Guest
Binnenkort wat nieuws op de oprit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De Schaduw zei:Dan heb ik toch liever een W21 315 met die fijne 1500 of een E30 met die heerlijke 1600...![]()
De Schaduw zei:De Schaduw zei:Dan heb ik toch liever een W21 315 met die fijne 1500 of een E30 met die heerlijke 1600...![]()
Eh... ik was toch sterk in de veronderstelling dat ik deze post gewist had.Is namelijk niet geheel het correcte topic. En voordat iemand me gaat corrigeren, de post was een beetje prikkelend bedoeld en de motoriseringen zijn uiteraard niet correct.
Marcel Br zei:Belachelijk om dat ding als coupe aan te prijzen; alsof je iets anders kon kiezen![]()
500 E zei:Marcel Br zei:Belachelijk om dat ding als coupe aan te prijzen; alsof je iets anders kon kiezen![]()
Het is een tweedeurs sedan. Een type auto dat al jaren niet meer gemaakt wordt.
BENZine zei:Daar had je er in de jaren 60/70/80 veel van, vooral van Duitse makelij. Opel Kadett, Ascona, Rekord, Ford Escord, Taunus, VW 1600, Audi 80, BMW E21, E30, bij allen was er een 2-deurs sedan beschikbaar of waren ze er (zoals de BMW's) alleen als zodanig.
DagDromer zei:Daar staat tegenover dat zo’n E wel ietwat saai is.
500 E zei:BENZine zei:Daar had je er in de jaren 60/70/80 veel van, vooral van Duitse makelij. Opel Kadett, Ascona, Rekord, Ford Escord, Taunus, VW 1600, Audi 80, BMW E21, E30, bij allen was er een 2-deurs sedan beschikbaar of waren ze er (zoals de BMW's) alleen als zodanig.
En je kocht 'm alleen vierdeurs als je kinderen had. zoals je een trekhaak monteerde voor je karretje en bij Halfords een universele spiegel haalde, voor de rechterkant van je auto.
ENTE zei:500 E zei:BENZine zei:Daar had je er in de jaren 60/70/80 veel van, vooral van Duitse makelij. Opel Kadett, Ascona, Rekord, Ford Escord, Taunus, VW 1600, Audi 80, BMW E21, E30, bij allen was er een 2-deurs sedan beschikbaar of waren ze er (zoals de BMW's) alleen als zodanig.
En je kocht 'm alleen vierdeurs als je kinderen had. zoals je een trekhaak monteerde voor je karretje en bij Halfords een universele spiegel haalde, voor de rechterkant van je auto.
En 1 hoofdsteun voor alleen de bestuurder!
ENTE zei:Vandaag weer eens een BMW gereden met een M plakkertje....met het verschil dat deze ‘M wel waard was!
First Edition 5.
https://oi65.tinypic.com/2rrqh4p.jpg
Geweldig sturen en een enorme hoeveelheid PK’s. Dit exemplaar had er over de 600 naar zeggen, ik twijfel daar geen moment aan.
Wat mij nog het meest aansprak is het machtige remvermogen. Erg indrukwekkend.
Dag-dagelijks rij ik in mindere goden en dat maakt de remmerij van dit soort wagens extra aansprekend.
Kortom; het was een mooie dag![]()
Moderator
500 E zei:Het is een tweedeurs sedan. Een type auto dat al jaren niet meer gemaakt wordt.
500 E zei:En je kocht 'm alleen vierdeurs als je kinderen had. zoals je een trekhaak monteerde voor je karretje en bij Halfords een universele spiegel haalde, voor de rechterkant van je auto.
Wouter82 zei:500 E zei:Het is een tweedeurs sedan. Een type auto dat al jaren niet meer gemaakt wordt.
Een coach dus.
Ibud zei:....
Mooi filmpje wat aansluit over hoe je de man kon zijn met bepaalde opties op je auto in de jaren 80/90:
Wouter82 zei:500 E zei:Het is een tweedeurs sedan. Een type auto dat al jaren niet meer gemaakt wordt.
Een coach dus.
500 E zei:En je kocht 'm alleen vierdeurs als je kinderen had. zoals je een trekhaak monteerde voor je karretje en bij Halfords een universele spiegel haalde, voor de rechterkant van je auto.
