• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

De Schaduw zei:
Dan heb ik toch liever een W21 315 met die fijne 1500 of een E30 met die heerlijke 1600... :cool:

Eh... ik was toch sterk in de veronderstelling dat ik deze post gewist had. o_O Is namelijk niet geheel het correcte topic. En voordat iemand me gaat corrigeren, de post was een beetje prikkelend bedoeld en de motoriseringen zijn uiteraard niet correct.

Ehhh…. Die W is inderdaad een dikkevingerfout zeg maar. :D De andere fouten waren met opzet.

De Schaduw zei:
De Schaduw zei:
Dan heb ik toch liever een W21 315 met die fijne 1500 of een E30 met die heerlijke 1600... :cool:

Eh... ik was toch sterk in de veronderstelling dat ik deze post gewist had. o_O Is namelijk niet geheel het correcte topic. En voordat iemand me gaat corrigeren, de post was een beetje prikkelend bedoeld en de motoriseringen zijn uiteraard niet correct.
:)

De e30 had echter toch een 1596cc aldus wiki :)

Leitner heeft wel een hele fraaie (en dure) e21

nBjRYaP.jpg

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1527622775-1981-6-320-coupe-e21-kopen

Geweldige unit, die E21. Fantastisch kleurtje icm met z’n 4 gele kijkertjes.
Maar ik mis dan toch pijpje links, pijpje rechts.

Ja, het had een 323i moeten zijn met de juiste samenstelling en dan die gele lampen. Zo reed ik in de 80-er jaren. Fantastische drift-auto met een magistraal geluid.

Marcel Br zei:
Belachelijk om dat ding als coupe aan te prijzen; alsof je iets anders kon kiezen o_O

Het is een tweedeurs sedan. Een type auto dat al jaren niet meer gemaakt wordt.

Daar had je er in de jaren 60/70/80 veel van, vooral van Duitse makelij. Opel Kadett, Ascona, Rekord, Ford Escord, Taunus, VW 1600, Audi 80, BMW E21, E30, bij allen was er een 2-deurs sedan beschikbaar of waren ze er (zoals de BMW's) alleen als zodanig.

500 E zei:
Marcel Br zei:
Belachelijk om dat ding als coupe aan te prijzen; alsof je iets anders kon kiezen o_O

Behalve dan de 2 serie coupé. Die noemen ze coupé, maar het is feitelijk een 2 deurs sedan.

Vandaag de Fabia laten voorzien van 2 nieuwe voorbanden en nieuwe schijven en blokken vóór. Alleen al voor de veiligheid wil je dit soort dingen op orde hebben. Was eigenlijk niet van plan om veel geld in die auto te steken, omdat die toch echt op de nominatie staat om binnen nu en 6/7 maanden vervangen te worden. Nou, even iets over de € 500,- voor gemoedsrust en veiligheid is nimmer weggegooid geld.

Ondertussen houdt ik de markt in de gaten naar de waardes van een W211 (na 2006) of 5xx (ook vanaf 2006) met nette kilometerstand (abolute max is 160000), minimaal 180pk, automaat, leder en een schuifdak, trekhaak en/of 6-pitter is een pré. Haast hebben we niet, kan dus wachten op de best passende auto.

Deze E280 spreekt me wel aan, vooral dat kenteken GRR...
Geloof alleen dat ik in dit huishouden niet veel handen op elkaar krijg voor een Mercedes.
Dan heeft dit meer draagvlak, maar helaas handgeschakeld en 'te weinig' vermogen

Afgezien van het bouwjaar was deze 5-serie een geschikte optie geweest: https://www.deautostudio.nl/occasion/bmw-545i-touring/

Inmiddels wel verkocht.

Waarom perse vanf bouwjaar 2006, kwam toen de LCI van de 5-serie of is het wat anders?

E60/E61 LCI is vanaf 2007. En idd LCI heeft de voorkeur. Ik heb al een al 2005 E60 gehad, en op de een of andere manier werkt de LCI net wat frisser. Is echter geen must. Voor de W211 overigens wel.

Gaat deze auto voor alle privé ritten gebruikt worden, of rijdt je de G30 520i ook privé? Een W211 is een fijne auto, die zou ik nu verkiezen boven een E60/61.

BENZine zei:
Daar had je er in de jaren 60/70/80 veel van, vooral van Duitse makelij. Opel Kadett, Ascona, Rekord, Ford Escord, Taunus, VW 1600, Audi 80, BMW E21, E30, bij allen was er een 2-deurs sedan beschikbaar of waren ze er (zoals de BMW's) alleen als zodanig.

