Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Niks moet, maar constructief wordt het lastig om een fatsoenlijke off-roader te bouwen als je niet begint met een beetje bodemvrijheid, toch? Dan wordt het lastig om een platte kar ervan te maken. Daar maken ze dan weer andere modellen voor (GLE Coupe?).

Ik heb zelf ook voorkeur voor lagere auto. Wat ik wel prettig vind aan de X5 is de bagageruimte, de extra klep, maar vooral ook veel meer kleur! De 5 serie is echt bijna alleen maar zwart op zwart. X5 zie je nog veel meer kleur zowel exterieur als interieur.

De nieuwe S volgens a.i.
Had aangegeven, zwarte voorkant met ster in de grill. En alles zwart. Oude AMG look…

Het idee -althans de uitwerking- is net zo goed als ik aan de binnenkant van m’n ogen had gedacht!

Benieuwd wanneer de eerste tuners hetzelfde bedenken :ROFLMAO:

D1-A474-D0-7-B14-426-E-B29-C-A376-E9536948.png
IMG-1063.jpg

• Leuk
Waarderingen: funf
Snap ik. Daarom de hightech silber variant, alles chrome en macciato interieur- zoals ik ‘m op de vorige pagina heb gepost.
Maar de andere kant van het spectrum- dus über fout- zoals die ‘warme uni-lak’ met zwarte grill en cognac blief ik ook.

Zeg maar de 2 uitersten. Een laffe middenweg doe je de auto mee tekort. Een S is een statement. Dat dien je te respecteren.

Maar een zwart/zwart met chroom lust me ook wel :ROFLMAO:

Op de Frontpage een AutoWeek medewerker die zich beklaagt over Mercedes en z’n uitstraling.
Ik denk dat het nog steeds wel mogelijk is om stijlvol voor de dag te komen in een nieuwe Benz.
Het kost alleen wat tijd en behoeft een beetje innerlijke verfijning om ‘m samen te stellen.

En ja, wat volgens de ene wereldburger stijlvol is is volgens de andere kitch…

Laatst bewerkt:
Ik had vroeger een Bburago model in 1:24 van de S-Klasse w116. Die was -uiteraard :ROFLMAO: - zilverkleurig.

Hadden we totaal AMG gemaakt. Helaas heb ik er geen foto meer van maar wellicht daarom wel de fascinatie om all the way te gaan met zwarte grill etc etc.

Zulks als dit, ga daar nog steeds uitermate goed op!

IMG-1066.jpg

• Leuk
Waarderingen: funf
Maar een zwart/zwart met chroom lust me ook wel :ROFLMAO:

Op de Frontpage een AutoWeek medewerker die zich beklaagt over Mercedes en z’n uitstraling.
Ik denk dat het nog steeds wel mogelijk is om stijlvol voor de dag te komen in een nieuwe Benz.
Het kost alleen wat tijd en behoeft een beetje innerlijke verfijning om ‘m samen te stellen.

En ja, wat volgens de ene wereldburger stijlvol is is volgens de andere kitch…
Ben het in de basis wel eens met jan. Die verlichting achter met sterretjes kan je niet aan ontkomen helaas. Wat is er mis met mooie streepjes.

Ja, dat heeft mijn broertje ook gedaan met onze Matchbox collectie: “AMG gemaakt”.
Gewoon met een zwarte marker allemaal zwart! :p

Wij gingen subtieler te werk. Hij bleef zilver maar met AMG logo’s en zwarte grill. Ook de velgen kregen een zwart hart met zilveren rand.
Het interieur kreeg ook een soort stof, gemaakt van het interieur van een luxe parfum verpakking. Tja, daar gingen uren in zitten!

Een collega heeft een 2025 CLA250e shooting break op het oog, maar maakt zich zorgen over de 1.3 4 cil prestaties als de accu leeg is tov een 320e g20. Hoe ervaar jij dat?
De accu is nooit helemaal leeg is m’n ervaring. Er blijft altijd een beetje voorhanden.

Het is een poosje geleden dat ik een 320e heb gereden maar zoals ik ‘m herinner doet de 250e er niet voor onder.
Kan ook niet want ze produceren nagenoeg dezelfde cijfers MB en BMW beide 163 pk benzine, de MB 270 Nm/2000 tpm BMW 300 Nm/1350 tpm.
Gecombineerd MB 218pk t.o.v. BMW 204pk.

Heb nu bijna 10.000km erop staan en het is echt een vlot motortje, ik had ‘m hiervoor ook in de Talisman. Bijna 160.000km probleemloos vlot vervoer gebleken. 1.3 klinkt als armetierig maar in de praktijk een fijn stukje techniek.

Laatst bewerkt:
Erg mooi, vind de kleurencombinatie met die sportstoelen mooi. Mist echter wel wat opties. Maar de prijs is goed en ‘neuwertig’

Ik wil toch liefst een blauwe of evt. Carbonschwartz, Shadowline en M-Sport. LCI wordt me te prijzig. Ga geen 20k bijleggen. Vind de LCI-achterlichten en voorbumper+nieren ook minder mooi dan pre-LCI.

Zo wat een fraaie is dit zeg ! Heel mooi met het allermooiste leder wat BMW aanbiedt. Vind ik dan. Moet je veel bijleggen tov de G21 ? ;) Weer terug op het oude nest maar met 2 cilinders meer. Zou mooi zijn

Zag hem gisteren voorbij komen in de wekelijkse vlog. Eentje om nog heel lang van te kunnen genieten. Zou hem wel willen hebben ook al ga ik er 5 jaar op achteruit. Pieter kennende zal er zeker wel 10k bij moeten.

Hele lage kilometerstand na 10 jaar, mede daardoor is de prijs 40K. Ik zou voor 7.900 euro meer kiezen voor een 4 jaar jongere M340i Touring met 374pk B58. Dan maar wat meer kilometers en een saaiere kleur.

Ik krijg de link niet geopend, maar deze heeft natuurlijk dezelfde uitdaging qua zitpositie voor Kristian.

Overigens weet ik wel dat als ik in de markt ben weer voor een jogngebruikte BMW of Alpina ik echt naar Kallenhard ga. Ik lees zoveel goede verhalen en nu ook weer die gozer van AutotopNL die hen z’n nieuwe 911 heeft laten regelen.

Van die zeldzaam overgebleven pareltjes met het aanbod en volume van een dealer maar nog wel de liefde, zorg en aandacht

Ik ben wel fan van die gele koplampen.

Had het ook even op m’n witte w124.

En m’n e31 had het ook (maar dat was origineel, auto kwam uit Frankrijk)

Elektrisch, maar de i4 wordt langzamerhand een beetje betaalbaar en ik vind dit exemplaar echt heel mooi.
Ben wel bang dat dit ondanks trekgewicht van 1600kg wel wennen gaat worden met de caravan op langere ritten.

i4 M50

Elektrisch, maar de i4 wordt langzamerhand een beetje betaalbaar en ik vind dit exemplaar echt heel mooi.
Ben wel bang dat dit ondanks trekgewicht van 1600kg wel wennen gaat worden met de caravan op langere ritten.

i4 M50
In de enige juiste kleur! In Engeland rondom London zag je ze bijna alleen maar in het groen, net als heel veel X5'en.

Terug
Bovenaan