Pietzoveel
Asfaltkampioen
Mooie foto zo! En deze staat nog op 14"wielen? Die S is ietsjes langer dan Chryslers, scheelt geen 15 cm.... Toen was'ie groot, heel groot!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bofkont 350 zei:Oh gaaf HippoSwami , een E46 B3S??? dat is echt een geweldige wagen!
Een paar foto's zou erg leuk zijn.
Leuke plannen Sportleicht! een W126 blijft een prachtige auto, een 280S lijkt me prima, het is toch geen sport auto.
speedtouch zei:Waar was dat, als ik dat vragen mag? (kan in de website bekijken)
FH163500 zei:Vandaag met een C220cdi met luchtvering onderweg geweest. Wat een fantastisch comfort, is een verplichte optie eigenlijk!
Sport Leicht zei:Ontzettend leuke 280S van 1e eigenaar en ook als nieuw. Maar elke keer als ik instap in een auto uit die tijd dan moet ik toch wel behoorlijk acclimatiseren. Wat is zo’n oude S dan eigenlijk maar krap van binnen! De beenruimte en vooral de hoofdruimte, de vlakke zit, het dunne grote stuur.... een hedendaagse E-klasse is zoveel ruimer en comfortabeler. Maar de oudjes zijn tóch leuk en het blijft dus tóch trekken, misschien is het ook wel een kwestie van wennen. Ik ga er nog maar eens goed over nadenken. En misschien toch maar eens een stukje rijden in zo’n ouwe bak. Eén ding werkt in elk geval al niet mee, mijn thuisfront ziet helemaal niks in zo’n oud lomp ding erbij.
FH163500 zei:Maar mijn punt is dat het allemaal een beetje op effectbejag veronderstelde luxe is, het wordt allemaal een beetje kermis-achtig.
Twix zei:Sport Leicht zei:Twix zei:Alleen die tablet voor het instrumentarium vind ik niet mooi.
Totdat je in de auto zit en het scherm op 3D zet. Een heel bijzonder stukje high-tech openbaart zich, en dan heb je het niet meer over die tablet.
Toevallig net de Autovisie test zitten kijken. Helaas niet een goede indruk kunnen krijgen, maar hij had het er ook over.
FH163500 zei:Gisteren in Heerlen bij Smeets de nieuwe S bekeken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het een auto vind die 'over de top' is, qua luxe en qua maat in ieder geval voor Nederlandse rij-omstandigheden. Naast de S stond een nieuwe E, dat is een veel fijnere maat auto en mits goed samengesteld een veel beschaafdere auto. Je merkt gewoon dat de Europese autobouwers hun modellen aanpassen aan de smaak van het nieuwe type kopers in bijvoorbeeld de Aziatische landen maar volgens mij prefereren die juist Europese premiumauto's omdat deze niet op Aziatische bouwsels lijken. De uitgestalde S kostte 192.000 euro waarvan 58.000 BPM en BTW.
Twix zei:In dit filmpje krijg je iets meer te zien van het schermpje, de kijkdoos.
Sport Leicht zei:Inderdaad, al zijn de prijzen vaak zeer stevig. Maar beter duur dan niet te koop zeggen we dan.
FH163500 zei:Een 420 is ook prima, veel zeldzamer ook, maar mist het koppel van een 500. Koppel is erg belangrijk tegenwoordig, en dat is wat een 280/260/300 mist. Vergis niet dat het verkeer in de afgelopen 30-35 jaar enorm gewijzigd is met al die turbo en electrische auto's. Dus gewoon meekomen met het verkeer vereist al koppel bij lage toerentallen.
Maar goed, is slechts mijn mening. En funf, volgens mij heb jij die 280SE maar kort gehad.
FH163500 zei:Ja, de scheidslijn tussen intrinsieke luxe/kwaliteit en protserige op imponeren-gestoelde overdaad is dun en vaak een optelsom van vele details. Een nieuwe S kan beide zijn, een Maybach is naar mijn mening altijd over de top.
FH zei:Dat klopt. Een Up! is een klein autootje met een modern op koppel bij lagere toerentallen afgestemd motortje. En dan nog houdt t niet over. Een W126 280S is een zware forse auto met een compleet verouderde motor waarvan toen ie nieuw was al gezegd werd dat hogere toerentallen benodigd waren om vlot mee te komen. Ik heb van 89 tot 92 jarenlang een 280SE gereden dus spreek uit eigen ervaring. Voor de rust en soevereiniteit (waarvoor je eigenlijk kiest bij de keuze van een S-klasse) adviseer ik dus een 8 cilinder, althans bij een W126. Zelf zou ik overigens uitsluitend kiezen voor een 560, dat is toch 'the real thing' bij een W126 of C126..
FH163500 zei:Dat klopt. Een Up! is een klein autootje met een modern op koppel bij lagere toerentallen afgestemd motortje. En dan nog houdt t niet over. Een W126 280S is een forse zware auto met een naar huidige maatstaven compleet verouderde motor (M110) waarvan toen ie nieuw was al gezegd werd dat hogere toerentallen benodigd waren om vlot mee te komen. Ik heb van 89 tot 92 een 1984 280SE gereden dus spreek uit eigen ervaring. Voor rust en soevereiniteit (waarvoor je eigenlijk kiest bij de keuze van een S-klasse) zou ik altijd een 8 cilinder model adviseren, althans bij een W126. Zelf zou ik overigens uitsluitend kiezen voor een 560, dat is toch 'the real thing' bij een W126 of C126. Het klankbeeld en motorkarakteristiek van een roffelende Mercedes V8 (M117) is zo heerlijk dat het daardoor de auto op een hoger niveau plaatst.
FH163500 zei:Tsja...voor mij is een motor belangrijk, of t nu een Kubota tuintrekkertje is, een heggeschaar of een auto of bootmotor. Maar auto's met een beetje speciale motoren worden schaarser inderdaad. Je komt dan toch snel uit in het wat exclusievere segment.