Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Zo. Dat is een knoeperd. Prachtig! Wel weer een phev. Meen dat je ze ook gewoon als s500 v8 had? Een S gaat me nog wat ver maar:

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 38.990
Kilometerstand: 124.300 km
Bouwjaar: 02/2021

Dit is ook niet verkeerd Meer informatie hier
Ja, dat is een goede optie. Bovendien is PHEV momenteel een zeer gewilde technologie.

Laatst bewerkt:
Dat is zeker waar maar waar vroeger bvb de bediening van de stoelen in mooie Ali of mooi hout zat eerlijk een traditie van generaties ver is dat er bij de w214 wel echt niet mooi meer. Men zet inderdaad heel erg hard in op leder maar vergeet gewoon dat de combi met sierdelen het afmaakt en dat was bij de w213 wel nog het geval
Klopt, van mij had er ook wel meer hout in gemogen ipv glimmend zwart.

00f2d849-de9c-4f3c-b6f5-e593fa33e5dc

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=437612972 net wat moderner dan die oude youngtimers en nog gewoon een erg fraai model
Deze s klasse (w222), was toch echt een beauty. Voor mij komt hij bovenaan te staan plaats 2 is wat moeilijker te bepalen.

IMG_6387.JPG

Nieuw online: Prachtige Mercedes-Benz S500 Edition One van 2013 met slechts 121.284km. Feitelijk afkomstig van de eerste eigenaar welke de auto kocht als 'Jahres Wagen' met 2.902km. Immer Mercedes dealer onderhouden en in de eerste lak. Een kraakhelder exemplaar dus met volledige historie.

Ook is deze S500 voorzien van nagenoeg alle extra's, en laten we eerlijk zijn: dat wil je met een S. Denk aan massage stoelen voor en achter met verwarming en ventilatie en elektrische verstelling eveneens voor en achter, glazen elektrisch panorama dak, night vision, softclose portieren, keyless entry en go, elektrische zonneschermen achter, entertainment systeem, distronic plus, intelligent licht systeem, 4 zone automatische airco, dode hoek detectie, magic body control, magic vision control, lane assist, 360 graden camera's, infrarood werend glas, microvezel hemelbekleding zwart, enz.

De uiterst fraaie en chique kleurencombinatie van licht beige exclusief leder met Magnetitschwarz metallic lakwerk staat de S schitterend. Onder de kap schuilt een geblazen V8 welke liefst 435pk levert en samen met de zijdezacht schakelende automatische transmissie zorgt voor uitmuntende prestaties. Kortom een prachtige volle S500 in zeer mooie staat en met eerlijke en heldere achtergrond. Bekijk hem vanaf nu op onze site:

IMG_6387.JPG

Nieuw online: Prachtige Mercedes-Benz S500 Edition One van 2013 met slechts 121.284km. Feitelijk afkomstig van de eerste eigenaar welke de auto kocht als 'Jahres Wagen' met 2.902km. Immer Mercedes dealer onderhouden en in de eerste lak. Een kraakhelder exemplaar dus met volledige historie.

Ook is deze S500 voorzien van nagenoeg alle extra's, en laten we eerlijk zijn: dat wil je met een S. Denk aan massage stoelen voor en achter met verwarming en ventilatie en elektrische verstelling eveneens voor en achter, glazen elektrisch panorama dak, night vision, softclose portieren, keyless entry en go, elektrische zonneschermen achter, entertainment systeem, distronic plus, intelligent licht systeem, 4 zone automatische airco, dode hoek detectie, magic body control, magic vision control, lane assist, 360 graden camera's, infrarood werend glas, microvezel hemelbekleding zwart, enz.

De uiterst fraaie en chique kleurencombinatie van licht beige exclusief leder met Magnetitschwarz metallic lakwerk staat de S schitterend. Onder de kap schuilt een geblazen V8 welke liefst 435pk levert en samen met de zijdezacht schakelende automatische transmissie zorgt voor uitmuntende prestaties. Kortom een prachtige volle S500 in zeer mooie staat en met eerlijke en heldere achtergrond. Bekijk hem vanaf nu op onze site:

Potjandorie wat een lekkere dikke sjaak is dit zeg. Liefde voor Mercedes-Benz (die er altijd wel in heeft gezeten) bloeit laatste tijd behoorlijk op.

