Teutonia LXV :Geschwindigkeit

ik heb echt een zwak voor dat model, de laatste moderne auto met nog een fatsoenlijk dashboard.

en een voordeel, iedereen gaat voor je aan de kant, nog even een ladder op het dak, en een blauwe lamp, klaar.

Hopelijk mag ik mij zomaar mengen in deze discussie.. Maar de geposte W222 is een prachtig model en goed aangekleed alleen zoals Gullwing al subtieler weet te verwoorden zou het "Feuerwehrauto rot" mij toch tegenstaan. Gaat mijn degelijke hartje van over de flos.

Brandweerautorood staat prima op een Benz en staat mij na 14 jaar nog lang niet tegen ;)
4AxJmbb.jpeg

Laatst bewerkt:
Leuke meeting zo te horen! had er graag bij willen zijn.
Afgelopen dinsdag de A klasse opgehaald, 1e indruk is erg goed.
Fijne solide auto en rijdt heerlijk, keurig afgeleverd met volle tank en 2 jaar volledige Mercedes certified garantie.
Kleur vind ik echt geweldig betreft Designo Patagonia red mettalic.
Zal zeer binnenkort even wat mooie foto's schieten.

Erg nieuwsgierig naar de foto’s!

Afgelopen week had ik vanwege de bandenwissel een 180 CLA SB mee en werd gek van dat onderstel..weke vering en veel te laag. Je kan met goed fatsoen geen drempel nemen. Hopelijk is dat bij een A-Klasse anders @BofkontZ4

En -open deur wellicht- je mist wel de extra power tov een 250e. Misschien dat een tuning wel wat kan helpen. Deze 180 was ronduit traag te noemen. Had ik niet verwacht, want ken het blokje ook uit de Renault die ik hiervoor had.

Hierbij de 1e foto's helaas wat grijs weer.
Binnenkort maar even goed wassen en waar nodig even machinaal polijsten.
Chip tunen ga ik sowieso niet doen ivm de 2 jaar certified Mercedes garantie die vervalt dan direct.
Gezien de stijgende brandstof prijzen was een 250e wel een betere keuze geweest denk ik. Al is het met 10/15000km per jaar nog wel te overzien denk ik, maar ben puur voor de uitvoering en kleur gevallen, deze is vrij zeldzaam.
Gemiddeld doet de auto 1 op 15/16. Lange stukken snelweg met 100km gaat hij richting de 1 op 18/19 zelfs.
Traag vind ik de auto absoluut niet, heerlijk soepel en vlot in mijn beleving, maar ik ben dan ook geen hardrijder meer.
Ik lees idd dat veel mensen klagen over de vering/demping met drempels, ik kom uit een Z4 dus dit is voor mij al een verademing haha. Maar ik merk er nog weinig van kan prima stapvoets drempels nemen. De bumper raakt de grond niet.
Untitled by bofkont OEM, on Flickr

Laatst bewerkt:
Knappe wagen Bofkont! Inderdaad zie je deze Edition amper rijden, altijd leuk om in zo’n bijzonder model te mogen toeren.

V.w.b.vering en torretje; beter!

Dankjewel Gullwing ja open dak is geweldig, vd week met de zon zelfs een beetje cabrio gevoel.

Dankjewel Dude, ja kleur is echt geweldig ook de reden waarom ik deze heb gekocht, Designo Patagonia red.
Foto's binnenkant bijgevoegd.

Dankjewel Ente, ja idd uitvoering kleur was echt de reden van aankoop.
Natuurlijks is het geen hele snelle auto, maar hoe ik hem gebruik voldoet hij meer dan prima.
De motor is echt prima, je mag toch grotendeels van de dag maar 100km dan is hij ook lekker zuinig.
Maar nogmaals denk achteraf dat een 250e wel een betere optie geweest was.
Heb bijna eentje gekocht in deze kleur/uitvoering, maar was een handelaar en geen garantie.
Dit geeft veel meer zekerheid.

Oh kijk aan! mooie audio set!
Ik heb de Mercedes Advanced Sound Systeem (optie: 853).
Deze heeft volgens mij 11 boxen en 225w vermogen. Vind ik eigenlijk wel prima.
Maar het kan veel beter wat ik overal lees, Burmester schijnt origineel ook maar zo zo te zijn voor het geld.

Kwam mooi uit zo deze AMG-Mercedes E53.
IMG-20260314-144535790-HDR-2.jpg

België blijft een fijn land voor Teutonen. Vooral Porsche en BMW lijken het erg goed te doen met veel nieuwe modellen. De nieuwe BMW iX3 en de elektrische Macan een paar keer zien rijden en ik moet zeggen, de iX3 ziet er in het echt niet verkeerd uit.

