• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Snipe zei:
... de Kia Opirus of Landwind X7 op, ...

Daar is ongetwijfeld over nagedacht. Als iets te mooi is/lijkt, denken klanten wellicht dat het te duur is. Als het qua design er net naast ehm pist, dan zal het ook wel goedkoper zijn. Design is dus misschien wel puur marketing. Waarom lijkt elke audi op elkaar, en komen ze niet elke x jaar met een compleet ander model?

Kia Operius dan noem je ook iets, dat is uit de tijd dat Kia nog enorm budget was en inderdaad maar een ontwerp in elkaar flanste, wil je dat vergelijken met een hedendaagse Mercedes?

Sindsdien is er ook bij Kia wel een en ander veranderd ze proberen tegenwoordig veel meer de Europese markt aan te spreken en dat lukt ze aardig met een Duitser aan het roer als lead designer.

Laat mij maar een quote zien met de uitspraak van 'iemand die er verstand van heeft' dat Mercedes slechte designs maakt.

BENZine zei:
funf zei:
Ik ben het met Snipe wel eens dat er kwaliteitsverschil in design is. Zet een Kia Opirus inderdaad maar eens naast een Mercedes E. Wereld van verschil. Qua designkwaliteit zullen Mercedes, BMW en Audi voor elkaar echter niet veel onderdoen. Vervolgens is het een kwestie van smaak wat je mooi vindt.

Maar dan is Snipe het dus totaal niet met jou eens :)

Van de eerste drie zinnen zal hij een vreugdevol dansje door de kamer maken. Eindelijk iemand die hem begrijpt....:)

De laatste zinnen maken het dan weer kapot, ik realiseer mij dat terdege.:T

Snipe zei:
Maar het design van Mercedes is op dit moment kwalitatief gewoon slecht, bijvoorbeeld.

Zou je dit uit willen / kunnen leggen? Ondanks dat ik een tevreden Mercedes rijder ben, vind ik de huidige stijl minder mooi dan die van een paar jaar terug. Ik rijd inderdaad Mercedes vanwege de "andere kwaliteiten". Dat is allemaal persoonlijk. Maar hoe kun je een design, tussen bijvoorbeeld een BMW en een Mercedes, kwalitatief beoordelen? Ik heb dat ook nog nooit een journalist zien doen?

Waarom is het design van een Mercedes juist kwalitatief slecht? En dat van een BMW niet? Of een Audi?

Wat ik, los van de design-discussie, echt jammer vind van Mercedes-Benz is dat het momenteel zo'n "volumeschuiver" is. Een collega van mij is in de markt voor een nieuwe en kreeg te horen dat het op maat bestellen van een hem passende C of E momenteel een lastige en heel kostbare zaak is. Wat wel kan, is een keuze maken uit een enorme sloot auto's die met een paar pakketjes erop al bij de importeur op het parkeerterrein klaar staan. Daar worden dan forse kortingen op gegeven. Het bestellen van een nieuwe naar je eigen smaak en met de door jou gewenste opties is in financieel opzicht nu enorm uit verhouding. Dat doet dus bijna niemand meer en de meeste kopers zullen zo'n volumemodel kiezen. En dan mis je dus de mooi samengestelde interieurs en de meer bijzondere exterieurkleuren. En dat is nu juist waarmee je zo'n C of E echt onderscheidend kunt maken.

Ik snap best dat ook Mercedes-Benz volume moet draaien, maar juist een beetje meer maatwerk tegen zakelijk verantwoorde prijzen zou het imago en de uitstraling goed doen. Als je dan toch geld aan zo'n dure auto uitgeeft, zou het voor mij ook iets speciaals moeten zijn.

@5: dat is momenteel bij veel meer merken aan de hand. Niet specifiek iets ‘Benz’ achtig. WLTP gekkigheid.
Bij MB hebben ze dat gelukkig op tijd ingezien en een stoot auto’s in alle soorten en maten op voorraad gezet. Daar zit echt wel wat tussen en is ook wel iets leuks van te maken.
Mocht je op zoek zijn kan ik je wel in contact brengen met een dealer die daar wel raad mee weet!:T

ENTE zei:
Bij MB hebben ze dat gelukkig op tijd ingezien en een stoot auto’s in alle soorten en maten op voorraad gezet. Daar zit echt wel wat tussen en is ook wel iets leuks van te maken.

