Teutonia LXV :Geschwindigkeit

R107 zei:
De grill van de Benz zal ongeveer net zo groot zijn als die van de BMW, maar bij Mercedes hoort dat en is dat altijd zo geweest.
De BMW 7 lijkt een imago-probleem te hebben. Was altijd de sportievere auto, vlotter gelijnd en minder statig dan de S. Nu lijkt ie beide te willen zijn, sportief en gespierd (zoals de druk gelijnde bumperpartij), en statig tegelijk met z'n enorme grill. Wat mij betreft slaat het de plank volledig mis.

Qua lompheid doen ze niet voor elkaar onder, wat mij betreft. Het is inderdaad zonde, de facelift heeft de neus van de zeven echt grondig verpest. Een pre-LCI zeven is een elegante en krachtig ogende limousine wat mij betreft. Gewoon helemaal goed. Ik ben erg benieuwd wat ze nu met de vijf gaan doen. Als ze daar ook zo’n grote grille op schroeven, zou ik dat wel erg jammer vinden.

funf zei:
Qua lompheid doen ze niet voor elkaar onder, wat mij betreft. Het is inderdaad zonde, de facelift heeft de neus van de zeven echt grondig verpest. Een pre-LCI zeven is een elegante en krachtig ogende limousine wat mij betreft. Gewoon helemaal goed. Ik ben erg benieuwd wat ze nu met de vijf gaan doen. Als ze daar ook zo’n grote grille op schroeven, zou ik dat wel erg jammer vinden.

De impressies van de nieuwe M3 voorspellen niet veel goeds..

F-G80-BMW-M3-BIMMERPOST-White-0.jpg

H-G80-BMW-M3-BIMMERPOST-Green-1.jpg

Tja, bij zo’n agressieve auto oogt het al weer wat beter. Bovendien past deze vormgeving beter dan wat ze bij de zeven gedaan hebben. Maar “in your face” is het wel.

Flieger zei:

OMG, hopelijk een 1 april grap

Benieuwd naar de verkopen van de m3, volgens mij wil de dertiger van nu met wat centen, liever een lambo, iedereen heeft zo;n ding lijkt het wel.

Gullwing zei:
Flieger zei:

Benieuwd naar de verkopen van de m3, volgens mij wil de dertiger van nu met wat centen, liever een lambo, iedereen heeft zo;n ding lijkt het wel.

Precies, bij ons in de buurt staan de Lambo's ook met bosjes bij de Aldi.

Phaeton W12 zei:
Gullwing zei:
Flieger zei:

Dat jij niet doodmoe wordt van jezelf .... wat heb ik een medelijden met mevr.Phaeton (mits die er is natuurlijk !) de hele dag dat om je heen .............. Dag in Dag uit ... pfff

Prachtige CL Michel! Top qua uitvoering zo, was er bij de introductie gelijk helemaal weg van. Tikkeltje fout maar dat maakt wel meer dingen in het leven net iets spannender.
Waarom geen C126 meer als je daar spijt van hebt?
Kwam gister deze tegen bij mij in de buurt. 420SEC, begint zowaar stijlvol te worden qua uitstraling tegenwoordig.

Ibud zei:
Kwam gister deze tegen bij mij in de buurt. 420SEC, begint zowaar stijlvol te worden qua uitstraling tegenwoordig.

Michel wil wel, maar niet voor de prijzen die ervoor worden gevraagd. Prijstechnisch zit de C126 nu in een andere league dan de CL.

Phaeton W12 zei:

goed onthouden beste Phaeton , alhoewel ik het destijds volgens mij over Bentleys had.
Vanavond had ik een open house/feestje, en daar stonden idd 7 lambos en maar 1 ferrari, dus ja volgens mij worden die dingen bijzonder goed verkocht.

