Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ze zijn er nog wel, maar je wordt in NL genadeloos afgestraft als je er nieuw één koopt. Onlangs werden bijvoorbeeld de prijzen van de 4-Serie cabrio bekendgemaakt, die vielen mij voor de 420 en 430 nog wel mee (tot 62k). Maar wil je het dan iets leuker met een 6-cilinder 440i dan moet je liefst 30k meer aftikken. Buiten proportioneel, in Duitsland kost dezelfde auto 20k minder. Ik zou zo’n auto dan nu ook niet nieuw kopen, dan maar even wachten tot ze van een jaartje oud voor 30k onder de nieuwprijs worden aangeboden (meestal geïmporteerd uit DL).

Zo wordt de markt voor leuk gemotoriseerde nieuwe auto’s door onze ‘vrienden’ in Den Haag langzaam maar zeker afgebroken. Van de VVD zou je normaliter anders mogen verwachten, maar helaas onderscheidt die partij zich tegenwoordig nog maar nauwelijks van de bekende linkse partijen (en niet alleen qua autobeleid).

Er is een tijd geweest dat "bezit" moest kunnen, maar rijden relatief veel zou gaan kosten. Wat blijkt? Bezit van iets leuks is onbetaalbaar geworden door absurde BPM en hoge wegenbelasting, om te rijden zijn de brandstofprijzen de hoogste van Europa....

Gelukkig zijn er nog genoeg leuke gebruikte auto's te koop, die zijn eigenlijk toch ook gewoon leuker? Een ouderwetse V8 met veel cilinderinhoud in plaats van een nieuwe 6 cilinder met 32 turbo's en plofjes uit de uitlaat.

Oh brrr ja, die plofjes en scheetjes tegenwoordig. Of het nou een GTI of AMG is, ik vind het vreselijk. 'Vroegah" kon een 4 cilinder soms nog leuk klinken. Niet gehinderd door een turbo of andere wettelijke vereisten.

Ibud zei:
Gelukkig zijn er nog genoeg leuke gebruikte auto's te koop, die zijn eigenlijk toch ook gewoon leuker? Een ouderwetse V8 met veel cilinderinhoud in plaats van een nieuwe 6 cilinder met 32 turbo's en plofjes uit de uitlaat.

Exact. Een ouwe 6 in lijn voldoet ook;)

Afgelopen weekend nog heerlijk genoten.

plaxr87fx.jpeg

Roy R zei:
Oh brrr ja, die plofjes en scheetjes tegenwoordig. Of het nou een GTI of AMG is, ik vind het vreselijk. 'Vroegah" kon een 4 cilinder soms nog leuk klinken. Niet gehinderd door een turbo of andere wettelijke vereisten.

Denk meer dat het komt door de snelle DSG achtige bakken die die autos hebben tegenwoordig. Dan moet de ontsteking onderbroken worden om snelle schakelactie te kunnen doen. En dan krijg je dat geluid.

Fantastische unit die E30 cabriolet. En dat je hem niet zat raakt dat verbaast mij niks. Ik vergelijk het met mijn ‘86 SL uit dezelfde periode, die heb ik nu ruim 8 jaar en ik vind hem steeds leuker worden. Toen ik hem kocht was het een oude auto waar ik iets mee had, nu is het steeds meer een klassieker (wat natuurlijk ook merkbaar is aan de waardeontwikkeling van deze auto’s).

Joris 6091088 zei:
Roy R zei:

Denk meer dat het komt door de snelle DSG achtige bakken die die autos hebben tegenwoordig. Dan moet de ontsteking onderbroken worden om snelle schakelactie te kunnen doen. En dan krijg je dat geluid.

Dat zou zomaar eens goed kunnen. Hoewel ik het idee heb dat bepaalde leeftijdscategorieën er wel heel vrolijk van worden en het zelfs via tuning willen versterken.

Roy R zei:
Joris 6091088 zei:
Roy R zei:

Dat zou zomaar eens goed kunnen. Hoewel ik het idee heb dat bepaalde leeftijdscategorieën er wel heel vrolijk van worden en het zelfs via tuning willen versterken.

Ik moet bekennen dat ik tegenwoordig onnodige plofjes en kreuntjes niet meer kan waarderen omdat je tegenwoordig niet meer weet of het nu echt is of dat het door de speakers komt. Waar ik vroeger best kon genieten van mooi motorgeluid.

