• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Op de een of andere past dat alu ook erg goed bij de algemene sfeer / uitstraling van het interieur. Komt bij dat het een heel fijne structuur heeft (als ik me niet vergis) wat het nog even mooier maakt dan simpel plat metaal. Erg fraai, en zoals aangehaald dat matte, zwarte, hout maakt het af.

Zo zien de alu lijsten er van dichtbij uit:

ECBQc3W.png

Ik vind ze er hoogwaardig uitzien, en het combineert inderdaad mooi met de rest van het interieur.

Vanmiddag even wezen kijken bij de auto, ziet er (ondanks een laag stof en het nodige plastic en karton) goed uit. Helaas nog 2 weken wachten....

Hier een paar foto’s

Voorpret is vaak de grootste pret. "Bezit van de zaak is het einde van het vermaak" :)

Dat zal in jouw geval wel meevallen. Een E is gewoon een erg prettige auto. En een nieuwe auto rijden is altijd leuk.(y)

Klopt. Maar toch zal ik met gemengde gevoelens afscheid nemen van de BMW, dit is echt de fijnste auto die ik ooit heb gehad en op het model ben ik nog steeds niet uitgekeken. Benieuwd of de Benz dat straks kan overtreffen....

Op 1 of andere manier vind ik een Mercedes altijd "meer" auto dan een vergelijkbare BMW of Audi. Mooi compleet ook.

Met de zomervakantie voor de deur, vandaag de caravan uit de stalling gehaald.
Eerste km met de 5 als trekauto. Zoals verwacht prima, en zonder een centje pijn.
Natuurlijk de obligate foto gemaakt.

vqk3lv.jpg

En voor de preciezerikken onder ons, idd de caravan is nog niet (correct) beladen, derhalve relatief veel kogeldruk

Ook vandaag de tijd genomen om de auto eens lekker schoon te maken. Zelfs de wielen aan de binnenzijde gedaan.
Omdat de oprit vol staat met caravan dus 'langs de straat' tegenover ons huis geparkeerd. En ik keek net nog even uit het raam, en potverdikke, wat een gave wagen is het toch...

5ytb1y.jpg

Wat ik zo mooi vind aan een BMW is dat het visueel een krachtige auto is. Mooie lange motorkap (naar verhouding met de rest van de carrosserie) en mede door de Hofmeister-knik het lijkt of de 'bovenbouw' door de snelheid wat plat naar achteren wordt gedrukt.

Wat FH zegt deel ik gedeeltelijk. Ik ben van mening dat op dit moment de vormgeving van MB vlotter en moderner is dan BMW. Daar waar een decenium geleden BMW de moderne, sportieve variant was, lijkt het of MB die plek overneemt. Is niet erg. Naast elkaar is de keuze zeer listig. Ikzelf durf het nog niet aan, een MB. Voel me er op de een of andere manier nog niet volwassen genoeg voor (met m'n 42 jaar...).

oh god, nog een caravan hier :cry::)

Meer auto bedoelt Fryske denk ik niet alleen het uiterlijk, het voelt gewoon meer als méér auto.
De nieuwe bmw's doen mij eigenlijk steeds minder, het lijkt allemaal al jaren hetzelfde, en qua interieur maken ze ook geen stappen. De nieuw 3 en 8 serie maken daarin ook geen verandering.

Mooie tijdloze auto Dagdromer, daar kun je met recht trots op zijn. Waar gaat de reis heen met de caravan?

Gullwing zei:

Meer auto bedoelt Fryske denk ik niet alleen het uiterlijk, het voelt gewoon meer als méér auto.
De nieuwe bmw's doen mij eigenlijk steeds minder, het lijkt allemaal al jaren hetzelfde, en qua interieur maken ze ook geen stappen. De nieuw 3 en 8 serie maken daarin ook geen verandering.
Ik wil een Tabbert Baronesse om achter de S te hangen. Dat is thuis 2 bruggen te ver. Zo jammer weer, het lijkt mij heerlijk om de Mart Smeets generatie met ANWB kleding groen weg te zien trekken als je de camping op komt.

DagDromer zei:
Wat FH zegt deel ik gedeeltelijk. Ik ben van mening dat op dit moment de vormgeving van MB vlotter en moderner is dan BMW.