Potjandorie wat een lekkere dikke sjaak is dit zeg. Liefde voor Mercedes-Benz (die er altijd wel in heeft gezeten) bloeit laatste tijd behoorlijk op.
Net terwijl ik mijn focus aan het verleggen was van BMW naar Mercedes introduceert Mercedes een nieuwe grille.... zo mogelijk nog groter dan die van BMW.

Als hij in het design wordt opgenomen, zoals bij de concept, dan heb ik goede hoop. Als de GLC Electric de toon zet dan houd ik mijn hart vast.

Mercedes-Benz-Vision-Iconic-6.webp

Die concept is een erg gaaf ding. Maar idd die compleet achterlijke grille van de glc, dat is echt door de afdeling marketing bedacht, hey hebben jullie gezien dat bmw een mega grote debiele led grille hebben op de 7? Dat moeten wij ook, want dat willen de mensen.

IMG-0901.webp

Vandaag had ik een soortgelijke W126 achter mij rijden. Ik twijfel of het een echte AMG was maar eigenlijk doet dat er ook niet toe.
Zoveel stoerheid kan een mens amper verdragen.

Wat een bazenbak.
Misschien had je deze wel zien rijden, staat in Gieten te koop.

Is VW Teutoons genoeg?

Het leek afgelopen week wel VW week in Amstelveen. De laatst van de band gelopen VW Golf mk5 met 25 km op de teller, weliswaar RHD, VW Corrado 16v met slechts 36.000 km en als klap op de vuurpijl een Lupo 3L TDI. En niet zomaar 1. Het testvoertuig van Audi destijds met 13.000 km op de teller.

Laatst bewerkt:
vw doet mij persoonlijk echt helemaal niets, werk autos net als opel, fiat renault etc. Klasgenootjes hadden destijds corrados, in dat paars van vw destijds, die zie je dus ook echt nooit meer.

oude buurvrouw in es heeft een oude golf cabrio, precies zoals deze, die vind ik dan nog wel leuk. Heeft ze al ruim dertig jaar in bezit

96fe5fef-552e-4e17-a2b3-778017e36d12

Tot en met de jaren '80 had ik echt wat met VW. Vooral de Golf 2 vond ik helemaal top, een stoere verschijning en het voelde allemaal zo solide aan dat ze voor de eeuwigheid gemaakt leken te zijn. Een soort mini-Mercedes. Daar konden Opel en Ford niet aan tippen, laat staan het Franse spul.

• Leuk
Waarderingen: funf
Is VW Teutoons genoeg?

Het leek afgelopen week wel VW week in Amstelveen. De laatst van de band gelopen VW Golf mk4 met 25 km op de teller, weliswaar RHD, VW Corrado 16v met slechts 36.000 km en als klap op de vuurpijl een Lupo 3L TDI. En niet zomaar 1. Het testvoertuig van Audi destijds met 13.000 km op de teller.
Amstelveen? Klinkt als een paar auto's die Mark Wegh heeft verkocht.

Mijn Golf 2 1.3 was inderdaad bizar solide. In 2006 was deze 1986(?) auto in topstaat. Dat gevoel werd elke versie wel minder. Mijn Golf 7 van inmiddels 5 jaar oud heeft soms een ruis in het beeld van de achteruitrijcamera.

Tot en met de jaren '80 had ik echt wat met VW. Vooral de Golf 2 vond ik helemaal top, een stoere verschijning en het voelde allemaal zo solide aan dat ze voor de eeuwigheid gemaakt leken te zijn. Een soort mini-Mercedes. Daar konden Opel en Ford niet aan tippen, laat staan het Franse spul.

Vlak een 404 niet uit hè ;)

Ook de Passat van begin jaren negentig vond ik nog echt mooi en goed. Eind 1996 kwam de nieuwe en die vond ik ook nog knap. Daarna werd het langzaam minder.