Mijn ML begint nu wel kuren te krijgen, dynamo, watertemp sensor, en vandaag een melding van de airmatic. Dus die gaat er denk ik snel uit. 10 jaar oud en 170K op de klok, ik heb nog nooit zo;n oude auto gereden :T
Als leen auto kreeg ik een fiat tipo sedan, wat een hok, alles keihard plastic, een ontiegelijk lawaaiig,

Een schitterende tweedehands Mercedes A35 AMG, met maar liefst 306 pk. Nu voor EUR 84,950 :eek:

https://www.thijstimmermans.com/voertuig/19303727/mercedes-benz-a-klasse-35-amg-4matic-edition-1-rij-assistentie-pakket-performance-stoelen/

Zou zo’n A klasse met 2.0 viercylinder motor nieuw meer dan een ton kosten? :confused:

Al iets op het oog Gullwing? Op zo'n feestje kun je natuurlijk niet met je gierende dynamo komen voorrijden..
NL is niet echt representatief qua exoten zoals het eerder hier ook weleens over de Bentayga ging. In Kopenhagen zag ik dat model vrij regelmatig langsrijden bijvoorbeeld. Mn oud-werkgever reed er ook eentje, In het echt eigenlijk wel mooi.

Ibud zei:
Prachtige CL Michel! Top qua uitvoering zo, was er bij de introductie gelijk helemaal weg van. Tikkeltje fout maar dat maakt wel meer dingen in het leven net iets spannender.

Mooie C126, en dan ook nog op pagina 126 (y).

En dan ook een 560, heb je bredere voorspatbordranden en 215/65 banden. Minimaal verschil maar je ziet het direct.

Lijkt me een perfecte classic om te hebben. V8, Stijlvolle looks, comfortabel en stil, kun je prima mee naar zuid-Europa rijden of af en toe mee naar kantoor, roestbestendig, slijtvast interieur zonder soft touch knopjes die afbladderen en geen verouderde navi en telefoon systemen. Alleen jammer dat je ze niet vaak in leuke kleuren ziet. Bornit misschien wel mijn favoriet.

Roestbestendig? Je moet hem wel binnen stallen, anders gaat de auto snel van je af. Vooral de chroomdelen zijn best wel corrosiegevoelig.

Roestbestendig zijn ze allerminst. Tenzij binnen gestald en het chroom van met name Mopf is van slechtere kwaliteit.
Mijn favoriete kleur blijft anthrazitgrau.
28s3eoi.jpg

1e1f2h.jpg

ju8r50.jpg

Ja nouja, relatief roestbestendig dan in vergelijk met echte jaren '70 en '80 classics. Dit is nog een aardig bruikbare auto, een W108 zet je niet zo snel in voor echt lange ritten of met slecht weer. Voor mij de sweet spot tussen bruikbaarheid en de romantiek van classics en youngtimers. Vind sowieso dat je oudere auto's binnen moet stallen als je het mooi wilt houden. Zie je veel hier in Amsterdam, klassiekers en youngtimers die dag & nacht op straat staan. Gaat allemaal hard achteruit, rubbers verbrokkelen, roest, chrome wordt dof. Staat vlakbij mij een gele 850 T-5R estate. Staat al jaren aan het water geparkeerd. Plastic trim is allemaal verweerd, roestige plekken op de motorkap, lak helemaal dof. Blijft niks van over terwijl zo'n 850 een hele solide wagen is.

Pareltje hoor Michel(y) Ben benieuwd welke coupé je beter gaat bevallen.
Bij Wensink staat wel een fraaie:
https://www.autoscout24.fr/offres/-daeee808-53d7-447b-9c40-6af09017cb85

Maarja, dat geld en dan zit je nog steeds met een hangende hemel.

Qua rijden is de CL natuurlijk wel een flink aantal stappen hoger. Die SEC is bijna iconisch, maar een 215 is voor dagelijks gebruik erg fijn. Waar ik de W124 echt een oude auto begon te vinden, reed de W140 als een droom. Andere klasse, 10 stappen moderner.

Even een mening gevraagd in dit hoekje van het forum zonder de Jappen-Josti’s.

