Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Zo 2003 adaptieve CC. Tenminste zelfs de CL heeft het:)
Dat kreng zit echt vol zaken die tegenwoordig gemeengoed zijn echt bizar. Moet alleen nog even uitvogelen hoe de distronic werkt.

Mooi hè, die opties die toen al gewoon op een Benz zaten. Nu niet meer bijzonder, toen echt heel gaaf.

En de nieuwe aanwinst is binnen. Hij moet nog rijklaar gemaakt worden, maar natuurlijk ben ik vast even gaan kijken....

xYjCTlX.jpg

vh824Om.jpg

Lekker bommetje, en wat een heerlijke kleur! (y)(y)

Setje wintervelgen in zwart/anthraciet zou niet misstaan.

funf zei:
Mooi hè, die opties die toen al gewoon op een Benz zaten. Nu niet meer bijzonder, toen echt heel gaaf.

En nu hebben we opties, waar we destijds waarschijnlijk ontzettend om hadden kunnen lachen; motor geluid over de speakers.

anyway, gefeliciteerd, mooie kar, alleen echt mini is het niet meer :)

Gullwing zei:
En nu hebben we opties, waar we destijds waarschijnlijk ontzettend om hadden kunnen lachen; motor geluid over de speakers.

Ja, erg hè? die optie zou ik graag kunnen wegstrepen.:T

Thx! Ja, die kleur pakt goed uit. Keuze van mijn vrouw, ik had zelf iets conservatievers samengesteld, maar zij wilde dit. Ik moet zeggen: het ziet er goed uit. Volgende week levering, dan gaan we maar eens ervaren hoe het rijdt....

Mooie Maxi Mini Funf, vooral de kleurstelling maakt het tot een mooi plaatje (y).

Knappe Mini, funf! (y) Mooie uitvoering ook. Laat je die zwarte racestrepen erop zitten?

Sterker: die strepen zijn een optie. Met zorg door mijn vrouw gekozen. Ik koos de motor en de opties, zij deed de uiterlijke zaken. Samen met een dame die bij Mini de verkoop doet. Ik had er weinig aan toe te voegen dit keer....:p

Ik kwam eind juni thuis met een offerte van een voorraadauto, een M140i. Er zat een mooie korting op, dus ik dacht de huidige Mini daar leuk op in te ruilen. Maar dat feest ging niet door, mijn vrouw had geen zin in een BMW. Ze is vervolgens (voor het eerst:T) mee naar de dealer gegaan om zelf eens te kijken wat er zoal te koop was. Nou, het resultaat staat er nu. Conclusie: ik ben de regie kwijt.:p

Gefeliciteerd funf! Hele mooie Mini in een schitterende kleur! De zwarte strepen had ik achterwege gelaten, zeker in combinatie met wit dak.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen volgende week!

Dit is een eerste inkijk in de nieuwe MB C-Klasse....

Erlkoenig-Mercedes-C-Klasse-article169Gallery-61020fd1-1621332.jpg

Soortgelijke meuk dus als wat we eerder al zagen van de nieuwe S-Klasse :cry:.
Het is allemaal nog niet klaar, zal er uiteindelijk misschien wel wat beter uitzien, maar.... mooi kan dit toch nooit worden??
En is dit dus waar het allemaal heen gaat? Eerst de S, daarna de C en uiteindelijk ook de E. Ik rij nu naar volle tevredenheid in een E-Klasse die ik mede verkoos vanwege het mooie en strakke interieur, maar als de volgende generaties er zo gaan uitzien dan haak ik af. Dan misschien nog een jong gebruikte W222, en daarna maar hopen dat BMW een andere richting kiest.

Mercedes is het interieur aan het verpesten en BMW is met het exterieur de weg kwijt.

Als het deze kant op gaat, lijkt het me wel mee te vallen:

dylyku1bggd4.jpg

R107 zei:
Soortgelijke meuk dus als wat we eerder al zagen van de nieuwe S-Klasse

:cry:

Die dikke randen zullen ze (kúnnen ze) toch niet handhaven?? Maar dan nog inderdaad, hoe kan je hier nou ooit iets moois van maken.

