Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Vond de M50 niet fijn rijden voor een BMW. 40e denk beter in balans al heb ik die zelf nooit gereden.

Deze kerel had er andere banden onder gegooid en dat hielp als ik het filmpje moet geloven

Twee TOP-limo's van een kwart eeuw geleden. De BMW doet mij het meeste, wat een geweldige auto was dat. In tegenstelling tot de huidige 7-Serie was dit een auto waarop je (vooral in zo'n uitvoering) werkelijk niets had aan te merken, hier kon je alleen maar van dromen. Achteraf kunnen we denk ik wel stellen dat dit niveau van auto's bouwen na die tijd nooit meer is geëvenaard, laat staan is verbeterd.
269155980

269156029

Laatst bewerkt:
Naast dat de E38 prachtig gelijn was viel er vooral ook op het interieur niets aan te merken. Overal de mooiste materialen, dikke stroken hout en prachtig gestikt leder. En natuurlijk een prachtig dashboard. In de nieuwe 7 stap je in en vraag je je af waarom ze het zus en zo gedaan hebben, in de E38 stapte je in en kon je alleen maar genieten van de perfectie.

Heb ook zeer warme herinneringen aan mijn e38 735i. Regelmatige werk ritjes naar DE. Man wat een comfort en stilte. Alles klopte aan die auto.

Maar wel een keer gespoten denk ik; de dorpels behoren zwart te zijn en hij heeft ene aardig tikje op de achterbumper gehad. Verder een knap apparaat :)

Heel dik. Zo een 7 straalt toch al bordeeleigenaar uit. Dan kan dat patroon er ook wel bij. Hadden wel iets grotere ruiten mogen zijn vind ik, nu oogt het wat druk.

Leuk om te zien zo’n dikke 7, maar lijkt me om te bezitten echt niks. Wat een slagschip zeg. Moet je ook nog een chauffeur zoeken.

Verkoopprijs: € 59.950
Kilometerstand: 67.235 km
Bouwjaar: 03/2019

Ik vind dit echt een bizar goede deal…
Ik vind het wel meevallen. Ik weet nog dat dergelijke auto's vroeger, het zal 25 jaar geleden zijn geweest, op een leeftijd van 1 jaar voor 50% van de nieuwprijs werden verkocht, en na 3 jaar voor minder dan 30% van de nieuwprijs. Tijden zijn veranderd. Maar een bizar goede deal vind ik het niet, zeker niet waar de verkoper een particulier is.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 59.950
Kilometerstand: 67.235 km
Bouwjaar: 03/2019

Ik vind dit echt een bizar goede deal… het is jammer dat het volleder individual gelijk overal dat ruit patroon heeft. Wordt daarmee direct een bordeel
Jammer dat die nieren zo groot zijn. Een klein maatje kleiner en dit model had echt mooi geweest.

Ik vind het wel meevallen. Ik weet nog dat dergelijke auto's vroeger, het zal 25 jaar geleden zijn geweest, op een leeftijd van 1 jaar voor 50% van de nieuwprijs werden verkocht, en na 3 jaar voor minder dan 30% van de nieuwprijs. Tijden zijn veranderd. Maar een bizar goede deal vind ik het niet, zeker niet waar de verkoper een particulier is.

Vroeger. Ik weet nog dat ik met mijn vader een jonggebruikte E46 ging kopen. Auto van 1998 of 1999, nog geen 3 jaar oud en was al ruim 50% afgeschreven. Dan hebben we het dus over 15k euro. Een 2022/2023 318i kost nu, 40k? Meer dan een nieuwe destijds.

Ik verdien bruto meer dan 3x wat mijn vader verdiende destijds en het kost mij netto meer om ook een 3 jaar oude 318i te kopen.

Ja als je het zo stelt heb je wel gelijk inderdaad. Ik had meer in vergelijking bijvoorbeeld met een M340i of X3 40i ofzo. Hier krijg je echt nog wel pak meer auto voor terug (wat je ook voelt in de lasten)

Jammer dat die nieren zo groot zijn. Een klein maatje kleiner en dit model had echt mooi geweest.
Normaliter vind ik dit dus ook, béhalve bij de G12! De pre LCI vind ik zo ielig, dat is net een 5 serie neus op een 7 serie lichaam

Teutonenmeeting Update
Ter herinnering - in november geroepen om ergens, ooit eens, binnen redelijke termijn, een samenkomst te organiseren om een bakkie te doen, persoonlijk kennis te maken en elkaar wederzijds te overtuigen welke maat nieren de G12 het beste staat ;)
Indertijd een datumprikker gelanceerd, waarbij 8 maart als beste datum naar voren kwam. 6 personen hebben zich aangemeld.