Iets meer dan 2 jaar geleden kocht ik mijn eerste Duitser. Als verstokt Italiaanse autoliefhebber, met wel een brede blik op mooi spul, heb ik destijds een W204 Coupe gekocht. Ik had eerder dat jaar een Alfa 4C gekocht plus een kleine praktische auto. Die laatste voldeed eigenlijk al heel snel niet meer aan mijn wensen. Op de A1, ter hoogte van Rijssen, kwam mij destijds een W204 coupe voorbij. Nooit was dit model mij echt opgevallen. Echter, toen ik hem zag heb ik thuis direct autoscout aangeslingerd. Ik vond hem echt prachtig mooi.

Enfin, paar dagen later stond er een Mercedes W204 Coupe 180 met AMG styling pakket voor de deur. Met automaat en nog wat gimmicks. Ik heb in het verleden veel gereden met 6, 8, 10 en 12 cilinder Duitsers, dus een 4 cilinder was wel even een twijfel. Echter, na de proefrit was ik overtuigd. Mercedes heeft de 7G zo goed afgestemd op het blok, dat je qua souplesse helemaal niets mist. Natuurlijk, het is geen strepentrekker, maar er zit verrassend veel smeuïgheid in de combinatie. In 2 jaar tijd heb ik er een goede 70.000km mee gereden.

De auto gaat nu weer weg. Er komt een Italiaan (Stelvio) voor terug. Daarom is het leuk om even de balans op te maken van mijn eerste Duitser. Wat beviel en wat beviel niet? Om met dat laatste te beginnen: eigenlijk maar heel erg weinig:

1. Wat buitengewoon teleurstellend was, was dat ik in die 2 jaar (bij 135.000km) de distributieketting heb moeten vervangen. Op zo'n jonge auto met zo'n kilometerstand had ik dat niet verwacht. Tevens was ook de nokkenasvervroeger (geen idee hoe dat ding exact heet) naar het gootje. Een echt dure reparatie. Rij je eens Duits....
  2. De binding met de auto. Hoe mooi ik hem ook vind en wat een geweldige reisgezel het ook altijd was... ik ben mij nooit aan de auto gaan binden. Het is echt van A naar B vervoer
  3. De automaat is te traag in terugschakelen. Ik rem graag op de motor, maar soms reageert de bak echt pas 2 a 3 seconden na de flipper te hebben gebruikt. Daarmee is het bijna onmogelijk op de motor in sommige situaties af te remmen. In de proefrit met de Stelvio waardeerde ik direct weer. Flipperen is terugschakelen, instant.

Wat beviel er wel?
Op de distributieketting na, heeft de auto een waanzinnig degelijk indruk gemaakt. Echt een tank. 0 piepjes, 0 kraakjes. Na een onderhoudsbeurt bij de VW dealer gaf de chef werkplaats aan dat ze met meerdere collega's bij elkaar onder de auto zijn gaan staan, omdat de auto er na 8 jaar onderhuids werkelijk als nieuw uitzag. Ze waren onder de indruk. Ik ook, want verder was de kwaliteit super. Het is volgens Baan (Hengelo) de best geproduceerde Mercedes van de afgelopen 20 jaar.
Wat ook geweldig beviel is het reiscomfort. De auto is stil, soepel en ontspannend. De stoelverwarming slaat direct aan, wordt lekker warm, de stoelen zijn fantastisch (beste stoelen die ik ooit gehad heb (AMG stoelen)) en het stuurgedrag is mij altijd bevallen. Hij stuurt scherp en met voldoende gevoel, maar toch in alle rust en kalmte. Geen trillingen in het stuur, of what so ever. Je zitpositie is dus volledig ontspannen. Daarnaast was die met 156pk verrassend snel. Van 100-200 is het allemaal niet denderend, maar een topsnelheid van 240km/pu op GPS op een vlakke autobahn terug uit Italië is wel zeer indrukwekkend op dit vermogen. En dat bij 5000 toeren.
Ja, door het zit- en rijcomfort is dit ultiem cruisen. Wat ik knap vind, is dat het Mercedes gelukt is om dat soevereine gevoel wat een S klasse uitstraalt tijdens het rijden, toch deels te transporteren naar de C klasse. Ik heb veel met S-klasses mogen rijden in het verleden en ondanks dat het echt andere auto's zijn, hebben ze dezelfde kenmerken. Stuurgevoel, trillingsvrij stuur, demping, etc. Zeker niet in dezelfde mate, maar absoluut aanwezig.

