Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Nieuwe A6 Avant is zeker een fraaie auto, maar een Audi komt er denk ik niet in. Een E200 gaat het ook niet worden, het valt me al mee dat hij toegaf dat zo'n E 250 een opvolger zou kunnen zijn voor zijn E 350. Een halvering in typeaanduiding gaat 'm niet worden. ;)

E250 klinkt misschien beter, maar het is gewoon een E200 met 20pk meer. Een E200 Brabus B20 heeft 40pk meer, 20pk meer dan een E250. Houd jezelf dus niet voor de gek.

Er is overigens ook nog de E300, ook een 4 cil met ruim 250pk. Zeg maar de tegenhanger van de 530i.

E300 Station is er nog niet zo heel erg lang, dus nog niet verkrijgbaar op de tweedehandsmarkt. Ik moet wel zeggen dat er (ook in Duitsland) leuker uitgevoerde 5-series te koop staan dan E-klasses.

$_57.jpg

$_57.jpg

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-530i-xdrive-touring-msport-naviprof-pano-hud-hagen-hohenlimburg/279081499.html?action=homeRviReco

Deze is helemaal goed in het blauw met bruin interieur. E-klasse in deze uitvoering is haast niet te vinden.

Ik vind dat bruine leder een beetje geweest. Had een paar weken terug van de dealer een nieuwe E te leen met een bruin/zwart interieur maar zou het niet willen ruilen voor mijn zwarte interieur. Alu lijsten, antraciet essenhouten middencondole, zwarte bekleding en zwarte hemel, wat mij betreft staat dat het E-Klasse interieur het beste. En moet het leder toch een kleurtje hebben dan zou ik voor licht-beige gaan. Of donkerblauw, maar volgens mij is dat af fabriek niet leverbaar.

Licht-beige is prachtig, maar erg besmettelijk. Zwart is ook mooi, maar niet met een donkerblauw of zwart exterieur. Caramel past vind ik overal bij.

Zwart exterieur zou ik sowieso niet kiezen op een 213. Pearl White, Hyacint-Red of Iridium Silver vind ik een nieuwe E het beste staan. En dan bij voorkeur met zwarte sierlijsten (night-pakket)

Ik heb 4 jaar een Volvo gehad met licht beige interieur, nu 3 jaar de Golf. Dat blijft zeer netjes. De laatste tijd is wassen een moetje vanwege de schaarse tijd. Na het uitzuigen even een vochtige washmitt er over en schoon. Ik heb het al 2 jaar niet meer behandeld, maar het blijft netjes.

Joe met trema l D met punt zei:
Licht-beige is prachtig, maar erg besmettelijk. Zwart is ook mooi, maar niet met een donkerblauw of zwart exterieur. Caramel past vind ik overal bij.

Als je echt een G31 overweegt, kijk dan even naar de kwaliteit van het leer. De auto die jij laat zien, heeft dakota leer in caramel en dat ziet er zonder meer goed uit en zal prima voldoen. Bovendien heb je veel keuze in kleur, waaronder ook blauw. Er zijn echter ook genoeg auto's te vinden waarbij de upgrade naar nappa leer (in zwart, donkerbruin of elfenbeinwit) is aangevinkt. Dat leer vind ik persoonlijk echt veel mooier.

Kleur is natuurlijk een kwestie van smaak, daar kom je zelf wel uit. Laat een licht interieur niet schieten omdat het besmettelijk zou zijn. Bij mij gaat het al bijna twee jaar goed, ook met kinderen achterin en na diverse vakanties.

Idd is het zaak om precies de juiste samenstelling te hebben voor een dergelijke auto. Gek maar waar, kleur, combinatie en opties kunnen auto’s in dit segment maken of kraken.
Natuurlijk is ea wel smaakafhankelijk en zelfs in de basisuitvoering bieden een E en 5 al wat je mag verwachten in dit segment. Ruim, comfortabel en veilig vervoer, maar de WoW-factor hebben ze niet altijd.

Als ik me zo even de voertuiggeschiedenis van jullie voor de geest haal dan lijkt me dat jouw vader eerder een verknochte MB rijder is en redelijk honkvast wat dat betreft. Of vergis ik me nu?

