• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Vervelend als je eerst van alles moet demonteren om een uurtje geen ESP wil hebben.... (M'n Hyundai en Chrysler hebben een schakelaar hiervoor).

Bij Mercedes kun je het ESP niet helemaal uitschakelen, enkel kun je hem wat later laten ingrijpen.
Dan moet idd de zekering eruit zoals Gullwing al zegt (y)
Voor mij niet nodig, zo goed autorijden kan ik niet, en driften hoeft voor mij al helemaal niet.

Dat zie ik juist als een voordeel mijn beste FH163175 :D
Maar beide merken hebben zo zijn charmes waar ik van hou, het scherpe sturen van bmw en het comfort van de Benz.

Zo een mooi weekend België, Luxemburg en Duitsland achter de rug. Van heerlijk toeren tot sommige stukken lekker boenderen. Alles zat er in.
De wagens waren ook allen zeer divers en hadden allen hun eigen kwaliteiten en tekortkomingen. De SL is echt een uitblinker waar het comfort en slecht wegdek betreft. Hier moesten zowel de Maserati, BMW en Porsche afhaken. De snerp van de 300-24 klepper is echt fenomenaal. Met stip op 2 van de overige auto's (Maser met stip op 1. Wat een geluid)
Viel me absoluut niet tegen. Op papier de langzaamste van het stel maar hij heeft zich kranig geweerd. Tijdens deze rit kwam wel zijn grootste tekortkoming aan het licht. Op het moment dat je de kickdown intrapt kun je eerst rustig een sigaret opsteken voor die 3 traps eindelijk eens op en afschakeld. Maar als die dan gaat. Dat geluid. Heerlijk. Zal vanmiddag nog even wat foto's er bij zoeken.

Dgd-qT9WAAYnnqb.jpg:large

(y)

csm_W124_-_E280_Collection_-_01_1_9e50a5bf1e.jpg

Wat een plaatje. Mooi uitgevoerde W124 280E

Lijkt me een auto waar je geen enorme sommen geld meer op afschrijft. Maar uiteindelijk is (helaas) een dergelijke auto voor ons niet de juiste. Die wil je netjes houden, zo'n mooie auto zou ik heel onrustig van worden als die ingezet wordt voor familie-duties...

0-MOR-1700054242.jpg

Of toch liever 'de eeuwige tegenstander' uit München. E34 525i

Wat was in die tijd het verschil in merkwaarden toch duidelijk zichtbaar.

Mooie trip Michel dat moet genieten zijn geweest (y)
Zo'n W124 geweldig!
Onze Klaas heeft een prachtige collectie, valt me op dat er trouwens momenteel relatief veel nieuw spul staat trouwens.
Mijn CLK heeft hij destijds van mij overgenomen voor een zeer geschikte prijs, aardige vent is Klaas en een echte liefhebber.
E34 is ook een plaatje! en vind ze nog maar eens met deze kmstand in deze staat.

ai, een dergelijke auto koop je toch vooral om de snelste te zijn, als ik dan zo zou worden ingehaald, ruilde ik die porsche dezelfde middag nog in. :T

michel1975 zei:
kun je eerst rustig een sigaret opsteken voor die 3 traps eindelijk eens op en afschakeld. Maar als die dan gaat. Dat geluid. Heerlijk. Zal vanmiddag nog even wat foto's er bij zoeken.

Een 3 traps? SL? Niet een R129 dus?

Mijn hemel wat een dodemansrit zo op de snelweg o_O
Niet aan mij besteed zulke zaken.
Maar zonder twijfel de 918 voor mij als ik zoiets zou kunnen betalen.
Vlot zat ook lijkt me.

Mwha, één auto inhalen die alleen rijdt kan wel. Maar hier reden best wat auto's in groepen. Voorbeeld is die Audi die ze inhaalde, die moest op de rem voor de voorganger, als hij niet goed had gekeken en naar links was gegaan heb je een flink probleem.

P. Klieder zei:
michel1975 zei:
kun je eerst rustig een sigaret opsteken voor die 3 traps eindelijk eens op en afschakeld. Maar als die dan gaat. Dat geluid. Heerlijk. Zal vanmiddag nog even wat foto's er bij zoeken.