Vorig jaar reedt mijn vrouw vrij veel in de W140, ondanks G3 een prijzige maar leuke hobby. Maar het poetsen en sleutelen werd minder. Kreeg wat problemen en onderdelen waren moeilijk te krijgen. In november 1 van de 4 weken gereden. De rest in de garage, met gepeperde rekeningen. Omdat mijn vrouw veel reed en moest werken, zelfs auto’ S moeten lenen. Daar had ik snel de tering in. Benz verkocht en opzoek naar iet nieuwers en zuinigers.

Autoscout aangeslingerd, benzine, schuifmans en automaat rond 10k. Dan komen daar de VAG zooi en andere onbetrouwbare meuk boven. Behalve die ene, die vond ze nog leuk ook. Een Prius 3, goede uitvoering, solar dak en leer. Ok, ik rijd er bijna niet in. Gekocht.

Inmiddels lopend naar haar werk en tankte ik 9 weken geleden. Die auto doet geen klap verkeerd, maar er staat 10k voor de deur. Kapitaal vernietiging. En ik heb er erg weinig mee. Nu zit ik te denken om dat ding op MP te knallen. 8 mille in de zaak te storten en alle goederen automatisch te laten incasseren. Levert 40-80 per week op. Is 2-4K per jaar. En dan een oud ding te kopen, een Omega, Scorpio, Lexus, w210 oid. Een lijk waar ik boodschappen mee kan doen, bezorgen van balen, groothandel bezoeken.

De Prius doet dat ook prima en goedkoop. En het gaat niet stuk. Haal ik met een oud lijk weer ellende op mijn hals. Ik rij 250 km per maand en heb als back Up nog een lease Golf als er iets is. Maar het rijd zoveel leuker.

Een C126 is een heerlijke auto. Ik heb een 560SEC gehad, sublieme auto, veel fijner rijdend dan de 4-deurs variant. Uiteraard is binnen stallen beter, het voorbeeld van de Volvo 850 is echter discutabel, want ik heb nog zelden een oudere nette Volvo gezien. Volvo kwaliteit wordt erg overschat. Een Volvo van 20-25 jaar oud is echt een oude auto, met name van binnen.

@aras: je begint wel weer aan oude meuk van een ander, met APK gezeik enzo meer. Ik snap je beweegredenen, maar je gaat meer kwijt zijn dan die 2k.

Leuk plan Aras, maar dat werkt natuurlijk alleen met de juiste instelling. Ik heb jarenlang goedkoop W124 gereden omdat ik mij niet druk maakte om een krasje hier of een roestplekje daar, zolang het ding maar elke keer start en technisch bij is. Als je daarentegen op z'n PW12's 'fenomenale nieuwstaat' wil/verwacht/nastreeft, wordt het een dure aangelegenheid en kun je beter die Prius houden.

Edit: ik vind deze leuk.

Ibud zei:
Al iets op het oog Gullwing? Op zo'n feestje kun je natuurlijk niet met je gierende dynamo komen voorrijden..

Daarom was het ook bij hem thuis. :) Kun je het voorrijden overslaan en die aftandse ML in de garage verstoppen. En als iemand vraagt wat er in de garage staat, "Oh gewoon, een Lambo".

Phaeton W12 zei:
Een schitterende tweedehands Mercedes A35 AMG, met maar liefst 306 pk. Nu voor EUR 84,950 :eek:

https://www.thijstimmermans.com/voertuig/19303727/mercedes-benz-a-klasse-35-amg-4matic-edition-1-rij-assistentie-pakket-performance-stoelen/

Zou zo’n A klasse met 2.0 viercylinder motor nieuw meer dan een ton kosten? :confused:

Het valt allemaal heel erg mee. De Mercedes A35AMG is nieuw te koop voor 67.639 Euro. Dat is dan nog exclusief het AMG Edition 1 pakket t.w.v. 7.460 euro. Bovengenoemde auto zal nog véél meer opties hebben en waarschijnlijk een nieuwwaarde hebben van zo'n 100.000 euro. Voor een Mercedes A-klasse met 4-cylinder is dat best wel veel :T