Laatst bewerkt:
Hierbij de 1e foto's helaas wat grijs weer.
Binnenkort maar even goed wassen en waar nodig even machinaal polijsten.
Chip tunen ga ik sowieso niet doen ivm de 2 jaar certified Mercedes garantie die vervalt dan direct.
Gezien de stijgende brandstof prijzen was een 250e wel een betere keuze geweest denk ik. Al is het met 10/15000km per jaar nog wel te overzien denk ik, maar ben puur voor de uitvoering en kleur gevallen, deze is vrij zeldzaam.
Gemiddeld doet de auto 1 op 15/16. Lange stukken snelweg met 100km gaat hij richting de 1 op 18/19 zelfs.
Traag vind ik de auto absoluut niet, heerlijk soepel en vlot in mijn beleving, maar ik ben dan ook geen hardrijder meer.
Ik lees idd dat veel mensen klagen over de vering/demping met drempels, ik kom uit een Z4 dus dit is voor mij al een verademing haha. Maar ik merk er nog weinig van kan prima stapvoets drempels nemen. De bumper raakt de grond niet.
Nette auto en een goede kleur.

Heel veel succes en plezier van de auto

België blijft een fijn land voor Teutonen.

Klopt. Altijd mooi om te zien dat de meesten daar op 16 inch rondtuffen…
-maar-dat-zal-vast-liggen-aan-het-fantastische-wegdek :ROFLMAO:

BTW Ik parkeerde laatst m’n Benz nog in de Assendorp voor een wel heel bekende witte 1 serie… nee, geen foto’s :sneaky:

Laatst bewerkt:
Afgelopen week stond ik naast een nieuwe 7 serie zwart met Chrome. Jezus wat lelijk, het leek wel een BMW Temu. Wat een verschrikking die grill. Het leek net van dat playmobil plastic. Dan heeft Mercedes het serieus beter voor elkaar.

Inmiddels heeft de nieuwe set zomerwielen kennisgemaakt met de Exclusive line grill, ze kunnen het gelukkig prima met elkaar vinden.
0tjDeFL.jpeg

Afgelopen zaterdag had ik een rit naar Berlijn en weer terug, zo'n 1.300 km bij elkaar. Dan bewijst zich het comfort van de E-Klasse, de fijne stoelen, de luchtvering, de stilte aan boord mede dankzij het akoestisch pakket met dubbelglas, dit is echt wel de meest comfortabele auto die ik ooit heb gehad.

Laatst bewerkt:
Deze kleur ook, wow! Vorige week op de Autobahn er nog 2 gezien in deze kleur, ziet er echt top uit!
Ik reed zaterdag ook een tijdje op met 1 in dezelfde kleur. Viel mij op dat je de E-Klasse best veel ziet in D, meer ook dan de BMW 5, terwijl dat hier juist andersom is.

Ik reed zaterdag ook een tijdje op met 1 in dezelfde kleur. Viel mij op dat je de E-Klasse best veel ziet in D, meer ook dan de BMW 5, terwijl dat hier juist andersom is.
Zag er vandeweek ook 1 in dezelfde kleur rijden. Wat een apparaat. Ik vind hem echt schitterend.

• Leuk
Waarderingen: R107
Nu was ik in Leinfelden en Wörth am Rhein bij Daimler Truck, daar rijdt natuurlijk iedereen in een Benz, dus dat vertekent het beeld wel een beetje. Maar ik kwam op de 61 naar huis ook wel een stuk of vier a vijf 5 series tegen.

Dat blijft ook wel een logge wagen om te zien, de E-klasse is dan toch wat eleganter.

Nu was ik in Leinfelden en Wörth am Rhein bij Daimler Truck, daar rijdt natuurlijk iedereen in een Benz, dus dat vertekent het beeld wel een beetje. Maar ik kwam op de 61 naar huis ook wel een stuk of vier a vijf 5 series tegen.

Dat blijft ook wel een logge wagen om te zien, de E-klasse is dan toch wat eleganter.
Veel eleganter.

Deze mooie SEC reed ik zaterdag voorbij in de buurt van Braunschweig. Meer en meer een zeldzaamheid in een dergelijke nette staat. Hoewel ik hem liever niet verlaagd en op putdeksels had gezien oogt ie zo toch wel dik (zo te zien Lorinser?)
nwVD3m1.jpeg

Laatst bewerkt:
Wel weer echt een model van BMW die je eerst in het echt moet zien, maar niet verkeerd vind ik. Achterkant is misschien wel wat gewoontjes.
BMW-i3-leaked-5.jpg

BMW-i3-leaked-3.jpg

BMW-i3-leaked-6.jpg

BMW-i3-leaked-4.jpg

Met name de zijkant spreekt me best aan. De achterlichten mochten van mij wel iets eerder ophouden dan bijna bij het midden van de kofferdeksel, maar verder is dit niet erg om naar te kijken.

Terug
Bovenaan