Een 3 traps? SL? Niet een R129 dus?
Moet uiteraard 4 traps zijn. Mompelt iets met dikke vingers.....

Ik vind het zeer zeker niet meevallen Joel, zulke capriolen lijkt me niet geschikt voor de openbare weg overdag als het zo druk is.
Je brengt niet alleen jezelf in gevaar maar ook je mede weggebruikers.
Je zal er rijden met je gezin en denk ga even inhalen, als er iemand met 350 achterop aankomt is die snelheid nimmer in te schatten.
Maar goed dat is enkel mijn mening in deze,ik vind het stiekem heus wel gaaf/leuk om te zien zo even op internet.

Joël D. zei:
Mwha, één auto inhalen die alleen rijdt kan wel.

Eens. Maar ook dat kan nogal wat schrik opleveren. Paar jaar geleden kwam ik 's nachts uit Oostenrijk terugrijden en haalde met 250 een Nederlandse twingo in, die iets van 80 km/u reed. Verder was de weg leeg. Was op laatste stukje van de A3 vlak voor Nederland. Bij de Shell net over de grens even met de bestuurder gesproken, die was zich kapot geschrokken. Kun je ook discussiëren over of deze man sowieso wel op zat te letten, maar als je langdurig (heel) hard rijdt, verschuift je eigen perspectief van snelheid ook nogal. Zeker als je in een auto rijdt die op z'n gemakje dat soort snelheden afwerkt.

Toch kom ik liever jou tegen dan iemand die 's nachts met 80 op de snelweg rijdt. Of was het Weide op de terugweg van een proefrit?:T

Volgende week zelf ook een mooie rit voor de boeg: Luxemburg, Lausanne, Como, Innsbruck, Beieren en via het Mercedes museum weer terug in 10 dagen. De snelheid zal wat lager liggen verwacht ik:D

Fraaie E34 hierboven, 1 van de weinigen die ik er nog fris en strak uit vind zien.

Ibud zei:
Toch kom ik liever jou tegen dan iemand die 's nachts met 80 op de snelweg rijdt. Of was het Weide op de terugweg van een proefrit?

:)
Geen noordelijk accent in ieder geval, maar zou kunnen.

Om, verantwoord, die snelheden te halen moet je in Duitsland tegenwoordig ook echt midden in de nacht rijden. Tenminste, de routes richting het zuiden / alpen. Ik ga vrijdag naar Oostenrijk ter ere van de GP aldaar. Dat gaat ook geen record worden denk ik. ;)

W212 zei:
Joël D. zei:
Mwha, één auto inhalen die alleen rijdt kan wel.

Eens. Maar ook dat kan nogal wat schrik opleveren. Paar jaar geleden kwam ik 's nachts uit Oostenrijk terugrijden en haalde met 250 een Nederlandse twingo in, die iets van 80 km/u reed. Verder was de weg leeg. Was op laatste stukje van de A3 vlak voor Nederland. Bij de Shell net over de grens even met de bestuurder gesproken, die was zich kapot geschrokken. Kun je ook discussiëren over of deze man sowieso wel op zat te letten, maar als je langdurig (heel) hard rijdt, verschuift je eigen perspectief van snelheid ook nogal. Zeker als je in een auto rijdt die op z'n gemakje dat soort snelheden afwerkt.

Dat geloof ik wel. Ik heb een paar weken geleden iemand met 310 ingehaald. Kan me voorstellen dat die wellicht ook wel even schrok.

Veel plezier trouwens in Oostenrijk. (y)

Dank. Laatste keer voor mij daar denk ik. Gaan nu 18.000 Nederlanders naartoe. Voorheen was het een erg fijne GP om naar toe te gaan, erg goed geregeld en relatief rustig. Vorig jaar was het al erg druk, dit jaar weer meer tribunes erbij begreep ik. Dat Maxmania volksfeest is wat minder mijn ding.

Maar goed, niettemin wordt et wel weer mooi. We slapen in Graz, beetje bij de kermis vandaan zeg maar, dat scheelt ook een hoop.