Dat Volvo's er vaak uitgeleefd uit zien komt denk ik vooral ook door het type eigenaar en waarvoor hij ingezet wordt. Volvo-rijders zijn vaak niet zulke poetsers en die auto's krijgen veel te verduren, gezinsvervoer, vakanties, aanhangers etc. Een gemiddelde C126 zal een stuk makkelijker leven hebben gehad in de eerste 10 jaar. Daarna is het bij elke auto maar afwachten waar hij terecht komt natuurlijk. Dat je oude Volvo's nog veel ziet rijden zegt wel wat over hun kwaliteit, en zie ook de Klokje Rond van deze week. 8 ton gelopen maar geen roest te vinden.

@Aras, wat TYN ook zegt, leuk idee maar valt of staat wel met je perfectionisme. Voor mijzelf begin ik een oudere auto altijd met een rondje vloeistoffen, filters en riemen. Doe je het zelf dan is het prima betaalbaar, maar anders ben je al snel 1k verder. Genoeg oude sloepen te vinden voor 2k die verder nog erg netjes zijn dus hoeft geen gare frikandel te zijn. Zichtbare roest maakt het wel gelijk armoedig allemaal dus W210 wordt misschien lastig. Zoiets wellicht iets? Zit helemaal niemand op te wachten dus 2k moet vast lukken. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m1432631988-peugeot-605-2-0-turbo-st.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Grotendeels eens. Maar overschatting van Volvo kwaliteit blijft. Erg veel issues altijd.

Ibud zei:
Ja nouja, relatief roestbestendig dan in vergelijk met echte jaren '70 en '80 classics. Dit is nog een aardig bruikbare auto, een W108 zet je niet zo snel in voor echt lange ritten of met slecht weer. Voor mij de sweet spot tussen bruikbaarheid en de romantiek van classics en youngtimers. Vind sowieso dat je oudere auto's binnen moet stallen als je het mooi wilt houden. Zie je veel hier in Amsterdam, klassiekers en youngtimers die dag & nacht op straat staan. Gaat allemaal hard achteruit, rubbers verbrokkelen, roest, chrome wordt dof. Staat vlakbij mij een gele 850 T-5R estate. Staat al jaren aan het water geparkeerd. Plastic trim is allemaal verweerd, roestige plekken op de motorkap, lak helemaal dof. Blijft niks van over terwijl zo'n 850 een hele solide wagen is.
En laat ik nu net ook een w108 gehad hebben. Als je dan oldtimer zou willen rijden voor dagelijks gebruik dan zal je je verrassen over de wijze waarop deze oude dame nog door het verkeer gaat. Ik had geen moment het idee dat zij niet meer mee kwam met hedendaagse verkeer. Een c126 heeft een aantal specifieke roestplekken. Met name onder het achterraam is een aandachtspunt.

Ja super tevreden! De auto rijdt compleet anders, veel soepeler en echt fel als het gas er op gaat. Je merkt ook dat de auto sowieso veel meer aan kan dan de standaard 122 pk, nu in combinatie met de handbak en achterwielaandrijving echt een leuk bommetje (y)

@aras: late reactie, maar zo'n Prius vindt lang stilstaan ook niet echt fijn. Ik heb wel eens begrepen dat de startaccu (zo'n gewoon ding) er na twee weken stilstand vaak geen zin meer in heeft. Wat bedoel je met 'bezorgen van balen'? Dat doet men toch met tractoren? ;)
Als leuke auto om te hebben staan zou ik, ik werd getriggerd door 'Lexus', een IS200 overwegen. Maar wellicht vind je dat te klein en te krap.