Ook beviel de Audio 20 (zo heet dit systeem blijkbaar) geweldig. Allereerst totaal niet, want vanuit de fabriek schijnt de equalizer compleet verkeerd ingesteld te staan. Na lang zoeken op internet vond ik een forum met wat mede lotgenoten. Daar had iemand aangegeven hoe je via toetsencombinaties op het dashboard in een speciaal menu kon komen waar de tonen per speaker aangepast konden worden. Ik heb hun tips opgevolgd en het is alsof ik langs de audiozaak was gereden. Wat een verschil. Daarna altijd met mega veel plezier naar de muziek geluisterd.

Ook opvallend vond ik de afstelling van de software met koude motor. Wat ik echt typerend vond is dat de auto met koude motor, bij gas los, nog altijd wat benzine blijft inspuiten. Dit voorkomt dat je met koude motor een bokkend gevoel krijgt. Of de auto nou koud weggereden wordt, of dat je al 100km onderweg bent. Het gevoel is continu hetzelfde. Heerlijk, behalve voor het verbruik. Dat is met koude motor echt schrikken.

Enfin, ik ga nu over naar wederom een Italiaan. Toen ik onderweg naar de Alfa dealer was, bekroop mij het gevoel dat na de Mercedes, de Stelvio wat "Alfa" zou aanvoelen. Gelukkig was dat niet het geval. Ik was geenszins van plan een stap terug te zetten. Ik heb een direct vergelijk gedaan met een GLC die er stond en kon objectief (dat durf ik me na deze Mercedes wel te noemen), de keuze voor de Alfa maken. Daarom besloten de Mercedes te koop te zetten en bij verkoop over te gaan tot aankoop van een Stelvio.

W204 Coupe: ondanks dat ik er nooit veel gevoel bij heb gehad, ben ik wel gehecht geraakt aan het rijden zelf. Ik zal hem daardoor ook gaan missen:

DSC-0598.jpg

DSC-0599.jpg

DSC-0601.jpg

DSC-0611.jpg

^^ Mooie uitgebreide verkoop-advertentie, zo zie je ze niet op Autoscout24. Alleen de verkoopprijs ontbreekt nog.

Blijft een prachtige auto , die C-coupe , maar voor mij persoonlijk zou ik echt afknappen op die 156 pk , waar de gemiddelde golf het je moeilijk maakt bij het stoplicht .

Ik snap wel dat sommige mensen niet zoveel geven om vermogen maar hier had MB gewoon minimaal 200 pk in moeten stoppen , en dan was ie nog niet over bemeten als instapper.

Blijft een prachtige auto , die C-coupe , maar voor mij persoonlijk zou ik echt afknappen op die 156 pk , waar de gemiddelde golf het je moeilijk maakt bij het stoplicht .

Is echt een prima motor hoor, die 180. En stoplicht sprintjes met een Golf, waarom zou je. De gemiddelde C Coupe rijder maakt zich daar niet zo druk om, schat ik zo in.

Mijn auto is overigens ook binnen bij de dealer. In plaats van een 190 pk, toch een 200 pk geworden. Ze hebben kennelijk toch maar het nieuwe blok er in gelepeld. Jammer genoeg ook het nieuwe climate control touchscreen, uit de Arteon. Had niet gehoeven wat mij betreft, maar goed, kniesoor etc.

52m59vanoebbd.jpg

Mooi stuk gereedschap. Ik rijd nu een half jaar in de Skoda en tot op heden bevalt die me eigenlijk prima. Mis het surplus aan vermogen eigenlijk niet. Zeker niet nu we overal maar 100 km/u mogen rijden overdag. Enige wat ik wel mis is de achterwielaandrijving. Zeker met nat weer heb je veel meer grip en ik ben al een paar keer onbedoeld met slippende bandjes weggereden.

Et is inderdaad wat meer gereedschap en wat minder emotie. Achterwielaandrijving ga ik ook wel missen denk ik. Ik ben vooral benieuwd of ik in het dagelijkse verkeer het verschil ga merken en de kwaliteit van Mercedes ga missen. Zoiets als de ruitenwissers bijvoorbeeld, dat is bij Mercedes toch altijd wel top. Maar goed, we gaan het ervaren. 2 januari wordt ie gebracht.

Mooi dat de Skoda goed bevalt. (y)

Mooie Passat W212, die zal je vast wel gaan bevallen. Wat dat betreft heeft VW de kwaliteit natuurlijk ook wel voor elkaar, en de binnenruimte is ook iets wat je vast zal gaan waarderen.