Flieger zei:
Als het deze kant op gaat, lijkt het me wel mee te vallen:

dylyku1bggd4.jpg

Dat we over een aantal jaren alleen nog touchscreens zullen tegenkomen in alle nieuwe auto's daar ben ik allerminst fan van, maar het zal vast niet anders zijn. Maar dan is bij die Porsche alles in elk geval nog mooi vormgegeven, netjes ingebouwd etc. In die C-Klasse (en ook in de nieuwe S-Klasse) oogt het daarentegen allemaal heel onsamenhangend. Het is net alsof er een standaard iPad los op het dashboard staat, en dat grote scherm wat de middenconsole vormt staat dan weer onder een andere hoek... Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het qua design prutswerk vind (n).

R107 zei:
Dan misschien nog een jong gebruikte W222, en daarna maar hopen dat BMW een andere richting kiest.

En anders kun je altijd nog een Audi kopen....:)

Ik ben overigens wel gecharmeerd van de nieuwe drie. In de juiste samenstelling is dat een heel lekker ogende auto en het is voor het eerst dat ik hem qua binnenruimte en zitpositie goed vind.

attachment.php

Flieger zei:
Gefeliciteerd funf! Hele mooie Mini in een schitterende kleur! De zwarte strepen had ik achterwege gelaten, zeker in combinatie met wit dak.

Thx! Ja, het blijft een kwestie van smaak. Gelukkig zijn het stickers, dus ze kunnen er af als we dat nog eens zouden willen.

funf zei:
R107 zei:
Dan misschien nog een jong gebruikte W222, en daarna maar hopen dat BMW een andere richting kiest.

En anders kun je altijd nog een Audi kopen....:)

Who knows, never say never ….. :rolleyes:

funf zei:
Ik ben overigens wel gecharmeerd van de nieuwe drie. In de juiste samenstelling is dat een heel lekker ogende auto en het is voor het eerst dat ik hem qua binnenruimte en zitpositie goed vind.

Aha, ik voel hem al aankomen.... de 530i heeft z'n langste tijd gehad in huize Funf :)

Mooi dashboard, die taycan. Buitenkant was ik nog niet zo kapot van. Kwam em tegen in Duitsland paar weken terug.

WiC1Poe.jpg

funf zei:
@R107: klopt. Hij zit al bijna op twee derde van zijn tijd. :)

En de M340i is al geconfigureerd, mooie interieur-samenstelling met dat rode leder (y)
Welke kleur wordt de buitenkant?

R107 zei:
funf zei:
@R107: klopt. Hij zit al bijna op twee derde van zijn tijd. :)

En de M340i is al geconfigureerd, mooie interieur-samenstelling met dat rode leder (y)
Welke kleur wordt de buitenkant?

Hahaha! Nog geen idee. Maar het moet wel een beetje matchen met die groene....

Ik zit erover te denken of ik de E60 hou incl. komende onderhoudsbeurt en wat bijkomende zaken of dat ik toch weer eens iets anders wil proberen. De S-Klasse W220 heb ik eigenijk nooit echt iets mee gehad, maar de laatste tijd begin ik er toch warm voor te lopen als ik een net onderhouden en origineel exemplaar zie rijden. Ze zijn ontzettend goedkoop en ik ken de ABC en roest issues.

Ik zal dan kijken naar een gewone 320 of 350 6 cilinder zonder al teveel opties. Is zo'n W220 echt rommel of kan je zonder veel malheur en onkosten toch genieten van een goed onderhouden exemplaar?

W220-stadachtergrond-1080x675.jpg

Ik zou niet zo snel een auto kopen waarmee je nooit echt iets hebt gehad. De vraag is ook, welke voordelen heeft een S-klasse boven een E60 die een overstap kunnen rechtvaardigen?

Phaeton W12 zei:
Ik zou niet zo snel een auto kopen waarmee je nooit echt iets hebt gehad. De vraag is ook, welke voordelen heeft een S-klasse boven een E60 die een overstap kunnen rechtvaardigen?

Tja, soms valt het kwartje wat later. Een nette W220 in een mooie kleur (lichtblauw) maakt me nu wel hebberig, 5 jaar geleden helemaal niet. De E60 bevalt me prima, dus doorrijden kan zeker. Heeft nu ca. 250k gereden en is aan onderhoud toe binnenkort. Vandaar de afweging: Geld uitgeven aan onderhoud of weer eens wat anders proberen.