Ik vind juist het tegenovergestelde. De C en de E vind ik erg oubollig ogen. Aan de kwaliteiten wil ik niet afdoen, maar het merk spreekt me qua ontwerpen en beleving helemaal niet meer aan. Ik heb met de C, de E en de S vrij recent nog gereden, enkel de S maakte het echte Mercedesgevoel van weleer nog een beetje wakker. Ster op de kap en king of the road.

Aras zei:
Ik wil een Tabbert Baronesse om achter de S te hangen. Dat is thuis 2 bruggen te ver. Zo jammer weer, het lijkt mij heerlijk om de Mart Smeets generatie met ANWB kleding groen weg te zien trekken als je de camping op komt.

En dat doen ze, kan ik je uit ervaring melden. :)

funf zei:
DagDromer zei:
Wat FH zegt deel ik gedeeltelijk. Ik ben van mening dat op dit moment de vormgeving van MB vlotter en moderner is dan BMW.

Ik vind juist het tegenovergestelde. De C en de E vind ik erg oubollig ogen. Aan de kwaliteiten wil ik niet afdoen, maar het merk spreekt me qua ontwerpen en beleving helemaal niet meer aan. Ik heb met de C, de E en de S vrij recent nog gereden, enkel de S maakte het echte Mercedesgevoel van weleer nog een beetje wakker. Ster op de kap en king of the road.

Vormgeving is een kwestie van smaak. Qua buitenkant heb ik momenteel geen hele sterke voorkeur, zowel de A6, de 5 en de E vind ik er gewoon heel goed uitzien. En uitvoering/samenstelling doet daarbij heel veel, zo vind ik bijvoorbeeld dat een E beslist een AMG pakket moet hebben. In standaard of Avantgarde trim staat er gewoon een hele andere auto die wat oubollig kan overkomen. Maar een 5 heeft ook de juiste uitvoering en wielen nodig om er goed uit te zien.

Bij mij gaf juist het interieur de doorslag om voor de E-Klasse te kiezen. Audi viel gelijk af vanwege alle plastic touchscreens. Bij de BMW blijf ik het gevoel houden dat bij de F10 de top bereikt is maar er moest zo nodig het één en ander veranderd worden maar vooral niet teveel. Het beeldscherm moest groter en paste daarmee niet meer in het dashboard dus moest het er maar bovenop, het model moest wat sportiever dus laten we het kofferdeksel maar wat schuiner aflopen, extra overbodige lijn over de zijkant... dat soort dingen.
Bij de E (hoewel ik er in het begin best aan moest wennen) had ik steeds meer het gevoel dat alles klopt, en dat Mercedes gewoon heel veel werk heeft gemaakt van de auto. Een strak en rustig vormgegeven interieur, alle functies in één geïntegreerd scherm, te bedienen met touchpads op stuur en middenconsole én met een draaiknop, heel veel veiligheidsvoorzieningen en met mooie materialen afgewerkt.
En het rijcomfort van de E is echt top, het rolt toch net weer iets mooier en is toch net weer iets stiller dan de nieuwe 5-Serie die ik ook uitgebreid gereden heb.

Het king of the road gevoel kreeg je destijds in een W124, niet omdat die beter rijdt dan een huidige 5 of E maar omdat ie destijds zoveel beter was dan alle Vectra’s, Sierra’s, Santana’s en Carina’s bij elkaar. Tegenwoordig hebben de overige merken enorme stappen gemaakt waardoor de verschillen veel kleiner zijn geworden. Een Superb rijd je met een 530i niet even zoek, zoals je dat met een 260E bij een Vectra wel deed. Daarom moet je nu voor het king of the road gevoel toch echt in een dikke 7 of S stappen, met een 5, A6 of E (behalve dan de top versies) heb je dat niet meer.

Maar wat wel blijft is dat het hele fijne auto’s zijn die zich wat mij betreft nog steeds voldoende onderscheiden van de rest.

