Teutonia LXV :Geschwindigkeit

IMG-1084.jpg

Daar ben ik nu ook benieuwd naar. Ik heb zitten zoeken naar plaatjes, maar geen van de AMG plaatjes die ik zie lijkt op die van Bofkont.

Er staat waarschijnlijk Edition.
Zie er een paar staan op internet, allemaal Manufaktur Patagonia Red, open dak en deze 19 inch.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Twix
Ja ik werd getriggerd door het volle rijtje knopjes. Soft close ook erop. Ga ik wel op aan. Geen B&W meen ik (of was HK het optionele audio pakket?)
je had hifi pro als premium upgrade. Dat werd later Harman Kardon, en dan daarbovenop nog B&W als duurste systeem

Vandaag even bij Witmer & Odijk geweest, handje geschud met Hans Odijk.

Mooie collectie auto's, van Alfa en Ferrari naar Saab en Porsche. Ook deze 380 SL stond er te shinen in een heel mooie kleurstelling. Eén van de beste kleuren voor een SL, net als die mooie oranje kleur van die 450 SLC 5.0 die vroeger zoveel indruk op mij maakte.

DSC_5674_778195.jpg

1980-mercedes-sl-class-68a842db6f694.jpg

Morgen een klein feestje, dan is de SL jarig en bereikt de respectabele leeftijd van 40 jaar. Dus, op de dag van einde winterstop van de overgangsregeling mag ie voortaan het hele jaar de weg op (niet dat het veel zal gebeuren in de wintermaanden, maar toch), en is het klaar met de jaarlijkse blauwe enveloppen. Gelukkig volgende week ook nog mooi weer, zodat we de verjaardag wellicht nog even met een zonnig lenteritje kunnen vieren.
24IjEOd.jpeg
Hier hetzelfde morgen mag die de weg weer op en geen hsb meer voor de SL. Komende week komt die weer richting Amersfoort.

Teutonenmeeting Update
Ter herinnering - in november geroepen om ergens, ooit eens, binnen redelijke termijn, een samenkomst te organiseren om een bakkie te doen, persoonlijk kennis te maken en elkaar wederzijds te overtuigen welke maat nieren de G12 het beste staat ;)
Indertijd een datumprikker gelanceerd, waarbij 8 maart als beste datum naar voren kwam. 6 personen hebben zich aangemeld.

Dus, bij deze -
Teutonenmeeting
zondag 8 maart 2026, van ± 13:00 tot pak m beet 16:00
Werk 2 Automotive / Schweitzerlaan 38 Amstelveen

Voor de volledigheid het overzicht van de stemmingen;
capXS7O.jpeg

Volgende week zondag meeten we geloof ik hè . Moet er nog een natje of droogje worden geregeld ?

Kan niet garanderen dat ik met een fris gepoetste auto kom… is dat erg :p

Veel plezier heren, op de meeting! Ik kan er helaas niet bij zijn, anders was ik zeker even langs gekomen.
Idem.

Afgelopen week voor het eerst een dikke rit gemaakt met de S212. Half weekje Denemarken. Heenweg mooi rustig gereden, ook in Denemarken veel gereden, wel weer eens leuk, een actieradius van 1300 km in het dashboard zien staan als je de 330e gewend bent. Terugweg in de avond gereden, 160 op de cc en ILS aan, ster op de neus, u kent het wel. Ik ben weer helemaal verknocht aan Mercedes. Soeverein is het goede woord denk ik.

Denemarken was ik jaren terug wel eens geweest en voor werk ook wel eens, maar geen voor de hand liggende bestemming natuurlijk, sowieso niet in de krokusvakantie. We hadden dan ook waardeloos weer, maar goed, het was ook geen strandvakantie. Maar wat een rust daar. Geen file te bekennen, altijd overal parkeren, nergens wachten, altijd tafels vrij in elk restaurant. Och wat een weelde. Komende jaren wat andere plannen nog qua zomervakantie, o.a. de VS, maar 2 weekjes surfen in de zomer in Denemarken lokt aardig moet ik zeggen.

Idem.

Afgelopen week voor het eerst een dikke rit gemaakt met de S212. Half weekje Denemarken. Heenweg mooi rustig gereden, ook in Denemarken veel gereden, wel weer eens leuk, een actieradius van 1300 km in het dashboard zien staan als je de 330e gewend bent. Terugweg in de avond gereden, 160 op de cc en ILS aan, ster op de neus, u kent het wel. Ik ben weer helemaal verknocht aan Mercedes. Soeverein is het goede woord denk ik.

Denemarken was ik jaren terug wel eens geweest en voor werk ook wel eens, maar geen voor de hand liggende bestemming natuurlijk, sowieso niet in de krokusvakantie. We hadden dan ook waardeloos weer, maar goed, het was ook geen strandvakantie. Maar wat een rust daar. Geen file te bekennen, altijd overal parkeren, nergens wachten, altijd tafels vrij in elk restaurant. Och wat een weelde. Komende jaren wat andere plannen nog qua zomervakantie, o.a. de VS, maar 2 weekjes surfen in de zomer in Denemarken lokt aardig moet ik zeggen.
Denemarken heeft me destijds echt verrast.

Even nog een korte inventarisatie. Wie komen er zondag?
Ik uiteraard en waarschijnlijk komt Marco ook nog even langs.
Michel1975
Barri
DagDromer
SJ 1001
De Dude
500E
Wouter

Heb ik nog iemand gemist? Het weer ziet er in ieder geval goed uit. @R107 mooi weer om de SL uit te laten. :cool: en @BofkontZ4 om je A ff te showen ;-)
Ah jammer! had ik graag bij willen zijn maar zit komend weekend in Rome.
Wel heel attent van de uitnodiging wordt zeer gewaardeerd.
De A klasse haal ik 10 maart op.
Wellicht verderop in het jaar een zomer meeting?

Ik zal aan jullie denken in Sölden. Daar ga ik heen voor de BMW M Snow Experience. Ben benieuwd!
Gaaf hoor. Ik was een jaar of 10 geleden skiën in Sölden toen was dat daar ook al, jaarlijks gebeuren dus. Ook nog op de latten daar Fünf? En dan met de M5 de berg op? Veel plezier!

BMW heeft daar idd een vaste stek, je kunt het ook zelf boeken, zag ik. Ik ga met het vliegtuig, dus mijn auto blijft lekker thuis.

• Leuk
Waarderingen: R107
Haha, tijd is mijn vijand hier. De uitnodiging kwam last minute en ik had al een echt volle agenda. Dus ja, dan maar het vliegtuig. Maar in april ga ik met de auto naar Duitsland, dus dan komt het goed. Ik kreeg net bericht dat de Akrapovic binnen is, die zal er binnenkort ook onder komen.

Terug
Bovenaan