En je kocht 'm alleen vierdeurs als je kinderen had. zoals je een trekhaak monteerde voor je karretje en bij Halfords een universele spiegel haalde, voor de rechterkant van je auto.

In principe zou dan de G30 alleen zakelijk worden gereden. Dat scheelt een aanzienlijk aantal km per jaar. En natuurlijk de bijtelling, hoewel dat niet het primaire doel is. Idee is om een nette auto te vinden waar we een 3-tal jaar veilig en comfortabel kunnen rijden zonder een reuze-afschrijving en dan de G30 gunstiger dan ik m op dat moment bij een dealer zou kunnen kopen, en met een lekkere km-stand privé over te nemen.
In het verleden heb ik een tweetal weken de W211 Combi van een toenmalige werkgever mogen gebruiken. Een zeer capabele auto, zeer solide ook. Gaf me het idee voor de eeuwigheid gemaakt te zijn. De E60 die we toen hadden gaf met niet dat eeuwigheids-gevoel. Daar staat tegenover dat zo’n E wel ietwat saai is.

DagDromer zei:
Daar staat tegenover dat zo’n E wel ietwat saai is.

Saai? Ik noem het stijlvol. Echt een tijdloos model (zoals eigenlijk elke E-Klasse tot nu toe), de W211 vind ik met de jaren mooier worden. De E60/61 kan ook nog steeds, maar heeft dan wat mij betreft echt een M-pakket nodig.

Och wellicht is saai wel wat sterk uitgedrukt. Maar om eerlijk te zijn stoort me dat niet zo heel erg. Een W211 heeft de tand des tijds beter doorstaan dan een E6x. Juist die kernwaardes als traditioneel en behoudend zorgen ervoor dat er nu 10 jaar na dato een nog altijd fraaie auto staat. Dan is een E6x meer een kind van zijn tijd qua styling.

Vandaag weer eens een BMW gereden met een M plakkertje....met het verschil dat deze ‘M wel waard was!
First Edition 5.

2rrqh4p.jpg

Geweldig sturen en een enorme hoeveelheid PK’s. Dit exemplaar had er over de 600 naar zeggen, ik twijfel daar geen moment aan.
Wat mij nog het meest aansprak is het machtige remvermogen. Erg indrukwekkend.
Dag-dagelijks rij ik in mindere goden en dat maakt de remmerij van dit soort wagens extra aansprekend.

Kortom; het was een mooie dag:D

500 E zei:
BENZine zei:

En je kocht 'm alleen vierdeurs als je kinderen had. zoals je een trekhaak monteerde voor je karretje en bij Halfords een universele spiegel haalde, voor de rechterkant van je auto.

En 1 hoofdsteun voor alleen de bestuurder!

Ik heb zo’n nieuwe M5 in dat matte rood bij Dusseldorp in Zwolle zien staan toen ik m’n bolide mocht ophalen. Een foto doet die kleur (en auto) geen recht. In real life een veel imposanter geheel dan op de foto.

ENTE zei:
500 E zei:
BENZine zei:

En 1 hoofdsteun voor alleen de bestuurder!

Stuurbekrachtiging en centrale vergrendeling waren toen opties voor bazen.

ENTE zei:
Vandaag weer eens een BMW gereden met een M plakkertje....met het verschil dat deze ‘M wel waard was!
First Edition 5.

https://oi65.tinypic.com/2rrqh4p.jpg

Geweldig sturen en een enorme hoeveelheid PK’s. Dit exemplaar had er over de 600 naar zeggen, ik twijfel daar geen moment aan.
Wat mij nog het meest aansprak is het machtige remvermogen. Erg indrukwekkend.
Dag-dagelijks rij ik in mindere goden en dat maakt de remmerij van dit soort wagens extra aansprekend.

Kortom; het was een mooie dag:D

Deze heb ik ook gezien in Zwolle. Ik moet nog een beetje wennen aan dit type M5, de vorige versies vond ik er wat bruter uitzien. Vooral ook wel de E60 dan trouwens, de F10 zag er ook al wel weer wat normaler uit.

Wel gaaf zo trouwens:
2016-bmw-m5-44.jpg

Beetje vreemd, maar....
attachment.php

500 E zei:

Een coach dus.

