• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Met de juiste 4-zits cabrio kan het uitstekend. Laatst had ik een A207 mee en dat reed heel comfortabel met z’n 4en, ook met 130 op de snelweg. En het was niet heel warm die dag en er stond best wat wind. Aircap en Airscarf zijn wat dat betreft heel effectief.

Kies er maar één:

bmw-540i-sedan-m-sport-4_large.jpg

2017-mercedes-benz-e-class-dashboard.jpg

audi-a6-2018-dashboard.jpg

Die Audi is verschrikkelijk. Ik twijfel tussen BMW en de Benz. De BMW heeft m.i. een te nostalgisch uiterlijk op de audio, maar is wel wat rustiger

Bij een E moet je wel goed uitzoeken wat je aanvinkt om een fraaie auto te krijgen. Een standaard lease Benz vind ik niet zo.

100% Mercedes voor mij. Wel met mat essenhouten dashboardinleg. Daarna BMW. Dashboard vind ik wel ok, maar niet echt revolutionair. Audi vind ik echt verschrikkelijk.

Net acht uur tegen het dash van de 5 aangekeken. En dat beviel goed. De bediening van alle functies is precies zoals ik het hebben wil en dankzij spraakcontrole en I-drive knop gebruik ik het touchscreen niet. En aanrader dus.

Dat dashboard van de A6 vind ik echt verschrikkelijk. Het vorige was tien keer beter, want rustiger. Het dashboard van de E blijf ik ook een beetje twijfelachtig vinden, met dat gekke scherm. Anderzijds: de afwerking is goed en als de functionaliteit dat ook is, dan heb ik de E veel liever dan de A6.

De 530i is overigens wel een erg lekkere auto voor de rit naar Oostenrijk. De motor is lekker elastisch en het gemak waarmee je van 130 naar 200 versnelt, deed denken aan de oude 530i die ik ooit had. Die zal nog net wat sneller zijn geweest, maar met deze prestaties kan ik goed leven. Veergedrag, wegligging en stuurgedrag zijn echt goed in orde, ook met vrouw, kids en bagage aan boord. Over een weekje gaan we door naar Italië, dat wordt zo ook een fijne rit.

Bij de Mercedes op deze foto missen widescreen en lederen dashboard terwijl de BMW en de Audi wel in een luxere configuratie zijn weergegeven. Met die beide opties en een zwarte hemel staat de Benz bij mij op 1. Daarna de BMW, en de Audi zou ik laten staan om al die plexiglazen touchscreens.

Prachtige Z4 3.0Si te koop, met mooie (dealer!) onderhoudshistorie : https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1531418237-2007-6-z4-3-0si-coupe-e86-kopen

Beslist een klassieker, deze 11 jaar oude Z4 voor 32.500 euro.

Boppie zei:
Ik dacht even te lezen dat je 8 uur in een stilstaande auto had gezeten.

als kind konden mijn neef en ik uren in de auto in de garage zitten, deden we alsof we ergens naartoe moesten rijden, en dan om de beurten mocht er iemand "sturen" :D

Vandaag de nieuwe cls bewondert, en dat is in het echt toch wel een erg mooie auto geworden.

Gullwing zei:
als kind konden mijn neef en ik uren in de auto in de garage zitten, deden we alsof we ergens naartoe moesten rijden, en dan om de beurten mocht er iemand "sturen" :D
:)

Gullwing zei:
Vandaag de nieuwe cls bewondert, en dat is in het echt toch wel een erg mooie auto geworden.

Sowieso vind ik een Mercedes of BMW in het echt meestal mooier dan op foto’s. Bij Audi is dat vaak precies andersom, ziet het er op de foto’s nog wel mooi en strak uit maar valt het in de showroom erg tegen.

Phaeton W12 zei:
Prachtige Z4 3.0Si te koop, met mooie (dealer!) onderhoudshistorie : https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1531418237-2007-6-z4-3-0si-coupe-e86-kopen

Pas na respectievelijk 3 en 7 jaar een onderhouds beurt uit laten voeren?

Gullwing zei:
Boppie zei:
Ik dacht even te lezen dat je 8 uur in een stilstaande auto had gezeten.

De nieuwe CLS vind ik in het echt juist tegenvallen, vooral de achterkant vind ik er wat ´treurig´ uitzien. De eerste CLS heeft wat dat betreft een veel tijdlozer uiterlijk denk ik.
mercedes-cls-03.jpg

mercedes-benz-cls-55-amg-c219-2004-02.jpg

De nieuwe A-klasse vind ik in het echt dan wel weer gaaf!

Mooie auto die CLS, zowel de 1e, 2e als 3e. Ik krijg alleen een claustrofobisch gevoel als ik erin zit, vooral achterin.

KadettRT zei:
Phaeton W12 zei:

Pas na respectievelijk 3 en 7 jaar een onderhouds beurt uit laten voeren?

Ja zag het ook, snap daar niets van o_O
Juist elk jaar de olie/filter vervangen als je zo weinig km's maakt.

Grappig, de eerste CLS vond ik juist helemaal niks. Reed wel erg fijn zo'n 272pk sterke 6 cilinder. Destijds van de pa van inmiddels mijn ex. De beste man had ook een X5, maar nu vind ik die CLS juist veel mooier dan de huidige versie. Ik kan hem nu wel waarderen.

Mooi samengestelde M135i met precies de juiste opties in een fraaie kleurstelling (y)

Met zo'n Wertanlage wordt het geld verdienen met je M140i. Een geruststellende gedachte dat 'ie iedere kilometer meer waard wordt, en misschien wel een goede aanmoediging om extra veel plezierritjes te maken!

