ZW4vZGV0YWlscyI7czo3OiJpRnJhbWVkIjtzOjE6IjEiO3M6NDoicGFnZSI7czoxOiIxIjtzOjY6InRhcmdldCI7czozMjoiYTYzYjdkZTYyZGEyOTY1ZWVmYzU4MTRjN2Y2Y2JmNmEiO3M6NToic2VyaWUiO3M6MTE6IkJNVyA3IFNlcmllIjt9

Mooie kleur, maar verder.....

carImage.php

bmw-7-series.jpg

….is de G10/11 er wat mij betreft louter op achteruit gegaan qua design. Zoals ook die vergezochte chromen lijnen in de voorbumper, en die lijn over de flank met die 90 graden winkelhaak erin. En door de te grote grill is het een soort karikatuur geworden. De pré-LCI vind ik echt veel stijlvoller.

Nee, ik ga met een demo rijden van de plaatselijke dealer. Ik wil wel eens ervaren hoe het rijdt. De zelfde combi wordt ook leverbaar voor de X5 45e, maar die is als demo nog niet beschikbaar. De uitvoering maakt of breekt de auto, dat is helder. En mijn vrouw vindt het een oude mannenauto. Dat is ook helder. :D

W212 zei:
Vandaar dat ik zaterdag toch eens ga rijden met een 745e.

Ben benieuwd! Ik zou zelf denk ik voor de S560e opteren. Die vind ik mooier en heeft ook wat meer vermogen. En de 45 liter tank in de 745 zou me snel tegenstaan denk ik.

Ben die van mij namelijk al spuugzat. :(

De tankinhoud is wel een puntje. Anderzijds: ik rijd veel in de stad. Het zou bij mij dus wel eens kunnen meevallen. Maar inderdaad: er is meer moois te krijgen. Ik neem er eens fijn de tijd voor.

Techniek is wel heel interessant, helemaal met een 6 cilinder motor. Maar het uiterlijk kan ik niet aan wennen. Dan liever een S560e inderdaad.

EDIT: En dan heeft een S560e voor hetzelfde geld (pak 'm beet) nog 80 pk extra ook uit de benzinemotor. ;)

Ik zag laatst nog op vliegveld Seppe (tussen Etten-Leur en Roosendaal), een groot aantal oldtimers SL waaronder een 560 SL, dat imponeert toch wel hoor!
Vaak amerikaanse uitvoeringen, bijv.
https://www.youtube.com/watch?v=aoeKS4c6x8U

speedtouch zei:
Ik zag laatst nog op vliegveld Seppe (tussen Etten-Leur en Roosendaal), een groot aantal oldtimers SL waaronder een 560 SL, dat imponeert toch wel hoor!

Toch heeft de 560 SL niet de status van een 560 SEC of een 560 SEL (de SL had slechts 227pk, de SEC en de SEL hadden 299pk). Bij de (R107) SL was namelijk de 500 SL het topmodel, en deze had ook meer PK (240) dan de 560 SL. De 500 SL mocht in Noord Amerika niet worden geleverd om milieutechnische redenen, daarom is daar de 560 SL geïntroduceerd met diverse aanpassingen welke de emissie moesten verbeteren.

Een 500 SL is nu ook véél meer waard dan een in gelijke staat verkerende 560 SL.

R107 zei:
...
Weet je zeker dat het een W222 is Gullwing? Bij mijn weten is de 320cdi als laatste in de pré-mopf W221 geleverd, en is het daarna de S350d geworden.

Ik nam aan dat het een 320 was, er staat niks achterop. Ding is zwart/zwart en dat maakt het wel heel erg een taxi (uber black zie je hier veel).

Zo zie ik 'm het liefst, maar dan niet als L

$_57.jpg

Met een beetje fout interieur

$_57.jpg

:cool:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?categories=Limousine&colors=GREY&id=283345254

Bij een S vind ik de lange mooier in balans, bij de BMW 7 juist de korte versie.

Terug
Bovenaan