De nieuwe generatie motoren in dit segment zijn vooral 4 cilinders die qua vermogen en koppel niet onderdoen voor de vergelijkbare 6 cilinder versie van 5 of 10 jaar geleden. Hier is ook al veel over geschreven. Sec gekeken naar vermogen en dagelijkse inzetbaarheid is er geen rationeel argument voor een 6 cilinder meer. Gevoelsmatig echter ben ik van mening dat het gevoel van koppel dat een motor met grote inhoud ‘machtiger’ voelt dan een kleinere met kunstmatige beademing.

Iig geluk met de zoektocht.

Ik ken het budget niet, maar hier mijn suggestie: Individual G31. enige puntjes van kritiek die ik hier zelf op zou hebben zijn de velgen, maar dat is makkelijk op te lossen.

Mijn vader heeft tussen 1990 en 2003 een stuk of zes 5-series gehad, pas toen de E60 kwam is mijn vader overgestapt naar Mercedes.

Bovenstaande E250 is leuk, maar mist een leren interieur (overheen te komen) en Distronic. Helaas.

michel1975 zei:
Leuk er is weer reuring hier. Iedereen langzaam weer terug van vakantie?

11 september ga ik pas, 'lekker' de zomer doorwerken. Moeite waard hoop ik: Johannesburg - Kaapstad en alles wat er tussenin zit en de moeite waard is, dat is het plan.

Voor ons liefhebbers is de 2e hands markt een moeilijke, wij hebben vaak zulke specifieke eisen waardoor de zoektocht moeilijk is. Een zwarte hemel, voor sommige een must, de gemiddelde autokoper weet niet eens dat die in een andere kleur geleverd is. De keuze voor zo iemand is vele male groter dan voor de gemelde Teutonia forummer. Ik merk het ook, ik kijk zo nu en dan met een schuin oog naar een opvolger, maar 3 kwart valt gelijk af omdat ik een optie mis die ik wil. Of een combinatie o.i.d. Meer sparen dus :T:rolleyes:

96K voor een 4-cil 5-Serie gaat mij alle perken te buiten. Dan eerder een (kort gebruikte) 540i, en die zijn ook voor véél minder te koop.

96k is ook flink boven budget. En al helemaal voor een 4 cilinder. En mocht hij wel in het budget vallen dan is dit meer in de richting wat er aangeschaft gaat worden:

FRONT

https://www.mercedes-benz.de/passengercars/mercedes-benz-cars/vehicle-search.html#/u/used-vehicles/d/mercedes-amg-e-53-4matic+-t-modell/ad72ffcddb97172be8dc6f564b586c2f

R107 zei:
96K voor een 4-cil 5-Serie gaat mij alle perken te buiten. Dan eerder een (kort gebruikte) 540i, en die zijn ook voor véél minder te koop.

Tja, een nieuwe auto naar je eigen wensen is gewoon erg duur. Een 530i touring met 252 pk kost met wat opties inderdaad snel 90 mille. Dat is bij vergelijkbare merken helaas niet anders. En dan krijg je ook viercilinders.

96k is ook flink boven budget. En al helemaal voor een 4 cilinder. En mocht hij wel in het budget vallen dan is dit meer in de richting wat er aangeschaft gaat worden:

FRONT

https://www.mercedes-benz.de/passengercars/mercedes-benz-cars/vehicle-search.html#/u/used-vehicles/d/mercedes-amg-e-53-4matic+-t-modell/ad72ffcddb97172be8dc6f564b586c2f

Een prettig geprijsde AMG, maar dat interieur is wel een afknapper in dat saaie zwart. Dan zou ik even doorzoeken naar een exemplaar met wat kleur binnen.

michel1975 zei:

Nee hoor, nog niet terug. Maar een berichtje posten lukt ook heel goed vanaf het strandje aan het Comomeer :cool:.

FRONT

Prachtig uitgevoerde E-Klasse, ook met zwart interieur helemaal top (y)

Roy R zei:
11 september ga ik pas, 'lekker' de zomer doorwerken. Moeite waard hoop ik: Johannesburg - Kaapstad en alles wat er tussenin zit en de moeite waard is, dat is het plan.