Vind je?

Zoek maar eens een E-klasse met schuifdak op benzine en met een automaat. Op de landelijke site van Mercedes-Benz staan er dan 28, het overgrote deel met de basismotor. Slechts eentje in onderscheidend hyazinthrot, de rest is allemaal standaard. Ook qua interieur. En zit er dan wat leuks tussen, dan vergeten ze de donkere dakhemel....:rolleyes:

4481833_1.jpg

En dat terwijl je zo'n E echt wel leuk kunt aankleden. Bijvoorbeeld met exclusive line binnen en buiten. Daar wordt het meteen een heel andere auto van en dat zou dat echte Mercedes-Benz gevoel (king of the road) wellicht veel meer los kunnen maken bij mij. Net als de keuze voor specifieke opties. Zonweringen voor achterruit en zijruiten bijvoorbeeld. Dat vind ik bij een sedan echt een must. Een optie van een paar honderd euro, maar vind maar eens een standaard model waar het op zit.

Maar dit is muggenzifterij van mij hoor. Ik hecht daar waarde aan, de meeste kopers in die klasse zitten daar wellicht een stuk praktischer in.

Maar dit is muggenzifterij van mij hoor.

(y)

Bij andere fabrikanten zie je dit net zo goed.

BMW 520d EDE Sedan M Sport.
De nieuwe BMW 5 Serie biedt wat elke zakelijke rijder zich wenst. Sportief maar elegant, indrukwekkend maar stijlvol. En als Saphir Edition is deze BMW 5 Serie met de zeer efficiënte dieselmotor óók nog een zeer verstandige zakelijke keuze. Het voordeel bedraagt ruim € 11.000,-

De extra’s van deze Saphir Edition:

Automatische transmissie
Saphirschwarz metallic
High Executive uitvoering
Leder ‘Dakota’ schwarz
M Sport pakket met lichtmetalen wielen 21N
Parking Pack
Safety Pack
Individual hemelbekleding
Neerklapbare achterbank
Aluminium raamomlijsting
Display key
https://www.bmw.nl/nl/specials/2018/saphir-editions.html#bmw-520d-ede-sedan-m-sport

Het is gewoon een keuze die je maakt. Zwart op Zwart en een M-pakket, zat mensen die daar akkoord mee gaan.

W212 zei:
Snipe zei:
Maar het design van Mercedes is op dit moment kwalitatief gewoon slecht, bijvoorbeeld.

Zou je dit uit willen / kunnen leggen? Ondanks dat ik een tevreden Mercedes rijder ben, vind ik de huidige stijl minder mooi dan die van een paar jaar terug. Ik rijd inderdaad Mercedes vanwege de "andere kwaliteiten". Dat is allemaal persoonlijk. Maar hoe kun je een design, tussen bijvoorbeeld een BMW en een Mercedes, kwalitatief beoordelen? Ik heb dat ook nog nooit een journalist zien doen?

Waarom is het design van een Mercedes juist kwalitatief slecht? En dat van een BMW niet? Of een Audi?
Die zie ik ook niet zo om heel eerlijk te zijn.

W212 je hebt een privebericht

W212 zei:
Snipe zei:

Zou je dit uit willen / kunnen leggen? Hoe kun je een design, tussen bijvoorbeeld een BMW en een Mercedes, kwalitatief beoordelen? Ik heb dat ook nog nooit een journalist zien doen?

Dat lijkt mij heel duidelijk en Snipe zal dit onderschrijven. Als je een kenner bent, dan zie je gewoon dat het design slecht is. Snipe is een kenner, dus hij ziet dat. Als je het niet ziet, ben je gewoon geen kenner.