Ik was net met mijn vader bij de Mercedes dealer voor airco onderhoud aan zijn E350. We waren in gesprek met een verkoper over een 'nieuwe' E-klasse. Mijn vader wil het liefste een 400, maar daar komt nog behoorlijk wat BPM bij import bij en in Nederland moeilijk te vinden. Buiten stond toevallig een E250, dus toch maar een keertje rijden in zo'n 'viercilindertje'. En dat viel niet tegen! Voelde eigenlijk niet eens veel langzamer aan dan de E350. De uitvoering was het net (of eigenlijk helemaal) niet, maar voor de ervaring leuk om mee te rijden. Dus even in Duitsland gekeken naar het aanbod, maar dat valt toch wat tegen. Daar staan ze eigenlijk niet te koop met de eisen die mijn vader heeft (Widescreen cockpit, AMG pakket, volleder interieur, Distronic Plus). Jammer, maar wel weer wat meer opties in de zoektocht naar een opvolger.

f9WMggR.jpg

Dus voorlopig nog maar even door blijven rijden met de 350, staat inmiddels bijna 250k op de teller, maar still going strong.

Ik vind de W213 sowieso een erg mooie auto, maar moet wel wat aangekleed worden om er echt uit te springen. Doe mij maar een E400 wagon zoals deze: https://www.motor1.com/photos/520162/2017-mercedes-benz-e400-wagon-review-520162/

Ja, 6 cilinder blijft natuurlijk onovertroffen. Ik had deze gevonden. Mist alleen een Widescreen Cockpit en zwarte hemel.

Overigens had ik het er nog met mijn vader over: Je merkt meteen dat het een Mercedes is, het voelt vertrouwt aan. Dat zou wellicht juist een reden zijn om iets anders te kopen. Een BMW 530 of 540i bijvoorbeeld, daar is het aanbod een stuk ruimer van. Nadeel is weer dat de hele buurt hier al vol staat met 5-series. Niet echt uniek dus.

Hebben we het dan over de G30 of F10/11? De G30 heb ik nog niet zo vaak in het echt gezien maar vind 'm minder mooi dan de W213.

3/5GT of 4GC geen optie? Of moet het écht een wagon zijn?

Joe met trema l D met punt zei:
Nadeel is weer dat de hele buurt hier al vol staat met 5-series. Niet echt uniek dus.

Ik zou me daar niets van aantrekken, je moet gewoon die auto rijden, die jij wilt hebben, met anderen heb je niets te schaften.

Wat speedtoch zegt. Je vindt een auto mooi of niet. Een auto wordt niet minder mooi omdat anderen 'm ook mooi vinden. Maar als je het belangrijk vindt om iets unieks te hebben, dan is het weer wel relevant.

Joe met trema l D met punt zei:
Ik was net met mijn vader bij de Mercedes dealer voor airco onderhoud aan zijn E350. We waren in gesprek met een verkoper over een 'nieuwe' E-klasse. Mijn vader wil het liefste een 400, maar daar komt nog behoorlijk wat BPM bij import bij en in Nederland moeilijk te vinden. Buiten stond toevallig een E250, dus toch maar een keertje rijden in zo'n 'viercilindertje'. En dat viel niet tegen! Voelde eigenlijk niet eens veel langzamer aan dan de E350. De uitvoering was het net (of eigenlijk helemaal) niet, maar voor de ervaring leuk om mee te rijden. Dus even in Duitsland gekeken naar het aanbod, maar dat valt toch wat tegen. Daar staan ze eigenlijk niet te koop met de eisen die mijn vader heeft (Widescreen cockpit, AMG pakket, volleder interieur, Distronic Plus). Jammer, maar wel weer wat meer opties in de zoektocht naar een opvolger.

De E250 zie je idd weinig, en dat is eigenlijk ook wel logisch gezien de meerprijs t.o.v. de E200. Het is dezelfde motor met iets meer pk. Kies je een E200 met Brabus tuning (met volledige garantie) dan krijg je meer vermogen en je bent 4k goedkoper uit.

Maar zeker een fijne auto, de W213. Een echte Benz in alle opzichten. Succes met de zoektocht!

Mijn keuze zou nu ook een e zijn, maar dan wel een sedan :D

Dat je de 5 veel ziet, is natuurlijk een goed teken, het is een goede auto. Neem die dan in een andere kleur, ben je alsnog anders :)

$_57.jpg

Terug
Bovenaan