Leuk, een W220, maar wat mij betreft geldt hetzelfde als voor de W203: alleen leuk als Mopf.

smarter zei:
Ik zit erover te denken of ik de E60 hou incl. komende onderhoudsbeurt en wat bijkomende zaken of dat ik toch weer eens iets anders wil proberen. De S-Klasse W220 heb ik eigenijk nooit echt iets mee gehad, maar de laatste tijd begin ik er toch warm voor te lopen als ik een net onderhouden en origineel exemplaar zie rijden. Ze zijn ontzettend goedkoop en ik ken de ABC en roest issues.

Ik zal dan kijken naar een gewone 320 of 350 6 cilinder zonder al teveel opties. Is zo'n W220 echt rommel of kan je zonder veel malheur en onkosten toch genieten van een goed onderhouden exemplaar?

Waarom een 350? Neem de 500. De m113 is zonder twijfel het beste blok. Qua verbruik en performance.

smarter zei:

Waarom geen S500? Dat is het perfecte blok voor die auto. Ik heb er een gehad in donkerblauw met grijs leer, natuurlijk van Marco. Dat was een heerlijke wagen. Ik heb eigenlijk niets comfortabelers gereden. De roestduivel was het enige echte issue. Technisch was de luchtvering iets om in de gaten te houden.

Heel dikke Mini funf! Ik had zelf denk ik een zwart dak gekozen, maar hier staat ook wel een erg leuke auto.

Bijzonder fraaie Mini Funf, gefeliciteerd.

Ik zeg doen Smarter, jaartje rijden en als blijkt dat het niet je wagen is toch zo weer doorschuiven.
Zo heb ik heel wat auto's gehad, heerlijk al die ervaringen.
Persoonlijk vind ik de W220 bijzonder fraai, tijdloos design vooral, ik vind hem echt mooier dan de E60.
De valkuilen van de W220 zijn je wel goed bekend lees ik.

Helaas niet R107, zit in de nachtdienst.
Had anders graag even willen kijken, benieuwd naar de nieuwe locatie/opzet vooral.
Vind het wel jammer dat het niet meer in Apeldoorn is.

Vandaag deze S320 bekeken in Uden. Gewoon om eens een W220 te bekijken en omdat de kleur me bijzonder aanspreekt.

Leuk bedrijf, toffe eigenaar en alle auto's stonden er bijzonder netjes bij. Ik had mijn komst niet aangekondigd, de S320 stond nog prima op hoogte zonder ingezakte luchtvering. Auto geheel roestvrij, wel zichtbaar wat spuitdelen, maar niet storend. Verder heel net interieur en een droge motorruimte. Motor loopt mooi, airco ijskoud en alles werkt.

Auto is bijna 20 jaar oud, dus dat houdt me een beetje tegen. Mijn vrouw was ook mee, zij vindt de E60 echt de mooiere auto van de 2. Ook is de kofferbak van een W220 belachelijk klein voor een dergelijke sloep.

Qua rijden, ruimte en looks is er geen reden om een andere auto te kopen nu. Ergens denk ik dat het beter is om nu gewoon even de 523 er technisch helemaal top bij te zetten voor de winter en dan volgend jaar met een groter budget te kijken om er qua leeftijd/ kilometers op vooruit te gaan.

Ook een proefrit gemaakt, smarter?

Vind zoiets persoonlijk een stuk fraaier trouwens: https://www.autoscout24.com/offers/mercedes-benz-s-350-aut-prestige-schuifdak-stoelventilatie-youngtime-gasoline-grey-9e7a05e5-5fd6-401e-9e26-6b9ca127cee0

Kofferbakken zijn in de topklasse gek genoeg kleiner dan in een klasse lager. Neem de nieuwe S W222, die heeft 30 liter minder dan de W213.

Voor een oudere S-Klasse zou ik nu toch eerder voor een W221 gaan, de W220 komt nu wel behoorlijk in de jaren.

De achterbak van een w220 is toch ruim genoeg? Ik vind het juist opvallend dat coupes zoals de SEC en de CL zo praktisch inzetbaar zijn. Waarom geen 500 Smarter?

Inderdaad, als je dan toch een dergelijke oude bak koopt, neem dan meteen de fijnste, de 500.

Maar dat is nu allemaal toch wel erg oud om als daily in te zetten. Ik zou btw liever voor een late cls 500 van het eerste model gaan

Terug
Bovenaan