Phaeton W12 zei:
W212 zei:
Snipe zei:

Zou je dit uit willen / kunnen leggen? Hoe kun je een design, tussen bijvoorbeeld een BMW en een Mercedes, kwalitatief beoordelen? Ik heb dat ook nog nooit een journalist zien doen?

Dat lijkt mij heel duidelijk en Snipe zal dit onderschrijven. Als je een kenner bent, dan zie je gewoon dat het design slecht is. Snipe is een kenner, dus hij ziet dat. Als je het niet ziet, ben je gewoon geen kenner.
Oei vallen wij even door de mand. En dan heb ik nog wel in het topic van PW12 gezegd dat ik de 140 mooi vind.

Carfanatic zei:
Bij andere fabrikanten zie je dit net zo goed.

BMW 520d EDE Sedan M Sport.
De nieuwe BMW 5 Serie biedt wat elke zakelijke rijder zich wenst. Sportief maar elegant, indrukwekkend maar stijlvol. En als Saphir Edition is deze BMW 5 Serie met de zeer efficiënte dieselmotor óók nog een zeer verstandige zakelijke keuze. Het voordeel bedraagt ruim € 11.000,-

De extra’s van deze Saphir Edition:

Automatische transmissie
Saphirschwarz metallic
High Executive uitvoering
Leder ‘Dakota’ schwarz
M Sport pakket met lichtmetalen wielen 21N
Parking Pack
Safety Pack
Individual hemelbekleding
Neerklapbare achterbank
Aluminium raamomlijsting
Display key
https://www.bmw.nl/nl/specials/2018/saphir-editions.html#bmw-520d-ede-sedan-m-sport

Het is gewoon een keuze die je maakt. Zwart op Zwart en een M-pakket, zat mensen die daar akkoord mee gaan.

Dat is ook zo. Alleen die auto kun je ook zo in de configurator samenstellen en aanvullen met wat opties die je zelf leuk vindt. Dan heb je het voordeel ook, maar tevens de keus om bijvoorbeeld nog een schuifdakje aan te vinken. En ik begrijp dat dat bij Mercedes-Benz momenteel lastiger is, daar moet je het echt doen met de voorraadmodellen. Is dat bij BMW en Audi nu ook zo?

michel1975 zei:
Phaeton W12 zei:
W212 zei:
Snipe zei:

Oei vallen wij even door de mand. En dan heb ik nog wel in het topic van PW12 gezegd dat ik de 140 mooi vind.

Voor de niet-kenners blijft design gewoon een kwestie van smaak. Dus geen zorgen!

W212 zei:
Snipe zei:

Natuurlijk kun je een design kwalitatief beoordelen. Zoals je ook een motor of de rijeigenschappen kwalitatief kunt beoordelen. En dan is het daarnaast natuurlijk zo, zoals Funf al zei, dat je smaak ook een rol speelt. Als je niet van SUV's houdt en wel van sportauto's, heb je ongetwijfeld liever een sportauto met een matig design dan de best vormgegeven SUV van het heelal. Als je per se achterwielaandrijving wilt, kan een Audi nog zo goed vormgegeven zijn maar kies je toch een BMW of Mercedes.

Daarbij komt dat het geen exacte wetenschap is. Je kunt dingen beargumenteren, maar het is nooit voor honderd procent waterdicht; iemand met exact dezelfde kennis kan het weer net even anders interpreteren. Maar dat wil nog niet zeggen dat het daarmee puur 'een kwestie van smaak' is. Muziek is een kwestie van talent, maar het is toch handig als je noten kunt lezen. Voetbal is ook een kwestie van talent, maar misschien speel je toch beter als je wat spelsystemen kent.

Terug naar Mercedes, een merk met een prachtige historie. Die historie vind je op geen enkele manier terug in het design. Vergelijk dat eens met Volkswagen, waar de Golf IV een briljante interpretatie was van alles wat een Golf een Golf maakt. In plaats daarvan zie je bij Mercedes nu die grote vouwen over de flanken, die eerder bij opkomende Aziatische merken passen; de premiummerken bleven hier altijd ver uit de buurt.
Als je vervolgens naar het front kijkt, zie je dat de voorbumper doorloopt tot ver boven de grille, waar hij aansluit op de motorkap. Dat zorgt niet echt voor verfijning in het design, om het zacht uit te drukken.