Juist niet als je kinderen had, dat werd pas gemeengoed met de komst van de kindersloten. De sedans (dus 4 portieren) waren toch juist de echte vertegenwoordigersauto's?
Bofkont SLK350 zei:...
De E60 heb ik nooit veel aan gevonden, en doet ook wel heel erg oud aan al voor het netvlies.....
Moderator
500 E zei:Wouter82 zei:500 E zei:Het is een tweedeurs sedan. Een type auto dat al jaren niet meer gemaakt wordt.
Een coach dus.
Juist niet als je kinderen had, dat werd pas gemeengoed met de komst van de kindersloten. De sedans (dus 4 portieren) waren toch juist de echte vertegenwoordigersauto's?
Ik heb het over de periode ver voor het jaartal in jouw naam![]()
Gullwing zei:Bofkont SLK350 zei:...
De E60 heb ik nooit veel aan gevonden, en doet ook wel heel erg oud aan al voor het netvlies.....
De e60 vind ik in bepaalde uitvoeringen (m5) nog erg fraai. Echt een BMW die nog apart is, de nieuwe 5's zijn meer als een audi. Ze hebben wel een m pakket nodig.
Wouter82 zei:500 E zei:Wouter82 zei:500 E zei:Het is een tweedeurs sedan. Een type auto dat al jaren niet meer gemaakt wordt.
Een coach dus.
Ik heb het over de periode ver voor het jaartal in jouw naam![]()
Dat vermoeden had ik welMaar ik ken iemand met een A Kadett, die zeldzaam zou zijn vanwege de vier portieren. Ook daarom dat ik er zomaar van uit ging dat vier portieren nooit echt gemeengoed zijn geweest, zeker niet voor gezinsauto's.
Gullwing zei:hmm, die SLK heb je nu alweer een tijdje Bofkont.
https://www.autowereld.nl/I213161540/1280x0/bmw-5-serie-m5-m-drivers-package-head-up-schuifdak-74-000-km-zeer-nette-m5.jpg
de volgende ? :T
DagDromer zei:Ik heb zo’n nieuwe M5 in dat matte rood bij Dusseldorp in Zwolle zien staan toen ik m’n bolide mocht ophalen. Een foto doet die kleur (en auto) geen recht. In real life een veel imposanter geheel dan op de foto.
Bofkont SLK350 zei:In de toekomst zou een R172 200 een prima opvolger voor mij kunnen zijn.
Met zijn 184pk ook vlot zat voor mij.
Bofkont SLK350 zei:Beste Harmen,
Ja bijzonder gaaf!! maar wederom hetzelfde verhaal, wat moet ik met zoveel vermogen.
De 350 is precies de juiste auto voor mij in dat opzicht, altijd voldoende vermogen en lekker soepel bij lage toerentallen.
De ideale cruiser voor mij.
Maar is wel bijzonder gaaf hoor een SLK 55 AMG, toen ik nog lid van de SLK club was meermaals deze kanonnen mogen ervaren.
Tunneltje door en vol op het gas met zo'n donderende V8 blijft natuurlijk geweldig, en open rijden krijg je die sensatie nog veel meer mee.
In de toekomst zou een R172 200 een prima opvolger voor mij kunnen zijn.
Met zijn 184pk ook vlot zat voor mij.
HarmenA zei:Bofkont SLK350 zei:Beste Harmen,
Ja bijzonder gaaf!! maar wederom hetzelfde verhaal, wat moet ik met zoveel vermogen.
Natuurlijk is het teveel vermogen, alles boven de 200pk is eigenlijk al overbodige luxe. Maar het idee dat je het hebt en zo nu en dan kan aanroepen, dat is gewoon het fijne van veel vermogen hebben.
Ach, dat vermogen went, ik vond de C55 wel snel, maar er kon best nog een Kompressor op. Ik vind de snelheidsbeleving in mijn W140 groter. Al gaat dat minder hard.Bofkont SLK350 zei:Zeker eens HarmenA, en de 272pk die ik nu heb vind ik meer dan prima
Toen ik jou leeftijd had moest het altijd meer zijn met de volgende auto, dat hoeft voor mij niet meer zo nodig.
Maar natuurlijk ieder zijn eigen daarin.
Zo is het mijn beste Phaeton![]()