Teutonia LXV :Geschwindigkeit

De eerste fles is er alweer doorheen.

Was leuk inderdaad! Langste stuk met de 124 in jaren haha. De bak begon te slippen in 3 en 4, heel vreemd. Had net na wat rotondes wat meer gas gegeven om de zes in lijn beter te horen..

Terugweg met max 3500rpm ging helemaal perfect. Wat is het toch een fijne auto. Mis niks tov een nieuwe auto eerlijk gezegd.

Van de zomer zeker voor herhaling vatbaar, ben in juli en aug als het goed is gewoon in NL.

uhrs5kD

Heren, bedankt voor de gezelligheid, en met name Michel voor het hosten. De eer van de appeltaart gaat naar m’n dochter - die heeft m gebakken.
Leuk om gezichten bij de schuilnamen te zien en om persoonlijk kennis te maken. Lekker over auto’s lullen en ondertussen genieten van een bakkie.
Wij zijn binnendoor terug gereden via Hilversum en Laren, heerlijk open en nog een paar bijzondere auto’s gespot.
@SJ bedankt voor de link, dochter houdt er niet over op ;)
Als de foto niet lekker linkt zal ik deze morgen achter de laptop even goed plaatsen.

Hoop dat mijn dochter t.z.t. auto’s ook zo interessant vindt, je mag in je handjes knijpen met zo een meid :) maar dat wist je natuurlijk al

Heren, bedankt voor de gezelligheid, en met name Michel voor het hosten. De eer van de appeltaart gaat naar m’n dochter - die heeft m gebakken.
Leuk om gezichten bij de schuilnamen te zien en om persoonlijk kennis te maken. Lekker over auto’s lullen en ondertussen genieten van een bakkie.
Wij zijn binnendoor terug gereden via Hilversum en Laren, heerlijk open en nog een paar bijzondere auto’s gespot.
@SJ bedankt voor de link, dochter houdt er niet over op ;)
Als de foto niet lekker linkt zal ik deze morgen achter de laptop even goed plaatsen.
Het was me een genoegen.

Weet iemand hier vanaf wanneer de q4 etron goed genoeg is om te kopen? 2023 en dan het 45 model? Zie de 45 ook met bouwjaar 22.. maar dat was voor de update qua hardware?

Niet voor mezelf, iemand die héél graag audi wilt blijven rijden dus dan maar het liefst een met de minste risico.. 45 zonder Quattro met 286pk moet ze zoeken dus

Niet voor mezelf, iemand die héél graag audi wilt blijven rijden dus dan maar het liefst een met de minste risico.. 45 zonder Quattro met 286pk moet ze zoeken dus
De Quattro was op een gegeven moment goedkoper dan de niet Quattro dus die vind je in NL vaker in het aanbod.

De nieuwe mercedes modellen vind ik ook niet mooi meer, wat een lachwekkende zooi zeg. Zo;n verlichte gapende guil ziet er toch niet uit? Geen enkele ontwerper die zoiets zou ontwerpen, dat komt echt van de afdeling marketing.

Nu heb ik een roze bril, maar ik moet zeggen dat het nieuwe gezicht van Mercedes-Benz toch best netjes is en eindelijk weer eens doorgetrokken wordt over de gehele lijn, althans zo lijkt het (muv de CLA, die zijn ze vergeten, denk ik ;)).

De VLE is een beetje plomp, maar dat is natuurlijk ook de basis als 'busje'. Ben erg benieuwd naar de nieuwe C-klasse. En op de nieuwe GLC ziet het er gewoon mooi uit in mijn ogen.

Is het het allermooiste van das Haus? Nee dat denk ik niet. Is het echt spuuglelijk? Nee, dat vind ik ook niet. Eens kijken hoe het er straks live op straat uit ziet. Zo weer richting Stuttgart voor het werk, dus misschien spot ik daar nog iets leuks.

266621702

En die mono blocks zijn toch wel erg dik :love:

270957868

op een audi vond ik die single frame grille al lelijk, en nu op een benz en dan ook nog verlicht brrr.
Maar nog wel stukken beter dan een gemiddelde nieuwe bmw.

misschien maar goed ook, nu moderne autos zo lelijk zijn, voel ik ook niet de neiging om wat anders te kopen.

Ik vind MB een van de betere designs hebben die nog wat doet denken aan het MB van weleer.

Alleen die infantiele lampjes en verlichte logootjes mogen ze echt per direct skippen.

Ik ben van mening dat die bruin/grijze VLE hierboven wel wat heeft. Een mono-volume met 4 of 6 captainchairs is een heel fijne auto om met meerdere mensen onderweg te zijn. En in die specs wel om aan te gluren. Nu zal ik na mijn dood niet herinnerd worden om mijn goede smaak - dus deze mening is relatief....

Bij Mercedes vallen er velen over de verlichte sterren in de verlichting. Ik heb daar eigenlijk geen moeite mee, vind het wel een goede manier de herkenbaarheid te vergroten. Tegenwoordig lijkt elk merk de strakke lichtstrip op de achterkant te hebben ontdekt en kun je een Porsche Cayenne nauwelijks meer onderscheiden van de zoveelste Chinese SUV. BMW lijkt steeds meer af te stappen van de L-vormige achterlichten, dat begrijp ik al helemaal niet want dat was echt iets waaraan je een auto van het merk kon herkennen. Die sterren zullen niet door een ander merk worden overgenomen dus daarmee is een Benz in het donker duidelijk herkenbaar, prima toch?

Precies, wat scheelt is dat die genoemde sterren er ook kwalitatief uitzien. Net als de 'led-strip' rondom de gril. Net als bij BMW overigens. Of het je smaak is daargelaten. Het lichtbeeld is kwalitatief hoogwaardig.
In tegenstelling tot het verlichte Audi logo of VW logo wat ik de laatste tijd steeds vaker zie - goedkoop licht...

Zag net bij een BMW-dealer een iX3 Neue Klasse op groene platen staan.

Kon geen foto maken, maar zo in het echt zag de voorkant er eigenlijk best goed uit! Wel even wennen, maar het past beter dan die nieren op de 4-Serie vind ik

Bij Mercedes vallen er velen over de verlichte sterren in de verlichting. Ik heb daar eigenlijk geen moeite mee, vind het wel een goede manier de herkenbaarheid te vergroten. Tegenwoordig lijkt elk merk de strakke lichtstrip op de achterkant te hebben ontdekt en kun je een Porsche Cayenne nauwelijks meer onderscheiden van de zoveelste Chinese SUV. BMW lijkt steeds meer af te stappen van de L-vormige achterlichten, dat begrijp ik al helemaal niet want dat was echt iets waaraan je een auto van het merk kon herkennen. Die sterren zullen niet door een ander merk worden overgenomen dus daarmee is een Benz in het donker duidelijk herkenbaar, prima toch?
Eeuwig zonde dat BMW van de horizontale strepen is afgestapt idd. Maar met de volledige verlichting aan is het in het donker wel onmiskenbaar een BMW. Enkel dagrijverlichting ziet er wat sneu uit.

Verder eens met de strip achter.

Dat is een auto die je dan koopt om op te rijden.. 64k in 10 jaar afschrijven. Nog steeds een hoop. 40-50k zou ik er wel in zien.

Terug
Bovenaan