Andere premiummerken monteren bijvoorbeeld een motor bijna vóór de vooras, in combinatie met voorwielaandrijving. Ze weten daar natuurlijk ook wel dat dat niet de best rijdende auto in die klasse oplevert, maar het heeft weer andere voordelen, zoals binnenruimte. Zo is iedere auto een verzameling compromissen, dus Mercedes heeft ook ongetwijfeld een reden voor dat design. En onder de streep is een Mercedes nog steeds vaak een van de beste auto's in z'n klasse, dus je kunt je afvragen of het een ramp is.

Is iemand trouwens al naar het Louwman Museum geweest voor de Mercedes-tentoonstelling daar? Over briljante Mercedessen gesproken!

funf zei:
ENTE zei:

Vind je?

Zoek maar eens een E-klasse met schuifdak op benzine en met een automaat. Op de landelijke site van Mercedes-Benz staan er dan 28, het overgrote deel met de basismotor. Slechts eentje in onderscheidend hyazinthrot, de rest is allemaal standaard. Ook qua interieur. En zit er dan wat leuks tussen, dan vergeten ze de donkere dakhemel....:rolleyes:

4481833_1.jpg

En dat terwijl je zo'n E echt wel leuk kunt aankleden. Bijvoorbeeld met exclusive line binnen en buiten. Daar wordt het meteen een heel andere auto van en dat zou dat echte Mercedes-Benz gevoel (king of the road) wellicht veel meer los kunnen maken bij mij. Net als de keuze voor specifieke opties. Zonweringen voor achterruit en zijruiten bijvoorbeeld. Dat vind ik bij een sedan echt een must. Een optie van een paar honderd euro, maar vind maar eens een standaard model waar het op zit.

Maar dit is muggenzifterij van mij hoor. Ik hecht daar waarde aan, de meeste kopers in die klasse zitten daar wellicht een stuk praktischer in.

Het is idd voornamelijk gevolg van de WLTP-“crisis”. Voorraadauto’s zijn daardoor veel goedkoper dan nieuw samengestelde, en lang niet alle typen zijn momenteel verkrijgbaar

Normaal sta ik er net zo in als jij (wil ik een auto het liefste ook geheel naar eigen smaak samenstellen) echter op dit moment paste mij zo’n auto uit voorraad wel goed. Ik wil hem zakelijk rijden en wil geen torenhoge bijtelling, dus neem graag wat consessies voor lief. Het scheelt mij 10K in de aanschafprijs en de bijtelling daarover, al met al wel de moeite. En als de auto mij na een tijdje niet bevalt dan ruil ik hem weer in.

michel1975 zei:
W212 je hebt een privebericht
Jij ook! :)

Snipe zei:
Maar dat wil nog niet zeggen dat het daarmee puur 'een kwestie van smaak' is. Muziek is een kwestie van talent, maar het is toch handig als je noten kunt lezen. Voetbal is ook een kwestie van talent, maar misschien speel je toch beter als je wat spelsystemen kent.

Terug naar Mercedes, een merk met een prachtige historie. Die historie vind je op geen enkele manier terug in het design. Vergelijk dat eens met Volkswagen, waar de Golf IV een briljante interpretatie was van alles wat een Golf een Golf maakt. In plaats daarvan zie je bij Mercedes nu die grote vouwen over de flanken, die eerder bij opkomende Aziatische merken passen; de premiummerken bleven hier altijd ver uit de buurt.
Als je vervolgens naar het front kijkt, zie je dat de voorbumper doorloopt tot ver boven de grille, waar hij aansluit op de motorkap. Dat zorgt niet echt voor verfijning in het design, om het zacht uit te drukken.

