Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Als je van een kleurtje houdt en klassiek MB hout

3787c4bb-cf41-4a29-9c7a-bf035c62f6ae

Mercedes-Benz E 200​

E -Klasse Lim. E 200
€ 26.850
32.160 km

die gaat vast ook nog wel een paar jaar mee https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=434821927&

997de321-74e5-4a09-b280-5e0ee89e1999

96436a98-96d0-49f7-a7a8-1b5e9ebee8fb

Zo mag een Alpina toch? Ok, net ... iets duurder dan die van hierboven, maar toch https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=426476908

Wat mij betreft MOET een alpina zo eruit zien :). Ik beweeg me langzaam naar over [x] jaar eentje (mits financieel allemaal lukt) , die moet wel echt groen zijn met tartufo of Weiss interieur .

Die GT 1/250 exemplaren blijven wel lang stil staan overigens.. >200k nieuw in Duitsland is blijkbaar toch iets te gortig

Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand geven.

Ik kijk al heel lang naar het aanbod S212. De 330e is een uitstekende auto, gaat ook niet weg, maar voor lange ritten (vakanties o.a.) is het een waardeloos ding. Veel te kleine tank en ik ga in de praktijk niet laden op vakanties. Nu zou je kunnen zeggen: "dat is maar een paar keer per jaar, waar maak je je druk om". Dat is ook zo, maar ik wil me juist op die dagen niet ergeren. Ik heb dat enigszins onderschat. Voor mijn woon-werk is de 330e echter helemaal top. Een S212 voor de lange ritten en de vakanties zou ideaal zijn. Denk ook wel aan een F11 zo nu en dan, maar de S212 blijft trekken. Denk zelfs dat het een diesel wordt met circa 25k km per jaar kan dat volgens mij wel en de diesels zijn denk ik ook nog wat betrouwbaarder.

@Volkswagen Ik heb iets van 200.000 km in een Passat B8 (de laatste versie van die serie) gereden. Een tdi met 200 pk. Dat was echt wel een fijne auto. Niks extra's en wat saai uiteraard, maar wel een hele fijne diesel én vilt in de portiervakken, om maar eens wat te noemen. Hij lustte wel wat olie. Maar dat was uiteraard binnen de marge. :rolleyes:

Kon met m’n 530e en (kortstondig) de 330e geen vrienden worden vanwege het phev systemeen. Verder wel echt geweldige auto’s! Maar ja een 212 voor lange ritten is echt perfect. En dan een diesel.. helemaal geweldig. Heb ook iets tegen €200 per maand aan wegenbelasting aftikken. Zeker gezien ik maar 10k per jaar rijd. Zou met een andere auto wel wat meer worden maar 20 raak ik niet meer aan.

Vandaag stond half NL weer vast. Had vanmorgen nog de gedachte ‘acc is toch geen noodzaak’. Maar na vandaag.. vermoeiend dat NLse verkeer.

Die E300 is echt top! Distronic, dakje, stoeltjes, kmstand. Zelfs burmester (top systeem). Lijkt inderdaad op leder. Die rode 213 is ook heel leuk. Analoge tellers word ik blij van. Ben ook wel van de kleurtjes. Herinnert iemand hier zich nog mijn witte w124 met rode bekleding?

Sinds gisteren rijd ik in deze EV:

Inmiddels zo een 200km gereden. Eerste impressie:

+ Range: theorie 600, praktijk 400+ dus prima te halen
+ luft. Altijd goed.
+ dakje kan open!

- Klein! Achter mij kan geeneens een kind zitten
- 360 camera heeft een rare zoom / distortion
- middenconsole te breed voor m’n benen
- middenconsole is een groot display wat niet heel lekker aanvoelt bij het drukken
- verbruik van 29kwh op de laatste rit van 95km
- midden display lijkt van mij af gedraaid, voelt te ver om lekker te bedienen
- heb van de zomer ook een paar dagen een etron gereden en deze heeft qua hendels/menu structuur heel veel gemeen met die auto. Voelt meer Audi dan Porsche

Overall zeker geen slechte auto. Dat vermogen van bijna 500pk voelt alleen zo ‘dood’. Ook de afwerking en kwaliteit is goed, maar niet.. geweldig. Heel eerlijk: de XPENG g9 die ik had proefgereden vind ik een betere auto en die kost bijna de helft nieuw. En is ook nog eens 50% meer auto (letterlijk).