Als je in Johannesburg bent en een tour wilt naar Soweto kan ik je ten zeerste aanbevelen om www.toursoweto.com te benaderen. Heel kleinschalig en heel direct met een zeer interessant persoon.

funf zei:
Een prettig geprijsde AMG, maar dat interieur is wel een afknapper in dat saaie zwart. Dan zou ik even doorzoeken naar een exemplaar met wat kleur binnen.

Je ziet die E53's vaak met rood stiksel. Ik vind dat persoonlijk niet staan.

funf zei:

Je ziet die E53's vaak met rood stiksel. Ik vind dat persoonlijk niet staan.

Ja, dat past wat mij betreft ook minder in een E, zelfs als het een AMG is. BMW doet dat ook met die M-stiksels. Ben ik ook geen liefhebber van.

R107 zei:
michel1975 zei:

Nee hoor, nog niet terug. Maar een berichtje posten lukt ook heel goed vanaf het strandje aan het Comomeer :cool:.
Hier ook nog 2 weken te gaan. Ditmaal in eigen land. Afgelopen week was top en heerlijk kunnen surfen. Volgende week helaas herfstweer. Kunnen helaas niet naar het buitenland anders had ik de SMV nu al ingepakt.

Lekker hoor. Hier geen vakantie. Ik ga over 3 weken afstuderen. Misschien in september eventjes eruit.

Tss, jullie doen allemaal maar, lekker op vakantie, en ik zit hier de hele dag maar op kantoor..

Een paar dagen geleden zag ik een donker bruine e, met zwart dash en hemel, maar beige stoelen, dat was wel een combo die ik zou willen hebben. Een volledig zwart (leder) interieur vind ik weer te donker.

Citrinbraun. Zie je niet vaak nee.

En dat is maar goed ook. :T

Grappig trouwens, persoonlijk vind ik alleen zwart leer mooi in een W213, met de andere kleuren wordt het gauw erg bont. Zwart leer (zonder die rare patroontjes), zwarte hemel, en donker hout graag.

(Ironisch dat de opvolger van de A2 exáct het tegenovergestelde is, met grijs leer, grijze hemel en aluminium inleg.)

Lekker hoor. Hier geen vakantie. Ik ga over 3 weken afstuderen. Misschien in september eventjes eruit.

Dat papiertje is veel belangrijker.

funf zei:
michel1975 zei:

Ik wel. Al weer een week gewerkt en druk aan het peinzen over de vakantie van volgend jaar.:)

Hier hetzelfde, de eerste week zit er alweer op. Tussendoor nog wel even met de 7 bij de RDW langs geweest, dus hopelijk mag die nu ook snel rijden.

Leuke zoektocht Joël. Wat funf al zei, Nappa leer in een G31 is veel mooier dan Dakota, als dat zou lukken zeker doen. Zowel de 5 als de E zijn bijzonder fijne auto's, de E vind ik persoonlijk iets mooier. Wat vind je van de 6 GT?

De 6GT heeft waarschijnlijk te weinig bagageruimte, als ik de eisen zo lees.

Zadelsnuiver zei:
TYN zei:
(Ironisch dat de opvolger van de A2 exáct het tegenovergestelde is, met grijs leer, grijze hemel en aluminium inleg.)

Heb ik wat gemist?

Update komt nog. Ik breng de A2 straks weg en daarna de nieuwe ophalen, ben weer terug op het oude nest. :T

DagDromer zei:
Roy R zei:

Als je in Johannesburg bent en een tour wilt naar Soweto kan ik je ten zeerste aanbevelen om www.toursoweto.com te benaderen. Heel kleinschalig en heel direct met een zeer interessant persoon.

Thanks (y)

Inderdaad een W203. 2004, dus net de Mopf. Meer details volgen nog, ga 'm vanavond ophalen.