Ben het wel eens met wat je zegt, maar vind het wel wat ver gaan om alleen vanuit historisch perspectief het design als kwalitatief slecht te bestempelen. Je zou ook kunnen redeneren dat de huidige generatie Mercedessen nog steeds als Mercedes herkenbaar zijn maar dat het design meer mensen aanspreekt en ook soort van verjongend is? En zou het daarmee dan niet net zo goed juist niet slecht zijn?

BENZine zei:
Normaal sta ik er net zo in als jij (wil ik een auto het liefste ook geheel naar eigen smaak samenstellen) echter op dit moment paste mij zo’n auto uit voorraad wel goed. Ik wil hem zakelijk rijden en wil geen torenhoge bijtelling, dus neem graag wat consessies voor lief. Het scheelt mij 10K in de aanschafprijs en de bijtelling daarover, al met al wel de moeite. En als de auto mij na een tijdje niet bevalt dan ruil ik hem weer in.

Heel begrijpelijk en het scheelt dus zoveel dat een individuele keuze eigenlijk niet meer financieel verantwoord is. Het prijsverschil is gewoon te groot geworden.

W212 zei:
Je zou ook kunnen redeneren dat de huidige generatie Mercedessen nog steeds als Mercedes herkenbaar zijn maar dat het design meer mensen aanspreekt en ook soort van verjongend is?

Maar vind je het echt verjongend? In zekere zin laat Mercedes-Benz juist een consistente lijn zien van conservatief ontworpen auto's voor mensen van een zekere leeftijd. In dat opzicht begrijp ik DagDromer wel, die zich met zijn 42 jaren te jong voelt voor een Mercedes-Benz. Er zijn wel wat uitzonderingen, zoals de wanhopig ogende CLA. Voor wie die bedoeld is?o_O

Maar dat kan een designtaal zijn die veel kopers wel aanspreekt en dat blijkt ook wel uit de verkopen.

tja, als een voorraad auto wel 20-25% goedkoper is, dan zijn er nog maar weinig die zelf gaan samenstellen. Al krijg je dan natuurlijk ook wel wat korting, maar nooit zoveel.

Toch vind ik deze voorraad/demo wel wat hebben https://www.mercedesbenzgreenwich.com/inventory/used-2018-mercedes-benz-e-class-e-300-awd-4matic-sedan-wddzf4kb4ja393403 :T

funf zei:
Heel begrijpelijk en het scheelt dus zoveel dat een individuele keuze eigenlijk niet meer financieel verantwoord is. Het prijsverschil is gewoon te groot geworden.

Zo is het nu inderdaad. Maar over een tijdje kan het best weer anders zijn, ik hoop het in elk geval wel.

funf zei:
Maar vind je het echt verjongend? In zekere zin laat Mercedes-Benz juist een consistente lijn zien van conservatief ontworpen auto's voor mensen van een zekere leeftijd. In dat opzicht begrijp ik DagDromer wel, die zich met zijn 42 jaren te jong voelt voor een Mercedes-Benz. Er zijn wel wat uitzonderingen, zoals de wanhopig ogende CLA. Voor wie die bedoeld is?

Nouja. Ik denk dat de W213 wat "jonger" gestyled is dan de W212. Ik kreeg met mijn W212 nog wel eens een opmerking uit de kennissenkring dat het een "oude lullenbak" was. Denk niet dat ik dat bij een W213 zou krijgen. Al was et maar omdat niemand em van een W205 kan onderscheiden. :)

Ik begrijp de gedachte van dagdromer ook wel, mijn vrouw vond mij ook wat te jong (toen 37) voor de E klasse. Maar ik zelf trek me daar niet zoveel van aan. Het soevereine van een Mercedes, wat FH ook een beetje aanhaalde, en BENZine (het rolt zo mooi), dat is voor mij de voornaamste reden om een Mercedes te rijden. En als iemand anders mij daar te jong voor vindt. Mij best.

Maar dat kan een designtaal zijn die veel kopers wel aanspreekt en dat blijkt ook wel uit de verkopen.

