Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ja onze overheid en auto’s is gewoon altijd dramatisch. Je kan gewoon geen lange termijn beslissingen maken. Durf het oprecht niet.
Dit is met alles met onze overheid. Als ondernemer is het een van de meest onbetrouwbare partijen waar je mee MOET samenwerken daar beleid letterlijk van links naar rechts zwabbert

Als Het even tegenzit heb je een vaste huurder erin zitten die je er niet uitkrijgt
Huurbescherming in Spanje is ook totaal doorgeschoten, krakers kun je vrijwel niks tegen toen, tenzij je een knokploeg haalt. En als een huurder maanden niet betaald, dan ineens nog 100-200 euro betaald zegt de rechter doodleuk, ja hij heeft zn goede wil getoond hij mag blijven zitten

Lekkere domper weer:

Geen nieuwe oldtimers vanaf 2027​

Momenteel is een auto van 40 jaar of ouder automatisch een oldtimer. Deze regeling komt tot zijn eind en verloopt per 1 januari 2027. Vanaf dat punt is een auto die na 1 januari 1987 gebouwd is, simpelweg een oude auto. Auto’s die nu een oldtimer zijn of dat in 2026 worden, verliezen die status niet.

Voor een oldtimer betaal je geen wegenbelasting. Rijd jij een auto met bouwjaar 1987 of later, kan die dus nooit worden vrijgesteld van de belastingplicht. Dit is een jaar naar voren geschoven: vorig jaar werd 2028 aangehouden als eindpunt van de oldtimerregeling.

Die HSB kom ik wel overheen maar met die zero emissie zones kom ik straks geen stad meer in met de SL waar de cruise schepen keurig afgemeerd liggen in het centrum.
Dit blijkt dus niet te kloppen. Auto’s van 1987 worden wel belastingvrij. Echter, de overgangsregeling stopt in 2027, wat dus betekent dat een 87er al begin van dat jaar (dus eerder) belastingvrij wordt.

Zullen we er wel even voor moeten zorgen dat links geen meerderheid krijgt in oktober, want dan zal het ongetwijfeld allemaal weer heel anders worden…

Dit blijkt dus niet te kloppen. Auto’s van 1987 worden wel belastingvrij. Echter, de overgangsregeling stopt in 2027, wat dus betekent dat een 87er al begin van dat jaar (dus eerder) belastingvrij wordt.

Zullen we er wel even voor moeten zorgen dat links geen meerderheid krijgt in oktober, want dan zal het ongetwijfeld allemaal weer heel anders worden…
Deze viel mee uiteindelijk. Maar de pseudo-eindheffing niet. Nu zullen er niet veel werknemers zijn die een youngtimer van de baas krijgen en als eenmanszaak ook geen probleem. Maar een DGA is wel de lul. Gewoon ff 12% over de nieuwwaarde aftikken op je S klasse.

Dan zet die 'm toch gewoon privé en gaat ie kilometers declareren? Dat 'probleem' is best te mitigeren.
Voor alles is wel een oplossing te bedenken. Maar over deze regeling is niet nagedacht. De invoering en uitvoering gaat denk meer kosten dan het opbrengt. Keyword is vereenvoudiging. Ook van het fiscale stelsel. Je wordt gek van de reparatie wetgeving.

Huurbescherming in Spanje is ook totaal doorgeschoten, krakers kun je vrijwel niks tegen toen, tenzij je een knokploeg haalt. En als een huurder maanden niet betaald, dan ineens nog 100-200 euro betaald zegt de rechter doodleuk, ja hij heeft zn goede wil getoond hij mag blijven zitten
En waag het niet om het water en licht af te laten sluiten. In dat opzicht zijn ze in Spanje helemaal de weg kwijt. In alle opzichten. Ik weet niet of je de Vuelta heb gekeken. De regering is ronduit anti-semitisch. Enge tijden daar.

IMG-7690.jpg

Leuke verassing toen ik terugliep naar m’n auto.

Kanon hoor. Met de schitterende velgen en veel Carbon goodies erop

ik ben van het anti carbon kamp, ik vind het gewoon niet mooi en doet mij vooral denken aan jaren 90 civics met stickers. Paar stukken in de bumper, ok, maar motorkap, spoiler of dak. no way. Maar goed ik ben dan ook geen kereltje van 19 meer

Eens hoor. Ik ben pro kleur , zilveren omlijsting en normale kleur velgen en zou een M3 nooit zo bestellen (wel die kleur!),

Maar dat gezegd hebbende, het staat ‘m wel erg goed zo

Leuke instaplijsten ook!