Na het weekend maar weer teruggeven.

Oh nu zie ik het…

Heel eerlijk, ben me nu voor een collega aan het verdiepen in EV’s.
Ik zie door de Zeekers, Xpingpang, Jacoos en Omodaas het bos de porsj niet meer…..

Laatst bewerkt:
Heb mij de afgelopen maand verdiept erin en ook het eea bekeken / gereden. Sommige van die auto’s zijn echt geen verkeerde aanbieding. BYD, XPENG & Zeekr ben ik (zeer) positief over.

Oh nu zie ik het…

Heel eerlijk, ben me nu voor een collega aan het verdiepen in EV’s.
Ik zie door de Zeekers, Xpingpang, Jacoos en Omodaas het bos de porsj niet meer…..
we hadden aan het begin van de Teutonia topics toch never verwacht dat het hier ooit over die chinese hokken zou gaan. Hoe snel het kan gaan.

we hadden aan het begin van de Teutonia topics toch never verwacht dat het hier ooit over die chinese hokken zou gaan. Hoe snel het kan gaan.
Er valt in NL uiteindelijk niet aan te ontkomen, ben ik bang. Echte liefhebbers worden schaarser, zo is in elk geval mijn beleving. Het is dan ook wel een heel kostbaar genoegen geworden om nog auto te rijden.

De systemen doen prima hun werk, de stoelventilatie doet het prima, de adaptieve cruise control is erg soepel en reageert goed. Je werkt wel dat Toyota zijn best heeft gedaan om een veilige auto de bouwen. De systemen schakelen nooit helemaal uit, zo lijkt het. Heel subtiel grijpt de auto in wanneer het nodig is.
Dit schreef ik een paar weken terug over de Camry. Gisteren de Camry weer eens meegenomen en weer eens getest hoe alles bij Toyota werkt.

Hierboven beschreef ik hoe de auto heel subtiel ingrijpt wanneer het nodig is. Ik heb er gisteren even op gelet. Wanneer je achter een andere auto rijdt en je haalt je voet van het gas, dan remt de auto subtiel bij wanneer je te dicht op de voorganger komt. Een soort adaptieve cruise control (wat er ook opzit) dus. Maar dit is wanneer de cruise control niet (meer) aan staat.

De auto laat overigens weten wanneer het remt. Bij het remmen verschijnen er twee horizontale rode lijntjes op het instrumentarium.

Er valt in NL uiteindelijk niet aan te ontkomen, ben ik bang. Echte liefhebbers worden schaarser, zo is in elk geval mijn beleving. Het is dan ook wel een heel kostbaar genoegen geworden om nog auto te rijden.
nederland weet ik echt niets meer van, in spanje zie ik juist meer jongeren met klassiekers rijden, oude jetta's, bmw e30 bijv. In duitsland waar ik ook steeds meer ben, zie ik ook nog interesse van jongeren in echte autos.

maar idd, bij elk topic schrik van de NL prijzen, idiote bpm, co2 boete daar, taksje hier, en de torenhoge wegenbelasting en benzine. Maar goed dat jullie zo op het milieu zijn, met de verlaging van de co2, dan kan ik met een gerust hart nog vaker vliegen, de wereld is gered :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: funf
Weer een mooi vol exemplaar voor een net bedrag en bij fijne aanbieder. Zilver staat ‘m goed.
Inderdaad een bedrijf waar ik ook goede ervaringen mee heb. Een paar maanden geleden hadden ze een Alpina B5 uit 2022 voor dezelfde prijs, wel met 180.000 km. Die was dan ook binnen een dag of 2 verkocht.

Echte liefhebbers worden schaarser
ik geloof dat er toch nog wel een hoop liefhebbers zijn, maar dan van echt leuk spul. Ik ken heel wat jonge(re) ondernemers in NL, en die kopen allemaal leuke autos als 911 en m3's.

Zou het minder worden van de vraag misschien ook gewoon komen omdat het aanbod gewoon bagger is? Motoren die na 150k een revisie nodig hebben, onpersoonlijke interieurs met enkel grote schermen, goedkoop plastic bekleding ipv leer of mooie stoffen? Hard plastic. Geen knoppen meer? Irritante bliepjes her en der? Dan maar een zo goedkoop mogelijk hok waar je je net zo aan ergert als die bmw van 100+k maar dan maar de helft kost?