Wat je zegt over de ruitenwissers van Mercedes klopt inderdaad. Bij de W124 vond ik dat al zo bijzonder, die oerdegelijke “eenarmige bandiet” gaf zo’n kwaliteitsgevoel, dat heb ik bij latere auto’s nooit meer zo ervaren. Tot nu met de W213, waarbij blijkt dat Mercedes daar nog steeds een verschil weet te maken. Echt een groot verschil met de 5-Series die ik hiervoor had, die waren veel minder robuust dan bij de Benz.

Veel plezier alvast met de Passat!

Thanks! Ik vond overigens de wissers van de E39 ook prima. Maar de beste herinneringen heb ik inderdaad aan de W212 E350 cdi. Alleen in de auto, op hoge snelheid in Duitsland, veel pekel op de weg. Alles werkt zoals het hoort en beter dan dat. Ster op de neus. Voorruit met 1 druk op de stengel in 1x schoon. Vermogen genoeg, 6 cilinder. Bazenauto.

Das war einmal.

W212 zei:
Thanks! Ik vond overigens de wissers van de E39 ook prima. Maar de beste herinneringen heb ik inderdaad aan de W212 E350 cdi. Alleen in de auto, op hoge snelheid in Duitsland, veel pekel op de weg. Alles werkt zoals het hoort en beter dan dat. Ster op de neus. Voorruit met 1 druk op de stengel in 1x schoon. Vermogen genoeg, 6 cilinder. Bazenauto.

Das war einmal.

Mooie Passat zo in het zilver (een echte Mercedes-kleur, toch?). Maar als ik moest kiezen tussen een 2020 Passat en 2010 E350....

Een W212 350CDI staat heel hoog op m'n lijstje om t.z.t. de CL op te volgen (als 2 deuren niet meer genoeg zijn). Al dat nieuwe spul met een 2L-motortje en allerlei snufjes om je veilig op de weg te houden, het is leuk en aardig. Maar het kan wat mij betreft niet tippen aan de intrinsieke kwaliteiten van een degelijk gebouwde machine met overbemeten motor. Akkoord, je moet je smartphone ergens zien op te hangen voor het navigeren (dat systeem dat in 2010 state-of-the-art was, is anno 2021 nauwelijks nog bruikbaar), maar verder mis ik niets.

Gisteravond. Na een stressvolle week, gevolgd door een korte nacht en lange dag, ben ik eindelijk vanuit de veerboot in m'n eentje op weg naar huis. Buiten is het guur. Het waait en de regen verandert bij vlagen in een ware stortvloed. Op dergelijke momenten komt de ware kracht van een dikke Benz boven. Een goede maat die je veilig en wel thuis brengt. De CC op 140, de V8 zachtjes zoemend op de achtergrond, stoelverwarming op standje 1 en een regensensor die het allemaal perfect zelf regelt. Hij glijdt over het asfalt, voelbaar onaangedaan door de wind en regen. Op dergelijke momenten bestaat er voor mij geen betere auto dan een dikke Mercedes. Of die nou uit 2005, 1990, of wat dan ook komt.

Het is ook nog zo dat een mercedes de cabine warm houdt, ongeacht hoe hard het vriest. Ik kan mij helemaal in dit schrijfsel vinden.

Ik kan me er ook helemaal in vinden hoor. Echter, ik zie de auto nu wat meer als gereedschap, waarmee ik mijn zakelijke kilometers (en dat zijn er nogal wat) maak. En dan is matrixled, autopilot, applecarplay toch wel lekker. Daar slaat de balans nu naar toe en vandaar een Passat "met het hele boekje erop". Een Mercedes / BMW met dezelfde opties (en ruimte) is echt giga veel duurder, in diesel. Maar ik heb zoals gezegd heel veel plezier beleefd aan de W212 en ook aan de handgeschakelde E39 525d. Genieten van de bouwkwaliteit. We gaan het de komende jaren wel ondervinden. Ik sluit overigens zeer zeker niet uit dat we in huize W212 op termijn weer switchen van 2 zakelijke auto's nu naar 1 zakelijke en 1 privé. En dan staat een W212 combi weer heel hoog op de lijst. Surfplanken op et dak, tabbert erachter, en gaan. :)

Een eventuele 3e "funauto" is nu trouwens ook wat eerder een overweging. E46 cabrio of een Clio RS. Dat schiet nog alle kanten op. :T

Wat TYN beschrijft is precies waar Mercedes voor staat. Gebouwd om door weer en wind onderweg te zijn. In rust en comfortabel.
Voor een top Mercedes reclame zie You Tube: Mercedes-Benz 560 SEC Commercial.