500 E zei:

Juist niet als je kinderen had, dat werd pas gemeengoed met de komst van de kindersloten. De sedans (dus 4 portieren) waren toch juist de echte vertegenwoordigersauto's?

Wouter82 zei:
500 E zei:

Een coach dus.

Lijkt me vooral een Britse benaming? Kan me niet voorstellen dat een Nederlander zijn Corsa sedan zo noemde.

Mooi filmpje wat aansluit over hoe je de man kon zijn met bepaalde opties op je auto in de jaren 80/90:

Blijkbaar is het een echte documentaire. Hilarisch, volwassen man die in huilen uitbarst omdat ie een Maestro kreeg van zijn baas:)

Prachtige W211 Dagdromer, die auto zou absoluut mijn keus zijn.
Tijdloos vormgegeven, en absoluut kwaliteit.
De E60 heb ik nooit veel aan gevonden, en doet ook wel heel erg oud aan al voor het netvlies.
Iets wat de W211 totaal niet heeft.

Beste Ente,

Zo dan, dat zal een geweldige rit zijn geweest met zo'n kanon.
Motorisch zal het superieur zijn, qua vormgeving en kleur vind ik het echt totaal de plank misslaan.
Dan is naar mijn mening de F10 tocht echt vele malen mooier en vooral tijdlozer ook.

Wouter82 zei:
500 E zei:

Een coach dus.

500 E zei:

Juist niet als je kinderen had, dat werd pas gemeengoed met de komst van de kindersloten. De sedans (dus 4 portieren) waren toch juist de echte vertegenwoordigersauto's?

Ik heb het over de periode ver voor het jaartal in jouw naam:)

Bofkont SLK350 zei:
...
De E60 heb ik nooit veel aan gevonden, en doet ook wel heel erg oud aan al voor het netvlies.....

De e60 vind ik in bepaalde uitvoeringen (m5) nog erg fraai. Echt een BMW die nog apart is, de nieuwe 5's zijn meer als een audi. Ze hebben wel een m pakket nodig.

500 E zei:
Wouter82 zei:
500 E zei:

Een coach dus.

500 E zei:

Dat vermoeden had ik wel :) Maar ik ken iemand met een A Kadett, die zeldzaam zou zijn vanwege de vier portieren. Ook daarom dat ik er zomaar van uit ging dat vier portieren nooit echt gemeengoed zijn geweest, zeker niet voor gezinsauto's.

Gullwing zei:
Bofkont SLK350 zei:
...
De E60 heb ik nooit veel aan gevonden, en doet ook wel heel erg oud aan al voor het netvlies.....

De e60 vind ik in bepaalde uitvoeringen (m5) nog erg fraai. Echt een BMW die nog apart is, de nieuwe 5's zijn meer als een audi. Ze hebben wel een m pakket nodig.

Een E60 met M pakket is idd wel een heel stuk fraaier, maar nog steeds vind ik het niet echt wat, al is zo'n M5 V10 natuurlijk meesterlijk bruut.
De F10 met M pakket, geweldig :D

Wouter82 zei:
500 E zei:
Wouter82 zei:
500 E zei:

Een coach dus.

500 E zei:

Dat vermoeden had ik wel :) Maar ik ken iemand met een A Kadett, die zeldzaam zou zijn vanwege de vier portieren. Ook daarom dat ik er zomaar van uit ging dat vier portieren nooit echt gemeengoed zijn geweest, zeker niet voor gezinsauto's.

Dat was het ook zeker niet. Tweedeurs was de standaard.

Beste Gullwing,

Haha :D
Zoiets ligt niet binnen mijn financiële mogelijkheden.
En dan nog, wat moet ik ermee, pure overkill zoveel vermogen voor mij.
Laat mij maar lekker rustig en soepeltjes cruisen met mijn wagentje.
Maar mooi is hij zeker zo'n F10 M5 :cool:

Gullwing zei:
hmm, die SLK heb je nu alweer een tijdje Bofkont.

https://www.autowereld.nl/I213161540/1280x0/bmw-5-serie-m5-m-drivers-package-head-up-schuifdak-74-000-km-zeer-nette-m5.jpg
de volgende ? :T

Dan zou ik als bofkont zijnde toch eerder voor zoiets gaan, wat een gaaf ding is het toch eigenlijk ook!
640x480.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-slk-55-amg-benzine-zilver-b10d6de0-294c-4955-9b90-a091f2c4b94d?cldtidx=6

DagDromer zei:
Ik heb zo’n nieuwe M5 in dat matte rood bij Dusseldorp in Zwolle zien staan toen ik m’n bolide mocht ophalen. Een foto doet die kleur (en auto) geen recht. In real life een veel imposanter geheel dan op de foto.