Wel een verademing, een Mercedes automaat, na een paar maanden in de kleine tractor. :cool:

Roy R zei:
Voor ons liefhebbers is de 2e hands markt een moeilijke, wij hebben vaak zulke specifieke eisen waardoor de zoektocht moeilijk is. Een zwarte hemel, voor sommige een must, de gemiddelde autokoper weet niet eens dat die in een andere kleur geleverd is. De keuze voor zo iemand is vele male groter dan voor de gemelde Teutonia forummer. Ik merk het ook, ik kijk zo nu en dan met een schuin oog naar een opvolger, maar 3 kwart valt gelijk af omdat ik een optie mis die ik wil. Of een combinatie o.i.d. Meer sparen dus :T:rolleyes:

Nog ff hier op reageren, want dit klopt m.i. volledig. Vooral zwarte hemel is echt een ding, dat is zo'n goedkope optie vaak dat ik niet begrijp dat mensen dat niet standaard aanvinken. Tilt een interieur echt naar een hoger plan.

Als je het te donker vindt en een licht interieur met beige leer prefereert, prima, dat is persoonlijke smaak. Maar hoeveel, zeg, 5- of 7-series met zwart dakota maar zónder zwarte hemel zijn er wel niet? :(

Goed dat je voor een MOPF bent gegaan, sowieso een veel mooier interieur en op alle vlakken een betere, meer degelijk auto, over roest aan de pre-MOPF nog maar te zwijgen. Kun je alvast een hint geven over de motorisatie of moeten we even je update afwachten?

TYN zei:
Vooral zwarte hemel is echt een ding, dat is zo'n goedkope optie vaak dat ik niet begrijp dat mensen dat niet standaard aanvinken. Tilt een interieur echt naar een hoger plan.

Als je het te donker vindt en een licht interieur met beige leer prefereert, prima, dat is persoonlijke smaak. Maar hoeveel, zeg, 5- of 7-series met zwart dakota maar zónder zwarte hemel zijn er wel niet? :(

Heel veel. Maar veel mensen zijn er niet bewust mee bezig. Die kiezen een bekleding en weten vaak niet eens dat je ook de kleur van de dakhemel kunt wijzigen.

TYN zei:
Inderdaad een W203. 2004, dus net de Mopf. Meer details volgen nog, ga 'm vanavond ophalen.

Wel een verademing, een Mercedes automaat, na een paar maanden in de kleine tractor. :cool:

Leuk man, gefeliciteerd! Benzine?

funf zei:
TYN zei:
Vooral zwarte hemel is echt een ding, dat is zo'n goedkope optie vaak dat ik niet begrijp dat mensen dat niet standaard aanvinken. Tilt een interieur echt naar een hoger plan.

Heel veel. Maar veel mensen zijn er niet bewust mee bezig. Die kiezen een bekleding en weten vaak niet eens dat je ook de kleur van de dakhemel kunt wijzigen.
Hier ook een w203 gehad. Ik blijf een zwak houden voor het model. Een kleine S maar veel meer in proportie. Ik snap je wel(y)

Vwb. Een zwarte hemel. In de c215 een beige alcantara. Dezelfde als in Helmut. Die had niet zwart hoeven zijn.

14nmvpw.jpg

Even snel een fotootje van tijdens de proefrit gisteren, vanavond was het al donker toen ik thuis kwam:
AIkK7Gd.jpg

Voluit een C180 Kompressor Avantgarde automaat, met 177.000km op de teller. Ben erg onder de indruk van hoe het rijdt, inderdaad net een mini S! De motor heeft genoeg vermogen en houdt zich compleet op de achtergrond, en de automaat is een échte Mercedes-bak (inclusief het zijdezachte wegrollen vanuit stilstand :cool:). Zal deze week proberen wat meer foto's te schieten.

Zadelsnuiver zei:
Goed dat je voor een MOPF bent gegaan, sowieso een veel mooier interieur en op alle vlakken een betere, meer degelijk auto, over roest aan de pre-MOPF nog maar te zwijgen.

De pre-Mopf was inderdaad echt geen optie. Naast de roest ook een hopeloos interieur, het materiaalgebruik in deze is echt een stuk beter.

Ziet er strak uit (y) (ik begreep het enthousiasme voor dat A2-hok ook al niet) Eindelijk weer een echte auto ;).
P.s. ik zou wel als eerste die plastic windkappen eraf trekken, vind dat persoonlijk geen gezicht.

Veel plezier met de Benz!

Terug
Bovenaan