Aras zei:
Gullwing zei:

Ik ben je al voor geweest:)

BENZine zei:
Het king of the road gevoel kreeg je destijds in een W124, niet omdat die beter rijdt dan een huidige 5 of E maar omdat ie destijds zoveel beter was dan alle Vectra’s, Sierra’s, Santana’s en Carina’s bij elkaar. Tegenwoordig hebben de overige merken enorme stappen gemaakt waardoor de verschillen veel kleiner zijn geworden. Een Superb rijd je met een 530i niet even zoek, zoals je dat met een 260E bij een Vectra wel deed. Daarom moet je nu voor het king of the road gevoel toch echt in een dikke 7 of S stappen, met een 5, A6 of E (behalve dan de top versies) heb je dat niet meer.

Maar wat wel blijft is dat het hele fijne auto’s zijn die zich wat mij betreft nog steeds voldoende onderscheiden van de rest.

Een Mercedes kocht je vroeger omdat het de maatstaf was in heel veel opzichten. Kwaliteit, rijbeleving en simpelweg het gevoel met het beste onderweg te zijn dat je op automobiel gebied krijgen kon. Als je nu in een S stapt, krijg je dat gevoel nog wel. Maar de overige modellen zijn niet meer zo onderscheidend. De A6, de 5, de S/V90 en wellicht zelfs Jaguar en Lexus zijn echt goede alternatieven voor de E. In dat opzicht herken ik de beleving van FH zelf dus niet. Maar leuk om te zien dat anderen dat gevoel nog wel hebben, buiten kijf staat dat de E een goede auto is en blijft.

Het verschil van auto’s uit die klasse ten opzichte van een Superb en vergelijkbare auto’s zie ik overigens nog wel. Het zit hem tegenwoordig echter meer in de verfijning van diverse zaken.

BENZine zei:
Vormgeving is een kwestie van smaak.

Nee.
Als jij en ik nu een auto gaan ontwerpen, zal het design ongetwijfeld van een minder goede kwaliteit zijn dan een ontwerp van iemand die hiervoor een opleiding heeft gevolgd en er zijn werk van heeft gemaakt. En zo zijn er bij automerken ook gewoon verschillen in de kwaliteit van het design; bijvoorbeeld door verschillende budgetten, maar ook omdat bij het ene merk de designer een andere positie heeft dan bij het andere merk.

Of doordat er een ontwerp door de strot van de consument "gedrukt" wordt.... trend heet dat. En dan lijken ze allemaal weer erg op elkaar, vaak in de kleur zwart of saaie muisgrijs...

Benzine bedoelde volgens mij dat het ontwerp waar je als consument voor kiest een kwestie van smaak is. Je kiest voor MB, BMW of Audi op basis van je persoonlijke voorkeur/smaak.

Pietzoveel zei:
Of doordat er een ontwerp door de strot van de consument "gedrukt" wordt.... trend heet dat. En dan lijken ze allemaal weer erg op elkaar, vaak in de kleur zwart of saaie muisgrijs...
Zat afgelopen weekend beetje te neuzen op Autotrack/Gaspedaal. Aangezien ik het leuker vind naar een kleur te kijken ipv wit/zwart/grijs vinkte ik de kleuren aan. Alleen had grijs aangeklikt en zilver niet. Vinkte daarna grijs weer uit. Weet niet meer precies welk model of welke keuzes ik gemaakt had maar toen ik dat deed ging het aantal van 750 naar 280 :D

75 tot 80% van het wagenpark op de NL'se wegen is zwart, wit of grijs/zilver.

Neemt trouwens niet weg dat op sommige auto's het wel goed staat. Bij een Mercedes hoort eigenlijk die bepaalde grijs/zilver tinten. Wit vind ik op sommige auto's echt goed staan ook.

Op zwart ben ik helaas uitgekeken, 2 zwarte auto's en 1 zwarte motor gehad. Nooit meer :D

Wanderer200 zei:
Benzine bedoelde volgens mij dat het ontwerp waar je als consument voor kiest een kwestie van smaak is. Je kiest voor MB, BMW of Audi op basis van je persoonlijke voorkeur/smaak.

Precies (y)

Aras zei:
Gullwing zei:

Ik vind dat anders helemaal Cheryl, zo'n Tabbert.

Pietzoveel zei:

ik neem aan dat jij dan net een nieuwe Mercedes danwel BMW in een spraakmakende kleur hebt besteld? Ik ben benieuwd naar de foto's.

Gullwing zei:
ik neem aan dat jij dan net een nieuwe Mercedes danwel BMW in een spraakmakende kleur hebt besteld? Ik ben benieuwd naar de foto's.