Vragen ze uberhaupt klanten nog wat ze willen? Ik hoor iedereen over het gebrek aan knoppen, of die irritante touchpads op het stuur, en porsche komt dan met die cayenne met nog heel veel meer schermen.

Ik vermoed dat onze leeftijd ook parten gaat spelen. We blijven hangen in de wereld van onze jeugd qua muziek en verwachtingswaarde waaraan o.a. auto's aan dienen te voldoen. (Zoals je mooie S280). "Vroeger was alles beter".

Ik vermoed dat onze leeftijd ook parten gaat spelen. We blijven hangen in de wereld van onze jeugd qua muziek en verwachtingswaarde waaraan o.a. auto's aan dienen te voldoen.
tja, de gemiddelde 5, 7 of e & s koper is natuurlijk ook geen 18.

(Zoals je mooie S280). "Vroeger was alles beter".

bij autos begin ik dat toch wel echt te denken, het lijkt alleen maar minder maar wel duurder te worden. ja ok, minder in botsscores, alhoewel die ncap ook door begint te slaan.

nederland weet ik echt niets meer van, in spanje zie ik juist meer jongeren met klassiekers rijden, oude jetta's, bmw e30 bijv. In duitsland waar ik ook steeds meer ben, zie ik ook nog interesse van jongeren in echte autos.

maar idd, bij elk topic schrik van de NL prijzen, idiote bpm, co2 boete daar, taksje hier, en de torenhoge wegenbelasting en benzine. Maar goed dat jullie zo op het milieu zijn, met de verlaging van de co2, dan kan ik met een gerust hart nog vaker vliegen, de wereld is gered :ROFLMAO:

Ben het ook helemaal zat eigenlijk. Het is heel dubbel: aan de ene kant wil ik lekker comfortabel zitten en vind ik het ook niet erg om geld uit te geven. Aan de andere kant is het zó uit verhouding dat ik soms denk ‘zoek het uit ik red mij ook prima in een A/B segment hokje’.

Want eigenlijk zou ik de Infiniti het liefst hiervoor willen inruilen. En dan een w212 ernaast.

Ik vermoed dat onze leeftijd ook parten gaat spelen. We blijven hangen in de wereld van onze jeugd qua muziek en verwachtingswaarde waaraan o.a. auto's aan dienen te voldoen. (Zoals je mooie S280). "Vroeger was alles beter".
Ik spreek gelukkig vaak jeugdige personen- zeg maar tussen de 20 en 30 jaar- en die zijn gek op muziek uit de jaren 80 en 90. Ook m’n E30 valt in de smaak, sommige vragen al -stel dat we gaan trouwen mag dat dan in jouw auto?

Het komt vast wel goed met de volgende generatie :)

Zou het minder worden van de vraag misschien ook gewoon komen omdat het aanbod gewoon bagger is? Motoren die na 150k een revisie nodig hebben, onpersoonlijke interieurs met enkel grote schermen, goedkoop plastic bekleding ipv leer of mooie stoffen? Hard plastic. Geen knoppen meer? Irritante bliepjes her en der?

Absoluut eens, het kopen -of leasen zoals u wilt- van een nieuwe wagen is echt lastig geworden.
Voorheen wist je eigenlijk al bij aanschaf van je huidige wagen wat je volgende zou kunnen worden. Die tijd is echt voorbij.

Er zijn nog genoeg jonge autoliefhebbers, ze hebben alleen geen interesse in nieuw spul. De gemiddelde leeftijd van een autokoper ligt ook rond de 60. Lease heeft daar een groot aandeel in, maar toch. Meeste van mijn leeftijdsgenoten zijn geïnteresseerd in auto's van de jaren '80 tot auto's van een jaar of 5-10 geleden. Conventionele statussymbolen zijn ook niet meer, een Volvo 240 of Lada is al snel ''gaver'' dan een supercar.

Gemiddelde leeftijd 60? Is dat misschien gewoon de gemiddelde leeftijd van de volwassen Nederlandse bevolking?

Terug
Bovenaan