Precies. En daarmee zou je dus kunnen redeneren dat et juist wel kwalitatief in orde is.

W212 zei:
funf zei:
Maar vind je het echt verjongend? In zekere zin laat Mercedes-Benz juist een consistente lijn zien van conservatief ontworpen auto's voor mensen van een zekere leeftijd. In dat opzicht begrijp ik DagDromer wel, die zich met zijn 42 jaren te jong voelt voor een Mercedes-Benz. Er zijn wel wat uitzonderingen, zoals de wanhopig ogende CLA. Voor wie die bedoeld is?

Nouja. Ik denk dat de W213 wat "jonger" gestyled is dan de W212. Ik kreeg met mijn W212 nog wel eens een opmerking uit de kennissenkring dat het een "oude lullenbak" was. Denk niet dat ik dat bij een W213 zou krijgen. Al was et maar omdat niemand em van een W205 kan onderscheiden. :)

Ik begrijp de gedachte van dagdromer ook wel, mijn vrouw vond mij ook wat te jong (toen 37) voor de E klasse. Maar ik zelf trek me daar niet zoveel van aan. Het soevereine van een Mercedes, wat FH ook een beetje aanhaalde, en BENZine (het rolt zo mooi), dat is voor mij de voornaamste reden om een Mercedes te rijden. En als iemand anders mij daar te jong voor vindt. Mij best.

Precies. En daarmee zou je dus kunnen redeneren dat et juist wel kwalitatief in orde is.
Ik kocht mijn eerste Mercedes dat ik 26 was. Een W108 uit '67.

Rare jongens zijn jullie. Geen problemen mee gehad? Zo jong al in een conservatief ontworpen auto?

Ja, natuurlijk wel. Al mijn vrienden - GTE en Rallye 2.0 rijders - verklaarden me voor gék. Maar ik wist wel beter.

Al was ik bevooroordeeld. Ik reed al sinds mijn achttiende op de taxi, hier in de IJmond. Ik 'versleet' een nieuwe Mercedes per jaar. Naast de 230 E stond er dus ook een splinternieuwe, al dan niet van taxibord voorziene - 200D of 250TD voor de deur. Daar begon de liefde voor het merk. Auto's die werden bereden alsof er een aan/uit schakelaar in zat en die dat 450.000 km vol hielden in 30 maanden. Dán maak je een product. En dan wil je dat zelf ook.

En het is nooit meer over gegaan:)

Herkenbaar. Ik ben ook taxichauffeur geweest, als bijbaan weliswaar. Destijds een wagenpark met 5 series en e klasses. E39 en W210 (ik ben wat jonger denk ik :)) Een zaterdagnachtje in een E 200cdi was zoveel relaxter dan in een 520d. Ik reed ook veel harder in de BMW's.

Daarbij kwam inderdaad dat bij het starten van een 5 serie een compleet boekwerk aan foutmeldingen en storingen voorbij kwam, en allerlei lampjes bleven branden. De E klasse deed eigenlijk zonder morren zijn werk. En dat werk was ook hier met zo weinig mogelijk onderhoud. Ik heb in een witte e200 cdi gereden (voor de facelift) met 650.000 op de teller. Reed nog prachtig, inclusief doorgezakte stoel.

Het taxibedrijf bestaat helaas niet meer, maar nog jaren daarna hield ik de occasions van De Beier in de gaten, zo nu en dan stond er weer een witte 520d, meer dood dan levend, met dik een half miljoen kilometers op de teller.

Dat was bij 'ons' geen probleem. Naar mate de tijd verstreek zag je ze zo inzakken. Ze gingen steeds lager liggen.

W212 zei:
Rare jongens zijn jullie. Geen problemen mee gehad? Zo jong al in een conservatief ontworpen auto?

Hoezo problemen? Met vrienden in de Benz naar de wintersport en 's zomers naar Lloret de Mar :cool:. Geweldige tijden, ideale auto (y)

Overigens rijd ik nu in een W212, W212. Wat zal ik er eens van zeggen....