Dat is deze.
In het echt is het inderdaad een imposante verschijning.

Van binnen ook fraai met wit leer. Eens een keer wat anders dan een witte auto met rood leer:T

Beste Harmen,

Ja bijzonder gaaf!! maar wederom hetzelfde verhaal, wat moet ik met zoveel vermogen.
De 350 is precies de juiste auto voor mij in dat opzicht, altijd voldoende vermogen en lekker soepel bij lage toerentallen.
De ideale cruiser voor mij.
Maar is wel bijzonder gaaf hoor een SLK 55 AMG, toen ik nog lid van de SLK club was meermaals deze kanonnen mogen ervaren.
Tunneltje door en vol op het gas met zo'n donderende V8 blijft natuurlijk geweldig, en open rijden krijg je die sensatie nog veel meer mee.

In de toekomst zou een R172 200 een prima opvolger voor mij kunnen zijn.
Met zijn 184pk ook vlot zat voor mij.

Bofkont SLK350 zei:

Daar is zo'n SLK heel goed mee gemotoriseerd, en zeker de latere versies met 9-traps automaat. Die bereikt z'n maximale koppel al bij 1.200 toeren.

Bofkont SLK350 zei:
Beste Harmen,

Ja bijzonder gaaf!! maar wederom hetzelfde verhaal, wat moet ik met zoveel vermogen.
De 350 is precies de juiste auto voor mij in dat opzicht, altijd voldoende vermogen en lekker soepel bij lage toerentallen.
De ideale cruiser voor mij.
Maar is wel bijzonder gaaf hoor een SLK 55 AMG, toen ik nog lid van de SLK club was meermaals deze kanonnen mogen ervaren.
Tunneltje door en vol op het gas met zo'n donderende V8 blijft natuurlijk geweldig, en open rijden krijg je die sensatie nog veel meer mee.

Natuurlijk is het teveel vermogen, alles boven de 200pk is eigenlijk al overbodige luxe. Maar het idee dat je het hebt en zo nu en dan kan aanroepen, dat is gewoon het fijne van veel vermogen hebben.

HarmenA zei:
Bofkont SLK350 zei:
Beste Harmen,

Natuurlijk is het teveel vermogen, alles boven de 200pk is eigenlijk al overbodige luxe. Maar het idee dat je het hebt en zo nu en dan kan aanroepen, dat is gewoon het fijne van veel vermogen hebben.

Ja dat zeg jij. Maar Bofkont kan er niks mee, met zoveel vermogen.

Zeker eens HarmenA, en de 272pk die ik nu heb vind ik meer dan prima :D
Toen ik jou leeftijd had moest het altijd meer zijn met de volgende auto, dat hoeft voor mij niet meer zo nodig.
Maar natuurlijk ieder zijn eigen daarin.

Zo is het mijn beste Phaeton :D

Bofkont SLK350 zei:
Zeker eens HarmenA, en de 272pk die ik nu heb vind ik meer dan prima :D
Toen ik jou leeftijd had moest het altijd meer zijn met de volgende auto, dat hoeft voor mij niet meer zo nodig.
Maar natuurlijk ieder zijn eigen daarin.

Zo is het mijn beste Phaeton :D
Ach, dat vermogen went, ik vond de C55 wel snel, maar er kon best nog een Kompressor op. Ik vind de snelheidsbeleving in mijn W140 groter. Al gaat dat minder hard.

heel veel vermogen vind ik in een daily vaak weer niet prettig, een m5 is voor mij niet de beste daily. Dan wil ik juist wat rustiger rijden. Voor een weekend auto is dat juist wel leuk, maar dan vind ik een 4 deurs weer niets :LOL:

Het is ook een beetje hoe het op de weg gezet wordt. Mijn E55 was redelijk explosief, die C55 zou ik dan wel weer aandurven. Een E28 525i kwispelde ook zo lekker mer wat regen.

Ben nog maar niet gaan rijden met de witte S55, dan ben ik gelijk verkocht denk ik.

Nou de SLK wil ook wel kwispelen met wat regen anders, ESP lampje zie ik geregeld knipperen als ik wat te enthousiast op het gas ga dan.
Je voelt de kont gaan, maar al heel snel beteugeld de elektronica de wagen.

Terug
Bovenaan