Teutonia LXV :Geschwindigkeit

En toch weer een cabrio erbij Michel? Eigenlijk oogt de CL qua formaat nog best bescheiden naast de andere 2 auto's op de oprit, daar kun je prima mee voorrijden bij de klant :cool:.

Wat bouwen ze daar allemaal in je achtertuin?

Zadelsnuiver zei:
Heeft 'ie al een naam?
Nee daar ben ik nog niet over uit. Iemand nog suggesties?

R107 zei:
En toch weer een cabrio erbij Michel? Eigenlijk oogt de CL qua formaat nog best bescheiden naast de andere 2 auto's op de oprit, daar kun je prima mee voorrijden bij de klant :cool:.

Wat bouwen ze daar allemaal in je achtertuin?
De Beetle is niet van ons. Moet zeggen hij is er wel op vooruit gegaan. Mijn zoon mag over een half jaar rijlessen gaan volgen en ik denk dat we er een SLK bij nemen. Dan kan hij daar mooi mee oefenen:)

Achter ins zit een bouwbedrijf.

michel1975 zei:
Mijn zoon mag over een half jaar rijlessen gaan volgen en ik denk dat we er een SLK bij nemen. Dan kan hij daar mooi mee oefenen:)

Dan is hij wel een "Bofkont".

Een naam voor je CL? Ik nam de namen van Marco nog wel eens over. Datteltje voor de Kathedraal met Dattel interieur en Smurf voor de chinablauwe W126 bijvoorbeeld. Ik zou iets liefs kiezen, past wel bij de CL. Pluisje ofzo...:)

Helmut is een oude statige Duitser, strak in het (zeer conservatief gesneden pak). Een norse, sterke kerel. De CL is meer een gladde jongen, haartjes strak in de gel, hip leren jasje. Maar wel een beetje fout; net iets te bruin, met gouden horloge en armband, zoiets. Kom, wie heeft daar een goede Duitse naam bij? :)

Ik zou em Heinrich noemen denk ik.

Maar dat is omdat ik een Heinrich ken die exact aan de omschrijving van TYN voldoet. :)

TYN zei:
Helmut is een oude statige Duitser, strak in het (zeer conservatief gesneden pak). Een norse, sterke kerel. De CL is meer een gladde jongen, haartjes strak in de gel, hip leren jasje. Maar wel een beetje fout; net iets te bruin, met gouden horloge en armband, zoiets. Kom, wie heeft daar een goede Duitse naam bij? :)

Hm. Ik zeg: Dieter.

12,w=993,q=high,c=0.bild.jpg

Gefeliciteerd met de CL, Michel. (y)

TYN zei:
Helmut is een oude statige Duitser, strak in het (zeer conservatief gesneden pak). Een norse, sterke kerel. De CL is meer een gladde jongen, haartjes strak in de gel, hip leren jasje. Maar wel een beetje fout; net iets te bruin, met gouden horloge en armband, zoiets. Kom, wie heeft daar een goede Duitse naam bij? grinning smiley

Met een woning op Mallorca, vanzelfsprekend...

Bernd Schneider uit het Duitse elftal van 2002. Voldoet aan de omschrijving. Toevallig is er ook een Bernd Schneider DTM coureur voor Mercedes geweest.

Bernd, past 'm best.

Helene (Fischer) zou ook kunnen. Duits, mooie rondingen, vrouwelijke lijnen.

En om er nog een Nederlands tintje aan te geven zou je er ook nog Belle Helene van kunnen maken. Hoewel dat weer een beetje discutabel wordt als je het gaat afkorten...

funf zei:
Een naam voor je CL? Ik nam de namen van Marco nog wel eens over. Datteltje voor de Kathedraal met Dattel interieur en Smurf voor de chinablauwe W126 bijvoorbeeld. Ik zou iets liefs kiezen, past wel bij de CL. Pluisje ofzo...:)

De CL heet Willem.

Dus;-)

Dieter%20Bohlen%20Portraitfoto%20am%2027.jpg

Of Dieter (Bohlen, Modern Talking)

MV5BNDBiMWY4OGMtODYzNy00OTc0LTk3NTUtNWFjOGNiMWQ4N2M4XkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_UY317_CR174,0,214,317_AL_.jpg

Of Thomas (Anders, Modern Talking)

Genoeg inspiratie zo Michel?

Hoe heet die trainer ook alweer die tijdens voetbalwedstrijden vakkundig zijn neus leeg eet, aan zijn zak krabt en daarna aan zijn vingers snuffelt?

500 E zei:
Hoe heet die trainer ook alweer die tijdens voetbalwedstrijden vakkundig zijn neus leeg eet, aan zijn zak krabt en daarna aan zijn vingers snuffelt?

Joachim (Löw)

R107 zei:
Vandaag post uit Duitsland, een snelheidsboete van €15,00. Ik had de flits wel gezien in het Zwarte Woud, in een dorpskern waar 30 km/h was toegestaan. Ik dacht dat ik 50 reed, dat bleek na correctie dus 38 te zijn geweest. €15 euro boete dus, ook nog inclusief foto's. In NL was ik in dit geval €85,00 kwijt geweest (zonder bijgevoegde foto's), ofwel bijna 6x zoveel....., bizar verschil tussen 2 buurlanden, en dit is natuurlijk maar één klein voorbeeldje.