Prachtig kort filmpje over de Sternfahrt van de W123 in 1976.

In mijn herinnering weet ik dat ik de boekjes enkele jaren later in 1979/1980 kaal heb gelezen.
Mijn pa had er 1 op het oog, een perfecte herstelde Duitse Deuk van amper 1 jaar oud. Groen/bruin metallic met een licht interieur. Het ding stond bij een klant van hem.

Uiteindelijk ruilde hij de Rekord 2100d in op een splinternieuwe champagnekleurige nuova 132 2 liter. Die bestelde hij weer bij een andere relatie...

Grappig dat het allemaal naar bovenkomt bij het zien van dit filmpje.

TYN zei:
Gisteravond. Na een stressvolle week, gevolgd door een korte nacht en lange dag, ben ik eindelijk vanuit de veerboot in m'n eentje op weg naar huis. Buiten is het guur. Het waait en de regen verandert bij vlagen in een ware stortvloed. Op dergelijke momenten komt de ware kracht van een dikke Benz boven. Een goede maat die je veilig en wel thuis brengt. De CC op 140, de V8 zachtjes zoemend op de achtergrond, stoelverwarming op standje 1 en een regensensor die het allemaal perfect zelf regelt. Hij glijdt over het asfalt, voelbaar onaangedaan door de wind en regen. Op dergelijke momenten bestaat er voor mij geen betere auto dan een dikke Mercedes. Of die nou uit 2005, 1990, of wat dan ook komt.

Dat zijn de fijne ritten. Kan ik altijd erg van genieten. In je eentje lange afstanden van +500km rijden in het buitenland door weer en wind, donker, koffie in de bekerhouder, lekker muziekje op. Dan weet je weer waarom je een E of F segment auto van een mooi merk rijdt.

Mooi filmpje Ente, fijn sfeerbeeld zo. Die Unimog die de sneeuw even opzij schuift, Mercedes autotransporters vol met W123's. Beetje een Siku speelgoedauto-verzameling in het groot. Blijft toch een sympathiek merk Mercedes. Paar keer in een W123 280CE gereden, geeft nog steeds een king of the road gevoel.

Een jaar of 10 geleden stond ik op het punt om een W123 300D te kopen. Beestje had al ruim 600 dkm achter z'n kiezen maar zag er nog heel goed uit. Ik vind dat ook wel charme hebben, een oude auto kopen met veel ervaring. Hoort er wel een beetje bij vind ik, vooral bij een diesel. De verkoper zat heel ver weg, ruim 8 uur rijden van Helsinki maar hij had een filmpje voor me gemaakt waar hij een rondje om de auto maakte en vervolgens een flink stuk rijden. Gewoon heerlijk cruizen, geen haast want die 300D heeft wel meer pit dan de 200 maar echt snel gaat het nooit worden natuurlijk. Hij was donkergroen met een beige velours interieur, automaat uiteraard. Toen van de een op de andere dag was de advertentie verwijderd en niks meer van de verkoper gehoord, zal wel een koper in de buurt hebben gevonden vrees ik. Toch wil ik zoiets ooit nog wel hebben, of een strich acht. Wél diesel en automaat natuurlijk :)

Sport Leicht zei:
^^ Mooie uitgebreide verkoop-advertentie, zo zie je ze niet op Autoscout24. Alleen de verkoopprijs ontbreekt nog.

14.999 heb ik hem voor geadverteerd momenteel. Heb hem denk ik precies goed staan. Auto verdient het niet om voor een dumpprijs weg te gaan.

NVE87 zei:

Ik snap wel dat sommige mensen niet zoveel geven om vermogen maar hier had MB gewoon minimaal 200 pk in moeten stoppen , en dan was ie nog niet over bemeten als instapper.
Ik vind hem oprecht ook nog steeds prachtig. De 156pk is echt meer dan genoeg. Ik heb er eerlijk gezegd voor het stoplicht misschien 1 keer volgas mee weggereden, maar verder nodigt het vooral uit in rustig cruisen. Op de Duitse autobahn gaat die op hogere snelheid nog prima. Je rijdt deze auto ook meer op het koppel dan pk's. Je merkt dat het een teruggetunede versie van de 250 is. Met softwarematige aanpassing komt er ook 100pk bij ongeveer.

Anyway, ik heb nooit die verleiding gevoeld.

