Pietzoveel
Asfaltkampioen
Is dat de definitie van "wat" fantasie?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zag de uitnodiging in m’n inbox voor digitale kennismaking. Benieuwd naar morgen en de configurator.
Ik vind de looks verfrissend, wel de heup achter te hoog. Heeft wat weg van een camaro zo.
Ben héél nieuwsgierig naar of je nou weer een beetje dat Duitse premium kan bestellen oftewel kleur en opties.. i.p.v. al die saaie eenmansworsten.
niks fout aan, gewoon een mooie auto, gewoon doen.Een eerste generatie CLS, zo fout, maar ook zo mooi
Morgen mag je stemmenMogen we stemmen? Ik stem vóór!
Was het maar zo makkelijk haha Net best wat geïnvesteerd in de Fiesta; distributie; laatst een veer gebroken. Wellicht volgend jaar. Ons track record is iedere 2 jaar een auto kopen, dus 2027 wordt een mooi jaarniks fout aan, gewoon een mooie auto, gewoon doen.
Ooit wel eens achterin gepast, dat ging inderdaad niet met 1,89m…De CLS is van buiten een prachtige auto, maar van binnen een te krappe E-Klasse.
Ooit proefgereden met een CLS55 AMG in Dronten. Er was van alles mis met die auto, maar dat geluid van de donderende V8 en de gierende kompressor maakte het wel tot een geweldige ervaring.Een eerste generatie CLS, zo fout, maar ook zo mooi
Fiësta eruit, mijn vrouw in de C en ik in deze
![]()
Dromen mag altijd![]()
Mooie Mercedes-Benz A klasse, veel plezier ermee! Ik heb 2 jaar geleden in een zwarte A-klasse een proefrit gemaakt, daar viel het mij ook op dat van over de drempels rijden.Hierbij de 1e foto's helaas wat grijs weer.
Binnenkort maar even goed wassen en waar nodig even machinaal polijsten.
Chip tunen ga ik sowieso niet doen ivm de 2 jaar certified Mercedes garantie die vervalt dan direct.
Gezien de stijgende brandstof prijzen was een 250e wel een betere keuze geweest denk ik. Al is het met 10/15000km per jaar nog wel te overzien denk ik, maar ben puur voor de uitvoering en kleur gevallen, deze is vrij zeldzaam.
Gemiddeld doet de auto 1 op 15/16. Lange stukken snelweg met 100km gaat hij richting de 1 op 18/19 zelfs.
Traag vind ik de auto absoluut niet, heerlijk soepel en vlot in mijn beleving, maar ik ben dan ook geen hardrijder meer.
Ik lees idd dat veel mensen klagen over de vering/demping met drempels, ik kom uit een Z4 dus dit is voor mij al een verademing haha. Maar ik merk er nog weinig van kan prima stapvoets drempels nemen. De bumper raakt de grond niet.
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
Het enige foute is Hoogeveen.niks fout aan, gewoon een mooie auto, gewoon doen.
Misschien is het een overjarig model? In de advertentie staat in ieder geval dat het modeljaar 2023 is.Maar de enige reden die ik kan bedenken waarom deze jonge auto door een MB dealer voor 75k onder de nieuwprijs wordt aangeboden is dat het een marge-auto is.
Nee dat zou niet kunnen, de 53AMG kwam pas eind 2024 op de markt.Misschien is het een overjarig model? In de advertentie staat in ieder geval dat het modeljaar 2023 is.
Nog even een toelichting op mijn gedachte aan de E30, die kort door mijn hoofd flitste bij het zien van de eerste beelden van deze i3 Neue Klasse:![]()
![]()
Proporties, raamlijn, sharknose
Mweh... is meer Dr Phlox dan Darth Vader....gewoon lekker laten staan, en een S bestellen
Zo bekeken ben ik het wel met je eens. Het is een verbetering. Die gekke dubbeldekse koplampen zijn weg en nu volledige nieren. Het oogt wat rustiger en samenhangend.
Dat ie mooi is heb ik ook niet gezegd. Het front is wel verbeterd, maar de verhoudingen klopten al niet en dat zal bij de LCI niet anders zijn.Mooi is echter anders.
Dit is echt zoveel beter!nummerplaat kan zo wel mooi als sneeuwschuiver dienst doen
maar persoonlijk had ik het liever zo gezien
![]()
Klopt, het was ook absoluut niet mijn intentie om die woorden in je mond te leggen.Dat ie mooi is heb ik ook niet gezegd. Het front is wel verbeterd, maar de verhoudingen klopten al niet en dat zal bij de LCI niet anders zijn.