Dus, bij deze -
Teutonenmeeting
zondag 8 maart 2026, van ± 13:00 tot pak m beet 16:00
Werk 2 Automotive / Schweitzerlaan 38 Amstelveen

Voor de volledigheid het overzicht van de stemmingen;
capXS7O.jpeg

Laatst bewerkt:
En nu maar hopen dat ik nog steeds kan haha. Lijkt er wel op!

*maakt snel afspraak zodat de zomer wielen er weer onder zitten*

Wat ik me afvraag... in het verre oosten (en andere markten) wordt de G60/G61 geleverd met opties die hier niet in de prijslijst staan. Voorbeeld is bv het schuif-/kanteldak welke in de US geleverd wordt en hier niet. Nu zat ik eens te denken, dat dak is ivm CO2 uitstoot lastig - maar wat als het puur optische zaken zijn.
Toen de G60 uitkwam kon je een rood interieur bestellen, nu niet meer. Of de exterieur lijsten in alu zijn ook niet meer configureerbaar. Ik zat dus eens te kijken op de configurator van BMW Hong Kong, een daar is dus zijn de smaakvolle opties nog aan te geven. Volgens internet worden de 5's voor Signapore en Hong Kong gemaakt in Dingolfing, hoewel ik dat niet als absolute waarheid aan durf te nemen. Maar stel dat dit zo is. Zou je een lokale (Nederlandse) dealer zover kunnen krijgen dan dit te bestellen?:

KUqwz41.jpeg

Z6J8tYk.jpeg

oa
- Titanium Bronze exterieur
- 20'' style 937 Multicolour Titanium Bronze
- Interior Veganze Burgundy
- Sierlijsten BMW Individual Silver Bronze with Fineline Open Pore

Aanvulling, een online test uit Signapore met veel foto's 'IRL' van deze ingetogen opties: BMW 520i Launch Edition review :love::cool:

Laatst bewerkt:
Yup… wordt daar moonroof genoemd, en is een dak wat open kan. Als je op de BMW USA configurator een i5 40 eDrive samenstelt en 360gr interieur bekijkt kan je het goed bekijken

Of je dan onder de streep voordeliger bent weet ik niet… rond de 35K euro heb je al keuze zat voor een gebruikte i5 met redelijke km stand. Maar dan verschepen, inklaren en BTW etc afdragen.

En even goed uitzoeken of de US Specs niet te veel afwijken van wat hier in Europa rond rijdt. (oa verlichting en radio/navigatie) Zou sneu zijn als je bepaalde onderdelen niet werkend krijgt.

Of je dan onder de streep voordeliger bent weet ik niet… rond de 35K euro heb je al keuze zat voor een gebruikte i5 met redelijke km stand. Maar dan verschepen, inklaren en BTW etc afdragen.
Beter te duur dan niet te koop.

En even goed uitzoeken of de US Specs niet te veel afwijken van wat hier in Europa rond rijdt. (oa verlichting en radio/navigatie) Zou sneu zijn als je bepaalde onderdelen niet werkend krijgt.
Vergeet de typegoedkeuring niet.

Zag m voorbij komen in de week update incl uitleg hoe moeilijk het is om een mooie 540i te vinden met de juiste spec.

Dan vind ik 46k voor deze uit 2018 weer echt zeer aan de hoge kant

Met dat bouwjaar en de specs vind ik hem ook echt veel te duur…

Geen driving assistance plus, geen b&w, geen soft close.. en dan zwart op zwart. Mwah.

Zal er binnenkort eens induiken. Ken iemand die een US SLK55AMG heeft geïmporteerd. Moest idd via Lelystad.

Kwijl kwijl
Zie je niet vaak in het wit zo'n E63 AMG en al helemaal niet de facelift, heel gaaf!

Terug
Bovenaan