Vandaag krijgt de Z4 onderhoud en heb ik een nieuwe 220 Grand Coupé mee, tegenwoordig een voorwiel-aangedreven 1500cc 3-cilinder en daar kun je wat van vinden. Deze is voorzien van opties als HK audio, sportstoelen en zowaar een schuifdak. Nieuwprijs van dit exemplaar ruim 61k(!!). Maar hadden de 1- en 2-Serie eerder nog best een knap en onderscheidend interieur, na de facelift is daar heel weinig van overgebleven. Geen automaathendel meer maar een lullig knopje, heel veel hard plastic, de zachtere kunststofdelen betreffen ook geen mooie materialen, en zelfs geen fatsoenlijke ventilatieroosters meer maar 4 simpele sleuven in het dashboard. Wat een armoe, hierbij onderscheidt BMW zich in werkelijk niets meer van een Volkswagen, een Kia of wat dan ook...
Ik vraag mij echt af, hoelang gaat de trouwe BMW-klant dit allemaal nog pikken?

Net even in de e300e gereden. Heerlijke auto. Maar toch. PHEV is niet voor mij. Liever een full ev of gewoon benzine.

Moet wel zeggen: dat burmester systeem klinkt wel érg goed. Dakje dat nog open kan. Ben niet per se fan van alles in het scherm en die haptische toetsen op het stuur.

Is een full spec benzine w212 dan ‘peak Mercedes’ voor mij?

Is een full spec benzine w212 dan ‘peak Mercedes’ voor mij?
ik heb dat ook bij nieuwere autos, dat het vorige model eigenlijk beter is. Ok, wat sneller en wellicht stiller, maar een oudere auto, zonder 50 schermen, zonder bliepbliep rij "hulpen", met gewone knoppen, etc is voor mij een fijnere auto. dat heeft uiteraard niks met mijn leeftijd te maken, :ROFLMAO:

Erg mooi! Nee sedan ook helemaal prima. Maar schuifmans wil ik wel echt heel graag.

Verkoopprijs: € 39.950
Kilometerstand: 92.207 km
Bouwjaar: 03/2017

iets duurder en wel met dakje en 400.

Alleen wel al ruim 8 jaar oud.. voor 66k heb je een gloednieuwe i5..

Verkoopprijs: € 18.500
Kilometerstand: 30.000 km
Bouwjaar: 08/2006

Verkoopprijs: € 16.850
Kilometerstand: 61.000 km
Bouwjaar: 12/2009

Ik mis mijn w212. Had die nooit moeten verkopen.

Ik mis mijn w212. Had die nooit moeten verkopen.
Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand geven.

Ik kijk al heel lang naar het aanbod S212. De 330e is een uitstekende auto, gaat ook niet weg, maar voor lange ritten (vakanties o.a.) is het een waardeloos ding. Veel te kleine tank en ik ga in de praktijk niet laden op vakanties. Nu zou je kunnen zeggen: "dat is maar een paar keer per jaar, waar maak je je druk om". Dat is ook zo, maar ik wil me juist op die dagen niet ergeren. Ik heb dat enigszins onderschat. Voor mijn woon-werk is de 330e echter helemaal top. Een S212 voor de lange ritten en de vakanties zou ideaal zijn. Denk ook wel aan een F11 zo nu en dan, maar de S212 blijft trekken. Denk zelfs dat het een diesel wordt met circa 25k km per jaar kan dat volgens mij wel en de diesels zijn denk ik ook nog wat betrouwbaarder.

@Volkswagen Ik heb iets van 200.000 km in een Passat B8 (de laatste versie van die serie) gereden. Een tdi met 200 pk. Dat was echt wel een fijne auto. Niks extra's en wat saai uiteraard, maar wel een hele fijne diesel én vilt in de portiervakken, om maar eens wat te noemen. Hij lustte wel wat olie. Maar dat was uiteraard binnen de marge. :rolleyes:

Erg mooi! Nee sedan ook helemaal prima. Maar schuifmans wil ik wel echt heel graag.

Verkoopprijs: € 39.950
Kilometerstand: 92.207 km
Bouwjaar: 03/2017

iets duurder en wel met dakje en 400.

Alleen wel al ruim 8 jaar oud.. voor 66k heb je een gloednieuwe i5..
Ik heb nog een E500 staan. 123.000 km gelopen. Ik heb hem afgelopen jaar ingekocht maar ik vind hem zelf veel te lekker rijden.

Terug
Bovenaan