Mercedes spreekt mij juist veel meer aan momenteel dan Bmw qua design, veel meer dan de andere Duitsers.
Paar jaartjes terug met de W212 was dat precies het omgekeerde, de F10 is zoveel mooier.

500E zei:
Overigens rijd ik nu in een W212, W212. Wat zal ik er eens van zeggen....

Om te beginnen dat in ieder geval de historie van het merk in het design terugkomt en dat het dus kwalitatief hoogwaardig design is? :T
Was toch iets met et achterspatbord en Ponton ofzo?

Hmm. Het rijdt fantastisch, dat geef ik toe. Maar als ik nu 19 was dan wakkerde er geen liefde voor het merk aan.

Bofkont SLK350 zei:
Mercedes spreekt mij juist veel meer aan momenteel dan Bmw qua design, veel meer dan de andere Duitsers.

Mij ook. Maar de juiste uitvoering (pakket, wielen, onderstel) is wel belangrijk, zo staat hier....

T6yiHEN.jpg

....bijvoorbeeld een hele andere auto dan hier:

UOxkyvI.jpg

500 E zei:
Hmm. Het rijdt fantastisch, dat geef ik toe. Maar als ik nu 19 was dan wakkerde er geen liefde voor het merk aan.

Misschien wel weer als je nu een 19-jarige taxichauffeur zou zijn.

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1529609873-2000-7-sl-600-roadster-r129-kopen

Wow wat een beauty. Ff van W212 weer naar R129:)

Ik heb leren taxi rijden op een Mercedes 308D (TN). (Kan ook een 208D zijn geweest overigens) Althans, in de aanloop naar de nacht mochten we met een Omega (2.4 Diamond) of verlepte 740 op LPG wat ritjes maken, maar tegen de tijd dat de disco uit ging was het alle hens aan dek om de jeugd naar huis te brengen.

De ‘liefde’ voor Mercedes heb ik nooit gevoeld. Veel in gereden en mee mogen rijden, en eigenlijk allemaal zeer goed in elkaar gezette auto’s die indruk maken op veel vlakken. Maar m’n hart gaat er niet sneller van kloppen. Imposant of indrukwekkend, ja. Ik kan de kwaliteit waarderen, de solide uitstraling, dat gebouwd-voor-de-eeuwigheid idee. Maar nooit van gedroomd. Wel om ooit eens een hagelnieuwe BMW uit de showroom te mogen rijden. Dat is al zo sinds m’n eerste BMW, een E3 2800 en later een E30 316.

BENZine zei:
Bofkont SLK350 zei:

Mij ook. Maar de juiste uitvoering (pakket, wielen, onderstel) is wel belangrijk, zo staat hier....

T6yiHEN.jpg

UOxkyvI.jpg

Blijft wel saai zilver :)

Snipe zei:
Als je per se achterwielaandrijving wilt, kan een Audi nog zo goed vormgegeven zijn maar kies je toch een BMW of Mercedes.

Hoeft niet, de R8 LMS heeft achterwielaandrijving :)

W212 zei:

Ik kocht mijn eerste BMW op mijn 25e en mijn eerste Mercedes (een youngtimer) op mijn 35e. En die Sacco Benzen blijven geweldig. Dat is nooit meer geëvenaard, wat mij betreft.

BENZine zei:
Bofkont SLK350 zei:

T6yiHEN.jpg

UOxkyvI.jpg

Dat is waar. Maar bij beide exemplaren zou ik onmiddellijk de wielen vervangen.

Gullwing zei:
tja, als een voorraad auto wel 20-25% goedkoper is, dan zijn er nog maar weinig die zelf gaan samenstellen. Al krijg je dan natuurlijk ook wel wat korting, maar nooit zoveel.

Toch vind ik deze voorraad/demo wel wat hebben https://www.mercedesbenzgreenwich.com/inventory/used-2018-mercedes-benz-e-class-e-300-awd-4matic-sedan-wddzf4kb4ja393403 :T

Eens. Een E300 met een leuk kleurtje. (y)

Terug
Bovenaan