Iemand nog op zoek naar een leuke jaren 90 "young timer"?
https://www.coches.net/mercedes-benz-clase-c-c-240-elegance-5p-gasolina-2000-en-malaga-35005333-covo.aspx

Dit is beslist één van de mooiste kleuren voor een BMW.

37230934_1909196542452551_757218114562686976_n.jpg

Messing metallic. Mijn hemeltje zou Herbert zeggen.

Hier op een 530D uit 2002 voor 19.750 euro. Alweer 16 jaar oud, maar niets van zijn schoonheid verloren.

Mooi exemplaar in een bijzondere kleur, maar inmiddels wel alweer 16 jaar oud ….

Gullwing zei:
Iemand nog op zoek naar een leuke jaren 90 "young timer"?
https://www.coches.net/mercedes-benz-clase-c-c-240-elegance-5p-gasolina-2000-en-malaga-35005333-covo.aspx
Bijzondere auto in hun voorraad.

Die SL die er ook staat o_O SL320

Idd mijn hemeltje Phaeton, wat een geweldige auto/kleur (y)
Messing metallic individual

Wat jaartjes geleden bezig geweest met deze E46 325ci, prijstechnisch konden we het niet eens worden helaas, 2 maanden later in een sloot beland en zwaar beschadigd, wel weer hersteld trouwens als ik het kenteken zie, hopelijk wat netjes gedaan.
Dit was zo'n mooie auto ook !!
2hmil1v_zpsvjnvorzv by bofkont OEM, on Flickr

Mooi filmmateriaal, prachtig vakmanschap.

[video]https://petrolicious.com/films/hemmels-is-where-gullwings-and-pagodas-are-reborn-not-restored[/video]

Niks azijn, FH heeft gewoon gelijk. Het waren prachtige auto’s, op foto’s zijn het dat nog steeds, maar stap je er nu in dan is het gewoon oud. Niet klassiek, maar gewoon oud. En zo rijdt het inmiddels ook. De G30 is in alle opzichten zoveel beter.

Onlangs een mooi stuk gereden in de F30 330D van mijn broer, en toen drong het direct tot mij door wat een oude en achterhaalde auto de E46 inmiddels is in elk opzicht qua rijden en techniek, begrijp me niet verkeerd qua looks zijn de E46 /E39 absoluut mijn topfavoriet, maar het zijn inmiddels toch wel echt oude auto's en dat merk je aan alles toch wel. Met mijn oude SLK natuurlijk precies hetzelfde verhaal als je die gaat vergelijken met een nieuwe SLC.

BENZine zei:
Niks azijn, FH heeft gewoon gelijk. Het waren prachtige auto’s, op foto’s zijn het dat nog steeds, maar stap je er nu in dan is het gewoon oud. Niet klassiek, maar gewoon oud. En zo rijdt het inmiddels ook. De G30 is in alle opzichten zoveel beter.
FH heeft altijd gelijk. Rest is oude rommel. Cabrio's voor zielige mensen met een midlife crisis. SUV's alleen voor mensen die er een knol achter hangen.

Heb je er toch iets van opgestoken! Een E39 was een fantastische auto maar inmiddels erg gedateerd. Niet gek ook, de jongste is inmiddels zo'n 15 jaar oud. En een goede cabrio vind ik leuk maar rijdend met het dak dicht. Van de week nog met een McLaren gereden, op de terugweg open. Vreselijk gewoon. Dicht is het een topauto trouwens. Als je open wil rijden, ga dan motorrijden, dat is pas echt leuk. Autorijden is heel leuk, motorrijden is nog veel leuker. Ik heb er een aantal. En een SUV rijden met een gewicht van zo'n 2000+ kg is weinig zinvol naar je kantoor aan de Zuidas of waar dan ook. Neem dan een goede 1-serie of een nieuwe Giulia ofzo, gewoon een fijne rij-auto. En makkelijker ook nog in het gebruik van alledag.

Nee FH heeft zeer zeker niet altijd gelijk, cabrio rijden is geweldig :D
Ook blijft een facelift E39 540i/ M5 wel een bijzonder begeerlijke auto naar mijn mening, die zou ik best nog wel willen rijden.
Maar de tijd heeft echt niet stil gestaan, voor de F30 heeft mijn broer een F10 5 serie gehad, eigenlijk precies hetzelfde verhaal.
In elk opzicht een zoveel betere auto als de oude E39.

Misschien is dit dan wat voor je Bofkont. Je hield toch van een kek kleurtje. Weet alleen niet of je ermee naar kantoor mag...

Vandaag een paar uurtjes moeten wachten bij Cor Millenaar Mercedes-Benz (montage Brabus tuning), maar er was veel moois te zien in en om de showroom dus de tijd was zo om. Veel G-klasse en klassieke Benzen, mooi bedrijf.

ykho80P.jpg

qLIy2tR.jpg

OTiDlpz.jpg

OPcGQmx.jpg

Die donkerblauwe W126 was een 300SEL die van Prins Bernhard is geweest. Prachtige auto, in z’n tijd absolute top, maar zou ik nu niet meer hoeven hebben. Mij te oud, te achterhaald, te weinig comfortabel. Met cabrio’s is dat echter anders, zodra de kap van mijn 107 open is verandert ie van een oude achterhaalde auto naar een heerlijke klassieke open bolide. Maar moet de kap eens dicht bij een regenbui dan vind ik er eigenlijk niet veel aan.

Ja, mooi bedrijf. Kom ik ook en ook bij Biemond Aalsmeer. Bovendien heb ik daar vlakbij een deel van een loods.

Terug
Bovenaan