Ik vraag mij wel eens af hoever het zou moeten komen voordat we hier (zoals de Fransen) met z'n allen een geel hesje aan gaan trekken..... of is ons volkje daar gewoon te tolerant voor?

Dat zou hier in Finland 170€ zijn. Tussen de 15 en 20 km/h te hard is 200 €. Daarna inkomensafhankelijk. Tussen 21 en 29 km/h te hard = 12 inkomensafhankelijke "dagboetes". 30 tot 60 km/h te hard is 16-32 dagboetes.

Kan je hier uitrekenen wat je moet betalen. https://www.poliisi.fi/turvallisuus_ja_valvonta/sakkolaskuri
Aantal kinderen, en aantal dagboetes + netto inkomen. Voorbeeld, als je als loonslaaf 3000 netto verdient en 2 kinderen hebt is 12 dagboetes 468€ voor 20 kilometer te hard...

Geen gele hesjes hier. Maar we zijn dan ook niet echt multicultureel dus verder is het prima vertoeven ;)

De Schaduw zei:
En om er nog een Nederlands tintje aan te geven zou je er ook nog Belle Helene van kunnen maken. Hoewel dat weer een beetje discutabel wordt als je het gaat afkorten...
Belle Hel:) . Genoeg inspiratie in ieder geval. Op de foto’s afgaan zou het Gunther worden. Ben er nog miet uit.:)

Hoe langer ik haar heb (ja het wordt een vrouwennaam) hoe mooier ik haar vindt. Ik vond de CL altijd wat iel van voren. Maar met het AMG Optik is dat probleem opgelost. Ze is van alle kanten een schoonheid.

https://postimg.cc/HjpHjDh8

Wat gebruiken jullie voor het plaatsen van foto’s? Tinypic stopt er mee en bij postimage krijg ik alleen miniatuurtegels

Foto's eerst opslaan op je smartphone, app openen, druk op plusje rechts bovenin.... rest wijst zichzelf.

Als het een vrouwennaam moet zijn zeg ik Ilona, naar Ilona Slupianek.
Als het toch een mannennaam moet zijn Herbert (Gronemeyer) die nota bene in 2003 een van zijn betere albums lanceerde.

Voor de rest is er een boel bij te lezen.

R107 een mooie trip gemaakt. Prachtig, maar vooral leuk om op die manier met het gezin de hobby te kunnen delen. Moet een extra voldoening geven dat de het een slimme keuze was.

Wij zijn deze zomer thuis gebleven. Wel een weekendje weg of dagje weg zoal Paira Daiza Zoo (absolute aanrader!) dagje Noordwijk aan zee en dat soort dingen. We hebben de tijd gebruikt voor wat afwerkingsdingen in het nieuwe huis. Heb inmiddels ook kennis gemaakt met de keerzijde van een oprit met bomen... hars op de lak. :( Wat een pokkespul om eraf te krijgen. Heb van de week een busje teer- en hars verwijderaars gehaald van McGuiers. Van het weekend maar eens proberen.
Op auto gebied weinig, heb eens geïnformeerd bij een BMW dealer naar de mogelijkheden om in te ruilen op een andere 5. Ik mis toch wel de optie adaptieve cruise, maar viel me tegen qua voorstel. Dus maar even in de ijskast.
Wel zijn we met een half oog aan het kijken voor een andere familieauto. Ik probeer er een E38 door te drukken (heb namelijk een zeer interessante gezien qua uitvoering en aanbieding) maar krijg de handen nog niet echt op elkaar. Nu kwamen we laatst op een parkeerplaats een W215 tegen, dat leek m’n vrouw wel wat... ik begrijp er niks van... alle gronden die tegen de E38 werden geuit werden omgekeerd positief voor de S uitgelegd. Zal uiteindelijk wel uitdraaien op een 3 of 5 Touring. Zelf wil ik dan toch wel graag een 6 cilinder ‘nu het nog kan’ Alternatief hebben we voor de grap een gepast in een W204 Kombi. Gek genoeg meer beenruimte achterin dan een E90/91. Schuifdak is met mijn lengte wel een nono. In de juiste uitvoering een relatief tijdloze en nog altijd chique verschijning. Nou ja, we hebben geen haast. Het eerst volgende met wielen wat er moet komen zijn nieuwe fietsen voor de meiden. En dat is belangrijker dan een andere auto.

Mis je de acc werkelijk? Wij gebruiken hem eigenlijk heel weinig. Mijn vrouw zelfs nooit, zij zet die sensor altijd uit. Bij haar nieuwe auto (die komt over een weekje:D) hebben we die optie dus heel bewust weggelaten. Nu moet ik wel zeggen dat het systeem in de BMW iets vloeiender werkt dan in de Mini, maar des ondanks merk ik zelf ook dat ik de acc eigenlijk in de meeste gevallen uitzet. Hetzelfde geldt voor de HUD. Ook nooit gebruikt, dus niet besteld.

@funf, we kunnen ook gewoon ruilen :T hoef je al die onnodige opties ook niet meer mee te slepen.

Ik ben toch wel vrij veel onderweg in druk verkeer. De normale cc werkt dan niet lekker. Net te hard of net te zacht.
Bij mezelf merk ik dat ik dan toch wat ongeduldig ga rijden. Een adaptieve cc zou dan lekker zijn (had dat in de vorige auto ook). Geen must maar lekker.

Haha, ik doe mijn best het in de 5 nog ff vol te houden. Qua afschrijving wel zo verstandig.;)

Terug
Bovenaan