Oké. Ik moet mijn mening wat gaan nuanceren. Ik heb net de video van AutoWeek gekeken en ik wordt er zowaar enthousiast van. Mijn grootste kritiek punt is de neus. Ik had liever iets meer échte BMW signatuur gehad, maar das war einmal. Interieur is even wennen, maar ook daar kan ik mee leven.Valt mij nog niets eens tegen, voor een moderne BMW ziet ie er best goed uit.
Nog even een toelichting op mijn gedachte aan de E30, die kort door mijn hoofd flitste bij het zien van de eerste beelden van deze i3 Neue Klasse:
* Het front met de subtiele nieren, destijds was dat zo en nu lijkt dat na een periode met veel te grote en raar gevormde nieren weer wat terug te keren. De nieren maken bij de i3 ook onderdeel uit van de "grill" zoals dat bij de E30 ook was.
* De raamlijn, waarbij de spijl in de achterdeuren sinds begin jaren '90 weer voorover leunt ipv achterover hangt (sinds de E36 is dat zo bij elke BMW sedan, daarvoor -sinds de Neue Klasse in de jaren '60 en tot en met de E34- hadden ze een naar voren "leunende" spijl). Daarbij ook nog het knikje onderin de spijl, wat de E30 sedan ook had.
* Het frondeel met verlichting en nieren hangt net als tot en met de jaren '80 weer iets voorover, waardoor er weer een soort sharknose ontstaat.van opzij gezien
* en dan de verhoudingen, die gaan ook weer een jaartje of 40 terug in de tijd. De laatste decennia (eigenlijk na de E30) werden de neuzen bij BMW steeds langer en de overhang aan de voorkant steeds korter. Dat suggereerde al dat er veel ruimte was voor grote motoren tot 12 cilinders aan toe, en deed de naam (Bayerische Motoren Werke) eer aan.
De i3 is echter een EV, dus van een dikke motor voorin is geen sprake meer dus kan de neus veel korter, en de gewichtsverdeling is bij een EV heel anders. Het zorgt er in elk geval voor dat de verhoudingen bij deze i3 wél kloppen, in tegenstelling tot de 5- en de 7-Serie die naast ICE ook als EV worden geleverd. Daarom heeft men concessies moeten doen in het ontwerp en zijn er enigszins rare verhoudingen ontstaan. Een S- of E-Klasse ziet er daardoor momenteel eleganter uit dan een 7- of 5-Serie.
Open daken zijn sowieso passé, er wordt inmiddels geen enkele nieuwe auto meer met een schuifdak gepresenteerd. Cabrio’s sterven ook uit, alles moet dicht zijn tegenwoordig. Elektrische auto’s zijn populair, maar het zijn vervoermiddelen, niks meer dan dat. Je gaat ermee van A naar B, en zonder omweg weer terug want anders kom je met je range in de problemen. Op een mooie dag een toeristisch ritje in de zon is niks meer aan, behalve dat er niks open kan boven je hoofd is er ook geen lekker motorgeluid meer te horen.Waarschijnlijk ook bij deze geen open dak meer leverbaar. Drama.
Helemaal eens. Het was al heel wat dat de ID3 een panorama dak heeft. Das op zich wel lekker maar ik had hem liever open gehad.Open daken zijn sowieso passé, er wordt inmiddels geen enkele nieuwe auto meer met een schuifdak gepresenteerd. Cabrio’s sterven ook uit, alles moet dicht zijn tegenwoordig. Elektrische auto’s zijn populair, maar het zijn vervoermiddelen, niks meer dan dat. Je gaat ermee van A naar B, en zonder omweg weer terug want anders kom je met je range in de problemen. Op een mooie dag een toeristisch ritje in de zon is niks meer aan, behalve dat er niks open kan boven je hoofd is er ook geen lekker motorgeluid meer te horen.
Het is wat het is, gelukkig hebben een aantal van ons hier nog wél iets staan waar nog plezier aan te beleven is. Dus… koesteren die ouwe zooi![]()
Ik zal nooit de ID3 pakken om een 'leuk' rondje te rijden. Dan heb ik de luxe dat ik wat meer keus heb. Overigens is die best dynamisch maar verder weinig beleving.Open dak is heerlijk. Vind ik wel echt meerwaarde hebben.
Qua geluid……ik ga vaak een rondje Hoge Veluwe. Dan zorg ik juist voor genoeg accu-capaciteit zodat ik lekker “geruisloos” door de natuur kan rijden. Andere beleving……![]()
Het is wat het is, gelukkig hebben een aantal van ons hier nog wél iets staan waar nog plezier aan te beleven is. Dus… koesteren die ouwe zooi![]()