Ibud zei:
Volgende week zelf ook een mooie rit voor de boeg: Luxemburg, Lausanne, Como, Innsbruck, Beieren en via het Mercedes museum weer terug in 10 dagen. De snelheid zal wat lager liggen verwacht ik:D.

Dat is een mooie trip Ibud, ga je met de Park Avenue?

De Park Avenue gaat mee inderdaad, op dit soort reisjes komt hij het beste tot zijn recht. Heb er in de afgelopen 3 weken €2000,- ingestopt aan onderhoud: veren, schokdempers en banden rondom, alle vloeistoffen en filters ververst incl. automaat, automaatbak keerring vervangen en aircoservice laten doen. Als hij me nu in de steek laat duw ik hem het ravijn in. Komt vast goed, auto is technisch 100% nu en rijdt verrassend strak voor een Amerikaan. Heb er zin in(y)

Ik ga morgen eens een kijkje nemen bij Concours d'Elegance in Apeldoorn. Toch altijd wel veel fraais te zien, ook buiten het festivalterrein!

dat laatste stuk had volgens mij nog wel sneller gekund als er nog 2 versnellingen beschikbaar waren geweest :eek:

Ibud zei:
Volgende week zelf ook een mooie rit voor de boeg: Luxemburg, Lausanne, Como, Innsbruck, Beieren en via het Mercedes museum weer terug in 10 dagen.

Dat klinkt als een mooie rit, viel spaß! (y)

Enzo Ferrari zei:
Ibud zei:
Volgende week zelf ook een mooie rit voor de boeg: Luxemburg, Lausanne, Como, Innsbruck, Beieren en via het Mercedes museum weer terug in 10 dagen.

Dat klinkt als een mooie rit, viel spaß! (y)

Inderdaad prachtige rit :D
Mercedes museum is echt geweldig.

Zeker, zeer de moeite waard!
Ik was er 3 jaar geleden en toen ik de parkeergarage uit reed kwam er een gecamoufleerde W213 voorbij.

AZyUqor.jpg

En als het goed is staat er over anderhalve week één zonder plakfolie thuis voor de deur.

8K0UJZK.png

Gefeliciteerd dan maar alvast Benzine, uitstekende keus (y)
Welke configuratie heb je? of is dat nog even een verassing.

Van harte Benzine! Is dit ook je configuratie?

Edit: Laat maar, heb et al in ander topic gezien. Mooie auto!!

Ga je verder nog aanpassingen/upgrades doen? Of is hij met de Brabus update helemaal naar je zin?

Op de middenconsole wordt het glimmende pianolak-paneel vervangen voor een antraciet mat-houten paneel, en er wordt een wegklapbare trekhaak onder gemonteerd. Daar laat ik het eerst bij.

Net een berichtje van de dealer dat de auto binnen is gekomen, vandaag of morgen dus maar even kijken.

Is het vervangen van die middenconsole veel werk? Mijn vader is ook op zoek naar een S213, maar veel zijn nog geleverd met pianolak omdat hout pas later leverbaar was.

Volgens mij valt dat wel mee. Anders dan pianolak is inderdaad nog maar net leverbaar, zeker als je gebruikt zoekt dan zal je die nog nauwelijks tegenkomen. Maar gelukkig is het dus vervangbaar, mat grijs hout ziet er wat mij betreft 10x beter uit en combineert ook heel goed met de aluminium lijsten. Alles in hout is ook mooi, maar wel wat saaier dan de combi alu/hout.

DnIiYeO.jpg

Meeuw zei:
Mooi rustig dashboard trouwens, en navi op de juiste hoogte.

Inderdaad heel rustig. En natuurlijk kun je er met bepaalde Designo kleurstellingen ook heel eenvoudig een kermis van maken (zoals dat bij een S ook kan), maar als je niet te gek doet met kleuren en lijsten dan is het gewoon een rustig geheel, en vind ik het interieur van de E-Klasse momenteel het mooiste in z'n klasse. Ook qua afwerking, vooral bij uitvoeringen waarbij bovenkant dashboard en deurpanelen in leder zijn uitgevoerd ziet het er gewoon top uit.

Dat matte hout lijkt me ook minder vlekgevoelig, elke keer als je het hoogglans aanraakt heb je er een vinger afdruk bij.

Terug
Bovenaan