Dat Manufaktur kan je echt zo bont maken als je maar wil; sky is the limit.
Deze is nog redelijk smaakvol maar heb ook dingen gezien :eek:

In schitterende staat verkerende vierzits Phaeton V8, facelift-exemplaar. Met 21.000 km door Phaeton W12 uit Duitsland gehaald en sindsdien door twee eigenaren gekoesterd, bereden en onderhouden. Goed onderhoud is essentieel bij een Phaeton, want goedkoop autorijden is het geenszins. Daar tegenover staat exclusiviteit, comfort en luxe met een hoofdletter L. Menig 7-Serie of S-Klasse kan een puntje zuigen aan deze vierzits limousine.

Volkswagen-Phaeton-zilver-2619.jpeg

In schitterende staat verkerende vierzits Phaeton V8, facelift-exemplaar. Met 21.000 km door Phaeton W12 uit Duitsland gehaald en sindsdien door twee eigenaren gekoesterd, bereden en onderhouden. Goed onderhoud is essentieel bij een Phaeton, want goedkoop autorijden is het geenszins. Daar tegenover staat exclusiviteit, comfort en luxe met een hoofdletter L. Menig 7-Serie of S-Klasse kan een puntje zuigen aan deze vierzits limousine.

Volkswagen-Phaeton-zilver-2619.jpeg

Wat is die mooi hè ;)

Het blijft een mooie auto.

ik kan me nog herrineren dat vele jaren geleden hier verschillende studenten als chauffeur werkten,

Dat was… 2008? Best een tijd terug inderdaad.

Vind dit misschien toch wel een beetje leuk.

Vind dit misschien toch wel een beetje leuk.
Het is beslist een mooie auto, maar ik heb nu al van een paar mensen gehoord dat ze niet blij zijn met hun nieuwe BMW 5. Komende uit een G30/31 vinden ze de G60 te klinisch, te minimalistisch, minder mooi afgewerkt, geen schuifdak etc. Het rijdt allemaal prima, maar de algehele beleving staat t.o.v. vorige 5-Series op een laag pitje.

• Leuk
Waarderingen: ENTE
Het rijdt allemaal prima, maar de algehele beleving staat t.o.v. vorige 5-Series op een laag pitje.
Ik heb er een dag mee proefgereden, herkenbaar verhaal.

Hele goede auto conform 2025 maatstaven. Maar een stap terug tov de vorige 5 series.

Wellicht komt het goed , net als bij de E60 naar de F10

H2DKNNS.jpeg

het is gewoon geen mooie auto, van iedereen die er een heeft die ik ken hoor ik alleen maar hetzelfde, "mweh, maar je went er wel aan. "

Bij deze hoorde je dat nooit

bGeRTmp.jpeg

Er was wel kritiek op die hockeystick destijds en dat die te weinig verschilde van de F10.

Als je ze nu en profil vergelijkt, poah… wat is de G30 dan mooi. Al helpt de kleur (en dus gebrek aan visuele lijnen) en kleine wielen die bij de G60 zitten niet.

EDIT: Maakt niet zoveel uit... haha

BMW5g60.png

bGeRTmp.jpeg

De grootste fout in het design van de G60 is de oplopende onderste raamlijn. Had deze gewoon recht gelopen (zoals bij alle voorgangers en bij de geknutselde versie van GW hierboven) dan stond er al een veel mooiere auto.

Mwoah m'n buurman heeft nu de nieuwe M5 en die is wel echt heel erg lekker hoor. Waanzinnig lekkere kont en interieur stoelen enz. wel tandje beter gevoelsmatig dan de reguliere 5 serie

Voor de rest wel lastig. Alhoewel, als je m zo samenstelt is het best oke. Qua prijs rond de €105k met de juiste opties (dit is de 550e met B58) in absolute euro's vergelijkbaar met mijn 535i 9j terug en iets goedkoper dan een 540i. Echter mis je een hele sloot aan BPM en dan vind ik de prijs weer behoorlijk fors. OK ja inflatie. Maar innovaties etc. die erop zitten zijn ook meer gemeengoed geworden.

Schermafbeelding-2025-10-08-125551.png

Schermafbeelding-2025-10-08-125613.png

Uiteraard chargeer ik en beetje, maar ik hoop echt dat BMW de juiste weg weer gaat vinden.

Ondertussen ben ik wel weer verliefd geworden op de enige overgebleven BMW in huize Twix. Inmiddels al 9 jaar in mijn bezit. Het is alleen geen vierwieler.

Terug
Bovenaan