Grappig hoe een auto met verschillende velgen, er zo anders uit kan zien:
mercedes-benz-c-klasse-63-amg-full-option-c63-v8.jpg

mercedes-benz-c-klasse-c-63-amg-performance-package.jpg

Met de vijfspaaks velgen vind ik de auto er persoonlijk beter uitzien, maar vraag me niet waarom.. :p

Die meerspaaks velgen zijn volgens mij van het performance plus pakket? Grotere remmen, iets meer vermogen etc.
De 5-spaaks velgen geven de auto net iets meer body vind ik (y)

Zadelsnuiver zei:
Die meerspaaks velgen zijn volgens mij van het performance plus pakket? Grotere remmen, iets meer vermogen etc.
De 5-spaaks velgen geven de auto net iets meer body vind ik (y)

Dat zou kunnen, zover zit ik (nog) niet in de verschillende C63-uitvoeringen. De 5-spaaks velgen geven de AMG inderdaad meer body, hij lijkt wat agressiever en ook wat compacter. Vreemd wat velgen met een auto kunnen doen.

Dan maak ik het 2-2. Ik vind de meerspaaks ook mooier. Geven in mijn ogen een wat exclusievere look.

Barri zei:
Smaken verschillen, ik vind die meerspaaks veel mooier staan. Stijlvol en toch sportief.

Eens met het stijlvolle. Maar een C63 AMG koop je in mijn ogen niet voor het stijlvolle, dan moet je door naar een CL(S)55/63 AMG denk ik. :)

HarmenA zei:
Barri zei:
Smaken verschillen, ik vind die meerspaaks veel mooier staan. Stijlvol en toch sportief.

Eens met het stijlvolle. Maar een C63 AMG koop je in mijn ogen niet voor het stijlvolle, dan moet je door naar een CL(S)55/63 AMG denk ik. :)
Ik snap je, maar die vijfspaaks doen me een beetje denken aan sneakers onder een maatpak. Waarbij dit een gek vergelijk is, want een AMG is geen maatpak ;)

Meerspaaks past beter bij een sedan. Oogt ook beschaafder voorzover dat kan bij een AMG.

Doe mij maar de 5-spaaks. Vind de meerspaaks velgen iets te nieuw ogen voor het model. Alsof het velgen van de volgende generatie zijn. Mega-gaaf trouwens dit model C63, staat ook nog op mijn lijstje. Allen weer veel auto-plezier toegewenst in 2021. Ben blij dat ik deze hobby heb in deze corona tijd, heerlijk om lekker een paar uurtjes in de garage bezig te zijn als er verder toch niet veel te beleven valt. Verveel me dan ook geen moment. Nog genoeg projecten en klusjes op het programma.

Zo, ook eindelijke terug na enkele weken met een Cajun rode Chevy impala :)

Mm, die meerspaaks doen mij persoonlijk niet zo veel. Het doet mij wat denken aan 20 jaar geleden toen al die petjes dat soort velgen onder hun golfje schroefden. Onder een AMG vind ik 5 spaaks juist prima kunnen, lekker fout.
De W204 vond ik bij de pers introductie erg geslaagd, maar ik vond het model al heel erg snel lelijk/suf worden. Een late w203 vind ik nu nog veel mooier, zeker als amg met blauw glas.

Gullwing zei:
Zo, ook eindelijke terug na enkele weken met een Cajun rode Chevy impala :)

En hoe reed het?
Nog best een forse auto, al heeft ie lang niet meer de afmetingen en de uitstraling van een Impala uit de jaren 60/70/80.

Eigenlijk een best prima auto, niet veel uitstraling, maar wel lekker comfortabel. De v6 was ook meer dan genoeg, alleen het dashboard leek wel uit 2008 te komen oid.
Al met al niet een auto die ik persoonlijk zou kopen, maar een prima huur auto. En op de een of andere manier heb ik wel een zwak voor Chevrolet.

Best een leuk model om te zien ook en flink formaat. Al wil je natuurlijk eigenlijk de '90s Impala SS in zwart hebben.
Vind Chevy/GM ook een sympathieke autobouwer. Waren vroeger erg vooruitstrevend (de eerste automatische versnellingsbak, de eerste met een autoradio, de eerste met knipperlichten, de eerste met gemotoriseerde ruitenwissers en later de eerste boordcomputer, traction control, regensensor en airbags) en ze hebben altijd veel leuke modellen gemaakt vergeleken met Chrysler en Ford.

Terug
Bovenaan