Haha! De enige die dat doet, is Ketelapper. Volgens mij maken de meeste mensen toch een behoudende kleurkeuze.

Gullwing: Bij BMW dealer gewerkt.... en nee, nooit eentje gekocht. 35% van de magazijnomzet was garantiewerk, vandaar.

Wanderer200 zei:

Hij zei dat vormgeving een kwestie van smaak is. Ik zei dat dat niet zo is.

Wel is het natuurlijk zo dat de ene consument design belangrijker vindt dan de andere. Als je een groot belang hecht aan comfort, neem je de vormgeving van Mercedes op de koop toe. Als je veel van design houdt, kies je misschien voor een I-Pace of Velar zonder dat je je eerst verdiept in de snelheid van het laden of de ergonomie van het dashboard. Want je koopt natuurlijk altijd de complete auto, niet alleen het design.

Snipe zei:
Hij zei dat vormgeving een kwestie van smaak is. Ik zei dat dat niet zo is.

Wel is het natuurlijk zo dat de ene consument design belangrijker vindt dan de andere. Als je een groot belang hecht aan comfort, neem je de vormgeving van Mercedes op de koop toe. Als je veel van design houdt, kies je misschien voor een I-Pace of Velar zonder dat je je eerst verdiept in de snelheid van het laden of de ergonomie van het dashboard. Want je koopt natuurlijk altijd de complete auto, niet alleen het design.

Wat een onzin-prietpraat. Natuurlijk is vormgeving mooier of minder mooi vinden wel een kwestie van smaak. Momenteel vind ik de Mercedes E mooier dan de BMW 5, bij de vorige modellen was dat precies andersom. En een I-Pace of een Velar doen mij helemaal niets qua design want ik houd niet van hoge auto's.

Nog niet.

Maar het design van Mercedes is op dit moment kwalitatief gewoon slecht, bijvoorbeeld. Dan kun je zeggen dat dat een kwestie van smaak is, maar je kunt ook zeggen dat het een kwestie van smaak is dat de Nachtwacht wel in een museum hangt en de tekening die je dochter op de kleuterschool gemaakt heeft niet. Alleen of dat ergens op slaat is natuurlijk weer een tweede. En als design puur een kwestie van smaak was, dan zou je er geen jarenlange opleiding voor hoeven volgen; dan zou je gewoon buiten op de markt een paar mensen met goede smaak bij elkaar moeten zoeken die vervolgens op een achternamiddagje een auto voor je schetsen.

Snipe zei:
Maar het design van Mercedes is op dit moment kwalitatief gewoon slecht, bijvoorbeeld. Dan kun je zeggen dat dat een kwestie van smaak is ...

Dat zijn heel veel mensen (waaronder ik) niet met je eens, dus [size=large]is[/size] het een kwestie van smaak.
Het enige wat ik momenteel minder vind bij Mercedes is dat de C, E en S erg veel op elkaar lijken, maar dat zie je bij BMW en Audi ook. Verder vind ik de E en de S mooie auto's (bij de C kloppen de verhoudingen niet helemaal) en in elk geval duidelijk anders dan hun voorgangers, terwijl ik nog steeds moeite heb om een F11 van een G31 te onderscheiden.

Snipe zei:
.. Maar het design van Mercedes is op dit moment kwalitatief gewoon slecht,

dat vind jij, ik vind ze namelijk wel mooi, BMW daaretenge vind ik momenteel erg matig.

Snipe zei:
En als design puur een kwestie van smaak was, dan zou je er geen jarenlange opleiding voor hoeven volgen; ...

een goede designer is dat meestal van zichzelf al, op school leren ze wel verbanden leggen, en natuurlijk wat wel en niet kan bij een auto,.

Daarom zou ik de keuze van een auto ook nooit laten afhangen van de mening van een auto journalist, het zijn net mensen. En mensen hebben nou eenmaal vaak gewoon een eigen voorkeur. Als ik stukjes over audi of volvo moest schrijven zou dat bij voorbaat negatief zijn.

Snipe zei:
Nog niet.

Maar het design van Mercedes is op dit moment kwalitatief gewoon slecht, bijvoorbeeld. Dan kun je zeggen dat dat een kwestie van smaak is, maar je kunt ook zeggen dat het een kwestie van smaak is dat de Nachtwacht wel in een museum hangt en de tekening die je dochter op de kleuterschool gemaakt heeft niet. Alleen of dat ergens op slaat is natuurlijk weer een tweede. En als design puur een kwestie van smaak was, dan zou je er geen jarenlange opleiding voor hoeven volgen; dan zou je gewoon buiten op de markt een paar mensen met goede smaak bij elkaar moeten zoeken die vervolgens op een achternamiddagje een auto voor je schetsen.

Wat een gezwets.

Snipe zei:
Nog niet.

Heb je aan de drugs gesnuffeld?

En wie bepaald dan wat een kwalitatief slecht design is? Ik heb niets met Mercedes, ik vind ze zelfs saai en niet moeders mooiste maar ik zie wel dat ze bij Mercedes een duidelijke eigen stijl hanteren. Ik kan Mercedes niet beschuldigen van kopieer gedrag of iets dergelijk, eigenlijk vindt ik dat MB, BMW en Audi een heel erg een eigen design hebben. En deze merken doen het commercieel goed, dus hoe kun je dan van een slecht design spreken.

Ik zou pas van een slecht design spreken als er iets serieus mis is met de ergonomie of iets dergelijk. Iets niet mooi vinden is gewoon smaak.

Wanderer200 zei:
En wie bepaald dan wat een kwalitatief slecht design is?

De mensen die er verstand van hebben. Vergelijk het met muziek: je kunt van klassiek houden, of van rock, of van Nederlandstalig. Maar ongeacht of het je smaak is, blijft een valse noot een valse noot en blijft Gerard Joling die de hoge noten niet meer haalt maar het toch probeert een beetje treurig.

De fanboybrigade hoeft zich trouwens niet direct aangevallen te voelen over Mercedes; ze hebben genoeg andere kwaliteiten, zoveel zelfs dat ik zelf twee Mercedessen heb.

Gullwing zei:
Snipe zei:
Wanderer200 zei:
En wie bepaald dan wat een kwalitatief slecht design is?

De mensen die er verstand van hebben. ....

En jij hebt dat dan?

Nou, ik doelde hier niet primair op mezelf. Wat denk je hoe het werkt bij mensen die studeren om designer te worden? Hun werk wordt ook beoordeeld door 'mensen die er verstand van hebben', en daar ben ik er dan niet een van.

Maar waarom is iedereen hier zo stellig van mening dat een design alleen een kwestie van smaak is en dat het ene design niet kwalitatief beter kan zijn dan het andere? Zoek voor de grap even de Kia Opirus of Landwind X7 op, dan hoor ik daarna graag argumenten bij jullie stelling.

Ik ben het met Snipe wel eens dat er kwaliteitsverschil in design is. Zet een Kia Opirus inderdaad maar eens naast een Mercedes E. Wereld van verschil. Qua designkwaliteit zullen Mercedes, BMW en Audi voor elkaar echter niet veel onderdoen. Vervolgens is het een kwestie van smaak wat je mooi vindt.

funf zei:
Qua designkwaliteit zullen Mercedes, BMw en Audi voor elkaar niet veel onderdoen. Vervolgens is het een kwestie van smaak wat je mooi vindt.

Als ik Snipe goed begrijp, is het dan nog steeds geen kwestie van smaak, maar is het objectief aan te tonen dat het design van het ene merk net wat hoogstaander is dan het design van het andere merk. Dat spul dat Snipe gebruikt, wil ik ook wel :T

funf zei:
Ik ben het met Snipe wel eens dat er kwaliteitsverschil in design is. Zet een Kia Opirus inderdaad maar eens naast een Mercedes E. Wereld van verschil. Qua designkwaliteit zullen Mercedes, BMW en Audi voor elkaar echter niet veel onderdoen. Vervolgens is het een kwestie van smaak wat je mooi vindt.
Heeft ook eerder met houdbaarheid te maken.

funf zei:

Maar dan is Snipe het dus totaal niet met jou eens :)

64-KGH-1 vandaag gespot. Een Mercedes SL500....heb er een foto van maar Flickr werkt even niet mee.

Bekende van iemand?

Terug
Bovenaan